De set van SSchot

Gestart door sschot, januari 15, 2021, 17:22:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

brt

Wie heeft het over 20a? @sschot hoeft er geen fabriek op aan te sluiten :)
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Kurt

16A is ook goed, het gaat dan ook niet over continu max vermogen maar piek vermogen. Een goed ontworpen versterker met een headroom van 3dB bv kan bij piek, kortstondig 2x zijn max vermogen leveren. Handig als je spanningsbakje dan ook die stroom kan leveren en niet door zijn poten gaat, want het elec net levert dat zonder problemen.

brt

Citaat van: Kurt op juni  4, 2026, 08:04:5016A is ook goed, het gaat dan ook niet over continu max vermogen maar piek vermogen. Een goed ontworpen versterker met een headroom van 3dB bv kan bij piek, kortstondig 2x zijn max vermogen leveren. Handig als je spanningsbakje dan ook die stroom kan leveren en niet door zijn poten gaat, want het elec net levert dat zonder problemen.

Mijn PS Audio kan ook korte pieken opvangen en gaat pas op tilt als er structureel te veel vermogen gevraagd wordt. En de mijne is qua vermogen een instapper en kost daardoor geen vermogen ;)

Zelfs mijn pp kt88 buizenbak draait perfect op deze regenerator. En ja, ik draai ook best graag hard soms, geen enkel probleem.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Spijkie

Citaat van: brt op juni  4, 2026, 22:26:03Mijn PS Audio kan ook korte pieken opvangen en gaat pas op tilt als er structureel te veel vermogen gevraagd wordt. En de mijne is qua vermogen een instapper en kost daardoor geen vermogen ;)

Zelfs mijn pp kt88 buizenbak draait perfect op deze regenerator. En ja, ik draai ook best graag hard soms, geen enkel probleem.

Dat is wel goed om te horen!
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

mmuetst

Hard draaien wil niet altijd zeggen dat je bakken vermogen nodig hebt. Ik draai ook hard met 6 watt mono blokjes met 300B buizen. Met een gunstig rendement en versterker vriendelijke luidsprekers heb je met een beetje vermogen al een hele hoop herrie  :D.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

sschot

#1780
Vandaag netjes bericht van Denefrips gehad.
Probleem is geconstateerd. Nieuwe onderdelen zijn besteld.
Als hij klaar is voor retournering, krijg ik opnieuw informatie.

Nog even extra vraag gesteld over mogelijk oorzaak en of hier van mijn kant nog iets aan te doen is, hier heb ik nog geen reactie op ontvangen, dat is nog even afwachten.

Mbt. de Rivo, vooralsnog alles stil

edit: en al terugkoppeling van Denefrips. Er is geen externe oorzaak. Het is een component op het display board wat defect is. Dit is uiterst zeldzaam en je hoeft je geen zorgen te maken.
Kijk dit noem ik nou service, daar kan ik ondanks het gemis aan muziek toch van genieten.
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

AudioLaan

Als jij het netjes vindt, prima. Als een apparaat na een paar dagen weigert, zou ik omruilen voor een nieuw en werkend exemplaar niet meer dan normaal vinden. Misschien ben ik raar. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

sschot

Citaat van: AudioLaan op juni  9, 2026, 19:20:29Als jij het netjes vindt, prima. Als een apparaat na een paar dagen weigert, zou ik omruilen voor een nieuw en werkend exemplaar niet meer dan normaal vinden. Misschien ben ik raar. :)

Ik ben het roerend met je eens, als je hem regulier koopt bij een nederlandse/europese winkel......

In mijn geval is dat net eventjes wat anders, waardoor ik het TOP vind hoe het loop!
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

AudioLaan

Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

sschot

De Denafrips zou vandaag terugkomen, krijg ik ineens een berichtje, we hebben u gemist.....
Zeker last van de warmte, die jongens of meisjes van de pakketdienst, was gewoon heel erg thuis.....
Nu maar hopen dat ze morgen een vernieuwde poging doen, en dan wel stoppen en uitstappen om even aan te bellen......

Verder belletje gekregen mbt de Rivo. Hij doet het echt niet en we gaan hem door sturen.....
Pffff, tsja dat wist ik ook wel, dat hij het niet deed, toen ik hem opstuurde. Jammer dat ze daar bijna 1 maand voor nodig hebben om dat te constateren

Ik mag/moet dus nog ff geduld hebben en houden
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

Kingpin

Het zit je niet mee.
Volgens mij heb je als klant ook gewoon rechten over hoelang iets mag duren. Al is dit bij wet niet vastgelegd.
Een maand wachten op een constatering dat iets niet doet is volgens mij gewoon te lang, dan hadden ze het apparaat al moeten fixen !
Gewoon hierop wijzen en in gebreke stellen.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

AudioLaan

#1786
Geen idee wie die partij is, maar ipv de juridische route te kiezen, werkt het vaak veel beter te beloven dat je je bevindingen online zet. Soms wonderlijk wat er dan ineens kan..
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

sschot

Ik ben een (soms dan) gemoedelijk mens....

Ik w8 nog maar ff geduldig af, te warm voor allerhande acties.
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

RZeemering

Citaat van: AudioLaan op juni 24, 2026, 23:14:32Geen idee wie die partij is, maar ipv de juridische route te kiezen, werkt het vaak veel beter te beloven dat je je bevindingen online zet. Soms wonderlijk wat er dan ineens kan..
Die zal ik even onthouden  :tongue2:  :headbanging:
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins