Dune Vision serie mediaplayers

Gestart door riwi, juli 25, 2021, 13:29:16

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mausman

Citaat van: RPO op oktober 30, 2021, 15:27:48
@  Mausman: da's ook stom... ik had 100% hetzelfde probleem ( NFS, IP gegevens van oude DUNE overgenomen, en lege mappen, ISOs worden niet geopend)  en had het net een paar minuten geleden via SMB werkend gekregen en wilde dat posten....zie ik jouw bericht dat je het via NFS ook werkend hebt.
Heb je misschien een linkje naar de info die voor jou werkte?
Voor de geïnteresseerden: via SMB werkt het ook direct en simpel.

Hoi RPO,

ik begrijp dat jij ook een Qnap nas hebt?

Eigenlijk moet je gewoon doen bij de nfs settings wat ik hierboven gezet heb. Maar hierbij even een linkje naar het qnap forum:
https://forum.qnapclub.be/viewtopic.php?f=36&t=6500



Mausman

#351
Nog een probleempje waar ik tegenaan loop. De Dune speelt sommige mkv bestanden niet af. Als ik erop klik om af te spelen wordt het beeld heel even zwart, en komt ie weer terug op het beeld dat je het mkv bestand ziet staan zeg maar. Hebben jullie dit ook ervaren? En is het een instelling ergens die ik niet goed heb staan misschien?
Die zelfde mkv bestanden deden het anders prima op mn oude Dune, dus het ligt niet aan de mkv bestanden in ieder geval.

En zojuist kom ik er achter dat ik ook mkv bestanden heb die wel beeld geven, maar geen geluid ☹.
Heb al div. opties uitgeprobeerd in de audio settings, maar niets hielp. Ik begin steeds meer spijt te krijgen dat ik deze Dune gekocht heb eigenlijk. Maar ik hoop dat dit toch een kwestie is van een instelling.

RPO

@ Mausman: Ja, QNAP TS469.
Nu speelt bij wél alles, heb nog geen enkel probleem gehad. Zelfs 4K met Atmoz bestanden spelen netjes naar mijn FHD en 5.1 installatie.
Ik meen mij te herinneren dat ik de Dune bij eerste keer gebruik zichzelf in heb laten stellen a.d.h.v. de EDIDs van versterker en TV (denk ik...)
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

Mausman

Ben al iets verder. Als ik een mkv die het niet doet of geen geluid heeft, op een usb stick zet en deze usb stick dan in de Dune prik, dan speelt ie wel af.

Maar dat willen we niet. Die mkv's moeten gewoon te streamen zijn vanaf mn Nas. Bij mn oude Dune ging dat zonder problemen.

Op mn dune had ik trouwens de laatste firmware gezet die eerder dit topic als es genoemd is door Papaleo volgens mij . Dat is degene met R18 in de naam.

Ga es testen of het helpt als ik terug ga naar de vorige firmware.

Wat een gedoe zeg, pffff.

Mausman

Oudere firmware erop zetten helpt dus ook niet, net getest.

Heb ook een interne hd in mn Dune gezet. Hierop ook een paar mkv's gezet die vanaf mn nas niet werken. Maar vanaf de interne hd spelen deze zonder problemen af.

Blijkbaar ligt het dus niet aan de Dune, maar is er iets in de verbinding naar mn nas wat het veroorzaakt.
Maar dit zijn dus niet alle mkv's. De meeste werken gewoon als ik ze vanaf mn nas stream.

@RPO: Zou je mij svp es ook kunnen laten weten hoe ik een SMB verbinding moet maken? Want dat weet ik nl. niet. Ik ben niet zo'n netwerk goeroe nl.
Ik zie wel in de Dune dat je idd. een SMB verbinding kan maken, maar dan vraagt ie om een inlog en wachtwoord. Dat zal ik ergens in de nas moeten instellen neem ik aan, maar weet niet waar en hoe. Misschien dat die mkv's dan wel afspelen evt. Dus dat wil ik ook nog even testen.
alvast bedankt.

riwi

#355
Je kan in de Dune ook eens proberen om ipv NFS/UDP eens NFS/TCP te doen (bij netwerk koppeling popup + edit)
Maar ik zou verwachten dat het dan alle bestanden betreft, en niet alleen bepaalde mkv's.

