Martin's Home Theater

Gestart door buckler, april 26, 2021, 14:54:17

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Richard70…

Vind het ook echt wel fraai staan zo hoor.,
Niet dat ik dat er hier thuis door zou krijgen  :D
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

scoc

Zoals je het nu gaat inregelen met Roomperfect is niet echt de manier waarop Lyngdorf het meestal doet. Namelijk beide subs zo dicht mogelijk vooraan tegen de muur in de hoek en niet ingedraaid. Met dan ofwel speakers aan de wand erboven of ervoor.

Ik denk dat je nu gaat inmeten en niet het gewenste resultaat gaat krijgen. Ook zit je met de trillingen van beide actieve toestellen op elkaar wat niet ideaal is.

En optisch ... tja dat is een persoonlijke keuze en voor een aparte ruimte vind ik dit nog wel gaan maar in een woonkamer toch wat minder.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Richard70…

Dat indraaien was ik ook al bang voor, maar wie weet pakt t goed uit.
Meten is weten  :D
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Citaat van: scoc op juli 30, 2021, 10:47:10
Zoals je het nu gaat inregelen met Roomperfect is niet echt de manier waarop Lyngdorf het meestal doet. Namelijk beide subs zo dicht mogelijk vooraan tegen de muur in de hoek en niet ingedraaid. Met dan ofwel speakers aan de wand erboven of ervoor.

Ik denk dat je nu gaat inmeten en niet het gewenste resultaat gaat krijgen. Ook zit je met de trillingen van beide actieve toestellen op elkaar wat niet ideaal is.

En optisch ... tja dat is een persoonlijke keuze en voor een aparte ruimte vind ik dit nog wel gaan maar in een woonkamer toch wat minder.

Inderdaad, dat is zo.
Maar het kan echt op geen andere manier staan dan nu.
Heb werkelijk maar 1 cm over, anders komen ze of in mijn beeld of de projector schijnt erop.
Maar ik moet ook zeggen dat ik al andere MK/Lyngdorf set ups online heb zien staan die ook zo ingedraaid staan met hun subs en van de muur weg.
Maargoed proberen is weten.

Alternatief is twee X10 subs voorraan maar ook dan moeten bv mijn stands/speakers weer ver van de muur af... zeker de rechter.
Laten we dus hopen dat dit werkt.
Word vervolgd
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Ik kon het niet laten en ben gisteren toch maar bezig geweest met Roomperfect, mijn buurman was weg en daar was niemand thuis dus ik dacht 'benutten' die tijd want het kan wel eens herrie gaan maken.

Kan vertellen dat hier een heel gelukkig en zwaar tevreden man achter zijn toetsenbordje zit... :clapping:

Wat heb ik veranderd?
Mijn twee x12 subs verhuist naar de voorkant en ze als L/R subs op de Lyngdorf aangesloten via aux 1 en aux 2, dat is volgens het advies van Lyngdorf en hun filosofie.
De subs krijgen dan ook het LFE signaal en alles in (sub) stereo.
Ik was bang dat ze iets te ver van de muur stonden en misschien een fractie te veel ingedraaid maar na het resultaat te hebben gehoord lijkt me dat geen probleem al heb ik nog wel een paar extra centimeters gevonden door ze wat te her positioneren en staat nog maar 30cm van de achtermuur af. Lyngdorf adviseerd er dicht tegen te gaan staan en MK ervoor maar dit is wat max mogelijk is bij mij en een wat 'in between' situatie zeg maar.
Nu kreeg ik ook al maanden van verschillende kanten te horen dat je de X12 subs in de hoeken moet zetten en al helemaal met een MK/Lyngdorf combo dus vandaar die gedachte, ook hoorde ik steeds dat de x subs zo apart klinken dat het vaak minder klinkt (of zoals ik wat ervaarde 'weggedrukt' worden) als je er een andere LFE sub bij zet dus ik heb de 18'' losgekoppelt en niet mee ingemeten met RoomPerfect.
Ik vond dit zelf heel raar maar dacht laat ik het maar proberen en niet beterweterig zijn hierin... kortom ik stond er open voor.
Was ik zeer op zijn minst gezegd zeer benieuwd over.

