Het Epson LS11000 en LS12000 projectoren topic

Gestart door home@the movies, september 26, 2021, 20:25:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

darkrunner

#100
Citaat van: home@the movies op september 30, 2021, 15:54:10
Dat de lamp na 5000 uren nog brand (als je geluk hebt) wil niet zeggen dat er ook nog voldoende licht uit gaat komen om deftig te kunnen kijken hé. No way dat je na 5000 uur nog een behoorlijk plaatje uit de 9400 gaat krijgen, als je nog de helft van de oorspronkelijke hoeveelheid licht haalt zal je al heel erg tevreden mogen zijn.
Ik zeg toch doet 5000 uur (zal wel iets minder zijn in de praktijk) heb nergens gesproken over +5000 uur

Als de laser 18.000 uren doet dan is dat voor de 9400 de originele lamp +3 extra lampen op termijn = 20.000 uren laat daar nog 10% extra verval opzitten dan kom je ongeveer gelijk uit

Idske

Met hoeveel uur ga je echt noemenswaardig verschil zien bij de 9400? Is dat al bij een paar honderd uur of pas na paar duizend?
HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

darkrunner

#102
Citaat van: Idske op september 30, 2021, 16:04:39
Met hoeveel uur ga je echt noemenswaardig verschil zien bij de 9400? Is dat al bij een paar honderd uur of pas na paar duizend?
De eerste 500/1000 uren zou je snel verlies hebben (20/25%) daarna gaat het wat trager, op een ander forum in gesprek met iemand en die vertelde me 32% na 2,550 uren (high mode) op zijn 9400

Zal ook wel te maken hebben hoe je met het toestel omgaat(rokers ruimte, goed laten afkoelen enz) of als je net een goede of een mindere lamp in je handen krijgt.

5000 uren in eco mode is toch ook best veel zat op men Benq na 1.5 jaar op 1800 uren

Idske

Wellicht dan nog iets om rekening mee te houden, voor mij dan. 
Ik kijk denk ik 5uur per week. (+- 2 films) dan kom je op jaarbasis tussen de 250/300uur. Dan kun je best lang doen met de lamp en een hoop centjes uitsparen en idd in evt een nieuwe amp steken.

Damn, zo benieuwd naar de reviews/vergelijkingen  ;D
Zal een lastige keuze worden.




HT: 7.1.4 | Denon X4300H + Denon PMA 1510 ae | 2 x Dali Zensor 7 | 8 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | XTZ 12.17 Edge | JVC X7900 | Synology NAS | Zidoo Z9X | Apple TV 4K

Huiskamer: 5.0.0 | Denon 2113 | 2 x Dali Zensor 5 | 2 x Dali Zensor 1 | Dali Zensor Vokal | Panasonic 65ST50 | xbox one s | Dune hd solo lite

darkrunner

#104
Als je ziet dat toestellen na 2/3 jaar al achterhaald genoemd worden dan lijken me 18.000 branduren ook zinloos of je moest 12 uur per dag kijken en dan spreek je nog over +4 jaar kijken, denk binnen dit en 4 jaar dat men van deze Epson laser ook wel zal zeggen dat ze achterhaald zijn en niet scherp genoeg enz (handel moet uiteraard ook blijven draaien)

Na daar eens wat stil bij hebben gestaan is een lamp die 18.000 uur mee gaat geen vereiste meer voor me ding moet toch nog steeds van zijn plek voor hercalibiratie.

angelo41

Weet er iemand of het nu native of pixelshift is?Zie ook hier die vraag en antwoord.

Verstuurd vanaf mijn HD1917 met Tapatalk


Mediasluis

#106
Vroeg een reviewer hierom?
Als je moet vragen of het native 4K is of eshift, dan is het behoorlijk goed gedaan.

Is wel grappig.
Ik heb een klant die met zijn vorige JVC X7500 (was mijn demo projector) zo'n 9500 uur uit zijn eerste lamp haalde.
Je leest het goed 9500 uur.

Het was wel meteen ook zijn laatste lamp.

Hoe deed hij dit?
Ik kreeg de projector hier terug voor een her-kalibratie en wat maakte dat ding een herrie.
Hij stond toch echt in de Low Lamp Mode.
Nu bleek deze op High Attitude te staan.
Ik had dit uitgezet, maar later belde hij op om te zeggen dat hij dit bewust zo wilde doen.
Hij zei, dat dit goed voor de lamp was, in low mode met de ventilator op high.
Op een gegeven moment zette hij hem wel in High toen het te donker werd en zo heeft hij er 9500 uur uit weten te trekken, best knap.
De voeding van zijn projector was daarna wel meteen stuk, dus ik kan het je niet aanraden.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  of  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide reviews van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

maximus79

Wel zuur voor america, daar worden ze niet uitgebracht....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

Citaat van: angelo41 op september 30, 2021, 17:40:04
Weet er iemand of het nu native of pixelshift is?Zie ook hier die vraag en antwoord.

Verstuurd vanaf mijn HD1917 met Tapatalk

Ik heb dit toch duidelijk aangegeven, het is GEEN native 4K maar een pixel shift 4X stiften ipv 2X zoals bij de 9400

angelo41

Citaat van: home@the movies op september 30, 2021, 17:51:53
Ik heb dit toch duidelijk aangegeven, het is GEEN native 4K maar een pixel shift 4X stiften ipv 2X zoals bij de 9400
Ik had het al gelezen. Maar blijkbaar is er toch verwarring op het net.

Verstuurd vanaf mijn HD1917 met Tapatalk


home@the movies

#110
Citaat van: angelo41 op september 30, 2021, 17:59:37
Ik had het al gelezen. Maar blijkbaar is er toch verwarring op het net.

Verstuurd vanaf mijn HD1917 met Tapatalk

Maar op het net waren ze niet aanwezig bij de productvoorstelling in Londen waar we van Epson alle nodige info hebben gekregen en gezien hé  ;) ;D ;D Wij waren daar dus wel gisteren, en geloof mij het is geen native toestel  ;) ;)

angelo41

Citaat van: home@the movies op september 30, 2021, 18:03:26
Maar op het net waren ze niet aanwezig bij de productvoorstelling in Londen waar we van Epson alle nodige info hebben gekregen en gezien hé  ;) ;D ;D Wij waren daar dus wel gisteren, en geloof mij het is geen native toestel  ;) ;)
Op je woord[emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn HD1917 met Tapatalk


katwax

Citaat van: darkrunner op september 30, 2021, 17:03:14
Als je ziet dat toestellen na 2/3 jaar al achterhaald genoemd worden dan lijken me 18.000 branduren ook zinloos of je moest 12 uur per dag kijken en dan spreek je nog over +4 jaar kijken, denk binnen dit en 4 jaar dat men van deze Epson laser ook wel zal zeggen dat ze achterhaald zijn en niet scherp genoeg enz (handel moet uiteraard ook blijven draaien)

Na daar eens wat stil bij hebben gestaan is een lamp die 18.000 uur mee gaat geen vereiste meer voor me ding moet toch nog steeds van zijn plek voor hercalibiratie.
Ik gebruik mijn projector altijd, heb geen TV meer in de woonkamer, dat is ook de belangrijkste reden dat ik toen voor de Epson met laser heb gekozen.
Dus hangt er maar vanaf hoe vaak je de projector gaat gebruiken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

home@the movies

Citaat van: katwax op september 30, 2021, 18:19:25
Ik gebruik mijn projector altijd, heb geen TV meer in de woonkamer, dat is ook de belangrijkste reden dat ik toen voor de Epson met laser heb gekozen.
Dus hangt er maar vanaf hoe vaak je de projector gaat gebruiken.

Absoluut, ik heb net een VW760 moeten calibreren met dik 7000 uur op de teller, en die is ook maar een paar jaar oud.

darkrunner

#114
Citaat van: katwax op september 30, 2021, 18:19:25
Ik gebruik mijn projector altijd, heb geen TV meer in de woonkamer, dat is ook de belangrijkste reden dat ik toen voor de Epson met laser heb gekozen.
Dus hangt er maar vanaf hoe vaak je de projector gaat gebruiken.
Even de beeldkwaliteit buiten beschouwing gelaten

Je wint daar toch niks mee? je betaald de laser een heel stuk duurder en moet hem alsnog van tijd tot tijd van zijn plaats nemen om te herkalibreren.
Met de oude Pj waar lampen max 1500 uur meegingen kan ik dat nog snappen maar als je bv 10 uur per dag op een lamp van 5000 uur kijkt en stel dat ze na 4000 uur op is dan spreek je over 1x per jaar je lamp vervangen in die 4000 uur moet je je laser toch ook min 2x van zijn plaats nemen voor herkalibiratie, die paar min werk om een lamp in een gewone Pj te moeten vervangen is dan toch ook verwaarloosbaar.

