Subjectief testen van kabels ... gewoon luisteren dus.

Gestart door CinéHome, februari 24, 2022, 11:55:58

Vorige topic - Volgende topic

**Marco 76**

@Michel. Heb je ervaring met de Wireworld Electra powercord naast de Aurora?

Ik vond de stap van Stratus naar Aurora best groot voor een bescheiden meerprijs, maar nooit de Electra in huis gehad.
Verschil was dan inderdaad groter op een bron (Cd speler)

CinéHome

De WW Aurora is voor mij de eerste nog betaalbare stroomkabel die de Supra echt het nakijken geeft. Maar verder ben ik zelf nog niet gegaan. Ik doe het merk ook nog niet heel lang.
Als ik de importeur mag geloven -en hij is een heel bekwaam man met een grondige kennis van zijn producten- is de Electra dé kabel voor je bron.
Ik gaer weldra 1 op demo hebben.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Rowdy

Het verhaal omtrent de bouw van mijn stekkerblok, de foto's zijn van mijn vorige set:

Was al een tijd van plan om het stroom toevoer wat opgeruimd uit te laten zien. Ben wezen kijken naar verschillende manieren, zoals b.v. een 6-voudige stekkerblok. Maar de oplossing van Essential Audio Tools met de Spyder en de Naim powerblok vind ik een mooie oplossing.

Via allekabels.nl heb ik het volgende besteld:
- ABS kastje van 160 x 80 x 55 (l x b x h), maten in mm.
- PG13,6 wartels

Via Jouwhifi.nl heb ik het volgende besteld:
- Belden 19364 netsnoer
- Audio Grade IEC connectoren
- Hifi-Tuning haakse schuko gold
- Furutech FI-E30 WCD gold
- Kleinmateriaal zoals adereindhulzen en klemsteek lasdoppen

Heb de netsnoer, wat naar de apparatuur gaat, een lengte gegeven van 80 cm. De rest van het netsnoer wordt gebruikt voor de voeding vanaf de WCD aan de muur. Het mantel is in het kastje 10 cm gestript.

De aders zijn gelast met klemsteek lasdoppen, deze zijn geschikt voor soepele aders. Het snoer naar de schuko WCD heeft een lengte van 20 cm.
Bij de IEC connectoren zijn de mantels op 4 cm gestript.

Het nieuwe stekkerblok naast het oude:

Het nieuwe stekkerblok gemonteerd aan de wand:

Zoals het er nu uit ziet:

Met mijn huidige set heb ik maar 2 netsnoeren nodig, de overgebleven 2 netsnoeren heb ik ontkoppeld.

chansig

Citaat van: chansig op februari 26, 2022, 10:06:37
Heel even zitten dubben of ik wel of niet zou vragen. Maar ik ga het toch doen.

Wat is een goede netkabel in jouw ogen/oren ?

Gr. Hans

Stomme vraag... :D

Waar moet een goede kabel voor jouw (Michel) aan voldoen ?

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

CinéHome

Ow, dat was je eigenlijke initiële vraag!

Je zou zeker kunnen argumenteren dat er 'smaakverschillen' zijn. En dat wat de ene als 'beter' ervaart, door een ander niet zo wordt aanzien.

Zoals wat ik beschreef met de stroomkabel voor de subwoofer. Misschien verkiest iemand wel dat het laag niet te 'gelaagd' is. Dat het gewoon een soort 'drukkende donkere massa' is. Ik druk me met opzet wat extreem uit. Maar je snapt hoop ik wel wat ik bedoel.
De voorkeur zal er doorgaans gekomen zijn omdat men niet beter wist. Men het zo gewend is. En als het dan gelaagder en gedetailleerder klint (en ruimtelijker), gaat men het als 'dun' ervaren. Alsof de bas deels verdwenen is.

Doorgaans mag je er toch vanuit gaan, dat iets beter wordt naarmate men het meer weet te verfijnen. Meer details zonder vermoeiend te worden, meer transparantie zonder hol te zijn, enz.

Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

mmuetst

Even een vraag aan @MichelDW, heb je van alle kabels een demo model? En krijg jij die dan ook weer van de importeur?
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

chansig

Citaat van: MichelDW op februari 26, 2022, 13:38:33
Ow, dat was je eigenlijke initiële vraag!

Je zou zeker kunnen argumenteren dat er 'smaakverschillen' zijn. En dat wat de ene als 'beter' ervaart, door een ander niet zo wordt aanzien.

Zoals wat ik beschreef met de stroomkabel voor de subwoofer. Misschien verkiest iemand wel dat het laag niet te 'gelaagd' is. Dat het gewoon een soort 'drukkende donkere massa' is. Ik druk me met opzet wat extreem uit. Maar je snapt hoop ik wel wat ik bedoel.
De voorkeur zal er doorgaans gekomen zijn omdat men niet beter wist. Men het zo gewend is. En als het dan gelaagder en gedetailleerder klint (en ruimtelijker), gaat men het als 'dun' ervaren. Alsof de bas deels verdwenen is.

Doorgaans mag je er toch vanuit gaan, dat iets beter wordt naarmate men het meer weet te verfijnen. Meer details zonder vermoeiend te worden, meer transparantie zonder hol te zijn, enz.

Check. Dus niet echt een gedachte over dit type draad, stekker etc. Met de rest kan ik niet zoveel. Tenminste in mijn ervaring hebben netsnoeren deze invloeden niet.

