De set van SSchot

Gestart door sschot, januari 15, 2021, 17:22:59

Vorige topic - Volgende topic

SpaceJS

Heel veel sterkte en beterschap gewenst.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

RZeemering

Potverdrie!
KLinkt heftig. Sterkte!
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Church of Noise

Beterschap gewenst! 
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Bluesound Vault 2

Richi

Sterkte, beterschap en neem je rust om te herstellen!
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

vanzomereng

Wat een klote pech...
Sterkte en hopelijk een snel herstel
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

sschot

Situatie is nog ongewijzigt mbt de gezondheid. Vrijdag hoop ik via de neuroloog de uitslag van de MRI te krijgen.

Tussen heel veel rusten, toch wat kleine dingetjes gedaan.

Audiofiele Meraki in de kast bij de apperatuur geplaatst, met dank aan @Spijkie
Gewone Meraki op de plek van een Netgear gezet (nog los)
En vanavond een SFP kabel tussen Meraki 1 en 2, die dan langs het aquaruim loopt met alle voedingen, pompen en led verlichting.

Alles ligt nog ff gewoon over de vloer, maar het werkt.
Doet het iets, op dit moment echt geen flauw idee.
Doet het iets mbt gemoedsrust langs het aquarium voor mij, dat absoluut

Afijn, ik kan af en toe een stukje muziek luisteren, die doen het gelukkig wel goed als ik niet te moe ben. Daar geniet ik enorm van en is een feestje.

Oja en de Rivo+ is vanwege de vele vastlopers retour gestuurd en er is nu een nieuwe onderweg. Hoop dat deze het gewoon stabiel en naar volle tevredenheid gaat doen, dan ben ik dat ook.
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

Xander32

Wat fijn dat muziek je afleiding kan bieden 🎶 Hopelijk brengt de nieuwe Rivo+ je meer bedrijfszekerheid 🤞🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Kingpin

Ja even afwachten mbt je gezondheid, dat is toch op dit moment wel het allerbelangrijkste.
Je zij het al wbt de vastlopers met je Rivo+, mooi dat je 'm kan omruilen.
Hier niet 1 vastloper gehad, zou mooi zijn dat het nu goed komt bij je, geeft ook weer wat meer gemoedsrust.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Spijkie

Slim van je , denk ik , om fiber langs de voedingen en je aquarium te laten lopen. In ieder geval geen storing op die kabel. Wel weer balen dat de Rivo die kuren heeft en je moet opsturen enzo maar je kunt in ieder geval genieten van muziek.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

sschot

uitslag van de MRI gehad.
Het is geen infarct, en daar ben ik heel erg blij om.
Het is aangezichtsverlamming. Oorzaak onbekend. Herstel en herstelperiode onbekend.

Van de slechtste is het de beste. Nu kijken wat de tijd gaat brengen mbt evt verbetering en hoe lang dit evt duurt.

Blijft dus wel een vorm van spannend.

Tevens kwam zojuist de nieuwe Rivo+ binnen. Even acclimatiseren, aansluiten, instellen en vooral weer genieten dan!
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

Kingpin

Dat is op zich goed nieuws Steven, hoop dat je volledig geneest van je aangezichtsverlamming.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Spijkie

Citaat van: sschot op maart 27, 2026, 14:48:54uitslag van de MRI gehad.
Het is geen infarct, en daar ben ik heel erg blij om.
Het is aangezichtsverlamming. Oorzaak onbekend. Herstel en herstelperiode onbekend.

Van de slechtste is het de beste. Nu kijken wat de tijd gaat brengen mbt evt verbetering en hoe lang dit evt duurt.

Tevens kwam zojuist de nieuwe Rivo+ binnen. Even acclimatiseren, aansluiten, instellen en vooral weer genieten dan!

Wel weer dubbel ook al is het de " beste "uitslag in deze , het is irritant dat ze geen oorzaak hebben en ook geen behandelplan.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

mmuetst

Citaat van: sschot op maart 27, 2026, 14:48:54Van de slechtste is het de beste. Nu kijken wat de tijd gaat brengen mbt evt verbetering en hoe lang dit evt duurt.

Blijft flink schrikken. Gezondheid gaat boven alles. Dat het maar snel beter met je gaat.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

brt

Sterkte met deze uitslag joh. Lijkt me flink irritant om niet te weten wat de oorzaak is en hoe lang herstel duurt.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

sschot

Zo, de Rivo+ uitgepakt, aangesloten en ingesteld, althans bijna helemaal.

