De set van SSchot

Gestart door sschot, januari 15, 2021, 17:22:59

Vorige topic - Volgende topic

Leeuwarden

Ik begrijp niet dat je licht opgewonden van een Holo VV wordt maar de Holo dacs, waar je overigens een voorversterker in kan zetten, negeert terwijl het m.i. juist interessant zou kunnen zijn om Holo eens met Denabips te vergelijken.

sschot

Citaat van: Leeuwarden op mei 11, 2026, 19:01:49Ik begrijp niet dat je licht opgewonden van een Holo VV wordt maar de Holo dacs, waar je overigens een voorversterker in kan zetten, negeert terwijl het m.i. juist interessant zou kunnen zijn om Holo eens met Denabips te vergelijken.

Ik denk dat dat voor mij persoonlijk redelijk eenvoudig is.

Denefrips Pontus 15th -> men zegt -> organisch en groot -> alsof je in concertzaal zit, gericht of de sfeer
Holo Audio Spring 3 of Cyan 2 -> men zegt -> extreem precies -> kijk naar een high res foto -> alles is scherp afgetekend en gekaderd

En juist om het holografische denk ik dat de Serene KTE er ook uit springt tov menig andere VV, gelet op de info die ik zie. Ik kijk dus sterk naar de eigenschappen en wat mij aanspreekt. Daarom spreken de DAC en de VV mij aan. Wil niet zeggen dat het de heilige graal is, dat wordt sowieso onderzoeken en proberen
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

Leeuwarden

Cyan 2 zou ik buiten de vergelijking laten. Ik heb Spring en Pontus (toen nog de 12e) ook vergeleken in reviews. Uiteindelijk de kans gekregen om mijn Mytek Brooklyn dac+ te vergelijken met een Spring 3 level2 en KTE. Als je de reviews mag geloven is de KTE overtreffende trap van de level 2. En toch heb ik voor de level 2 gekozen. Denafrips, toen niet in NL verkrijgbaar, links laten liggen. Mede omdat toen er nog al eens geklaagd werd omdat ze terug moesten ter reparatie. Dat men de Spring vergelijkt met luisteren naar een high res foto herken ik niet. M.i. een uitspraak die beter bij de Mytek past.
Nog even over de Cyan 2. Prachtige dac, Spring beduidend beter. Ook iets duurder.

Tabcam

Citaat van: sschot op mei 11, 2026, 17:00:46...

Gelet op het Rivo verhaal van @Tabcam lijkt deze wel echt onderhevig aan wat hardware issue's, of hij moet echt de mijne gehad hebben.... De kwaliteit van de snelheid was idd zo slecht, dan ik het heel goed begrijp! En de T8 loopt wel echt als een tierelier, dat is een fout en dit soort issue's daar nog nooit gehoord
Weet niet of het precies dezelfde was maar dan is het wel dom. Heb nu én een slechte ervaring met de serviceafdeling bij het bestellen én een slechte ervaring met de Rivo+. Gelukkig terug kunnen sturen en de na bestellen was de serviceafdeling top.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kingpin

Heb thuis nog ff gechecked, maar de mijne wordt helemaal niet warm, die van jou was gewoon heet.
Mooi dat het is opgelost.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

sschot

Mijn persoonlijke conclusie hardware matig mooi, maar niet top, te veel problemen, mijns inziens
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

sschot

Mijn huidige Rivo is ook niet warm

Kingpin

Citaat van: sschot op mei 12, 2026, 17:00:38Mijn persoonlijke conclusie hardware matig mooi, maar niet top, te veel problemen, mijns inziens
Hier absoluut geen problemen.
Hardware matig vind ik dat er juist over is nagedacht.
Bv de usb waarvan de voedingslijnen linear gevoed worden.
Geen overbodige poespas wat weer negatief andere zaken kan beïnvloeden zoals een scherm.
Hoop alleen dat OS4 net zo stabiel werkt als nu... Fingers crossed.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

sschot

Citaat van: Kingpin op mei 12, 2026, 22:15:42Hier absoluut geen problemen.
Hardware matig vind ik dat er juist over is nagedacht.
Bv de usb waarvan de voedingslijnen linear gevoed worden.
Geen overbodige poespas wat weer negatief andere zaken kan beïnvloeden zoals een scherm.
Hoop alleen dat OS4 net zo stabiel werkt als nu... Fingers crossed.

