Martin's Home Theater

Gestart door buckler, april 26, 2021, 14:54:17

Vorige topic - Volgende topic

buckler

Oke, ik schrijf er nog even een stukje over want ik krijg de hele week constant vragen over 'hoe goed is het nu echt' ?
Ik kan natuurlijk alleen maar een antwoord geven hoe het in mijn set draait en dan ook nog eens in combinatie met de CineMike mod op de Keces voeding en de CM kabels daar weer aan.

Ik was in het begin al heel erg enthousiast maar heb nu denk ik al een film of dertig aangekocht (en de K zit op mijn gefilterde Isotek wat nog een stapje beter resultaat gaf) en heb daar de scenes die ik goed ken en mooi vind qua of beeld of audio wederom vergeleken met de uhd schijf en kan niks anders concluderen dan dat het zelfs een grotere upgrade is dan ik in eerste instantie al dacht. En ik wou niet gelijk 'te' enthousiast overkomen.

Beeld is beter , en audio is beter... punt. En hoeveel beter? Veel.
Ik geniet zo van de kwaliteit dat ik nu al problemen begint te krijgen met een fysieke schijf of download te kijken.
Je ziet zoveel meer informatie in het beeld en de diepte is enorm toegenomen.
De audio klinkt zelfs op mijn EXofield headphone (samen met de Crowson actuators) heel erg indrukwekkend dat ook dat een heel andere set lijkt. Ik was nooit zo voor een headphone maar dat is nu zeker geen straf en heb er totaal geen probleem mee om ook zo film te kijken. Ook hier hoor ik details die ik niet eerder hoorde en zelfs de atmos valt nu echt heel goed op.

Echt knap bij K hoe ze dat doen moet ik zeggen.
Ik ga er verder geen lang verhaal van maken want heb er al genoeg over geschreven en ik wil niemand wat aanpraten maar als ik jullie was ging ik maar sparen  :popcorn:

Ps, moet ook zeggen dat de kosten me best meevallen... ik heb vrijdag bijvoorbeeld 6 uhd films gekocht en 1 gehuurd en dat totaal bedrag was €92 dus dat viel me reuze mee

JVC NZ9 met Hushbox, MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Zappiti CineMike , Kaleidescape , Keces CineMike , CineMike Optical fiber hdmi , CineMike switch (glasvezel) , CineMike UTP en Powercables , Crowson actuators (2X) , Smyth Research Realiser A16/Sennheiser HD800s

Jefften

Klinkt goed martin! leuk om te lezen dan je er zo "content" mee bent.

de volgende upgrade wordt een Terra denk ik :D
Projector: JVC NZ8 | Proj.Scherm: 152" Screen Excellence Enlightor NEO 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 Cinemike | Amp: Mark Levinson 533H, 535H & 2x 532h, Dynacord L3600FD Cinemike | Speakers Front: 3x JBL Synthesis 4367 Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 | Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2021 Cinemike

buckler

Citaat van: Jefften op augustus 11, 2025, 11:18:11Klinkt goed martin! leuk om te lezen dan je er zo "content" mee bent.

de volgende upgrade wordt een Terra denk ik :D

Nou heel eerlijk gezegd sta ik er nu zo in dat ik denk dat ik geen terra ga nemen.
Zonder werkt gewoon heel erg goed, en je kan al je films zien in de app bij 'my movies'
Daar zie je een hele mooie soort poster wall en werkt perfect.
Als je dan een film wilt gaan kijken die niet op je eigen server van de strato staat dan duurt dat a 7min en kan je gaan kijken.
Nou dat vind ik geen probleem hoor.
En een terra is heel leuk maar extreem duur en hoe meer films hoe grotere terra je moet hebben en hoe duurder het word.
En dat alleen om af te zijn van die 7 minuten wacht tijd.
Op de 6tb kan je bv 65 uhd films kwijt. Zit die vol dan moet je een 8 of een 12 tb terra erbij kopen. Om alleen maar gelijk te kunnen kijken ipv 7 min wachten.
Dat gaat me te ver denk ik.
En zelfs op die 12tb terra kan je dus maar a 140 films max kwijt.
En dan moet je al naar een 24 terra of het ultieme de 96 terra.
Dan praat je al over iets van 40K alleen voor die 96 terra.
Ik wacht wel 7 min.
Zo sta ik er nu in en denk eerlijk gezegd niet dat mijn mening daarover zal veranderen.

