Accuphase gebruikers & liefhebbers topic

Gestart door Xander32, november 5, 2022, 08:54:17

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Rob46

#1575
Bijvoorbeeld een C230/P260 combi zoals er op dit moment een set op MP staat.Eind 70'er begin 80'er jaren......
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

FS249

Citaat van: Rob46 op januari  3, 2024, 11:57:25Bijvoorbeeld een C230/P260 combi zoals er op dit moment een set op MP staat.Eind 70'er begin 80'er jaren......

Okay, ik zag ze. Is klasse A volgens de beschrijving. Geen risico op problemen met de solderingen etc.?
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Rob46

Als ik de techneuten op dit forum goed heb begrepen, is dat wel een issue. Het verdient sowieso een dringende aanbeveling om componenten die al wat jaren achter de rug hebben goed te laten controleren. Zeker A klasse. Ik heb ooit een Duson Klasse A eindversterker gehad. Hier moest wel het een en ander aan bijgesteld en vervangen worden, maar speelde daarna echt heel erg fraai.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

FS249

Citaat van: Rob46 op januari  3, 2024, 13:38:13Als ik de techneuten op dit forum goed heb begrepen, is dat wel een issue. Het verdient sowieso een dringende aanbeveling om componenten die al wat jaren achter de rug hebben goed te laten controleren. Zeker A klasse. Ik heb ooit een Duson Klasse A eindversterker gehad. Hier moest wel het een en ander aan bijgesteld en vervangen worden, maar speelde daarna echt heel erg fraai.

Ja, heb ik ook wel positieve ervaring mee gehad met mijn vintage Marantz en Scott spullen. Een revisie uitgevoerd door een vakman heb ik dan ook geen moeite mee.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Jumping Jack

Citaat van: Jumping Jack op december 31, 2023, 10:54:05Ik ga het enkel doen als ik de prijs erg scherp krijg, het is immers zeker geen noodzaak. Meer nieuwsgierigheid  ;)

Bod werd aanvaard, nu nog even afstemmen met de verkoper (en op zoek naar een, digitale, bron  ::) )...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

graafie

Citaat van: Jumping Jack op januari  3, 2024, 16:50:06Bod werd aanvaard, nu nog even afstemmen met de verkoper (en op zoek naar een, digitale, bron  ::) )...

Mooi, benieuwd wat je er van gaat vinden.

Xander32

#1581
Congrats!

Een digitale bron; waar zit je aan te denken?

Citaat van: Jumping Jack op januari  3, 2024, 16:50:06Bod werd aanvaard, nu nog even afstemmen met de verkoper (en op zoek naar een, digitale, bron  ::) )...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

#1582
Citaat van: Xander32 op januari  3, 2024, 17:29:03Congrats!

Een digitale bron; waar zit je aan te denken?


Geen idee, iets niet te duur in eerste instantie (voor mocht de accuphase toch geen blijver blijken)... Een bluesound node is bv courant te vinden...

Edit: de eversolo dmp 6a ziet er ook fijn uit.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Rob46

Bluesound Node Gen3 is echt  :wub:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

#1584
Recent even mee mogen spelen; werkt feilloos, intuïtief, oogt degelijk/ goed afgewerkt 👍🏻

Citaat van: Jumping Jack op januari  3, 2024, 17:38:21Geen idee, iets niet te duur in eerste instantie (voor mocht de accuphase toch geen blijver blijken)... Een bluesound node is bv courant te vinden...

Edit: de eversolo dmp 6a ziet er ook fijn uit.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FS249

Citaat van: Jumping Jack op januari  3, 2024, 16:50:06Bod werd aanvaard, nu nog even afstemmen met de verkoper (en op zoek naar een, digitale, bron  ::) )...

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn. Welke versterker heb je nu?
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

addesmo

#1586
Kun je zien in de posts he 😉 een Avm dus.
De kans bestaat dat we weer 5 pagina's kunnen meedenken straks.... ;D
Alleen maar leuk hoor!
Zit zelf ook stieken een beetje te kijken naar een Accu. Sinds ik nieuwe speakers heb kan ik misschien wel zonder room correctie, en mijn vrouw vind het uiterlijk prachtig 🤗
Misschien haal ik er wel even een in huis als demo.

Xander32

Wow, je hebt de vrouw al mee; wat let je ❓
En hetgeen je in het topic van Huub aan gaf; wanneer je zelf tussen 6 plankjes ligt heb je niets meer aan je spaartegoeden 😉


Welke Accuphase heeft je interesse?


Citaat van: addesmo op januari  3, 2024, 19:02:07Kun je zien in de posts he 😉 een Avm dus.
De kans bestaat dat we weer 5 pagina's kunnen meedenken straks.... ;D
Alleen maar leuk hoor!
Zit zelf ook stieken een beetje te kijken naar een Accu. Sinds ik nieuwe speakers heb kan ik misschien wel zonder room correctie, en mijn vrouw vind het uiterlijk prachtig 🤗
Misschien haal ik er wel even een in huis als demo.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

#1588
Citaat van: addesmo op januari  3, 2024, 19:02:07Kun je zien in de posts he 😉 een Avm dus.

Accuphases Voor Minderbedeelden  ;)

Desondanks veel plezier ermee  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Laan

Ik dacht dat Denon die maakte. Die hebben een hele serie Poor Mans Accuphase.

Verder keus genoeg momenteel. Volgens mij komt hier op htf een 480 te koop en staat een 280, 460 en 470 op mp.
Woonkamer:  Atoll st 300 | Atoll am 400 | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

El Penumbra

Citaat van: Laan op januari  4, 2024, 10:45:44Ik dacht dat Denon die maakte. Die hebben een hele serie Poor Mans Accuphase.

Verder keus genoeg momenteel. Volgens mij komt hier op htf een 480 te koop en staat een 280, 460 en 470 op mp.

Nog wat laatste opties bekijken maar voor die 480 is de kans wel groot ja. Nu de irritatie in de kop zit is het moeilijk genieten.

DofN

Citaat van: El Penumbra op januari  2, 2024, 22:10:47Het zit in de versterker maar de vraag blijft of het met alle speakers even duidelijk aanwezig is.

Dan zou ik beginnen het probleem bij de bron aan te pakken en niet half iets proberen op te lossen met luidsprekers.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Geef de tip nog maar een keer: neem de 480 onder je arm en sluit hem bij iemand anders aan. Wie weet wat voor een inzichten dit geeft.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#1593
Verder niet gehinderd door al te veel technische kennis meen ik altijd te hebben begrepen dat plaatsing een ruimte/akoestiek dingetje is?

Dan helpt verslepen naar een andere ruimte ook niet?

chansig

Jawel.

Want als het is wat jij zegt dan zou het zomaar kunnen dat in een andere ruimte er geen enkel probleem is en dan hoeft de 480 niet verkocht te worden.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op januari  4, 2024, 13:58:33Jawel.

Want als het is wat jij zegt dan zou het zomaar kunnen dat in een andere ruimte er geen enkel probleem is en dan hoeft de 480 niet verkocht te worden.

Gr. Hans

Mmmm, ik begrijp je maar zie de oplossing voor Penu nog steeds niet dan.....

chansig

#1596
Dat hij het ergens anders moet gaan zoeken dan in de versterker. Prima oplossing.😂

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

FS249

Citaat van: addesmo op januari  3, 2024, 19:02:07Kun je zien in de posts he 😉 een Avm dus.

3 letters lees je snel overheen. ;)
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Jumping Jack

Citaat van: FS249 op januari  3, 2024, 18:30:37Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn. Welke versterker heb je nu?

Ik heb dus inderdaad een AVM, een CS5.2 all-in-one. Streamer, cd-speler, phonopré, voorversterker en klasse D-eindversterker (300w 4ohm) in één behuizing. Dijk van een versterker hoor, dus ik ben wel benieuwd wat de Accuphase daar tegenover kan zetten. Morgen ga ik haar ophalen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

El Penumbra

Citaat van: DofN op januari  4, 2024, 13:10:39Dan zou ik beginnen het probleem bij de bron aan te pakken en niet half iets proberen op te lossen met luidsprekers.



De luidsprekers staan niet ter discussie, die blijven.