Ik wil zeker niet de intentie van dit topic onderuit halen. Was alleen benieuwd of etc.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

jahtari

Voorstel:
Stuur wat kabels naar Chansig en die gaat dan testen en plaatst hier een review / ervaringen

:coffee:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

Dan is de vraag aan Micheldw: Wat heeft meer inlvoed ? De digitale bekabeling of de netsnoeren ?

Gr. Hans

Coax AQ Carbon

CinéHome

Citaat van: mmuetst op februari 26, 2022, 13:53:17
Even een vraag aan @MichelDW, heb je van alle kabels een demo model? En krijg jij die dan ook weer van de importeur?
Niet van alles. Enkel wat ik aanbeveel.
En neen, die krijg ik niet van de importeur. Die Atlas Mavros was een uitzondering. Ook als dealer ga ik niet zomaar iets aankopen zonder het getest te hebben. :D

CinéHome

Citaat van: chansig op februari 26, 2022, 14:18:23
Dan is de vraag aan Micheldw: Wat heeft meer inlvoed ? De digitale bekabeling of de netsnoeren ?
Dat zou ik niet zo 1, 2, 3 kunnen zeggen.
Ik bouw ook met Hypex plate amps, maar gebruikte ze tot nu toe eigenlijk altijd met XLR kabels. Niet digitaal dus.
Ok zou denken dat de stroomkabel zeker zo belangrijk is. Zoniet het belangrijkste van de 2. Testen zou ik zeggen. ;)

chansig

Citaat van: MichelDW op februari 26, 2022, 15:48:44
Dat zou ik niet zo 1, 2, 3 kunnen zeggen.
Ik bouw ook met Hypex plate amps, maar gebruikte ze tot nu toe eigenlijk altijd met XLR kabels. Niet digitaal dus.
Ok zou denken dat de stroomkabel zeker zo belangrijk is. Zoniet het belangrijkste van de 2. Testen zou ik zeggen. ;)

Misschien hebben anderen een idee. Maar ik ga niet beide aan je vragen. Vind ik niet passend.

Dus als jij denkt dat de netsnoeren meer invloed hebben. Dan ga ik voor de netsnoeren. Nu heb ik geen aparte/losse groep en gebruik een Ibiza stekkerdoos. :D

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

twani

Een bizar topic met een sponsor aan het woord over kabelverschillen..... 

T mag, je bent tenslotte sponsor.

Ik hoor t toch liever van een medeforummer als Hans die ons absoluut gaat vertellen of er nou echt verschil is.

Geen zweefverhalen maar gewoon Hans dus...

Dus stuur op al die zooi...

Ich bin sehr Gespannt....

Mythbuster Hans :D

jahtari

Als het bij Hans effect heeft, ga ik het ook proberen.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.

chansig

Ik voel nu al een enorme druk mn een sterk gevoel van verantwoordelijkheid. :D

Net een pm gestuurd aan Micheldw om het plan van digitale kabels om te zetten naar netkabels. Ik wacht het rustig af. Speakers kosten 5000 aan materiaal dus er mag wel wat moois aan. :D

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

RalphH

Citaat van: chansig op februari 26, 2022, 18:41:47
Ik voel nu al een enorme druk mn een sterk gevoel van verantwoordelijkheid. :D

Roepen dat je doof bent kan altijd nog, dat weet nl iedereen toch al ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

toetertje

Doe je gewoon links een nieuwe netkabel, en recht een nieuwe interlink, kun je mooi switchen.  ;)

Maar, zomaar even een gedachten gang. Gezien jouw ruimte denk dat je meer hebt aan mooiere
interlinks. De kracht van de meeste netkabels, zit in de goede afscherming. Maar jij kunt in jouw
ruimte de kabels aardig van elkaar af leggen, in tegensteling tot een woonkamer waarbij vaak alles
bij elkaar achter een kastje gepropt wordt.

CinéHome

Citaat van: twani op februari 26, 2022, 17:56:30
Ik hoor t toch liever van een medeforummer als Hans die ons absoluut gaat vertellen of er nou echt verschil is.
Er zijn toch ook getuigenissen van medeforummers. Of is Hans de 'absolute' autoriteit? :D

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

jahtari

Voor mij heeft dit meer waarde omdat
A) hans
B) flink gedempte ruimte
C) ingemeten no nonsense set gericht op neutrale weergave

Ohm Ivo

^^

Geheel mee eens!
Dit topic wordt steeds interessanter...

Groet van Evert

RCD

Begrijp dat Hans kabels gaat testen!
Hoop niet dat Hans verschil gaat horen dat zou ineens heel het forum ontwrichten ;D
Maar verwacht dat dat niet gaat gebeuren.

Rob

CinéHome

Ik zie plots wel heel veel kabels te koop staan in de marktsectie. :D

chansig

Citaat van: Rob_Dingen op februari 26, 2022, 19:48:05

Maar verwacht dat dat niet gaat gebeuren.

Rob

Want ?

Of als iemand anders de vraag aan Rob kan stellen. Hij negeert volgens mij mijn Posts.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

CinéHome

Ik verwacht dat Hans het een eerlijke kans geeft.
Doorgaans heb ik zelden of nooit voor dat mensen alles retour sturen. Al is het me wel eens overkomen.
Bij Hans schat ik de kans op retour wel hoger in dan gemiddeld. :D