De set van SSchot

Gestart door sschot, januari 15, 2021, 17:22:59

Vorige topic - Volgende topic

sschot

Had een LPSU in China besteld.

Komt er een doosje Mofi Acoustics binnen.....

Blijkt het een (clone) van Mofi acoustics te zijn. Afijn lekker boeien....

2026-04-25_14h43_22.jpg

Zal later nog even wat foto's maken en plaatsen, maar Mofi in de set hahaha
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

Spijkie

Wat goed om te lezen over je vooruitgang! Is de mofi voor de switch of ergens anders voor ?
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

sschot

Citaat van: Spijkie op april 25, 2026, 15:13:30Wat goed om te lezen over je vooruitgang! Is de mofi voor de switch of ergens anders voor ?

Voor de router. Meraki laat ik voorlopig nog even zoals het is.
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

sschot

Heb ondertussen ook wel wat zaken mbt het netwerk veranderd.

Meraki Audio
Meraki
Zyxel

Deze 3 switches zijn ondertussen via SFP verbonden (glasvezel). Niet om snelheidswinst te behalen, maar dan pakken ze nergens evt. elektrische storing op, en dit soort kabels is veel makkelijker weg te werken.

Ergens dit jaar hoop ik de laminaatvloer door een pvc vloer te vervangen, en dan helpt dit enorm vwb weg werken

Spijkie

Citaat van: sschot op april 25, 2026, 15:22:28Voor de router. Meraki laat ik voorlopig nog even zoals het is.

Slim om bij de bron te beginnen
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

sschot

Vandaag na nog wat andere informatie over de Rivo, even aan het stoeien gegaan met de instellingen tussen de Rivo en de NAS. Toen ik dit op orde had, en de Rivo via SSH rw rechten had, heb ik via de SSH functie van de Rivo, in alle mappen met de naam "artwork" een ignore bestand laten maken. Nu loopt er een nieuwe (rescan) van de bibliotheek. Er hoeft nu heel veel minder data te worden geindexeert door de Rivo. Ik zal laten weten hoe het uitpakt en wat dit doet.

Niet dat het bij mij onstabiel draait, maar mbt de grote bibliotheek is het op dit moment inderdaad nog niet optimaal.

Verw8 is dat dit in Volumio 4 beterder gaat. Vooralsnog is Q1 voor het uitbrengen niet gehaald en met doet geen uitspraken wanneer het wel uitkomt. Ergens denk ik dat dit best nog wel eens kan uitlopen, dus verw8 het zelf niet heel binnenkort.

edit: had trouwens een hogere verw8ting van de Volumio software, dat is toch hetgeen waar men groot mee is geworden. Ik moet zeggen dat ik op dit moment zowel BluOS als WiiM Volumio (gedeeltelijk) vind overtreffen. Zeker op het gebied van de gewone functies die je elke dag gebruikt.

Zou ik dan toch nog naar een T8 willen gaan? Nope, ik neem bepaalde dingen voor lief, hopend op verbetering, omdat de sounds te "magisch" is voor mij persoonlijk

AudioLaan

Je moet er wel wat voor over hebben. :)

Magie wordt bepaald door de som der delen in een set. En sommige sets hebben dan meer aan een Volumia dan aan een T8. Of andersom.
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

chansig

Magie wordt uiteindelijk bepaald door de luisteraar om er maar eens een dooddoener in te gooien.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

sschot

Citaat van: AudioLaan op april 27, 2026, 15:09:28Je moet er wel wat voor over hebben. :)

Tsja, of we er nu tijd of geld insteken, het kost inderdaad altijd wel wat!  :tongue2:

sschot

Citaat van: chansig op april 27, 2026, 15:24:46Magie wordt uiteindelijk bepaald door de luisteraar om er maar eens een dooddoener in te gooien.

Gr. Hans

Gelukkig wel, anders zou er geen variatie in sets overblijven, dat zou saai zijn!  :pompom:

SpaceJS

Citaat van: sschot op april 27, 2026, 14:04:46Vandaag na nog wat andere informatie over de Rivo, even aan het stoeien gegaan met de instellingen tussen de Rivo en de NAS. Toen ik dit op orde had, en de Rivo via SSH rw rechten had, heb ik via de SSH functie van de Rivo, in alle mappen met de naam "artwork" een ignore bestand laten maken. Nu loopt er een nieuwe (rescan) van de bibliotheek. Er hoeft nu heel veel minder data te worden geindexeert door de Rivo. Ik zal laten weten hoe het uitpakt en wat dit doet.

Niet dat het bij mij onstabiel draait, maar mbt de grote bibliotheek is het op dit moment inderdaad nog niet optimaal.

Verw8 is dat dit in Volumio 4 beterder gaat. Vooralsnog is Q1 voor het uitbrengen niet gehaald en met doet geen uitspraken wanneer het wel uitkomt. Ergens denk ik dat dit best nog wel eens kan uitlopen, dus verw8 het zelf niet heel binnenkort.

edit: had trouwens een hogere verw8ting van de Volumio software, dat is toch hetgeen waar men groot mee is geworden. Ik moet zeggen dat ik op dit moment zowel BluOS als WiiM Volumio (gedeeltelijk) vind overtreffen. Zeker op het gebied van de gewone functies die je elke dag gebruikt.

Zou ik dan toch nog naar een T8 willen gaan? Nope, ik neem bepaalde dingen voor lief, hopend op verbetering, omdat de sounds te "magisch" is voor mij persoonlijk

ik persoonlijk heb alleen de software op een raspberry PI gebruikt en vond deze inderdaag zeer gebruiksvriendelijk, Roon gaat nog wel een stap verder maar Volumio is zeker niet slecht.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

RCD

Citaat van: chansig op april 27, 2026, 15:24:46Magie wordt uiteindelijk bepaald door de luisteraar om er maar eens een dooddoener in te gooien.

Gr. Hans
Nee hoor.
Met dezelfde luisteraar en bijv verschillende versterkers, heeft de ene versterker wel de magie en de ander niet.
Of een ander woord voor magie muzikaliteit.

Rob

sschot

Ondertussen heb ik

1 artwork mappen voorzien het het ignore bestand
2 netwerkmappen binnen rivo verwijderd
3 netwerkmap 1 binnen rivo opnieuw gemaakt en geidexeert

dit ging als een speer

4 netwerkmap 2 (groot) binnen rivo opnieuw gemaakt en aan het indexeren
5 geen fouten in de log
6 aantal bestanden zie ik nu gewoon oplopen
7 volumio is veel sneller en responsiever als voorheen

Wordt vervolgt

chansig

Citaat van: RCD op april 27, 2026, 17:06:33Nee hoor.
Met dezelfde luisteraar en bijv verschillende versterkers, heeft de ene versterker wel de magie en de ander niet.
Of een ander woord voor magie muzikaliteit.

Rob

Euhhhh...dat zeg ik toch: de luisteraar bepaalt. Een andere luisteraar vind dezelfde versterker absoluut niet magisch.

Muzikaal is een versterker sowieso niet. Maar laten we die weg maar niet gaan lopen.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

RCD

Citaat van: chansig op april 27, 2026, 17:23:15Muzikaal is een versterker sowieso niet.
Gr. Hans
Niet allemaal nee, dat klopt.

Rob

chansig

En wie bepaalt dat ?

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

sschot

Binnen 1,5 uur

4869 albums en 100739 bestanden geindexeert zonder hapering of vast te lopen.

Ik neig ernaar -> loopt je Rivo niet lekker

Besteed wat tijd en aandacht aan je database

Normaal kon in mijn Volumio software tijdens indexeren niet gebruiken, nu wel
Normaal deed hij er oneindig over en deed ik na een nacht een herstart, zo van het zal wel goed zijn.

Vandaag ander resultaat!

Leuke ontdekking en prettig in gebruiksgemak

RCD

Citaat van: chansig op april 27, 2026, 18:30:03En wie bepaalt dat ?

Gr. Hans
De versterker.

chansig

😂😂😂

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

Kurt

Ooit Volumio getest en van weg gebleven uiteindelijk. Zo bleef ik bv sukkelen met een verkeerd aantal albums in Volumio vanop mijn NAS. Voor eenzelfde aantal tracks, had ik in Volumio een 150 tal albums meer, tov alle andere streaming software. En ja, ik heb software die de integriteit van mijn tags scant, dus die staan wel ok.
Uiteindelijk 2j terug gekozen voor moOde op 2 sets en nog altijd heel tevreden over. Super stabiel, en geen enkel probleem met mijn muziek collectie van ~3300 CDs/~37000 tracks.
Op het moOde forum lees ik dat er toch velen zijn overgestapt van Volumio.

brt

Citaat van: Kurt op april 27, 2026, 19:24:16Ooit Volumio getest en van weg gebleven uiteindelijk. Zo bleef ik bv sukkelen met een verkeerd aantal albums in Volumio vanop mijn NAS. Voor eenzelfde aantal tracks, had ik in Volumio een 150 tal albums meer, tov alle andere streaming software. En ja, ik heb software die de integriteit van mijn tags scant, dus die staan wel ok.
Uiteindelijk 2j terug gekozen voor moOde op 2 sets en nog altijd heel tevreden over. Super stabiel, en geen enkel probleem met mijn muziek collectie van ~3300 CDs/~37000 tracks.
Op het moOde forum lees ik dat er toch velen zijn overgestapt van Volumio.

Het is wel bizar dat Volumio hun core business niet op orde blijkt te hebben. Als ik alleen de ervaringen op dit forum al hierover lees...
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

sschot

Citaat van: brt op april 27, 2026, 22:47:53Het is wel bizar dat Volumio hun core business niet op orde blijkt te hebben. Als ik alleen de ervaringen op dit forum al hierover lees...

Ik denk heel sterk, dat een grote bibliotheek die niet correct is opgebouwd, heel veel (te veel) negatieve invloed heeft. Echter maak je dit op orde -> eerste indruk -> loopt perfect

Zou dit iedere Volumio gebruiker aanraden

SpaceJS

Citaat van: sschot op april 27, 2026, 23:10:07Ik denk heel sterk, dat een grote bibliotheek die niet correct is opgebouwd, heel veel (te veel) negatieve invloed heeft. Echter maak je dit op orde -> eerste indruk -> loopt perfect

Zou dit iedere Volumio gebruiker aanraden

een goeie tool om je bibliotheek goed te vormen en op te kuisen is mediamonkey, dit is een player met uitgebreide functies voor het zetten van meedia tags, automatisch aanpassen van bestands namen en directory structuren en het ophalen van cover art.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

sschot

Citaat van: SpaceJS op april 27, 2026, 23:44:00een goeie tool om je bibliotheek goed te vormen en op te kuisen is mediamonkey, dit is een player met uitgebreide functies voor het zetten van meedia tags, automatisch aanpassen van bestands namen en directory structuren en het ophalen van cover art.

inclusief het ordenen van pdf bestanden, booklets en dat soort zaken?

SpaceJS

Citaat van: sschot op april 27, 2026, 23:57:23inclusief het ordenen van pdf bestanden, booklets en dat soort zaken?

Deels denk ik maar daar heb ik zelf  nooit gebruik van gemaakt aangezien me dat niet zo interesseerd met Roon. Ik zou zeggen probeer het eens. ik gebruik vooral de tagging en hernoem functies het meest.

Screenshot 2026-04-28 064000.png