Accuphase gebruikers & liefhebbers topic

Gestart door Xander32, november 5, 2022, 08:54:17

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

Citaat van: Jumping Jack op januari  5, 2024, 15:35:40Allez vooruit dan, weer on topic!





Grootste compliment gaat naar je speakers :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jumping Jack

Citaat van: blue-eyes op januari  5, 2024, 20:32:56Grootste compliment gaat naar je speakers :D

Zeker, dat zijn echt pareltjes! Jij kan het weten  ;) .
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

FS249

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

twani

Citaat van: Jumping Jack op januari  5, 2024, 20:24:49Ik heb dat kleintje 2 verdiepingen naar beneden en 2 straten verder moeten dragen. Toen was ik blij dat het maar een kleintje was  ;) .

Nu lekker met de hoofdtelefoon aan het genieten, gloeiende wappers, jazz en een goeie whisky  :inlove:

Goed bezig Nick :)

twani

Citaat van: Jumping Jack op januari  5, 2024, 20:34:14Zeker, dat zijn echt pareltjes! Jij kan het weten  ;) .

WB  :inlove:   Dat zit helemaal in míjn hoek :wub:

Jumping Jack

Citaat van: twani op januari  5, 2024, 21:35:38WB  :inlove:   Dat zit helemaal in míjn hoek :wub:

Is dat niet een beetje high-tech voor jou doen Theo? Het zijn wel echt geniale speakers, dat is een feit.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: twani op januari  5, 2024, 14:51:21Ik ga geen reviews, testen en gelijksoortige zaken plaatsen waar heel Google mee vol staat en waar dit uit blijkt.

Een beetje Highender en ingewijde in de scène weet dit sowieso wel.



Brinkmann is serieus next level.

Enne.... bewijslast opeisen ben ik eerder op dit forum bij iemand tegengekomen.

Ik zou dan zélf éérder Google openen ipv mij om bewijslast vragen...

Nogal makkelijk dit.

Mijn versterker is ook nogal serieus next level. Heb ook Accuphase gehad.
Onderbouwing? Google is your friend.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32




Heren,

Laten we het hier s.v.p. over hetgeen ons verbindt hebben, de muziek, de apparatuur en in dit draadje specifiek over Accuphase.

Voor al het overige zijn er al passende topics op dit forum en/ of je hebt alle ruimte om er zelf eentje te openen.


Dank 👍🏻


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vergeet niet je onderschrift bij te stellen  :thumbs-up:  ::)

Citaat van: Jumping Jack op januari  5, 2024, 16:19:14Vanaf de eerste tonen raak. Ruimtelijk, tikje warm en bakken controle.
Voorlopig alleen nog met vinyl als bron.

De man van wie ik de accu heb gekocht had trouwens meerdere apparaten van het merk, verspreid over een 4-tal sets (waaronder 2 sets met focal utopia's)...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

minplus

Citaat van: Xander32 op januari  6, 2024, 07:05:49


Heren,

Laten we het hier s.v.p. over hetgeen ons verbindt hebben, de muziek, de apparatuur en in dit draadje specifiek over Accuphase.

Voor al het overige zijn er al passende topics op dit forum en/ of je hebt alle ruimte om er zelf eentje te openen.


Dank 👍🏻




Die rechtse is de mooiste. :)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Rowdy


FS249

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

brt

Citaat van: minplus op januari  6, 2024, 22:18:42Die rechtse is de mooiste. :)

Ook mee eens! Die lijkt het meeste op een Luxman ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

twani


graafie

#1691
Zoals jullie misschien weten heb ik gisteren een DP-430 overgenomen van iemand uit Losser. Ook mijn E-480 kwam uit Losser, de verkopers zijn goede vrienden van elkaar en vormen met meerdere vrienden een Accuphase groepje, iedereen is bezeten van het merk. Afijn, zit ik daar gisteren tijdens een luistersessie en dan verteld hij wat hij allemaal aan spullen heeft staan. Ik dacht nog, misschien heeft hij nog tips wat ik zou kunnen veranderen bij mij thuis. Bijvoorbeeld een Accuphase Power Supply, vanuit de meterkast is rechtstreeks een kabel aangesloten op de Power Supply, zonder aardlek, zonder tussenkomst van een wandcontactdoos voor 'schone' stroom. Ik zag stroomkabels liggen, bijna zo dik als een rookworst die weer richting versterker en cd speler gingen.....hij vertelde dat elke stekker, alleen de stekker al rond de 250 Euro had gekost, speakerkabels van Stockfisch van een paar duizend euro, Stockfisch interlinks van 1000 Euro tussen de musical fidelity m6 phonotrap en de Accuphase E470 en een zelfde kabel tussen de DP430 en de E-470....tussen zijn draaitafel en de phonotrap zat weer een AudioQuest Leopard toonarm kabel van zo'n 1000 Euro....gaat helemaal nergens over.  :D

