De set van SSchot

Gestart door sschot, januari 15, 2021, 17:22:59

Vorige topic - Volgende topic

Geerdie

Anthem MRX 540 -Accuphase P4600 - Mytek Brooklyn Dac+- Eversolo DMP-A8 - Kef R7 front - Dali Rubicon 2 rear - Rel S812 - Audioquest - NordOst

Wat heb ik aan 400Watt als de eerste al niet deugt?

Xander32

Heb je de Pontus op proef of is het een aankoop?
De reviews zijn wel oké betreft de Pontus, maar het gaat erom wat je er zelf van vindt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

frank2

Vlgs A.I. duurt inspelen 400 tot 700 uur en das best lang. Dus succes
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Kingpin

Citaat van: frank2 op mei 21, 2026, 10:11:28Vlgs A.I. duurt inspelen 400 tot 700 uur en das best lang. Dus succes
Kan geen dag en nacht verschil in zitten.
Als op het eerste gehoor al niet goed zit dan moet je al weten dat het niet wat wordt.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

sschot

TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

sschot

Citaat van: Xander32 op mei 21, 2026, 08:26:57Heb je de Pontus op proef of is het een aankoop?
De reviews zijn wel oké betreft de Pontus, maar het gaat erom wat je er zelf van vindt.

Het is een aankoop, maar in het slechtste geval kan ik retourneren natuurlijk. Eerst een weekje spelen, en dan eens naast de K13 plaatsen, om te horen of het prijsverschil redelijkerwijs "verkoopbaar" is.
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

Geerdie

Citaat van: sschot op mei 21, 2026, 11:38:56En hoe liep het af?

Hij blijft.
Beetje wisselen tussen de ingangen
SPDIF
I2S
USB
Met een weekje ben je eruit.
Anthem MRX 540 -Accuphase P4600 - Mytek Brooklyn Dac+- Eversolo DMP-A8 - Kef R7 front - Dali Rubicon 2 rear - Rel S812 - Audioquest - NordOst

Leeuwarden

Citaat van: Kingpin op mei 21, 2026, 11:01:00Kan geen dag en nacht verschil in zitten.
Als op het eerste gehoor al niet goed zit dan moet je al weten dat het niet wat wordt.

Ooit een Marantz CD80 gekocht. Ingespoeld exemplaar beluisterd, nieuwe meegekregen van Eringa. Waarschuwing erbij om de eerste 24 uur het ding gewoon te laten draaien en niet te luisteren. Wel gedaan natuurlijk. Het verschil was groter dan dag of nacht. Het ene apparaat heeft er meer last van als het andere. Mijn Holo dac had niet veel inspeeltijd nodig en klonk ook gelijk bijna goed. Het kan verkeren... :popcorn:

RCD

Citaat van: sschot op mei 20, 2026, 22:50:03De Rivo Plus kan sowieso upsamplen
Target Bit depth
native
16
24
32

Target sample rate
Native
44.1
48
88.2
96
176,4
192
352,8
384
768

Resampling algorithm quality
low tot very high

Zal hier eens mee gaan spelen en ook luisteren naar wat Kingpin doet....
Is dat bij een ladder DAC ook nog wenselijk, of alleen voor de 9038?

Target Bit depth zou ik op native laten staan.
Ik kan niks over een andere DAC zeggen, want het is afhankelijk van de upsample kwaliteit en de DAC.
Gewoon testen, kost niks.
Zorg er wel voor de je hele upsampling gebruikt dus 44,1 > 88,2 > 176,4 en 48 > 96 > 192 enz

Rob

sschot

Pontus is in ieder geval niet meer ijskoud en zeker ook niet warm. Maar wel echt op bedrijfstemperatuur na een goede 24 uur aan staan.

Heel duidelijk gaat hij de 9000Q nu voorbij. Dit mbt stage (breedte en diepte), lucht (iedereen staat op zich zelf en is veel beter te onderscheiden, meer detail in aanzet van strijkstoksnaren en stemmen

Dit gecombineerd met de fijne houtklank en de ronde muzikale weergave.

Ik laat hem lekker doorspelen, maar dit biedt zeker wel perspectief!

edit: lekker suggestief taalgebruik, maar dat is vanwege de opgedane ervaring

sschot

mhhh

De Pontus is ermee gestopt.....

Kingpin

Citaat van: sschot op mei 22, 2026, 12:38:09mhhh

De Pontus is ermee gestopt.....

Man man het is wel wat bij jou thuis he met nieuwe apparatuur  ::)
Heel vervelend. Doet ie het helemaal niet meer ?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

sschot

Citaat van: Kingpin op mei 22, 2026, 12:41:39Man man het is wel wat bij jou thuis he met nieuwe apparatuur  ::)
Heel vervelend. Doet ie het helemaal niet meer ?

Ik hoor alleen een klik bij spanning er op en eraf. Trafo of relais. Maar verder is tie helemaal "dood"

Ff contact opnemen en horen wat ze gaan zeggen

Kingpin

Balen zo voor het weekend.
Tis niet anders helaas.