Kan je via de network browser + SMB servers  van de Dune ook je Qnap vinden in het netwerk? Dan kan je daarna met popup - add as network folder hem toevoegen aan het hoofd scherm met bronnen. Op je Qnap moet je dan inderdaad bv een guest of dune user toevoegen.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mausman

Citaat van: riwi op oktober 31, 2021, 17:56:17
Je kan in de Dune ook eens proberen om ipv NFS/UDP eens NFS/TCP te doen (bij netwerk koppeling popup + edit)
Maar ik zou verwachten dat het dan alle bestanden betreft, en niet alleen bepaalde mkv's.

Kan je via de network browser + SMB servers  van de Dune ook je Qnap vinden in het netwerk? Dan kan je daarna met popup - add as network folder hem toevoegen aan het hoofd scherm met bronnen. Op je Qnap moet je dan inderdaad bv een guest of dune user toevoegen.

De NFS verbinding die ik had ingesteld had ik al als TCP ingesteld. Uiteraard heb ik UDP ook geprobeerd, maar dat helpt ook niet. Het gaat idd. maar om enkele mkv's die het niet doen.

Het is me gelukt om een SMB connectie te maken, en waarempel daar doen alle mkv's het wel gewoon die via de NFS verbinding niet werken.

Ik snap er niets van, maar ben dan ook geen netwerk goeroe. Het lijkt me toch stug dat die mkv's ook niet gewoon via een NFS verbinding moeten werken lijkt me.

Maar in ieder geval is de SMB verbinding de tijdelijke oplossing. Maar ik hoop nog de oplossing te vinden om ook via NFS alles goed te laten werken. Of wellicht dat hier iemand op het forum evt. nog iets weet.

stevefilmfreak54

Ik kon ook geen NFS op een Dune Real Vision installeren, wel gelukt via SMB.

Op mijn oude Dune kon ik allebei zonder probleem gebruiken, had toen NFS gekozen, werkte perfect.

Misschien als iemand hier een werkende NFS via een nieuwe Dune zijn instelling(en) wil(len) delen, zou ik dat echt tof vinden.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

hifiman

Het zou wellicht in de naamgeving van de bestanden kunnen zitten, zitten er speciale tekens in de namen?

Citaat van: Mausman op oktober 31, 2021, 21:15:10
De NFS verbinding die ik had ingesteld had ik al als TCP ingesteld. Uiteraard heb ik UDP ook geprobeerd, maar dat helpt ook niet. Het gaat idd. maar om enkele mkv's die het niet doen.

Het is me gelukt om een SMB connectie te maken, en waarempel daar doen alle mkv's het wel gewoon die via de NFS verbinding niet werken.

Ik snap er niets van, maar ben dan ook geen netwerk goeroe. Het lijkt me toch stug dat die mkv's ook niet gewoon via een NFS verbinding moeten werken lijkt me.

Maar in ieder geval is de SMB verbinding de tijdelijke oplossing. Maar ik hoop nog de oplossing te vinden om ook via NFS alles goed te laten werken. Of wellicht dat hier iemand op het forum evt. nog iets weet.

Raymond187

Citaat van: stevefilmfreak54 op november  1, 2021, 13:35:41
Ik kon ook geen NFS op een Dune Real Vision installeren, wel gelukt via SMB.

Op mijn oude Dune kon ik allebei zonder probleem gebruiken, had toen NFS gekozen, werkte perfect.

Misschien als iemand hier een werkende NFS via een nieuwe Dune zijn instelling(en) wil(len) delen, zou ik dat echt tof vinden.
Waarom druk maken om NFS te kunnen gebruiken? Enige adviseer ik wel om SMB3 te gebruiken en 1 zeker niet.

hifiman

Overigens gebruik ik wel nfs op de dune , werkt prima, zowel op de oude hd max als de nieuwe dune vision.