Ook heb ik de onderste ruimte die onder een X sub zit dicht gemaakt(zie vorige foto's) , ik had vorig jaar die tip al gehad maar dat was me compleet ontgaan en nu zag ik het laatst weer voorbij komen in een geplaatst you tube filmpje hier op het forum dat er weer een lampje ging branden.
Dat dus ook gdaan.

Ook heb ik mijn 2520 actieve speakers cut off wat veranderd, inclusief die van de subs, eerst stond ik op 80hz/125hz maar heb dat veranderd omdat Lyngdorf zegt dat je iets boven moet gaan zitten wat de speakers aankunnen en er iets onder gaan zitten waar de sub tot doorloopt. De 2520 gaan tot 80hz en de sub loopt volgens de specs tot 200 hz dus ik heb nu gekozen voor 100/160hz.

Wat ik ook ditmaal anders heb gedaan is de subs level.
De Lyngdorf zegt steeds voordat je RoomPerfect gaat draaien dat je een bepaalde peak level moet instellen na een testtone en dat is steeds rond de 09.00 uur in mijn geval. Nu kreeg ik de tip om dat voortaan te negeren en over te slaan en de subs op +3db level te zetten wat a 13.00/14.00 uur is. Dan zou de output en de diepte van de hertzen flink verbeteren.
Ik nieuwsgierig natuurlijk want ik had nu wel heel veel ineens veranderd, maargoed we gaan het wel zien ,of beter gezegd horen, was het motto.

Daarna RoomPerfect gedraaid en ook dit ging nu sneller als ooit, had maar 5 metingen nodig om tot de perfecte 95% te komen. Alles tussen de 93 en 96% is super maar 95% is het gewenste is mij ingefluisterd want dan is er genoeg room knowledge en word er ook weer niet teveel gecorriseerd. Zeker niet tot 100% gaan.

Resultaat?
Nou er zat een gelukkige vent in zijn kijk en luister stoeltje kan ik je zeggen...
Nou klonk mijn oude set met mijn Nautulissen al goed maar zette ik toch een flinke stap toen ik naar MK overstapte maar deze stap van nu door alles anders neer te zetten en anders af te regelen etc etc is minsten net zo groot als de eerste stap. Denk zelf nog wel groter.
Mijn gehele geluid is compleet veranderd, veel losser en opener en in totale controle. klinkt misschien heel raar maar ook het mid en hoog is anders en in controle, zelfs als ik de processor bijna volle bak zet.
De surround bubble is veel meer aanwezig en alles klopt nu simpel gezegd.
En de klappen die uit de X12 subs komen is helemaal bizar, je voelt elke paar seconde wel een klap en druk op borstkas die zo enorm hard en kort zijn dat dat in het begin zwaar indrukkwekend was. Dat zal wel het push pull gebeuren zijn die deze klank karakterestiek hebben.
Ook hebben ze nu bijna het dubbele aan output als vroeger en gaat het serieus laag. Ik weet dat ze in Engeland (4 X12 subs) 12hz hebben gemeten maar dat is in een luisterkamer. In een test uit een review kwam naar voren dat (2 X12 subs) 15hz meten. Ik weet niet wat hij in mijn klein kamertje doet maar ik kan zeggen dat het serieus laag gaat. Zal geen 15hz denk ik maar zal er ook niet ver van af zitten... maargoed al zou het 20hz zijn als het op deze manier klinkt vind ik het super. De 18'' gaat wel een stapje lager maar verstoord nu in ieder geval niet de andere X subs. Ook dat zal wel raar klinken maar meerdere grote MK inbouwers hebben dit fenomeen al heel vaak ervaren en daarom adviseren hun ook altijd om het bij MK subs te houden (ook al zijn ze dealer van vrijwel alle grote merken).
Daar noemen ze het dat het geluid 'muffled' klinkt met een andere grote LFE erbij ipv alleen meerdere X subs.
Ik kwam hier dus ook 'the hard way' achter en was ook eerst eigenwijs daarin maar nu ik dit hoor moet ik ze toch achteraf gelijk geven.
En heb ik al gezegd dat die midslam klappen door merg en been gaan? Pffffff, ik kon en bijna niet van slapen zo indrukkwekkend vond ik het. Mijn kop bleef tollen erover  ;D

