AudioGek 2025 ‘KEF LS50 w2/ kc62’

Gestart door AudioGek 2025 🔊, maart 21, 2021, 12:54:19

Vorige topic - Volgende topic

Richi

Citaat van: AudioGek 2025 🔊 op maart 30, 2026, 14:37:12Dan kan ik gewoon elke streamer er tussen doen die ik wil namelijk. Of zal het met een high pass filter nog schoner klinken dan de kefjes dicht stoppen en dan een sub ?

Sorry vraag het allemaal maar van te voren voor ik verkeerde dingen koop
Ik zou nog even helemaal niets kopen en eerst proberen wat voor jou het beste werkt, zoals:
  • Jouw speakers gaan volgens de specs tot 47hz bij -6dB. Dat is niet ontzettend diep, dus je zou kunnen proberen de cross-over van je sub op 50hz te zetten en te kijken hoe het dan klinkt.
  • Je kan dan ook de basreflex poorten van je speakers dichtstoppen en dan je sub opnieuw afregelen. Waarschijnlijk moet je de cross-over dan hoger dan 50hz instellen.
  • Als je dat beide niet goed klinkend krijgt, dan pas zou ik kijken naar een voorversterker met ingebouwde cross-over en high-pass filter, zoals de WiiM, waarbij de voorversterker dus bepaalt wat er naar de sub gaat en wat er naar de speakers gaat via jouw Cambridge versterker. Maar dan moet je nog wel zorgen dat het signaal naar de sub en de speakers time-aligned worden, zodat ze dus beide op hetzelfde moment bij je oren aankomen. Ik weet zo niet of de WiiM dat kan, maar ik verwacht van wel eigenlijk.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

chansig

Yep dat kan WiiM. Geen idee of die het goed kan/doet. Maar hij kan het wel.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

AudioGek 2025 🔊

Citaat van: chansig op maart 30, 2026, 16:35:49Yep dat kan WiiM. Geen idee of die het goed kan/doet. Maar hij kan het wel.

Gr. Hans
Citaat van: Richi op maart 30, 2026, 16:33:54Ik zou nog even helemaal niets kopen en eerst proberen wat voor jou het beste werkt, zoals:
  • Jouw speakers gaan volgens de specs tot 47hz bij -6dB. Dat is niet ontzettend diep, dus je zou kunnen proberen de cross-over van je sub op 50hz te zetten en te kijken hoe het dan klinkt.
  • Je kan dan ook de basreflex poorten van je speakers dichtstoppen en dan je sub opnieuw afregelen. Waarschijnlijk moet je de cross-over dan hoger dan 50hz instellen.
  • Als je dat beide niet goed klinkend krijgt, dan pas zou ik kijken naar een voorversterker met ingebouwde cross-over en high-pass filter, zoals de WiiM, waarbij de voorversterker dus bepaalt wat er naar de sub gaat en wat er naar de speakers gaat via jouw Cambridge versterker. Maar dan moet je nog wel zorgen dat het signaal naar de sub en de speakers time-aligned worden, zodat ze dus beide op hetzelfde moment bij je oren aankomen. Ik weet zo niet of de WiiM dat kan, maar ik verwacht van wel eigenlijk.

Goede idd ! Dankje wel.
Ja de wiim kan dit inderdaad. Ik heb nu gewoon even tijdelijk mijn roon server op de usb van de cambridge zitten

brt

Citaat van: AudioGek 2025 🔊 op maart 30, 2026, 17:09:11Goede idd ! Dankje wel.
Ja de wiim kan dit inderdaad. Ik heb nu gewoon even tijdelijk mijn roon server op de usb van de cambridge zitten

Huh, kun je een Roon server gewoon op een usb stick zetten en die dan achter in je streamer zetten?

Dat zou ik voor mijn teac ud701n ook wel interessant vinden dan!
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

AudioGek 2025 🔊

Citaat van: brt op maart 30, 2026, 17:53:33Huh, kun je een Roon server gewoon op een usb stick zetten en die dan achter in je streamer zetten?

Dat zou ik voor mijn teac ud701n ook wel interessant vinden dan!

Ik heb nog geen streamer. Ik moet een nieuwe kopen. Vandaar de vragen.

Dus heb nu mijn server van usb naar usb op de versteker zitten

Had idd wel mooi geweest !

JGvH

Waarom koop je geen Wiim AMP Ultra, voordelen vd wiim Ultra en versterker 2x100 watt 8 ohm en 2x 200 watt aan 4 ohm, krijgt de kefjes wel aan t zingen

AudioGek 2025 🔊

Citaat van: JGvH op maart 31, 2026, 18:25:19Waarom koop je geen Wiim AMP Ultra, voordelen vd wiim Ultra en versterker 2x100 watt 8 ohm en 2x 200 watt aan 4 ohm, krijgt de kefjes wel aan t zingen

Die stond er tussen... maar het geluid is met de cambridge toch wel even een stuk beter . Veel meer hoog en laag

JGvH

Citaat van: AudioGek 2025 🔊 op maart 31, 2026, 19:20:31Die stond er tussen... maar het geluid is met de cambridge toch wel even een stuk beter . Veel meer hoog en laag

Snap t niet helemaal je zegt dat cambridge meer bas geeft en dat de kefs teveel bas geven

AudioGek 2025 🔊

Citaat van: JGvH op april  1, 2026, 09:10:07Snap t niet helemaal je zegt dat cambridge meer bas geeft en dat de kefs teveel bas geven

Waar heb ik gezegd dat ze te veel bass geven ? Tot 60 hz ofzo geven ze genoeg bass in mijn ruimte. En de cambrdigde geeft mooier laag... laat ik het zo zeggen. Maar ik denk dat laag uit een sub mooier is dan uit zo'n kleine unit. Plus dat die dieper gaat.
Met een high pass filter gaan de kefjes ook schoner spelen omdat ze minder laag hoeven te geven.

AudioGek 2025 🔊

Ik lees veel verschillende meningen over de verschillen tussen de normale ls50 en de ls50 meta. Hoe groot zijn deze verschillen ? Is het een upgrade waard ?

AudioGek 2025 🔊

Zo deze Lenco L75 gemodificeerde speler wordt klaar gemaakt voor mij. Erg veel zin in !

Peerless Monster

Citaat van: AudioGek 2025 🔊 op mei  6, 2026, 16:38:51Zo deze Lenco L75 gemodificeerde speler wordt klaar gemaakt voor mij. Erg veel zin in !

Mooie keus! Mooi wiel aangedreven Lenco met veel Drive! Lekker man. Genieten.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

AudioGek 2025 🔊

Citaat van: Peerless Monster op mei  6, 2026, 16:52:35Mooie keus! Mooi wiel aangedreven Lenco met veel Drive! Lekker man. Genieten.

Dankje wel ! :)

AudioGek 2025 🔊

Wauw! Speelt echt super mooi!

Deze meneer had ook de Rogers LS3/5A. Klonk zeer mooi op oude naim nait 50 en nap 160

AudioGek 2025 🔊

Weet iemand hoe het kan dat als ik mijn lp van de speler pak die enorm statisch wordt. Ook na schoonmaken. Kan dit komen door ger grote vloerkleed waar ik zelf op sta ? Soms hoor je al voor de naald erop gaat geknetter. Ook even een test gedaan door de arm een klein stukje te laten zakken zonder lp erop en dan hoor je niks

AudioGek 2025 🔊

De speler klinkt verder helemaal top. Misschien morgen eens op een andere plek proberen. Iemand misschien nog een antwoord op mijn vorige bericht ?

NielsLu

Mbt jouw crossover integratie tussen speakers en subwoofer... Kun je geen gebruik maken van de ingebouwde crossover van de Kef KC62?

Ik ken deze subwoofer niet zo goed, maar is het niet zo dat als je de pre-out aansluit op de input van de subwoofer, en de line-out gebruikt naar de Cambridge, dat je dan gebruik maakt van de low- en highpass van de subwoofer?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Marantz CD 52  *  Apple TV 4K  *  Tannoy Revolution XT8F  *  Tannoy Revolution Signature DC6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)  *  Tannoy Arena (Atmos height)  *  diy tv meubel / SVS SB 3000 Clone met SVS Sledge STA1000D amp

AudioGek 2025 🔊

Citaat van: NielsLu op mei 14, 2026, 19:55:45Mbt jouw crossover integratie tussen speakers en subwoofer... Kun je geen gebruik maken van de ingebouwde crossover van de Kef KC62?

Ik ken deze subwoofer niet zo goed, maar is het niet zo dat als je de pre-out aansluit op de input van de subwoofer, en de line-out gebruikt naar de Cambridge, dat je dan gebruik maakt van de low- en highpass van de subwoofer?

Bedoelde meer de vraag over de platenspeler:)

Subwoofer verhaal heb ik even laten varen haha

AudioGek 2025 🔊

Dit is het vloerkleed die ik heb. Volgens mij polyester.  Kan het daarmee te maken hebben dat de lp zo statisch wordt als ik op het vloerkleed sta?

Peerless Monster

Sta je daar met je schoenen, sloffen, sokken, blote voeten, etc op?

Als ik mijn schoenen aan hem en ik ga van de bank af over onze pvc vloer naar mijn arc sp-11, dat ontstaat er een flinke stroomstoot.
Met sokken of sloffen: geen issues.

(Nou ja je kan de situatie nog wel herinneren denk ik)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

AudioGek 2025 🔊

Citaat van: Peerless Monster op mei 14, 2026, 22:34:04Sta je daar met je schoenen, sloffen, sokken, blote voeten, etc op?

Als ik mijn schoenen aan hem en ik ga van de bank af over onze pvc vloer naar mijn arc sp-11, dat ontstaat er een flinke stroomstoot.
Met sokken of sloffen: geen issues.

(Nou ja je kan de situatie nog wel herinneren denk ik)

Ik had gewoon sokken aan. Vind het echt vreemd!

Peerless Monster

Citaat van: AudioGek 2025 🔊 op mei 15, 2026, 06:49:15Ik had gewoon sokken aan. Vind het echt vreemd!

En als je wat anders aan doet dan die sokken? Dus gewoon schoenen of blote voeten? Heb je het dan nog?

AudioGek 2025 🔊

Citaat van: Peerless Monster op mei 15, 2026, 08:37:57En als je wat anders aan doet dan die sokken? Dis gewoon schoenen of blote voeten? Heb je het dan nog?
[/quote

Gister getest. Wel een stuk minder. En heb het vloerkleed even opgeklapt zodat ik op het laminaat stond. Even kijken wat ik hier aan ga doen.

AudioGek 2025 🔊

Als het vloerkleed iets aan de kant leg en loop op blote voeten is het een stuk minder. Ook zijn het allemaal nieuwe lps. Denk dat wassen ook wel helpt. Maar eens een okki nokki kopen een keer.

Mag je het tot die tijd met een microvezel doek doen en gedestilleerd water?

Dura

Klopt, kunststof tapijt of vloerbedekking en jij wordt geladen en je platen blijven zelfs aan een antistatische draaitafel mat plakken ;D
Ik heb het meegemaakt, vloeistof, borstels etc, het helpt allemaal niets.
Heb het indertijd opgegeven, omdat het vloerbedekking betrof. Tapijtje maar eens weghalen en eventueel vervangen voor iets van wol?
Harbeth P3ESR, Powernode N331, LG G3 55'. Less is more.