Mausman

Citaat van: hifiman op november  1, 2021, 20:44:49
Overigens gebruik ik wel nfs op de dune , werkt prima, zowel op de oude hd max als de nieuwe dune vision.

Ok, dus bij jou spelen dus alle mkv files zonder problemen af?

Een vd mkv files die niet afspeelt bij mij via de nfs verbinding staat op deze demo site: https://drive.google.com/drive/folders/11kF7_HATj4JwwyVTsYA49TSqK2SWnZcC
Het is de scene uit Life of pi in die boot op zee met die tijger. Als je wat naar beneden scrollt zie je m staan. Ben benieuwd of jij 'm dan wel zonder problemen kunt afspelen via nfs als je deze demo op je nas hebt gezet.
Zo ja, ben ik ook erg benieuwd wat jij dan hebt ingesteld in je settings van je nfs verbinding.

Overigens de benaming van het bestand is het niet. Ik heb dat even getest door de naam van een mkv die het niet doet via nfs even te renamen naar test.mkv. Maar dan speelt ie 'm ook niet af.


riwi

#363
Ik gebruik ook op de meeste netwerk shares NFS /UDP en hier werkt dat ook prima. Maar hifiman en ikzelf hebben geen NAS maar een Linux PC met NFS. In zo'n NAS proberen ze allerlei beveiligings dingen en security toe te voegen waardoor het lastiger wordt om te configureren denk ik.

In de Dune heb ik bij een share :

Name : pool0
Type : NFS
Server : 192.168.1.11
Folder : /pool0
Protocol : UDP (maar TCP werkt ook).


En in de Linux PC in de /etc/exports (de file waar je NFS instelt) 1 regel :

/pool0 192.168.1.0/24(rw,no_root_squash,no_subtree_check,crossmnt,async)


Dus het netwerk 192.168.1.0/24 mag erbij (read/write), met naam /pool0


riwi

#364
Ik download hem nu die life of Pi demo. maar ik zie nu al dat er een ampersand in de filenaam zit.

En hij speelt prima vanaf de /pool0 NFS share die ik hierboven beschreef. (ook zonder hernoemen)

Mausman

Ik snap er nu helemaal niets meer van. Uiteindelijk is het me gelukt om een SMB verbinding op te zetten, waarbij de mkv's die het niet via de nfs deden nu wel afspelen. Echter wel grotendeels schokkerig. Waar dat dan nu weer aan ligt?

Anyway.....ik nog wat zitten kloten in de Nas maar uiteindelijk gewoon weer exact dezelfde instellingen erin gezet. Ook de Dune even teruggezet naar fabrieks instellingen en opnieuw ingesteld.
En waarempel.....de mkv's die eerst niet werkten, spelen nu wel zonder problemen af via de nfs verbinding.
Ik kan alleen helaas niet zeggen waardoor dat nu komt. Hopelijk blijft het nu goed. Ik kom voorlopig niet meer aan de instellingen in mn nas en Dune..fingers crossed  ;)

Geert

Citaat van: Mausman op oktober 30, 2021, 20:13:23
Nog een probleempje waar ik tegenaan loop. De Dune speelt sommige mkv bestanden niet af. Als ik erop klik om af te spelen wordt het beeld heel even zwart, en komt ie weer terug op het beeld dat je het mkv bestand ziet staan zeg maar. Hebben jullie dit ook ervaren? En is het een instelling ergens die ik niet goed heb staan misschien?
Die zelfde mkv bestanden deden het anders prima op mn oude Dune, dus het ligt niet aan de mkv bestanden in ieder geval.
Ik had gisteren exact hetzelfde probleem. Geen idee waar het aan lag. Ik heb het op kunnen lossen door de dune opnieuw te installeren. Daarna werkte het weer.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

eduard

Mijn Dune wilde niks meer afspelen. Een uitgebreide reboot via het menu loste het probleem op.