Kortom de 18'' gaat terug (wederom en helaas) al is dat in een andere set behalve een MK/Lyngdorf combo een enorme geweldenaar en echt een bruut ding want aan deze geweldige sub ligt het echt niet.
Ligt dan eerder aan bovengenoemde ervaringen en resultaten en aan de smaak van het baasje denk ik.
En tuurlijk zal ik met bepalde films wel wat extra laag gaan missen zoals de 18'' eruit kan persen maar de meerwaarde van het geheel is voor mij belangrijker en geeft veel meer winst plus het meeste film sub matriaal ligt hoger dan 20hz... eerder rond de 30/40hz.
Vandaar mijn keuze... en ik kan het altijd nog uitbreiden naar 4 X12 subs of er 2 X10 subs achter bij  :blink:

Eerlijk gezegd heb ik nu ineens zo veel veranderd dat ik ook niet weet wat het grootste deel heeft bijgedragen aan deze winst van het geheel.
Want ik heb wel heel veel aangepast natuurlijk... X12 subs dicht gemaakt onderin , andere positie als stereo subs in de hoeken , speakers dichter bij de muur , ander cut off hertzen , RoomPerfect gedraaid met veel meer sub level output , zonder 18'' erbij , Crown amp en cooling unit van mijn stroom af (geen stroom vervuiling van de cooling unit?) , rechterachter speaker staat iets smaller als eerst (stond eerst iets te wijd geplaatst doordaar daat een extra X12 sub tussenstond.

Maargoed het maakt me ook niet zoveel uit wat het zwaarst doorslaat als reden maar het resultaat mag er wezen en ik ben er enorm blij mee nu.
Wat nu verder te doen? Nog twee X10/12 extra subs achter erbij plaatsen? Wie weet, al denk ik het niet hoor om eerlijk te zijn maar ik hou de optie wel (iets) open.
Mijn twee (overbodige) prachtige Roqoz high end speaker stands inzetten zodat ik een 7.2 grondlaag krijg ipv een 5.2 grondlaag? Hmmmmmm... misschien, al heb ik daar niet echt plaats voor en zal het meer een bisocoop worden dan een woonkamer. Maargoed de 2520 en X12 speakers op elkaar is ook geen 'pronk meubelstukje' in de woonkamer maar dat tollereer ik ook dus ??? LOL
Of eerder doorschakelen naar atmos?
Nog genoeg tijd om daar eens over na te denken lijkt mij. Het eerste wat ik moet doen is mijn subwoofer XLR en stroomkabels kabels netjes wegwerken en mijn speakers op een of andere manier vastzetten aan de subs want ik heb er nu van die half ronde rubberen plakkers/voetjes onder die flink grippen maar nog trillen ze van hun plaats. Dik rubberen dubbelzijdig plakken? Geen idee nog. Suggesties zijn welkom mannen in deze...
En ik moet de binnenzijde van beide speakers en subs aan mijn projectorscherm kant beplakken met Adamantium want dat glimt nu te veel op als mijn projector draait, vreselijk dat dit moet maar hier ontkom ik niet aan jammer genoeg. Wat moet moet want mijn beeld vind ik nog iets belangrijker dan audio dus dan maar beplakken, zit niks anders op.

Nog best wat te doen dus.


Word vervolgd!!!

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#380
Blu-tack Martin!