Als je het puur doet voor demo's dan heb je aan 10 films ook al vaak genoeg en die kunnen op de strato V zelf.

Maargoed wie weet... ik verander wel eens meer van mening hoor ik om me heen wel eens hahaa
JVC NZ9 met Hushbox, MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Zappiti CineMike , Kaleidescape , Keces CineMike , CineMike Optical fiber hdmi , CineMike switch (glasvezel) , CineMike UTP en Powercables , Crowson actuators (2X) , Smyth Research Realiser A16/Sennheiser HD800s

pameijer

Doe toch niet zo moeilijk en koop gewoon de Ultimate 4K System man. Heb je 192 TB en alvast volgeplempt met álle films die ze hebben. Gewoon ff doorpakken  :tongue2:
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

morca

Mooie aankoop.

Je geluid is beter zeg je.
Doen je subs het ook beter bij sommige films?
Ik vraag mijzelf af of de film die jij kijkt , misschien geen low frequency cut is gedaan.
Dat het een andere mix is als voor op blu ray.

Iig geniet ervan  :popcorn: 

scoc

Blijft "vreemd" dat Kaleidescape deze verkoopt in landen (EU) waar men hun ecosysteem en store niet aanbied. Maw, men rekent er eigenlijk op dat die klanten achterdeurtjes en een workaround gebruikt met fake US, Canada of UK adressen en cc. Men beperkt hun mogelijke markt aanzienlijk op die manier.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 440 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Sony XR-55A95L
Office: KEF LSX II LT
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 | Marantz MM8077 CineMike + MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

PascalP

Als de films niet op je Strato staan maar je hebt ze wel gekocht, zie je ze dan ik de video wall of alleen op de app of als je een Terra hebt?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Citaat van: morca op augustus 11, 2025, 17:04:33Mooie aankoop.

Je geluid is beter zeg je.
Doen je subs het ook beter bij sommige films?
Ik vraag mijzelf af of de film die jij kijkt , misschien geen low frequency cut is gedaan.
Dat het een andere mix is als voor op blu ray.

Iig geniet ervan  :popcorn: 

Dat weet ik eerlijk gezegd niet of er in het laag ook veel anders is... het klinkt in ieder geval met meer dynamiek en 'grootser' en je hoort simpelweg meer detail.
Je hoort meer bladgeruis of een raampje meer piepen bij open en dicht gaan en een hoop details die je normaal niet hoort. Meer informatie... maar of het laag ook harder/strakker/dieper gaat weet ik eerlijk gezegd niet maar dat kan best wel een keertje testen hoor.
Als ik wat tijd heb want ben weer aardig druk terwijl dit de bedoeling was om mijn rustige periode te zijn  :sneaky2:

buckler

Citaat van: scoc op augustus 11, 2025, 17:41:32Blijft "vreemd" dat Kaleidescape deze verkoopt in landen (EU) waar men hun ecosysteem en store niet aanbied. Maw, men rekent er eigenlijk op dat die klanten achterdeurtjes en een workaround gebruikt met fake US, Canada of UK adressen en cc. Men beperkt hun mogelijke markt aanzienlijk op die manier.

Ja mee eens... en dat is ook wat ik in het begin schreef als 'risico' want heel eerlijk je weet natuurlijk nooit 100% zeker wat ze gaan doen in de toekomst.
Nu werkt het super maar als ze bv ooit gaan doen zoals Netflix doet en naar je IP gaan kijken dan hebben duizenden mensen buiten de genoemde landen een groot probleem ja.
Laten we daar maar niet aan denken zullen we maar zeggen al heb ik voor mezelf bewust dat risico afgewogen en genomen.
Je mag als Americaan op vakantie gaan en bv een strato in je vakantieadres hebben of meenemen en laat ik nu net uit Dallas Texas komen en gewoon heel erg vaak op vakantie naar Nederland gaan  ^^

buckler

Citaat van: PascalP op augustus 11, 2025, 17:42:24Als de films niet op je Strato staan maar je hebt ze wel gekocht, zie je ze dan ik de video wall of alleen op de app of als je een Terra hebt?

Goeie vraag Pascal, hele goeie vraag en ik had dezelfde vraag voordat ik tot koop overging en niemand kon en kan mij dat vertellen... maar ondertussen weet ik dat wel met hulp van Werner.

Heel simpel, heb je een strato C of Strato V of welke strato dan ook dan zal je altijd een movie poster wall zien als je er een Terra aanhangt.
Heb je een oude Strato S met 6/12tb dan zie je ook die poster wall op je projector scherm zonder Terra.

