Accuphase gebruikers & liefhebbers topic

Gestart door Xander32, november 5, 2022, 08:54:17

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

vanzomereng

#325
FF vloeken in de kerk "Luxman".  Luxman <vs> Accuphase

Ik zie veel overeenkomsten tussen deze 2 merken:
- overgebleven (old-scool) Japanse edelmerken
- zeer goede bouwkwaliteit
- waardevast
- beide "geavanceerde" volumeregeling op versterkers
- wappers (vu-meters)
- maken beiden versterkers van alleen class A of AB
- goede achterliggende service
- vergelijkbare prijsklasse

Welke motieven zijn er om voor de een of ander te kiezen:
1. Verschillen in klanksignatuur?
2. Overigen?
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

FS249

Citaat van: VANZOMERENG op februari 11, 2023, 09:55:56FF vloeken in de kerk "Luxman".  Luxman <vs> Accuphase

Ik zie veel overeenkomsten tussen deze 2 merken:
- overgebleven (old-scool) Japanse edelmerken
- zeer goede bouwkwaliteit
- waardevast
- beide "geavanceerde" volumeregeling op versterkers
- wappers (vu-meters)
- maken beiden versterkers van alleen class A of AB
- goede achterliggende service
- vergelijkbare prijsklasse

Welke motieven zijn er om voor de een of ander te kiezen:
1. Verschillen in klanksignatuur?
2. Overigen?

Op punt 1 kun je een hoop discussie krijgen over niet klinkende versterkers. In mijn geval komende van een Denon PMA 2000ae merkte ik een positief hoorbaar verschil. Kan iemand wat van vinden, maar het is en blijft mijn ervaring.

Punt 2:Ik vind de champagne kleur aansprekend van de Accuphase en het aanzien van het front ook. Is dus persoonlijk. In mijn geval de zichtbare knopjes ook belangrijk. Met een klepje lijkt hij mij teveel op een AV receiver. Ook weer persoonlijk.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Xander32

Zeker niet vloeken  :nowink:  Een begrijpelijke vergelijking. Beide vind ik prachtige merken. Ze kennen beide een behoorlijke historie en bovengemiddelde bouwkwaliteit.

1. Luxman dicht men t.o.v. Accuphase een wat meer neutrale, ietwat koelere sound toe, Accuphase zit wat meer aan de warme kant van neutraal. Luxman is wat eerlijker, daardoor niet met alles te matchen. Met Accuphase gaat het steevast goed, al zijn er daar ook zeker matches die beter zijn dan andere.

2. De looks/ kleur, staat bij beide vast, voor Luxman is het zilver, voor Accuphase het champagne/ goud. Dat kan een rol spelen. Accuphase is nog steeds een geheel zelfstandige, Japanse onderneming, heeft alle ontwikkeling dan ook geheel in eigen hand, Luxman is opgekocht door/ opgenomen in de International Audio Group (o.a. Mission, Quad, Wharfedale en Audiolab).

Bij dit soort merken is het denk ik net zo als bij alle luxe artikelen; veel meer een kwestie van smaak en voorkeur dan van "beter dan wel slechter".


Citaat van: VANZOMERENG op februari 11, 2023, 09:55:56FF vloeken in de kerk "Luxman".  Luxman <vs> Accuphase

Ik zie veel overeenkomsten tussen deze 2 merken:
- overgebleven (old-scool) Japanse edelmerken
- zeer goede bouwkwaliteit
- waardevast
- beide "geavanceerde" volumeregeling op versterkers
- wappers (vu-meters)
- maken beiden versterkers van alleen class A of AB
- goede achterliggende service
- vergelijkbare prijsklasse

Welke motieven zijn er om voor de een of ander te kiezen:
1. Verschillen in klanksignatuur?
2. Overigen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op februari 11, 2023, 17:11:471. Luxman dicht men t.o.v. Accuphase een wat meer neutrale, ietwat koelere sound toe, Accuphase zit wat meer aan de warme kant van neutraal. Luxman is wat eerlijker, daardoor niet met alles te matchen. Met Accuphase gaat het steevast goed, al zijn er daar ook zeker matches die beter zijn dan andere.

2.

Ik heb zeker een 20 tal Luxman versterkers waaronder ook een aantal jongere modellen.

Weleens verdiept in de verschillende soorten versterkingprincipes binnen dit merk?

Bovenstaande beschrijving raakt namelijk kant nog wal.

Maar "men dicht toe" geeft dat eigenlijk al aan.

Verder beide mooie merken. Daar zijn we t eens .

Xander32

Voor Accuphase is dat niet anders, beide merken kennen klasse a en a/b versterkers welke beide een andere klanksignatuur hebben.

