De set van SSchot

Gestart door sschot, januari 15, 2021, 17:22:59

Vorige topic - Volgende topic

holco

Geeft dat geen hoorbaar verschil dan op de dag vs avond?

Lijkt mij dat een regenerator voor de audio groep hier geen overbodige luxe is  ::)
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Spijkie

Een Plixir / Audes zou in dit geval ook zeker een hoorbare verbetering kunnen zijn , altijd uitproberen indien je met filters bezig gaat.

T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

RCD

Je hoort misschien geen verschil maar 247V is echt wel veel.
Daar kan apparatuur kapot van gaan of eindversterkers te veel stroom gaan trekken.

Rob

brt

Een stroomregenerator stabiliseert de stroom tot 230v denk ik? Want dan zou dat best eens een oplossing kunnen zijn...

Er staat een mooie PS Audio P10 op mp voor een zeer nette prijs...
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

holco

Mijn Power regenerator staat ook strak op 230V, en sinds ik deze heb is er nog nooit wat kapot gegaan.
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Spijkie

Citaat van: RCD op mei 31, 2026, 12:05:12Je hoort misschien geen verschil maar 247V is echt wel veel.
Daar kan apparatuur kapot van gaan of eindversterkers te veel stroom gaan trekken.

Rob

Volgens mij zou t spul toch gemaakt moeten zijn voor een afwijking van5%, dan kom al aardig richting de max idd.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

sschot

Citaat van: Spijkie op mei 31, 2026, 15:51:41Volgens mij zou t spul toch gemaakt moeten zijn voor een afwijking van5%, dan kom al aardig richting de max idd.

5% zou 241,5 zijn.

Volgens mij is 253 de bovengrens
Ik zal er eens naar kijken en mij in verdiepen

edit
Volgens de Nederlandse Netcode Elektriciteit en de Europese norm NEN-EN 50160 mag de netspanning in huis maximaal 10% afwijken van de standaard 230 volt. Dit betekent dat de spanning tussen de 207 en 253 volt moet liggen. Jouw 247 volt valt dus keurig binnen de wettelijke marge.
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

Xander32

... hetgeen vervolgens niets zegt over de wijze waarop jouw apparatuur reageert op die schommelingen. Of die pieken en dalen van invloed zijn op het presteren en/of de levensduur en zo ja in welke mate, ik heb werkelijk geen idee 🙄 Daarin ontbreekt mij alle kennis 🙂
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

sschot

Heb even een sommetje gemaakt, als alles aan staat en maximaal verbuikt, dan kom ik aan 440W
Gelet op de verdeling zal dit nooit het geval zijn.

Ik zou dus met 400W uit de voeten kunnen, alhoewel ik ook graag wat meer capaciteit tot de beschikking heb.

Moet er verder in duiken voordat ik er iets van kan zeggen.

Heb in ieder geval geen brommende trafo's, wat volgens mij het "grootste" en vervelendste probleem zou zijn.
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

sschot

Iemand bekend met de Kemot MSER 1000

Spijkie

Dat niet maar ik lees dit:

Servomotor spanningsstabilisator De KEMOT MSER-1000 spanningsstabilisator houdt spanning vast met een hoge nauwkeurigheid tot 3%. Zo'n hoge precisie is het resultaat van het gebruik van servo-gebaseerde technologie.

Geen idee wat een servo is

sschot

Een verschrikkelijk oude en beproefde aansturing.(Motor) Deze zorgt gewoon voor verloop op je trafo, waarmee hij de boel stabiel houdt. Beweegt een soort wijzer op en neer om het maar zo te zeggen

Je hebt ook relais varianten, maar die hoor je klikken, dat is niet gewenst.

Spijkie

Lijkt me dan een Koopje maar of t ook goed is geen idee van

AudioLaan

Misschien toch eens aan een PSaudio denken. Die reguleert de spanning ook geloof ik. Anders kan je ook een lichtdimmer voor je set plaatsen. Brr..
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

sschot

Citaat van: AudioLaan op juni  1, 2026, 18:20:36Misschien toch eens aan een PSaudio denken. Die reguleert de spanning ook geloof ik. Anders kan je ook een lichtdimmer voor je set plaatsen. Brr..

Waar komt je terughoudendheid vandaan? En waarom PS audio? Ben ff oprecht nieuwsgierig naar de achtergrond hiervan

sschot

2026-06-01_19h58_44.jpg

Dat het geen kachel is, dat vind ik ook prima, en mijn Supra stekkerbalk hou ik er gewoon achter

AudioLaan

Citaat van: sschot op juni  1, 2026, 18:49:34Waar komt je terughoudendheid vandaan? En waarom PS audio? Ben ff oprecht nieuwsgierig naar de achtergrond hiervan

Nou ja, je lost de spanningspieken op, of de sinus er verder niet onder lijdt weet ik niet. Mooier wordt de sinus sws niet. DC resten blijven. En weer extra overgangsweerstand, het zal toch ergens tussen de wcd en set zitten.

Als je een bepaalde magie zoekt in de set, zou ik vooral denken aan waar de keten begint. Als dat op orde is profiteert alles mee. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

sschot

Het klinkt voor mij toch een beetje als onbekend maakt onbemind.

Het doet wat ik nodig heb, namelijk zorgen voor 230V. Puur een ringkerntrafo waarbij de servomotor verschuift fysiek een koolborstel over de wikkelingen van de toroïdale transformator. Dit verandert de transformatieverhouding.

Omdat de MSER-1000 werkt met een fysieke servomotor en een ringkerntransformator, past hij de spanning mechanisch aan. In tegenstelling tot goedkopere elektronische (relais)stabilisatoren veroorzaakt dit systeem geen harmonische vervorming of 'vervuiling' op de sinusoïde van je stroomnet.

De Kemot corrigeert puur het voltage (Volt). Het is geen hoogfrequent netfilter dat storingen van bijvoorbeeld led-dimmers of zonnepanelen uit de stroomlijn filtert.

TEAC AP-701 en andere apperatuur
Minder warmteontwikkeling
Rustiger klankbeeld ivm werken op ontwerp spanning

Ik vind het gelet op de prijs het proberen echt meer dan waard en ik weet niet of een complete regeneratie van een zuivere 230AC vanaf DC voor mij wel wenselijk is. En mijn Supra blok blijft daarachter doen wat het nu ook doet, dus of er sprake is van degeneratie naast een aantal voordelen, we gaan het zien (horen) als het zover is

ElpeeTwaalf

Ach, de zoveelste Denafrips die het loodje legt. Zal niet de laatste zijn, voornamelijk de grote zijn een russische roulette.
Ik zou hem direct verkopen na de reparatie en overstappen op een betrouwbaar merk - Gustard R2R bijvoorbeeld en dat meen ik serieus.
Denafrips is gemaakt om mooi te ogen voor de audiofielen met -tig honderd parts en dikke alu kast maar ze zijn erg kwetsbaar en het is nog de vraag hoe lang ze het nog volhouden, daar ze al een tijdje met submerken rommelen zoals Garlubidor en Musician.

Kurt

PSAudio is speelgoed. Deftig materiaal kopen: https://www.toruspower.com/ce-avr-2-elite/

pameijer

Citaat van: Kurt op juni  1, 2026, 23:01:08PSAudio is speelgoed. Deftig materiaal kopen: https://www.toruspower.com/ce-avr-2-elite/
EUR14.000 om stroom van stroom te maken. Doehoei!  :pompom:
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Kurt

Maar je krijgt er wel voldoende en goede constante spanning en stroom uit. Niet onbelangrijk.