Edit: Een gewone lamp Pj moet wel meer gekalibireert  worden wat ook weer extra kosten met zich meebrengt, is dat bij de meeste bij elke nieuwe lamp bij hun gekocht een kalibiratie + 3 gratis herkalibiratie of betaal je na de eerste lamp telkens voor elke herkalibiratie?

Edit 2: Zag bij een winkel elke nieuwe lamp op 200 uur gratis kalibiratie de  volgende op 600 en 1200 €150 x 3 lampen is dit + €900  er extra bij voor de 9400, de Laser begint al wat interessanter te worden en moet ook 6x minder van zijn plek :)

J.A.F._Doorhof

Bij ons krijg je 4 calibraties gratis
Bij lamp wissel ook.
Daarna is het 135.00 per 600-1000-1500
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

katwax

Citaat van: darkrunner op september 30, 2021, 18:34:00
Even de beeldkwaliteit buiten beschouwing gelaten

Je wint daar toch niks mee? je betaald de laser een heel stuk duurder en moet hem alsnog van tijd tot tijd van zijn plaats nemen om te herkalibreren.
Met de oude Pj waar lampen max 1500 uur meegingen kan ik dat nog snappen maar als je bv 10 uur per dag op een lamp van 5000 uur kijkt en stel dat ze na 4000 uur op is dan spreek je over 1x per jaar je lamp vervangen in die 4000 uur moet je je laser toch ook min 2x van zijn plaats nemen voor herkalibiratie, die paar min werk om een lamp in een gewone Pj te moeten vervangen is dan toch ook verwaarloosbaar.

Edit: Een gewone lamp Pj moet wel meer gekalibireert  worden wat ook weer extra kosten met zich meebrengt, is dat bij de meeste bij elke nieuwe lamp bij hun gekocht een kalibiratie + 3 gratis herkalibiratie of betaal je na de eerste lamp telkens voor elke herkalibiratie?

Edit 2: Zag bij een winkel elke nieuwe lamp op 200 uur gratis kalibiratie de  volgende op 600 en 1200 €150 x 3 lampen is dit + €900  er extra bij voor de 9400, de Laser begint al wat interessanter te worden en moet ook 6x minder van zijn plek :)
2x laten hercalibreren en beide keren was er eigenlijk zeer weinig aan te passen en we spreken over 1000+ uren, waar je bij een lamp toch veel meer degradatie hebt. Dat gevoel heb ik dan toch.
Of dit nu fincanciel gezien beter koop is dan, geen idee, maar ik lig me alvast niet af te vragen of de lamp nu aan vervanging toe is. Tevens iets waar je bij veel gebruik zoals ik toch ook veel aan hebt dat je hem even snel kan afzetten voor bv 10min en daarna gewoon terug gebruiken, lamp moet eerst toch uren afkoelen heb ik altijd begrepen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

J.A.F._Doorhof

Bij een lamp (en laser) is het altijd verstandig een projector niet voor 10 minuten aan of uit te zetten.

Tevens adviseren we altijd om niet regelmatig meer dan 6-7 uur achter elkaar te kijken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Ooh, ik dacht dat lange sessies juist beter waren?
Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 30, 2021, 22:52:34
Bij een lamp (en laser) is het altijd verstandig een projector niet voor 10 minuten aan of uit te zetten.

Tevens adviseren we altijd om niet regelmatig meer dan 6-7 uur achter elkaar te kijken.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Langere sessie zeer zeker
Maar niet elke dag 6-7 uur.
De panelen kunnen ook degraderen en hoewel de laser enorm veel langer meegaat dan een uhp lamp zijn het nog wel dezelfde panelen.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Citaat van: RonG op september 30, 2021, 09:21:39
Geen 3D, het werd hier genoemd maar niet op gereageerd. Dit is toch een enorm gemis niet??, neem aan dat de meeste nog 3D films in de collectie hebben toch?

Ok, 3D is niet meer zo populair als het was maar laatst nog eens een 3D film gekeken en blijft toch wel gaaf af en toe.

Geen 3D is voor mij toch wel een zwaar negatief punt. Heb zo'n 80 3D blu-rays (meer dan mijn 4k blu-rays). Ik zie toch erg graag de blockbusters in 3D. En de LS10000 doet dat prima.

Prijs en specs lijken verder prima voor de prijs. Heb een LS10000, die een erg mooi (zeer natuurlijk, bijna analoog) plaatje neerzet (met e-shift). Maar deze is alweer 6 jaar oud, dus ik begon me al een beetje zorgen te maken over een betaalbare vervanger. En ik wil niet meer terug naar lamp.
De nieuwe JVCs ondersteunen geloof ik wel 3D, maar met een prijs vanaf 10.000 Euro is dat toch wel een fors hogere prijs.