Geerdie

Citaat van: sschot op mei 22, 2026, 12:57:10Ik hoor alleen een klik bij spanning er op en eraf. Trafo of relais. Maar verder is tie helemaal "dood"

Ff contact opnemen en horen wat ze gaan zeggen
Klinkt alsof er een trafo defect is😔

Xander32

Een garantie kwestie, dat komt vast goed, al zou het direct mijn vertrouwen in het product schaden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Geerdie

Citaat van: Xander32 op mei 22, 2026, 16:09:39Een garantie kwestie, dat komt vast goed, al zou het direct mijn vertrouwen in het product schaden.
https://youtu.be/077C1NXC6ww?is=nuE8tM_iMF_OjinA

Hier deed het me aan denken

sschot

De 15th is voor reparatie richting Frankrijk. Even kijken hoe lang het duurt voor deze weer retour komt.

Men verwacht of de voeding, of vervanging van DSP en control board.

We gaan het afwachten. Een ding, ik heb er gelet op de support er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen, en hiermee vind ik zelf in ieder geval niet dat het merk Denafrips direct een slechte reputatie neerzet, integendeel zelfs.

Qua service en reactie zijn ze wat mij betreft top, en veel beterder als Volumio

Spijkie

Goede service is gewoon belangrijk en dit soort dingen kom je overal tegen, prijs maakt niet uit.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

sschot

Soms zit het mee en soms zit het tegen, dat blijkt maar weer.

De Pontus is onderweg naar de reparatie bestemming in Frankrijk en is bijna ter plaatse....

Gisteren stopte de Rivoplus er heel onverwacht en spontaan mee. Op basis van wat ik kan herleiden, hardware issue.
Meteen aangemeld voor reparatie, zowel bij Volumio als bij de leverancier en direct opgestuurd. Kreeg net al een melding dat het reparatie proces is gestart en 6 tot 8 weken kan duren.

Nouja, het is wat het is. Wordt ik er vrolijk van, nee dat niet. Maar als ik op mijn kop ga staan ziet het er alleen anders uit, maar de oplossing komt niet sneller.

Dus, voor nu ff geduld.

Moet wel zeggen dat ik persoonlijk nu echt teleurgesteld ben in de Rivo plus. Dit is al de tweede en dat vanaf januari dit jaar. Maar, stel dat ik er niet mee verder wil, wat dan?

Hier nog geen ei over gelegt. Eerst ook wel even afwachten wat er uit komt en hoe het wordt afgehandeld, maar toch....

Evt. terugvallen op de geteste T8 is een optie.
Matrix Audio Element S is een optie.
Mbv een Rasberry Pi zelf iets gaan bouwen, is een optie.

Lumin U2 mini of U2 valt ivm ontbreken PEQ voor mij af. Of de Pontus moet slechter zijn als de K13 R2R, maar dat vergelijk kan ik nu nog niet maken :-)

Afijn, dan maar even met de laptop of telefoon muziek afspelen, het is voor dit moment niet anders.

Mbt de Rivo, qua geluid zeg ik ja, maar kan ik hem aanbevelen NEEEE

brt

Tjonge, balen joh!

En geen reclame voor het merk. Los van sound lees ik er veel gedoe over :(
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Spijkie

Ppfffff jemig wat balen zeg ! Geen idee welke merken allemaal peq hebben omdat ik me daar ook niet mee bezig houd . Maar wiim heeft t wel , misschien een reden om te beoordelen of al een keer gedaan ?
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

sschot

Citaat van: Spijkie op mei 30, 2026, 15:48:16of al een keer gedaan ?

Heb ik zeker ook gedaan.

Komt wat mij betreft niet echt in de buurt van de T8 of de Rivo. Verschil WiiM vs T8 of Rivo is groter als het verschil T8 vs Rivo.

Dus voor mij is een WiiM, buiten het mooie platform qua software, vooalsnog zeker een no go. Denk dat ik dan liever richting zelfbouw ga. Pi 4B, met USB input voor de Shield, USB en I2S uit en dan Volumio of Moode of weet ik veel wat erop.

Een kant en klaar product wat helemaal voldoet, bestaat toch niet, dat is in ieder geval onomstreden :-)

Kingpin

We hebben het er al over gehad achter de schermen, ik zou er wel klaar mee zijn.
Wel apart dat niet alleen de Rivo maar ook andere apparaten kapot gaan.
Heb je je spanning wel eens gemeten in tijd ?
Toevallig zonnepanelen ?

Een NUC met sw erop zou ook nog kunnen.

sschot

Citaat van: Kingpin op mei 30, 2026, 17:24:29Wel apart dat niet alleen de Rivo maar ook andere apparaten kapot gaan.
Heb je je spanning wel eens gemeten in tijd ?
Toevallig zonnepanelen ?

Spanning schommelt tussen 230 en 247 volt.

2026-05-30_23h43_42.jpg

Rivo zit op de Lineo op 5V, lijkt me geen issue.

Heb wel zonnepanelen.

Denafrips hou ik op pech.