Mee eens hoor, maar dat er nu al 2 forummers een unit hebben die het niet lekker doet, dat vind ik toch wel een soort van matig. Geloof dat er in ieder geval ook 2 zijn waar hij het in 1 x goed deed. Maar klinkt niet als zwaar op orde, altans voor mij met de beperkte info die ik heb.

Als een "heel" forum iets gebruikt (T8) en er is circa 0 problematiek mbt de hardware, dan vind ik dat op dat vlak toch "beter"

Xander32

De betrouwbaarheid van de Rivio+ liet het bij twee forumleden afweten. Dat kan toevallig en exemplarisch zijn of juist ook wijzen op een groter probleem. Vertrouwenwekkend is het allerminst.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Kingpin

Citaat van: Xander32 op mei 13, 2026, 06:19:56De betrouwbaarheid van de Rivio+ liet het bij twee forumleden afweten. Dat kan toevallig en exemplarisch zijn of juist ook wijzen op een groter probleem. Vertrouwenwekkend is het allerminst.
Tja lastig. Die van Sschot deed het inderdaad niet en die van Tabcam was al 'open' geweest en waarschijnlijk al teruggestuurd omdat deze het niet deed bij de vorige persoon en nu hier op het forum wordt besproken, voor hetzelfde geld had Tabcam een nieuwe goede ontvangen.
Hetzelfde geld voor de interface die ik bij Tabcam heb gebruikt, daar moest ik nummers aanklikken door 2x op dezelfde track te klikken terwijl bij mij maar 1x.
Ligt dat dan aan de software of de gebruikte iPad met dito instellingen.
Niet om de Rivo+ goed te praten, en het feit dat die van Tabcam echt niet goed was, maar soms ligt het niet alleen aan het device maar aan andere zaken waardoor een verkeerd beeld wordt gevormd.

1 ding is zeker ... beter dan iPeng met een Touch wordt het niet meer :P

Xander32

Ja, dat waren mooie tijden, iPeng en een SBT.

Dat Tabcam een half gaar product heeft ontvangen van een leverancier geeft evenmin vertrouwen, maar wanneer van te voren door betreffende verkoper aangegeven is dat het een open-doos betrof tegen een gereduceerde prijs zou het wat verzachten. Maar dan nog ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

brt

Over het algemeen mag je van een open doos model 100% functionaliteit verwachten. Hoogstens is er soms wat lichte visuele schade aan het product, of de doos.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

sschot

Er lijkt zicht te komen op de release van Volumio 4.

Voor de Rivo plus staat eind juni in de huidige planning. Ben benieuwd.
Staat er dat het voor grote bibiltheken 10.000+ nu beter gaat. Vraag ik mij af, en wat dan met 100.000+???

Afijn, op dit moment vind ik het wachten geen enkel probleem, het draait goed, stabiel en naar 't zin.

Richi

Nieuwe software brengt vaak nieuwe problemen. Ik hoop voor je dat het meevalt!
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Kingpin

Citaat van: Richi op Gisteren om 13:30:59Nieuwe software brengt vaak nieuwe problemen. Ik hoop voor je dat het meevalt!
Ik ook. Nu draaid het super stabiel. Een kompleet nieuwe OS heeft altijd wat hikken.
Aan de andere kant we zijn met de Rivo+ wel als laatste aan de beurt (juli).
En de community is druk aan het testen op bugs als ik zo her en der lees.