Ik zag op een Duitse video dat je bij de nieuwe Epsons ook de kleur-uniformiteit kan bijstellen. Dat is wel een groot pluspunt (t.o.v van de LS10000). Even een kleine geschiedenis:
na bijna 3 jaar (en zo'n 6000 uur) was de kleur-uniformiteit van mijn Epson behoorlijk mis, je kon flink verschil zien tussen de kleur van het linker deel en het rechter deel van het beeld. Ik heb dit binnen de 3-jaar garantie van de Epson kunnen laten oplossen: er is een complete vervanging gedaan van het optische blok (laser/led en de lcd's).
Het kunnen bijstellen is dus een groot voordeel.


Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Nico111

Ik ben wel blij dat de afmetingen zo goed als gelijk blijven met mijn 7300. Mijn low profile beugel van Epson ELMPB30, wat een perfect ding is, past ook weer dus ik kan hem zo wisselen.
Het is ook een mooie meevaller dat hij in het wit is te krijgen en dat die ook nog eens goedkoper is.

Toen ik de 7300 kocht wilde we eigenlijk de 9300 alleen die overschreed mijn budget toen al aardig maar dat wilde ik toen wel doen. Alleen een zwarte beamer is hier in mijn woonkamer geen optie en de 9300W was nog weer duurder en ik betaalde dan ook voor iets wat ik niet zou gebruiken (wireless). Toen is het toch de 7300 geworden.
Ik ben nog steeds erg blij met de 7300 maar deze nieuwe projectoren maken mij toch wel erg hebberig terwijl ik hem nog niet eens gezien heb:-) Ik zit dit topic ook steeds te checken of er al weer nieuws is. Ik kan niet wachten op de eerste reviews!



Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

Kerre

Citaat van: Nico111 op oktober  2, 2021, 19:47:27
Ik ben wel blij dat de afmetingen zo goed als gelijk blijven met mijn 7300. Mijn low profile beugel van Epson ELMPB30, wat een perfect ding is, past ook weer dus ik kan hem zo wisselen.
Het is ook een mooie meevaller dat hij in het wit is te krijgen en dat die ook nog eens goedkoper is.

Toen ik de 7300 kocht wilde we eigenlijk de 9300 alleen die overschreed mijn budget toen al aardig maar dat wilde ik toen wel doen. Alleen een zwarte beamer is hier in mijn woonkamer geen optie en de 9300W was nog weer duurder en ik betaalde dan ook voor iets wat ik niet zou gebruiken (wireless). Toen is het toch de 7300 geworden.
Ik ben nog steeds erg blij met de 7300 maar deze nieuwe projectoren maken mij toch wel erg hebberig terwijl ik hem nog niet eens gezien heb:-) Ik zit dit topic ook steeds te checken of er al weer nieuws is. Ik kan niet wachten op de eerste reviews!

Herkenbaar. Hier nog iemand die het met een 7300 moet doen.  ::) :P Inderdaad wel eens fijn dat de witte nu eens goedkoper is dan de zwarte. Maar ik hoop wel dat de afwerking van de witte net zo mooi is als van de zwarte variant. Blijkbaar zit daar een leer look overheen die de heren van Heimkino in ieder geval goed beviel.

Het wordt inderdaad reviews afwachten en dan ergens eens in het echt gaan bekijken. Ik zou deze wel eens naast een jvc N5 willen zien. Kwa prijs zitten die redelijk dicht bij elkaar.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Nico111

#123
https://www.epson.nl/products/projectors/home-cinema/eh-ls11000w

Als je naar de fotogalerij gaat en dan de foto opzoek die van boven is genomen dan zie je dat de witte ook de leder look heeft.
Of het mooi is ben ik nog niet uit.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

riwi

#124
Citaat van: FrankL op oktober  1, 2021, 13:45:01
Heb een LS10000, die een erg mooi (zeer natuurlijk, bijna analoog) plaatje neerzet (met e-shift). Maar deze is alweer 6 jaar oud, dus ik begon me al een beetje zorgen te maken over een betaalbare vervanger.
Let wel dat de LS11000 en LS12000 niet de reflective LCDs hebben die je in de LS10000 hebt. Deze zijn dus weer 'normale' LCD panelen waar het licht doorheen gaat, en waar je dus wel een raster hebt aangezien de bedrading tussen de pixels moet lopen. Misschien zie je daar door de eShift niks van.