Verstuurd vanaf mijn CPH2145 met Tapatalk


Earth Angel

Ik ben erg geïnteresseerd in de Dune HD Real Vision 4K. Momenteel gebruik ik nog een Popcorn Hour A-400, echter die speelt veel nieuwe formaten niet meer af.
Een ander nadeel is dat ik nog gebruik maak van een receiver zonder HDMI en alleen S/PDIF of Coaxial aansluitingen voor surround sound (DTS en AC3).
DD+ is momenteel een veel voorkomend audio formaat en de A-400 kan deze niet naar standaard DD (AC3) omzetten wat wel via de S/PDIF of Coaxial afgespeeld kan worden.
Ik ben dus al een tijd genoodzaakt om video en audio via de PC om te zetten naar formaten die de A-400 en mijn receiver wel ondersteunen.

Mijn vraag:

Kan de Dune DD+ audio omzetten naar DD (AC3) via S/PDIF of Coaxial?


Een nieuwe receiver kopen is overigens niet de voorkeur, daar ik verder erg tevreden ben en in mijn situatie DTS en AC3 voldoende zijn.

riwi

Ik wil dat wel testen voor je morgen. Even een toslink kabeltje opzoeken en een vrije input op mijn versterker.

Je kan in de Dune wel HD Audio uit zetten. Maar ik denk dat dat alleen geldt voor de HDMI audio die dan wel of geen TrueHD/DTS-HD zal uitgeven via de HDMI.

DD is normaal 5 kanaals mp3 met een totale bitrate van 512kbit/s of iets lager. Met DD+ gaat de bitrate omhoog naar 640kbit/s en kan er tevens ook een atmos "laag" in zitten. Ik denk niet dat de Dune deze eruit kan filteren, en een soort van on-the-fly audio recode kan doen van 640kbit/s naar 512 kbit/s. De eventuele atmos laag zou de 'oude' receiver gewoon moeten negeren.

Earth Angel

Citaat van: riwi op november 20, 2021, 23:10:01
Ik wil dat wel testen voor je morgen. Even een toslink kabeltje opzoeken en een vrije input op mijn versterker.

Je kan in de Dune wel HD Audio uit zetten. Maar ik denk dat dat alleen geldt voor de HDMI audio die dan wel of geen TrueHD/DTS-HD zal uitgeven via de HDMI.

DD is normaal 5 kanaals mp3 met een totale bitrate van 512kbit/s of iets lager. Met DD+ gaat de bitrate omhoog naar 640kbit/s en kan er tevens ook een atmos "laag" in zitten. Ik denk niet dat de Dune deze eruit kan filteren, en een soort van on-the-fly audio recode kan doen van 640kbit/s naar 512 kbit/s. De eventuele atmos laag zou de 'oude' receiver gewoon moeten negeren.

Als je dat zou willen testen, zou ik je zeer dankbaar zijn. DD is 384-640 kbps. Dit zou voor mij alleen interessant zijn als het inderdaad on-the-fly recode zou zijn van DD+ naar DD 384-640 kbps.

riwi

#371
Citaat van: Medusa Merger op november 21, 2021, 12:24:04
Als je dat zou willen testen, zou ik je zeer dankbaar zijn. DD is 384-640 kbps. Dit zou voor mij alleen interessant zijn als het inderdaad on-the-fly recode zou zijn van DD+ naar DD 384-640 kbps.

Op DVD ging DD maar tot 512kbps. De 640 was buiten spec, maar werkte op 'sommige' versterkers en DVD spelers wel.
Op bluray gaat DD wel tot 640kbps.
DD+ kan nog hogere bitrates hebben volgens mij. Ik lees op google dat men zegt dat DD+ niet over spdif kan. Maar anderen zeggen weer van wel.

Ik heb het aangesloten nu en op de spdif zie ik geen DD+ maar gewoon DD

beetje vage plaatjes maar je ziet het + tekentje bij de HDMI
via hdmi:


via spdif (optical toslink):


Bij afspelen van Foundation met DD+ track

Audio
ID                                       : 2
Format                                   : E-AC-3 JOC
Format/Info                              : Enhanced AC-3 with Joint Object Coding
Commercial name                          : Dolby Digital Plus with Dolby Atmos
Codec ID                                 : A_EAC3
Duration                                 : 1 h 9 min
Bit rate mode                            : Constant
Bit rate                                 : 768 kb/s
Channel(s)                               : 6 channels
Channel layout                           : L R C LFE Ls Rs
Sampling rate                            : 48.0 kHz
Frame rate                               : 31.250 FPS (1536 SPF)
Compression mode                         : Lossy
Stream size                              : 380 MiB (3%)
Language                                 : English
Service kind                             : Complete Main
Default                                  : Yes
Forced                                   : No
Complexity index                         : 16
Number of dynamic objects                : 15
Bed channel count                        : 1 channel
Bed channel configuration                : LFE

Earth Angel

Citaat van: riwi op november 21, 2021, 18:02:38
Op DVD ging DD maar tot 512kbps. De 640 was buiten spec, maar werkte op 'sommige' versterkers en DVD spelers wel.
Op bluray gaat DD wel tot 640kbps.
DD+ kan nog hogere bitrates hebben volgens mij. Ik lees op google dat men zegt dat DD+ niet over spdif kan. Maar anderen zeggen weer van wel.

Ik heb het aangesloten nu en op de spdif zie ik geen DD+ maar gewoon DD

beetje vage plaatjes maar je ziet het + tekentje bij de HDMI
via hdmi:


via spdif (optical toslink):


Bij afspelen van Foundation met DD+ track

Audio
ID                                       : 2
Format                                   : E-AC-3 JOC
Format/Info                              : Enhanced AC-3 with Joint Object Coding
Commercial name                          : Dolby Digital Plus with Dolby Atmos
Codec ID                                 : A_EAC3
Duration                                 : 1 h 9 min
Bit rate mode                            : Constant
Bit rate                                 : 768 kb/s
Channel(s)                               : 6 channels
Channel layout                           : L R C LFE Ls Rs
Sampling rate                            : 48.0 kHz
Frame rate                               : 31.250 FPS (1536 SPF)
Compression mode                         : Lossy
Stream size                              : 380 MiB (3%)
Language                                 : English
Service kind                             : Complete Main
Default                                  : Yes
Forced                                   : No
Complexity index                         : 16
Number of dynamic objects                : 15
Bed channel count                        : 1 channel
Bed channel configuration                : LFE


Dus je hebt over spdif 5.1 geluid als je een dd+ met Atmos bestand afspeelt?
Dat moet dan DD 5.1 (AC3) zijn, want zover ik weet kan spdif geen DD+ afspelen.
Blijkbaar doet hij dan wel on the fly recode. Heb je hier nog iets voor moeten instellen in het menu van de Dune?

riwi

Citaat van: Medusa Merger op november 22, 2021, 16:03:53
Dus je hebt over spdif 5.1 geluid als je een dd+ met Atmos bestand afspeelt?
Dat moet dan DD 5.1 (AC3) zijn, want zover ik weet kan spdif geen DD+ afspelen.
Blijkbaar doet hij dan wel on the fly recode. Heb je hier nog iets voor moeten instellen in het menu van de Dune?

Inderdaad, gewoon DD geluid over de spdif als je een DD+ track speelt. Ik las in de wiki dat DD+ backwards compatible gemaakt is voor transport over spdif. Ik heb niks ingesteld in de Dune, het speelt gewoon. Ik had natuurlijk geen beeld met deze STB input, alleen geluid. Deze input STB gebruik ik normaal voor de audio van de TV terug naar de amp omdat ARC niet altijd werkt en de toslink van de TV naar de amp is super stabiel.

Earth Angel

Citaat van: riwi op november 22, 2021, 23:07:52
Inderdaad, gewoon DD geluid over de spdif als je een DD+ track speelt. Ik las in de wiki dat DD+ backwards compatible gemaakt is voor transport over spdif. Ik heb niks ingesteld in de Dune, het speelt gewoon. Ik had natuurlijk geen beeld met deze STB input, alleen geluid. Deze input STB gebruik ik normaal voor de audio van de TV terug naar de amp omdat ARC niet altijd werkt en de toslink van de TV naar de amp is super stabiel.

Heel erg bedankt voor het testen! Dan weet ik dat dit werkt, is wel 1 van de zaken waarom ik een andere mediaplayer wil hebben.