Ik begrijp echter nog steeds niet wat je nu hebt afgesloten bij de subs.

buckler

Blu-tack ? Thanks Theo. Maar ik ken het niet eerlijk gezegd. Linkje/

Wat ik afgesloten heb?
Aan de onderzijde van de X serie subs zit een driver en aan de onderkant van de subkast zit daar een gat met een diameter van rond 35 cm bij de X12.
Dat gat is dus open naar de buitenkant/onderkant subkast en ligt ongeveer 1 cm los van de vloer. De druk kan daar minder heftig opbouwen en onstnapt dus daar voor een grote hoeveelheid %
Door die ruimte van a 1cm af te dichten kan de druk daar niet ontsnappen en bouwt hij meer op.
Dit doen ze vaak bij de X serie als je de sub niet perfetc kan plaatsen en je wilt dat hij meer powerfull klinkt.
Sommige doen er een plank onder maar omdat ik al een dikke houtenvloer heb van 3.5 cm dik en die ligt ook nog eens gelijmt op het beton eronder dus een plankje heb ik niet nodig... de vloer is mijn plank zeg maar.
Ik heb het dus doormiddel van een rubberen pakking afgedicht (zie foto vorige pagina).
De druk van die onderste speaker kan dus nu niet weg door EN de onderkant EN de poort maar nu alleen maar 'door de poort' naar buiten.
Of het veel schilt? Werkelijk geen idee want ik heb alles maar in 1 keer gedaan dus daar weet ik geen antwoord op.
Dacht ik ga maar op zeker omdat ik niet 100% volledig in de hoek en bij de muur erachter kan komen qua plaatsing.
Bij dit soort plaatsing probleempjes adviseren ze dit dan ook...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#382
Citaat van: buckler op juli 31, 2021, 11:48:59
Blu-tack ? Thanks Theo. Maar ik ken het niet eerlijk gezegd. Linkje/

https://www.modelbouwenzo.nl/Blu-Tack-Original

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Citaat van: buckler op juli 31, 2021, 11:48:59
Blu-tack ? Thanks Theo. Maar ik ken het niet eerlijk gezegd. Linkje/

Wat ik afgesloten heb?
Aan de onderzijde van de X serie subs zit een driver en aan de onderkant van de subkast zit daar een gat met een diameter van rond 35 cm bij de X12.
Dat gat is dus open naar de buitenkant/onderkant subkast en ligt ongeveer 1 cm los van de vloer. De druk kan daar minder heftig opbouwen en onstnapt dus daar voor een grote hoeveelheid %
Door die ruimte van a 1cm af te dichten kan de druk daar niet ontsnappen en bouwt hij meer op.
Dit doen ze vaak bij de X serie als je de sub niet perfetc kan plaatsen en je wilt dat hij meer powerfull klinkt.
Sommige doen er een plank onder maar omdat ik al een dikke houtenvloer heb van 3.5 cm dik en die ligt ook nog eens gelijmt op het beton eronder dus een plankje heb ik niet nodig... de vloer is mijn plank zeg maar.
Ik heb het dus doormiddel van een rubberen pakking afgedicht (zie foto vorige pagina).
De druk van die onderste speaker kan dus nu niet weg door EN de onderkant EN de poort maar nu alleen maar 'door de poort' naar buiten.
Of het veel schilt? Werkelijk geen idee want ik heb alles maar in 1 keer gedaan dus daar weet ik geen antwoord op.
Dacht ik ga maar op zeker omdat ik niet 100% volledig in de hoek en bij de muur erachter kan komen qua plaatsing.
Bij dit soort plaatsing probleempjes adviseren ze dit dan ook...
Wat ik me dan altijd afvraag is waarom de fabrikant dat gat er dan in de eerste instantie al heeft gemaakt. Daar zal toch ook een visie achter zitten? Ik wist trouwens niet dat er een extra gat zat.

PascalP

Citaat van: Teejoo op juli 31, 2021, 11:53:26
Wat ik me dan altijd afvraag is waarom de fabrikant dat gat er dan in de eerste instantie al heeft gemaakt. Daar zal toch ook een visie achter zitten? Ik wist trouwens niet dat er een extra gat zat.