Hij stuurde me gisteravond nog wat linkjes over kabels die ik zou kunnen overwegen om aan te schaffen maar gezien de prijzen gaat hem dat echt niet worden. Dan moet ik naast mijn WAO uitkering ook nog een bijbaan zoeken... :D  :D  :D

Maar wel mooi om te zien en te horen hoe je bezig kunt zijn met je hobby.

FS249

Klopt. Gewoon lekker doen voor jezelf wat goed voelt. En blijven genieten, want daar gaat het om.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

blue-eyes

#1693
Toch gaaf dat je dat kon zien - ik vind het altijd genieten als ik dat zie - al dan niet realistisch -> veelal niet realistisch bij mij zelf.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

graafie

Citaat van: blue-eyes op januari  7, 2024, 12:35:30Toch gaaf dat je dat kon zien - ik vind het altijd genieten als ik dat zie - veelal niet realistisch bij mij zelf.

Inderdaad. ook mooi dat je dit kunt delen met een groep vrienden.

Huub-13

Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

twani

Citaat van: Huub-13 op januari  7, 2024, 12:54:46Mee eens, maar . . . . doe mij toch maar die linkse!!  :pompom:

Ben benieuwd....   Die klinkt niet zomaar persé béter hoor...

In sommige van mijn setups klinken de kleinere Luxmannen beter dan de grote bakbeesten.

Fabrikanten "communiceren" wél maar al te graag dat je moet upgraden naar een zwaarder model. Begrijpelijk dat ze dat doen, maar de praktijk is héél vaak ánders...

Xander32

Theo, je hebt na nu na +/- 5 keer eenzelfde boodschap binnen < 5 pagina's je punt wel gemaakt  :thumbs-up:  Wij weten nu echt al geruime tijd wat jouw voorkeur is 👍🏻

Citaat van: twani op januari  7, 2024, 13:01:38Ben benieuwd....   Die klinkt niet zomaar persé béter hoor...

In sommige van mijn setups klinken de kleinere Luxmannen beter dan de grote bakbeesten.

Fabrikanten "communiceren" wél maar al te graag dat je moet upgraden naar een zwaarder model. Begrijpelijk dat ze dat doen, maar de praktijk is héél vaak ánders...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: graafie op januari  7, 2024, 12:29:34Ik dacht nog, misschien heeft hij nog tips wat ik zou kunnen veranderen bij mij thuis. Bijvoorbeeld een Accuphase Power Supply, vanuit de meterkast is rechtstreeks een kabel aangesloten op de Power Supply, zonder aardlek, zonder tussenkomst van een wandcontactdoos voor 'schone' stroom. Ik zag stroomkabels liggen, bijna zo dik als een rookworst die weer richting versterker en cd speler gingen.....hij vertelde dat elke stekker, alleen de stekker al rond de 250 Euro had gekost, speakerkabels van Stockfisch van een paar duizend euro, Stockfisch interlinks van 1000 Euro

Laat je niet gek maken, alles m.b.t. kabels kan tot hete discussies leiden en niet iedereen hoort die verschillen.
Binnen de audio-wereld geldt een vuistregel om ca. 10% van de totale audioset/budget aan kabels te besteden maar belangrijker is om vooral op je eigen oren te vertrouwen.
In het algemeen is elke extra euro besteedt aan akoestiek of in betere luidsprekers, veel effectiever besteedt dan aan kabels.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

Citaat van: Xander32 op januari  7, 2024, 13:27:45Theo, je hebt na nu na +/- 5 keer eenzelfde boodschap binnen < 5 pagina's je punt wel gemaakt  :thumbs-up:  Wij weten nu echt al geruime tijd wat jouw voorkeur is 👍🏻

Zou kunnen. Word nogal eens moe van het adagium dat een hoger en duurder type uit een versterkerrange beter zou klinken.

Niets van waar. En ja, ik herhaal het omdat lang niet iedereen de mogelijkheid heeft dit uit te proberen.

Ik zelfs hier sommige eigenaren van de kleinere types hun versterker heel nederig als "ukkie" omschrijven.

Dikke onzin. Een 250/60/70/80 is gewoon een dikke bak die in bepaalde setups een dikkere variant zo maar naar huis kan spelen.