Roon ready streamer zonder dac boven de 1500 euro, veel verschil in kwaliteit??

Gestart door BMW850, maart 23, 2021, 18:45:37

Vorige topic - Volgende topic

BMW850

Als consument kun je niet alles testen/beluisteren.
Mijn vraag is, zijn er roon ready streamers zonder dac en voorversterker boven de 1500 euro waar de verschillen enorm zijn in sound quality.
Of zijn de verschillen niet zo groot...
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Zelf gebruik ik een allo usbridge signature met moode audio en een allo shanti voeding als streamer.
Roon rock staat op een nuc8i7beh.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

BMW850

Ik heb momenteel een Denafrips Terminator plus DAC en vandaar mijn vraag naar ervaringen van mede forumleden of er nog meer winst valt te behalen met een andere/betere streamer...

Denk zelf dat een dac de belangrijkste upgrade is maar ik kan het mis hebben.

Rudy

Peerless Monster

Hi Rudy,

Ik probeer je vraag een beetje te begrijpen, want je hebt al een prachtige Allo usbridge signature.
Ik heb zelf een Roon Bricasti M5 endpoint, dus dat is niet zo zeer een streamer denk ik, maar heeft wel een voorsterker, of een volumecontrole in de applicatie.
Deze vond ik combinatie met mijn ARC DAC2 velen malen beter dan de Linn Katalyst.
Ik heb ook nog een ARC DAC1 voor de afwisseling, maar deze maakt het net iets gladder en donkerder, dus het is ook maar net waar ik zin in heb.

Die laatste kijk je naar een schilderiij, waarbij alles zeer precies is. En de Bricasti laat het juist leven en geeft texture aan instrumenten.
Voor mij geen Linn Klimax Katalyst van 20K. Maar ik kan me voorstellen dat iemand die dat wel mooi vind, dat de Linn een uitkomst is.
Ik ken de Dynafrips combinatie niet, dus dat is alleen maar te beluisteren of er iets beters is dan dat. Volgens mij moet je goed zoeken...

Als ik het goed heb kom je van een DCS combinatie toch?
Hoe klonk dat in vergelijking met de Dynafrips?
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

holco

Ik kom van een Mano Ultra af en heb nu een volledige streamer setup van Ian Canada, verschil in het voordeel van de Ian Canada is best fors te noemen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

BMW850

Hoi peerless,

De Denafrips terminator plus is veel beter dan de dcs combinatie dat mag ook wel met een prijs van 6400 euro, de dcs combinatie presteert nog steeds goed voor het geld waar deze te koop voor staat op verschillende sites.

Als streamer zit ik te kijken naar de:
Auralic aries g1 
Soundaware D300 REF streamer.

Rudy

Kingpin

Als het puur en alleen om het streaming gedeelte gaat (dus het doorgeefluik naar je dac) .. Nee, daar zul je weinig echte verschillen in gaan horen mits alles een beetje goed is afgemonteerd en gevoed.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

BMW850

Hoi Kingpin,

Dit lees ik vaker dat de verschillen zeer klein zijn als men een goede dac gebruikt met een streamer met een goede voeding.
Deze shanti voeding van allo heeft een nadeel er zitten veel te lange kabels aan de 5volt kant deze wil ik nog eens korter maken.

Rudy

vergeerr72

Citaat van: BMW850 op maart 24, 2021, 15:32:22
Hoi Kingpin,

Dit lees ik vaker dat de verschillen zeer klein zijn als men een goede dac gebruikt met een streamer met een goede voeding.
Deze shanti voeding van allo heeft een nadeel er zitten veel te lange kabels aan de 5volt kant deze wil ik nog eens korter maken.

Rudy
De allo usbridge Signature heeft in mijn set baat gehad van lan-isolatoren in het netwerk. Ik ben er erg tevreden over.

Die Denafripps zou ik graag eens willen horen... 
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Citaat van: vergeerr72 op maart 24, 2021, 19:01:43
De allo usbridge Signature heeft in mijn set baat gehad van lan-isolatoren in het netwerk. Ik ben er erg tevreden over.

Ik kan het alleen maar beamen. De Allo is al erg goed.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

katwax

Citaat van: Kingpin op maart 24, 2021, 15:11:24
Als het puur en alleen om het streaming gedeelte gaat (dus het doorgeefluik naar je dac) .. Nee, daar zul je weinig echte verschillen in gaan horen mits alles een beetje goed is afgemonteerd en gevoed.
Hier moet ik mij bij aansluiten.
Heb zelf ook de allo Usbridge signature met Shanti en eerlijk in vergelijk met mijn vorige streamer, een httpc met Daphile, ga ik niet beweren dat ik in een blinde test ze uit elkaar zou kunnen houden (mits de ventilator op de htpc uit staat).
Technisch gezien is er ook niet (veel) dat beter kan aan de Allo, vanuit een audiofiel oogpunt echter zijn er wel bemerkingen mogelijk.
-als het ook beetje mooi moet ogen is zowel de Shanti als de Usbridge geen winnaar
-teveel keuze in OS en de Allo interface is niet direct de mooiste -> hoewel als ik lees dat je hem als Roon Endpoint wil gebruiken Roopieee(XL) niet moeiljk is en je toch Roon als interface gebruikt
-Allo is geen gevestigde naam in het land der audiofielen, Grimm of dergelijke heeft meer "high End" aanzien

Hangt dus veelal af van wat jouw audio beleving is, is dit enkel technisch of komen er meer zaken bij kijken :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op maart 24, 2021, 19:01:43

that makes 2

(eens met kingpin overigens)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Wij van WC Eend ... ik ben erg tevreden met een Auralic Aries G1 . Indien die niet duur genoeg is kan je ook nog voor de G2 gaan 😊
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Er zijn ongetwijfeld mooiere WC-eenden dan de allo.  Mijn referentie kader bestaat maar uit een NAD M50 en Minidsp SHD Studio en Mac Mini met Roon en Audirvana.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

BMW850

Citaat van: Xander32 op maart 25, 2021, 11:37:19
Wij van WC Eend ... ik ben erg tevreden met een Auralic Aries G1 . Indien die niet duur genoeg is kan je ook nog voor de G2 gaan 😊

Jij hebt de auralic aries g1, als ik vragen mag wat had je hiervoor als streamer?
En was dit een vooruitgang of was er weinig verschil...

Rudy

BMW850

Mijn beleving in audio is de sound quality van de apparatuur de rest komt op de 2e plek 😉
En de prijs moet overeen komen met de sound kwaliteit ...

Kingpin

Citaat van: BMW850 op maart 25, 2021, 12:54:34
Mijn beleving in audio is de sound quality van de apparatuur de rest komt op de 2e plek 😉
En de prijs moet overeen komen met de sound kwaliteit ...
Dat klopt helaas in de meeste gevallen niet  ;)
Een streamer van 10k zal geen 200x beter klinken als een van 500 euro.
Zeker in audioland zie ik dingen die budgetair totaal uit verhouding zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kwabbernoot

Hij hoeft ook maar 20x beter te klinken.  ;) :P

Sorry...

Peerless Monster

BMW850

Citaat van: Kingpin op maart 25, 2021, 13:05:58
Dat klopt helaas in de meeste gevallen niet  ;)
Een streamer van 10k zal geen 200x beter klinken als een van 500 euro.
Zeker in audioland zie ik dingen die budgetair totaal uit verhouding zijn.

Je snapt wel wat ik bedoel...
Anders wordt mijn reactie uit zijn verband getrokken kijk wat er nu gebeurt 😉

De meeste winst haal je met de kamer akoestiek dat is wat de meeste mensen overslaan.
De meeste kiezen voor een kabeltje van 500 tot 1000 euro 😉

Kingpin

Kingpin

Citaat van: BMW850 op maart 25, 2021, 13:37:12
De meeste winst haal je met de kamer akoestiek dat is wat de meeste mensen overslaan.
De meeste kiezen voor een kabeltje van 500 tot 1000 euro 😉
idd

Roeland

@BMW850 Mooie set hoor  O0

Overal bezig met diffusers  :thumbs-up:
Moest daarom wel even lachen om die vitrine kast met servies (snap dat WAF ook mee speelt)  ;D

BMW850

Citaat van: Roeland op maart 25, 2021, 14:48:03
@BMW850 Mooie set hoor  O0

Overal bezig met diffusers  :thumbs-up:
Moest daarom wel even lachen om die vitrine kast met servies (snap dat WAF ook mee speelt)  ;D

Soms kost het veel moeite om wat voor elkaar te krijgen 😉
Ik woon hier niet alleen...

Denon Focal

Mooie set! Ik heb recent een Auralic Altair G1 in gebruik genomen en die verving een Musical Fidelity M1 Clic. Was op vele gebieden een stap vooruit. Qua geluid is met name de detailering toegenomen.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

bva

Met de diffusers ben je goed op weg want ruimte akoestiek is het belangrijkste. Met andere streamers krijg je maar marginale verbeteringen. Je kunt misschien nog een sterke verbetering krijgen met room correctie. Het beste room correctie systeem is naar mijn mening van Trinnov. Deze ondersteunt ook Roon, Lyngdorf is ook goed.

Als je iets geheel anders wilt is een Mac mini met Roon en BACCH4Mac iets heel speciaals.