Tot mijn verwondering liep ik zomaar door de installitie setup heen met de app en deed alles het gewoon zoals blijkbaar zou moeten. Dit is een verrassende en dus positieve ervaring tov de andere unit.

Nu bibliotheek indexeren en nog weer even kijken hoe LMS goed te verbinden.

En daarna, hopen dat V4 het grote bibliotheek issue verder optimaliseert, want daar zie ik wel verbetering, maar dat heeft nu niets met uitvallen, stoppen of niet meer reageren te maken!

En wat klinkt dat meteen weer lekker ipv de WiiM!

sschot

Bibliotheek is nu ook snel op orde, geen rare crashed bij toevoeging van een tweede.

Lijkt echt een gevalletje pech te zijn geweest. Dit doet de gebruikervaring naast de sounds heel goed en verhoogt de tevredenheid nog verder.....

Ik ben er zo heel blij mee!

Xander32

Goed om te lezen dat de nieuwe idd de gewenste verbetering geeft 👍🏻
Ik hou hem ook in mijn achterhoofd mocht onverhoopt mijn streamer uitvallen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Spijkie

Citaat van: sschot op maart 28, 2026, 00:27:28Bibliotheek is nu ook snel op orde, geen rare crashed bij toevoeging van een tweede.

Lijkt echt een gevalletje pech te zijn geweest. Dit doet de gebruikervaring naast de sounds heel goed en verhoogt de tevredenheid nog verder.....

Ik ben er zo heel blij mee!

Dat geeft idd vertrouwen als ik het zo lees! Met dit soort dingen begin ik soms aan mezelf te twijfelen als je veel positieve reviews leest etc. Het is goed opgelost dus ook goede service , is ook wat waard.

Kingpin

Mooi dat het nu beter gaat met de Rivo.
Even een vraagje, waarom LMS ?

sschot

Citaat van: Kingpin op maart 28, 2026, 08:52:16Mooi dat het nu beter gaat met de Rivo.
Even een vraagje, waarom LMS ?

Als backup uit de vorige ervaring. Toen het niet zo lekker werkte....

Kingpin

Citaat van: sschot op maart 28, 2026, 10:43:10Als backup uit de vorige ervaring. Toen het niet zo lekker werkte....
Ik gebruikte gewoon een directe verbinding middels SMB naar de NAS.
Nu draai ik rechtstreeks via SSD op de Rivo+ wat op zich goed bevalt en ik hoef de NAS niet meer te draaien.
Volledig standalone dus.

Kingpin

Binnenkort eens met REW aan de gang.

sschot

Gisteravond een poosje gezamenlijk muziek geluisterd, inclusief ruimte voor goede gesprekken en dergelijke.

Gekozen voor Mahler Symfonie Nr. 1

Opgebouwd uit 4 verschillende uitvoeringen, die we niet kenden (Haitink is een beetje de standaard).
Leuk is dat er zowel qua opname als qua uitvoering echt 3 hele mooie bij zaten, die eigenlijk de Haitink uitvoering soepel overtreffen, althans wat mij persoonlijk dan betreft.

Wel tijd in het voorwerk gestoken om daarnaar te zoeken, maar leuk om een uitvoering van Zander, Gielen en Inbal te beluisteren. Ook nog wat stukjes van Tenstedt en Gergiev even beluisterd, maar die zijn het wat mij betreft niet.

Wat ook "opviel" is dat het niet perse hard hoeft te staan, om toch overeind te blijven en wel de dynamiek in opname en uitvoering goed te kunnen horen. Was wat later op de avond beter voor de buren, om het volume wat omlaag te schroeven.....

Spijkie

Goed om te lezen dat je weer kan genieten van de hobby !

sschot

Mbt de gezondheid. Ik heb de laatste week echt forse vooruitgang mogen ervaren. Mijn mond voelt voor mij normaal en ik kan weer gewoon eten en drinken, dat voelt wel echt als een verademing.

Verder kan ik sinds kort ook weer rechts mijn lens in, waardoor ik weer normaal begin te kijken, wat betekent dat de wereld zich weer "opent"

Zo fijn!

Heb "hoog" in het gebied voorhoofd, oog en richting oor nog wat last, maar dit is van dien aard, dat als dit niet zou verbeteren, er heel prima mee te leven is. Wat de tijd nog doet, dat zien we vanzelf wel.

Tot op heden is het herstel voorspoediger gegaan als waar ik mij op had ingesteld, en dat vind ik erg prettig.