3 van mijn 4 Kreisels hebben daar ook een gat.
De 3 met gat zijn de 'oudste' en zijn officieel het type MX5000MK3 (totdat Ken werd aangeklaagd door MK Denemarken en dit moest veranderen) en die zonder gat is een DXD-12012.
Filosofie met/zonder gat ben ik nooit achter gekomen en volgens de geleerden zijn de prestaties gelijk.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

morca

Citaat van: PascalP op juli 31, 2021, 12:03:25
3 van mijn 4 Kreisels hebben daar ook een gat.
De 3 met gat zijn de 'oudste' en zijn officieel het type MX5000MK3 (totdat Ken werd aangeklaagd door MK Denemarken en dit moest veranderen) en die zonder gat is een DXD-12012.
Filosofie met/zonder gat ben ik nooit achter gekomen en volgens de geleerden zijn de prestaties gelijk.
Dat is een open gat naar de binnenkant vd subwoofer?
Daar blaast hij uit bedoel je ?

PascalP

En Blu-tack is idd prima spul. Ook wel vaker gebruikt om speakers te fixeren op stands.
Heb recent deze besteld voor op mijn nieuwe stands en werken ook super:
https://www.atacama.shop/product/1684509/atacama-audio-isopads
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: morca op juli 31, 2021, 12:33:24
Dat is een open gat naar de binnenkant vd subwoofer?
Daar blaast hij uit bedoel je ?

Nee is gewoon in de bekisting waar van de onderste driver de magneet uitsteekt.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Citaat van: Teejoo op juli 31, 2021, 11:53:26
Wat ik me dan altijd afvraag is waarom de fabrikant dat gat er dan in de eerste instantie al heeft gemaakt. Daar zal toch ook een visie achter zitten? Ik wist trouwens niet dat er een extra gat zat.

Het enige wat ik hierover weet is dat als je niet de mogelijkheid heb om de subs perfect te plaatsen ,wat in de hoeken tegen de achtermuur aan is, je het beste dat gat af kan dichten om gelijke prestaties te krijgen...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Citaat van: morca op juli 31, 2021, 12:33:24
Dat is een open gat naar de binnenkant vd subwoofer?
Daar blaast hij uit bedoel je ?

Op de vorige pagina zie je een foto waar het volgens mij duidelijk op moet worden Marco
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Citaat van: PascalP op juli 31, 2021, 12:37:58
En Blu-tack is idd prima spul. Ook wel vaker gebruikt om speakers te fixeren op stands.
Heb recent deze besteld voor op mijn nieuwe stands en werken ook super:
https://www.atacama.shop/product/1684509/atacama-audio-isopads

thanks Pascal maar net dat blu tack besteld  :coffee:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Nou ben ik toch wel een beetje benieuwd hoor.
Vond het de vorige keer al best indrukwekkend klinken bij je  :D
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

anton



buckler

Citaat van: rdebruin op juli 31, 2021, 12:57:33
Nou ben ik toch wel een beetje benieuwd hoor.
Vond het de vorige keer al best indrukwekkend klinken bij je  :D

thanks Richard.
Ja ik wil het niet groter maken dan het is maar ik vind het echte een grote sprong voorwaarts en snap nu waarom ze bij Lyngdor/MK combo's zo hameren op de subs L/R te plaatsen en het stereo sub signaal te gebruiken.
Het lijkt wel een kompleet andere set nu.

Ben nu aan het kijken wat er allemaal is voor onder de speaker qua ontkoppeling.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Dat linkje wat Pascal plaatste leek me wel wat
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

papaleo

Citaat van: buckler op juli 31, 2021, 14:54:06
thanks Richard.
Ja ik wil het niet groter maken dan het is maar ik vind het echte een grote sprong voorwaarts en snap nu waarom ze bij Lyngdor/MK combo's zo hameren op de subs L/R te plaatsen en het stereo sub signaal te gebruiken.
Het lijkt wel een kompleet andere set nu.

Ben nu aan het kijken wat er allemaal is voor onder de speaker qua ontkoppeling.

:clapping: :worship: :clapping: :worship:  :thumbs-up: :popcorn:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

scoc

En toch denk ik ... leen eens 2 x MK X10 en zet die naast je meubel in de hoeken. En speakers terug op stands ervoor. Lijkt me echt mooier en je zou verbaasd zijn wat je wint aan laag door deze in de hoeken te plaatsen. Ik speel zelf met 2 x dual 8 inch subs maar natuurlijk wel in kleinere ruimte (16m2).
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050