Jouw ervaren is jouw waarheid, daar kan en wil ik voorts niet aan af doen  :nowink:

Citaat van: twani op februari 11, 2023, 18:26:22Ik heb zeker een 20 tal Luxman versterkers waaronder ook een aantal jongere modellen.

Weleens verdiept in de verschillende soorten versterkingprincipes binnen dit merk?

Bovenstaande beschrijving raakt namelijk kant nog wal.

Maar "men dicht toe" geeft dat eigenlijk al aan.

Verder beide mooie merken. Daar zijn we t eens .
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op februari 11, 2023, 18:41:23Voor Accuphase is dat niet anders, beide merken kennen klasse a en a/b versterkers welke beide een andere klanksignatuur hebben.

Jouw ervaren is jouw waarheid, daar kan en wil ik voorts niet aan af doen  :nowink:


Klopt. Daarom was t me net even te algemeen gesteld... :)

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pjotr27

Is er veel verschil tussen de cd-spelers van Luxman of Accuphase? Beide hebben modellen tot in de 10.000 euro. Iemand ervaring daarmee?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Lucky.L

Citaat van: Xander32 op februari 18, 2023, 17:22:42


Ik mis dat nog weleens,die torentjes met tuner,cd speler, versterker! Was toch altijd wel een mooi plaatje,maar bij Accuphase een kostbaar plaatje  ::) . Nu bij mij gemak dient de mens.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Xander32

... en vergeet de grafische eq en het dubbele cassettedeck niet 😄

Citaat van: Lucky.L op februari 19, 2023, 07:53:47Ik mis dat nog weleens,die torentjes met tuner,cd speler, versterker! Was toch altijd wel een mooi plaatje,maar bij Accuphase een kostbaar plaatje  ::) . Nu bij mij gemak dient de mens.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

roeleken

Citaat van: Xander32 op februari 19, 2023, 19:42:45... en vergeet de grafische eq en het dubbele cassettedeck niet 😄

En de minidisc speler  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

minplus

Waarmee aangetoond wordt dat 2 klasse A versterkers van 13.000 euri via jijbuis en mijn koptelefoon hetzelfde klinken. Verbaast me geen seconde.
Als dat ook in een super-set qua speakers, etc, zo zou zijn is het een kwestie van wat je mooier vindt om tegenaan te kijken of wat beter in je meubel past. Waarbij sommigen de deurtjes zelfs dichtdoen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

FS249

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Xander32

#341
Zie mijn fraaie set mét Accuphase E-480, diens wappers, smullen 👌🏻 🤪




... tijdens het muziek luisteren staat het kastje open, puur t.b.v. de luchtstroom, de koeling, echter heb ik alle lampjes en de wappers uitstaan. Enkel voor demo, tijdens bv. een M&G staat die aan. In het kastje staat de apparatuur veilig opgeborgen, beschermt tegen direct zonlicht en redelijk stofvrij. Perfect 👍🏻

Citaat van: minplus op februari 24, 2023, 19:47:56Waarmee aangetoond wordt dat 2 klasse A versterkers van 13.000 euri via jijbuis en mijn koptelefoon hetzelfde klinken. Verbaast me geen seconde.
Als dat ook in een super-set qua speakers, etc, zo zou zijn is het een kwestie van wat je mooier vindt om tegenaan te kijken of wat beter in je meubel past. Waarbij sommigen de deurtjes zelfs dichtdoen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FS249

Hele mooie set-up, met prachtige speakers. Mooi passend geheel zo.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

minplus

Alleen die lelijke kast onder de TV...  :o   :D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

FS249

Zit hier nu te luisteren naar Van Orly: Somebody Hold Me. Klinkt hier super op de E-270 met de Elac's 249.3
Mooi opgenomen muziek wat ook nog eens erg lekker klinkt.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Samro

Citaat van: Xander32 op februari 25, 2023, 09:56:14Zie mijn fraaie set mét Accuphase E-480, diens wappers, smullen 👌🏻 🤪

Geheel ziet er fantastisch mooi uit. Een pronkje!  :wub: Wel jammer dat de Accuphase niet te zien is op het plaatje

 
... tijdens het muziek luisteren staat het kastje open, puur t.b.v. de luchtstroom, de koeling, echter heb ik alle lampjes en de wappers uitstaan. Enkel voor demo, tijdens bv. een M&G staat die aan. In het kastje staat de apparatuur veilig opgeborgen, beschermt tegen direct zonlicht en redelijk stofvrij. Perfect 👍🏻


Xander32

#346
... dat de Accuphase niet is te zien was een bewuste reactie op een voorgaande reply, iets met 'de deurtjes dichtdoen'  ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

Er staat een e360 op 2dehands.be en hifi.nl, 'volledig gereviseerd'. Versterker zou van 2011 zijn. Is dat nog wat?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs