Woonkamer stereoset van Robert

Gestart door AudioGek 2026 🔊, maart 21, 2021, 12:54:19

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Citaat van: AudioGek 2025 🔊 op februari 22, 2026, 12:53:34Ah waar dan?

Ik vermoed dat niet iedereen die alles over deze sub weet, gaat kijken in jouw topic.

Ik vermoed dat als je hier een topic opent over je aankoop die je wil doen dat respons wellicht wat hoger is:

https://www.htforum.nl/index.php?board=56.0
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

AudioGek 2026 🔊

Donderdag maart vader geworden van een mooie dochter !

Ondertussen in te lezen op de dali opticon 6 mk2 en de mk8 mk2.
Mk8 is denk wat overkill

Ook vind ik harbeth luidsprekers nog steeds prachtig!
Line Magnetic LM 211ia | Audio Physic Spark 2 | Wiim Ultra | Pro-Ject Phonobox S3b | Lenco L75 gemodificeerd

Peerless Monster

Gefeliciteerd met je ouderschap! Het is jullie van harte gegund.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

brt

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

SpaceJS

Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

Contour

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

AudioGek 2026 🔊

We merken dat we met de kleine toch een wat kleinere luidspreker willen. Nu heb ik de oudere Dali mentor 1 gezien.  Ik vind de opticon 5 mk1 die ik nu heb wat tegen vallen qua hoog en detail weergave. Zou de mentor 1 met een sub kwalitatief een betere keuze kunnen zijn ? De mentor serie was toen immers een goede High end serie
Line Magnetic LM 211ia | Audio Physic Spark 2 | Wiim Ultra | Pro-Ject Phonobox S3b | Lenco L75 gemodificeerd

brt

Citaat van: AudioGek 2025 🔊 op maart 20, 2026, 22:48:34We merken dat we met de kleine toch een wat kleinere luidspreker willen. Nu heb ik de oudere Dali mentor 1 gezien.  Ik vind de opticon 5 mk1 die ik nu heb wat tegen vallen qua hoog en detail weergave. Zou de mentor 1 met een sub kwalitatief een betere keuze kunnen zijn ? De mentor serie was toen immers een goede High end serie

Snap ik. Met de kleine heb je eigenlijk al een grote luidspreker  :D
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

AudioGek 2026 🔊

Citaat van: brt op maart 20, 2026, 23:38:58Snap ik. Met de kleine heb je eigenlijk al een grote luidspreker  :D

Haha nou dat!

Maar wat is jouw mening hierover ? Opticon 5 / mentor 1

brt

Citaat van: AudioGek 2025 🔊 op maart 21, 2026, 00:07:37Haha nou dat!

Maar wat is jouw mening hierover ? Opticon 5 / mentor 1

Mijn mening is dat 3 grote luidsprekers best veel zijn in een klein huis.

Sterkte en plezier verder ;)

AudioGek 2026 🔊

chansig

Citaat van: AudioGek 2025 🔊 op maart 20, 2026, 22:48:34We merken dat we met de kleine toch een wat kleinere luidspreker willen. Nu heb ik de oudere Dali mentor 1 gezien.  Ik vind de opticon 5 mk1 die ik nu heb wat tegen vallen qua hoog en detail weergave. Zou de mentor 1 met een sub kwalitatief een betere keuze kunnen zijn ? De mentor serie was toen immers een goede High end serie

Je kan ook voor smalle zuilluidsprekers kunnen kijken . Met een monitor heb je toch ook een stand, dus qua opp zal het verschil niet zo heel groot zijn.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

AudioGek 2026 🔊

Citaat van: chansig op maart 21, 2026, 06:55:30Je kan ook voor smalle zuilluidsprekers kunnen kijken . Met een monitor heb je toch ook een stand, dus qua opp zal het verschil niet zo heel groot zijn.

Gr. Hans

Bedoel eigenlijk meer ook of de mentor hoogwaardiger klinkt. Want dan doe ik het sowieso. Met later een subje erbij

Spijkie

Allereerst gefeliciteerd! Ook ik heb een keer op t punt gestaan om de set t huis uit te donderen door de komst van de kleine. Slapeloze nachten , vroeg eruit en bij het muziek luisteren in spaarzame tijd toch weer een luier of wat anders.

Probeer , mits je hersenen het aankunnen , niet te overhaast te handelen. Het maakt niet heel veel uit of je footprint van je speaker 20cm x 20cm is of 40cm x 40 cm want ze komen op dezelfde plek te staan in de hoek en dat maakt voor de kleine niks uit.

Je speakers zien eruit alsof ze niet elk moment omvallen of heel gevoelig zijn zoals magnetostaten.

Andere speakers zijn wel altijd weer leuk natuurlijk. Succes met de keuze! Ik ben geen dali liefhebber dus ik kan je daar niet goed helpen.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

kappa9

Gefeliciteerd met de kleine!!
Alleen de wijste en domste mensen veranderen nooit

AudioGek 2026 🔊

Bedoel eigenlijk meer. Zou de mentor 1 meer gedetailleerd klinken en wat beter hoog dan de opticon 5 mk1?

Dus even los van het feit kleine of grote luidsprekers

blue-eyes

Citaat van: AudioGek 2025 🔊 op maart 15, 2026, 16:01:49Donderdag maart vader geworden van een mooie dochter !

Ondertussen in te lezen op de dali opticon 6 mk2 en de mk8 mk2.
Mk8 is denk wat overkill

Ook vind ik harbeth luidsprekers nog steeds prachtig!

Gefeliciteerd!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

AudioGek 2026 🔊

AudioGek 2026 🔊

Ik bedoel dus of de mentor 1 icm sub preciezer/gedetailleerder dat de opticon 5 mk1 zonder sub

chansig

Citaat van: AudioGek 2025 🔊 op maart 21, 2026, 08:26:41Bedoel eigenlijk meer. Zou de mentor 1 meer gedetailleerd klinken en wat beter hoog dan de opticon 5 mk1?

Dus even los van het feit kleine of grote luidsprekers

Wat heeft de geboorte van jullie kind hier dan mee te maken ?

Daarbij: lekker genieten en veel plezier met elkaar.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Spijkie

Citaat van: chansig op maart 21, 2026, 10:35:00Wat heeft de geboorte van jullie kind hier dan mee te maken ?

Gr. Hans

Logisch , de kleine verdient het beste van het beste audiofiele geluid  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

AudioGek 2026 🔊

Citaat van: Spijkie op maart 21, 2026, 10:38:28Logisch , de kleine verdient het beste van het beste audiofiele geluid  :colgate:

Juist!!
Maar krijg maar geen antwoord

AudioGek 2026 🔊

Citaat van: chansig op maart 21, 2026, 10:35:00Wat heeft de geboorte van jullie kind hier dan mee te maken ?

Gr. Hans

Niks. Dit heeft daar ook niks mee te maken. Maar dit bedoelde ik zelf ook al. Dus buiten het feit groot of klein.

Nogmaals de vraag.

Is de mentor 1 kwalitatief beter met sub ? Ik zoek wat meer detail en hoog. Aangezien ik deze deal kan sluiten met iemand

Spijkie

Ik verwacht t niet maar dan ga ik de recensies af van hifi punt nl. waarom ? De mentor is een ouder model als ik het goed heb, ze hebben beide een bandtweeter. Wat ik merk is met wat nieuwere type speakers is dat het vaak wat opener klinkt. Dit is erg algemeen gesteld. Daarnaast krijg je te maken met de integratie van de sub wat niet heel makkelijk is.

Ik zou t je niet aanraden i.i.g.