Maar heb je een Strato V of M dan kan je jou eigen 'my movies' zien , dat is een soortgelijke movie wall alleen een fractie anders ogend. Lijkt heel erg op elkaar hoor.
Maargoed die zie je dus ,in mijn geval, alleen op de app van je ipad.
Een Amerikaan met een Strato V (of M) zal die 'my movies' poster wall wel kunnen zien op zowel zijn ipad als zijn projectorscherm.
En waarom hun wel? Omdat hun een US IP adres hebben...
Als je nu een strato V wilt en je zet je VPN ook op je router/modem dan is je IP adres weer niet zichtbaar en zal je de my movies posterwall wel op je projector scherm zien.
Persoonlijk vind ik het totaal onbelangrijk omdat ik toch alles vanaf mijn ipad (pro met toetsenbord) en onder VPN daarop doet maar dat zal iets persoonlijks zijn.
Net wat je wilt... maar wil je dit dan moet je even bij je provider checken hoe je openvpn op je router kan zetten.

buckler

Fotos zijn niet van mij maar zo ziet het er dan uit:

Dan:

En dan:

En dan kan je ook nog de info van de betreffende film zien:

Maar dan moet je wel een VPN op je router zetten (open VPN) en dan zie je dit zo dus

audiosurfer

Citaat van: scoc op augustus 11, 2025, 17:41:32Blijft "vreemd" dat Kaleidescape deze verkoopt in landen (EU) waar men hun ecosysteem en store niet aanbied. Maw, men rekent er eigenlijk op dat die klanten achterdeurtjes en een workaround gebruikt met fake US, Canada of UK adressen en cc. Men beperkt hun mogelijke markt aanzienlijk op die manier.

Denk niet de Kaleidescape degene is die dit 'beperkt', maar dat dit met de rechten van de films te maken heeft. Die maatschappijen leggen kaleidescape op dat ze alleen films aan gebruikers uit genoemde landen mogen verkopen.
Leuk om te horen hoe enthousiast je bent, ik had het systeem al afgeschreven voor mezelf, nu lonkt het toch weer!
Arcam AVR850, Arcam PA720, Arcam P429, Panasonic 9004, Dune-4k, Apple-tv.
3x monitor audio cinergy 200, 2 cinergy sub 15, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch. 4 cinergy 100 sides en rears, 4 Monitor audio platinum in ceili g
Beeld: Sony xw5000, 135 inch ATscherm

scoc

Kaleidoscope (K) wordt idd beperkt door rechtenkwestie omdat ze immers afhankelijk zijn van de filmstudio's etc. Echter, K weet ook in welke landen hun online store mag werken en heeft dit ook moeten dichtzetten van diezelfde studio's. Dus K weet in welke landen hun toestellen legaal mogen verkocht worden. Dus voor de Amerikaan die zijn strato set wil gebruiken in zijn buitenverblijft buiten de US. Die zou deze in theorie moeten kopen bij een US dealer maar men laat bewust deze achterdeur open staan. Ik blijf het een mooi concept vinden maar ik waag me er zeker niet aan op deze omslachtige manier.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 440 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Sony XR-55A95L
Office: KEF LSX II LT
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 | Marantz MM8077 CineMike + MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

buckler

Het is inderdaad raar... en al helemaal dat je ook een nederlandse importeur hebt en nederlandse en belgische dealers.
En ik snap ook dat je jezelf er niet aan waagt.

Maargoed het is aan ieder en of die bereid zijn wel het risico te nemen.

williams

Op dit moment is er weer een instapmodel toegevoegd in het assortiment van Kaleidescape voor de prijs van 3000 dollar .Gezien de prijs die dus lager is heeft ook de HDD een jasje uitgedaan .
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

home@the movies

Citaat van: williams op augustus 15, 2025, 19:34:00Op dit moment is er weer een instapmodel toegevoegd in het assortiment van Kaleidescape voor de prijs van 3000 dollar .Gezien de prijs die dus lager is heeft ook de HDD een jasje uitgedaan .

Dat is de StratoE, en die prijs is dus ex BTW en import, hij kost hier 3900 Euro.

buckler

buckler

Klein veranderingetje wat toch best grote gevolgen/impact had....
Mijn Isotek power conditioner had een jaar of twee geleden een propleempje en heb hem daarna laten reviseren maar had sinds toch mijn bedenkingen of ik die nu niet eens moest gaan vervangen want het was al een oud beestje aan het worden.
Van alles geprobeerd en vergeleken met de Isotek qua audio en beeld.
Van gefilterde Gigawatt blokken tot Supra tot de Kemp van mijn maat en ook nog zijn favo blok waar ik natuurlijk tijdens typen het merk van kwijt ben maar dat is een serieus dure jongen. In het verleden ook al wat verschillende blokken en power conditioners vergeleken met niet het resultaat wat ik zocht.
Athans lang verhaal kort alles was of ongeveer hetzelfde of nul verschil of minder dan mijn Isotek dus had mezelf er al bij neergelegd dat 'dit het was'
Tot dat Viktor met een bepaald type Furutech blok aan kwam zetten die ongefilterd was en volgens hun het beste opgebouwd binnenin en wel eens bij mij verbetering kon gaan brengen in vergelijk met alles wat ik al geprobeerd had.
Eerst alle fases goed gechecked natuurlijk ,al weet ik niet of daar echt in geloof maar ik doe het toch altijd maar, en toen met veel nieuwsgierigheid de eerste klanken eruit getoverd en maar kijken of het een verbetering zou geven.
Nou dat deed.. en hoe
Never nooit verwacht en never nooit eerder meegemaakt dat dit zoveel anders klonk maar ook mijn beeld leek ervan te profiteren.
Het geluid was zo enorm anders dat ik zelfs met Garmt ff in conclaaf moest en we de Trinnov target curve moesten veranderen.
Geluid is losser , met meer detail en wat ,ja hoe zeg je dat, twinkeleriger?
Klinkt misschien raar maar de timing (ja dit klinkt raar hmmmm?) lijkt ook wel verbeterd.
Ik had al een jaar of twee het idee dat na de laatste Trinnov update die ik uitgevoerd heb dat de timing van het laag een innie minnie beetje minder goed was dan daarvoor, nou echt wel spot on moet ik zeggen.
Kan volgens mij geen hol met een stekkerblok te maken hebben maar alles valt 100% op zijn plaats zullen we maar zeggen.

Volgende stap gaan we nog iets verder nu ik aan een verbetring heb geroken en ik had al nog een CineMike LAN kabel besteld en een optische fiber HDMI kabel die ik eerst mag testen voor aanschaf maar we gaan nu ook de CineMike switch proberen. En wat die switch betreft heb ik al de TP switch klaar liggen met de glasvezel kabel voor naar de CM switch met hulp van Jeffrey want ik ben niet zo'n techneut in dat soort dingen.
Heb begrepen dat naast Jeffrey ook Pascal en Anton het zo hebben en dat het bij hun echt een mooie verbetering gaf dus ben benieuwd wat dat gaat brengen. Kan het dan nog beter?

En dan volgend jaar nog wat akoestiek dingetjes aan plafond en achterwand etc etc en misschien nog een kabeltje hier links en rechts.
Zit ook nog een klein beetje aan een streamertje voor muziek te denken en misschien ook ooit nog is een NAS en dan via infuse/ATV maar dat zijn plannen voor heel ver weg.

Ps, en nog ff over de Kscape voor mensen die er ook aan denken... het bevalt mij echt super en ik ben blij dat ik de stap heb gezet en ik zou het weer doen als ik het nog een keer zou moeten overdoen maar eerlijk is eerlijk het kost echt serieus veel geld. En waarom? Je koopt zo snel een film en je ziet zoveel aantrekkelijke aanbiedingen dat het echt hard gaat. Ik had voor mezelf voorgenomen dat ik alleen ,in mijn ogen, de toppers zou kopen en dat dat a 20/30 films zouden zijn, max. Nu een paar maanden verder heb ik er denk ik al meer dan 100 dus dat loopt aardig op. Ik ben nu een beetje overgestapt op alleen kopen als het echte blockbusters zijn of dat ze in de aanbieding komen ,wat vrij snel gebeurt na release overgens, of simpelweg huren. En eigenlijk huur ik alleen maar de laatse tijd.
Dat kost ook wat maar bevalt prima moet ik zeggen.
Over de kwaliteit hoef ik het niet te hebben want dat is echt goed, het enige waar ik niet op kan wachten totdat het gerealesed word is de dynamic subtitle algo van MadVR. Ik kijk Kscape met engelse ondertitels maar dat kan soms wat groot en fel zijn, de algo van de Envy moet straks ook bij vaste ondertitels die K. al in het beeld voor je hebben geplaatst want ik heb geen zwarte balken, je de mogelijkheid geven om ze te verplaatsen en in grote aan te passen zijn ,dus je kan het dan ook kleinder maken, en je kan ze donkerder maken en zelfs in de kleur van hoe de achtergrond is. Dat lijkt mij wel een uitkomst voor mij.
Verder niks dan lof moet ik zeggen.
Al het andere matriaal kijk ik gewoon via de ATV

Word vevolgd...

reza

Morgen avond gaan we de Kscape even goed aan de tand voelen en vergelijken.
Na al je uitspraken en de tegen,s die er uiteraard ook zijn wil ik het zelf ook wel eens ervaren.
Een maatje van me heeft er ook 1 en die vind bijvoorbeeld het content al tegenvallen. Niet alles is in uhd of met Atmos, releases vind hij tegenvallen.
En...
Het beeld en geluid is beter dan bv de ATV maar volgens hem niet beter als een uhd.
We gaan het morgen zien en horen. De interface is wel waanzinnig maar wel duur als je hem alleen daarvoor koopt  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Citaat van: reza op oktober 26, 2025, 14:12:21Morgen avond gaan we de Kscape even goed aan de tand voelen en vergelijken.
Na al je uitspraken en de tegen,s die er uiteraard ook zijn wil ik het zelf ook wel eens ervaren.
Een maatje van me heeft er ook 1 en die vind bijvoorbeeld het content al tegenvallen. Niet alles is in uhd of met Atmos, releases vind hij tegenvallen.
En...
Het beeld en geluid is beter dan bv de ATV maar volgens hem niet beter als een uhd.
We gaan het morgen zien en horen. De interface is wel waanzinnig maar wel duur als je hem alleen daarvoor koopt  :D

Denk dat het ook wel verschillend kan zijn qua set maar wij hebben het ook vergeleken en dat gaf wel een paar leuke avonden dus veel plezier boys.
Bij ons was dat dan wel met de oppo stuffe 2 en de Kscape met Keces Cinemike stuffe voeding dus dat verschilt wel natuurlijk.
Na 'al mijn uitspraken' zal wel meevallen Reza want ik heb nergens iemand gepushed of gezegd dat ze het gelijk moeten kopen eh en ben altijd open geweest over de nadelen die het met zich meebrengt.
Niet alles met atmos klopt maar het is vaker andersom dat de uhd in dts hd master is en K hem in atmos aanbied maargoed er kan qua file hier en daar wel wat verschil in zitten dat klopt zeker, maar het te verkrijgen content tegenvallen vind ik wel apart moet ik zeggen.
Let overgens wel op dat de ene K versie beter is als je de hdr10 file download en soms is het de Dolby Vision file die beter is dus dat wil ik je wel even meegeven dus kijk ze allebei even als je gaat vergelijken. Verder erg leuk vooruitzicht.
Enjoy.

Ps, plaats die vergelijking aub niet hier maar op bv het Kaleidescape topic (van Werner?) want ik wil het hier graag persoonlijk houden met mijn topic  :coffee:

reza

Ik zal het indd niet hier posten :thumbs-up:
En met " al je uitspraken" bedoel ik je enthousiasme.
Zoals je weet had ik er ook bijna 1 besteld maar na het vergelijken online heb ik een panasonic 9004 gekocht. Dit speelt echt ook heel mooi.
Maar de Kaleidescape blijft kriebelen  :D
Vandaar dat ik hem zelf ook wil zien en dan een keuze maak of het een toevoeging is in mijn set.

buckler

Hahah... het kriebelt dus lol

No worries.
De Pana is super dat weet ik, dacht dat Theo hem zelfs beter vond dan de Oppo na vergelijk dus dat zegt wel wat want Theo is super kritisch op die punten.
Maargoed veel plezier.

Ps, ik heb gisteren nog het eerste deel van Aquaman op K gekeken en wat een geluid de audio daarvan, ben nog steeds een paar vullingen kwijt die ik niet kan vinden hahaha

pameijer

Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

reza

Ik wacht nog even met kopen  :D
Dat deed ik trouwens al..

buckler

Ik volg dit topic wat pameijer aangeeft al dagelijks sinds dag één... en moet zeggen dat die gast volgens mij wel een enorme zeikerd is.
Die gozer werkt of werkte in de Canadese film industrie en eigenlijk gaat niemand tegen hem in en laat hem maar gewoon zijn beklag doen, soms terecht en soms denk ik 'moet dat nou' ?
Maargoed ieder zijn ding en recht...
Ik weet dat vele er zo over denken want niemand anders ziet die macro blocking en red push bv.
Wat ik wel zie is soms de toegevoegde Grain wat ze ineens de laatste maanden doen.
Daar irriteer ik me ook aan moet ik zeggen.
Ik zelf ben trouwens ook niet gestopt met vergelijken en dat weten bv Viktor en Reza en de gasten en vrienden om me heen.
Ik deel daar alles over maar ook ik zie veel verschillen.
Soms is de film beter qua file en soms minder, dat klopt.
Audio is eigenlijk altijd wel iets beter en dan doel ik op meer hoorbare details.
Maargoed qua beeld geniet ik soms en heb soms mijn twijfels.
Wat ik wel kan zeggen is dat het beeld beter is dan via mijn oppo stuffe 2 , Athans zolang je een goede file krijg van K.
Ja dat schilt en dat is niet altijd even prettig.
Maarrrrrr ,en ook dat weten de eerst genoemde heren, ik heb nu een Zappiti CineMike en dat was een heel gedoe om daarbij uit te vogelen wat het beste beeld gaf maar nu eenmaal gevonden is dat zo verdomde goed dat daar in mijn ogen niks aan kan tippen. Beeld wat dit nu in mijn set geeft heb ik in ieder geval nog nooit gezien en zeker niet in mijn ruimte.
En dan kijk ik 1:1 uhd daarop.
Bizar goed hoe dat mached.
Audio heb ik nog niet helemaal goed kunnen vergelijken om eerlijk te zijn maar het beeld is extreem goed te noemen.
Dus Kaleidescape is zeker niet het heiligste op aarde , en dat heb ik ook nooit beweerd.
Heb je een goede file dan is het prachtig maar heel eerlijk zet ik mijn Zappiti CineMike daar nu echt wel boven. Dik erboven zelfs.
Zo clean en rag en rag scherp.
Maar wat betreft Kaleidescape en wat er in dat topic geschreven word kan je wel met een kruiwagen zout nemen dat kan ik je wel zeggen!!!

Over de Zappiti.
De Z is zeer raar qua chroma en bit rate en zet steeds zelf alles terug naar de fabrieks instellingen.
Normaal speel je niet (uhd) op 12 bit maar steeds als ik hem op 12 bit zette dan was het beeld zoveel cleaner en scherper alleen zat het bom vol banding. En dan ook echt bom vol!!!
Maar het beeld was verder wel flink beter dan op 10 bit.
Normaal laat je bv de Envy dat doen want die is er normaal gesproken beter in maar nu in dit geval niet.
Ik kwam er niet uit en Vik ook niet en ik was wat teleurgesteld in de performance omdat ik zag wat hij kon als hij op 12 bit stond.
De chroma bleef maar steeds op 4:2:2 wat een enorme branding gaf.
Ben toen samen met Mathias van MadVR alles gaan nalopen en gaan proberen en toen kwamen op settings uit waar het beeld echt geweldig was zonder banding en waar hij op de 12bit bleef draaien met nul artifacts.
4:4:4 12bit bleek te werken (en nog wat andere settings) als een trein en wat een beeldje gaf dit tov de 10bit wat Zappiti steeds naar terug ging.
Is misschien wel een MadVR/Zappiti combo dingetje maar het werkt als een trein.
Zappiti draait dus nu 4:4:4 12bit en de Envy maakt daar RGB 12bit van en dat komt ook binnen bij de NZ9
Bij 60hz films speel ik op 4:2:0 12bit en bij SDR Blu Ray op (ik dacht uit mijn hoofd) 4:2:2 12bit
Denk niet dat er veel gebruikers deze instelling zo gebruiken want Zappiti geeft je eerst twee keer de waarschuwing dat deze instelling problemen geeft... denk dat de meeste dan al afhaken maargoed het werkt als een tierelier.
Athans bij Zappiti/MadVR
Resultaat is echt geweldig en ben na een paar dagen kloten en lange avonden want Mathias had pas 's avonds laat tijd er zeer blij mee en heb dit plaatje hier nooit eerder gezien... ook niet van de Oppo stuffe 2 en ook niet van de Kaleidescape.
Of dit een maching dingetje is of wat dan ook geen idee maar het resultaat mag er zijn.
Zeer blij mee.

Ps, dit zei ik van de week ook tegen Reza... 'wacht even met die Kaleidescape'