De set van SSchot

Gestart door sschot, januari 15, 2021, 17:22:59

Vorige topic - Volgende topic

pameijer en 3 gasten bekijken dit topic.

Spijkie

Citaat van: sschot op augustus 20, 2026, 23:24:01Het product is tweedehands aangekocht.
Vooraf met Denafrips afgestemd en men heeft de garantie overgeschreven
Ik moest ook van Denafrips het apparaat naar Audiophonics versturen, en aldus geschiedde
Denafrips doet ook niet moeilijk, Audiophonics gedraagt zich, in mijn ogen, bijzonder vreemd!

Maar Audiophonics heeft het geld, is ook de verantwoordelijke verzender en de club die aan UPS opdracht gaf en door UPS is uitbetaald.

Dus ja, 't is allemaal niet zo moeilijk, mijns inziens

Idd , je hebt je netjes aan de regels gehouden en logisch dat het naar denafrips is opgestuurd. Mooi dat denafrips er " tussen" zit. Het lijkt me dat die dit soort geneuzel absoluut niet vaker wil. Wel klote dat jij er nu mee zit.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

ElpeeTwaalf

Eens, overigens netjes van Denafrips dat ze de garantie hebben overgedragen? Volgens mij doen niet veel fabrikanten dat?

sschot

Ik heb mbt tot de garantie vooraf contact opgenomen, anders had ik de aanschaf niet gedaan.

Ik vind het persoonlijk niet perse netjes, maar gewoon zoals het hoort. Fabrieksgarantie is fabrieksgarantie, ongeacht de eigenaar. Maar of dit wettelijk zo is, dat weet ik dan weer niet, het is mijn mening.
TEAC AP-701 | Holo Audio Serene KTE | Holo Audio Spring 3 KTE | Streamer | Acoustic Energy AE509

Kingpin

Citaat van: sschot op augustus 21, 2026, 11:47:14Fabrieksgarantie is fabrieksgarantie, ongeacht de eigenaar. Maar of dit wettelijk zo is, dat weet ik dan weer niet, het is mijn mening.
Fabrieksgarantie is gekoppeld aan het product en gaat mee naar een nieuwe eigenaar, mits de termijn niet is verstreken. Als het apparaat tweedehands van een particulier is gekocht, heb je geen recht op wettelijke garantie bij de verkoper, maar kunt je wel de resterende fabrieksgarantie claimen bij de oorspronkelijke (buitenlandse) maker of winkel.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

mmuetst

Al meer nieuws over een oplossing voor de verloren DAC?
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

sschot

Denafrips lost het op, Audiophonics mag van mij, ach laat maar, dan ga ik dingen zeggen die ik niet moet zeggen

Dikke hulde voor Denafrips!
TEAC AP-701 | Holo Audio Serene KTE | Holo Audio Spring 3 KTE | Streamer | Acoustic Energy AE509

chansig

Zegt Denafrips: rare jongens die Fransen ?

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

vanzomereng

Citaat van: chansig op augustus 31, 2026, 12:38:27Zegt Denafrips: rare jongens die Fransen ?

Gr. Hans
Mijn ervaring met Fransen en administratie is,
dat je heel heel veel geduld moet hebben.  >:(
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

sschot

Citaat van: chansig op augustus 31, 2026, 12:38:27Zegt Denafrips: rare jongens die Fransen ?

Gr. Hans

Niet letterlijk, maar ze laten wel zeer helder doorschijnen dat ze het er niet mee eens zijn en daarom gaan ze ook compleet over Audiophonics heen met een oplossing.

ElpeeTwaalf

Mogen we dan ervanuitgaan dat je van Denafrips op hun kosten een nieuwe DAC krijgt en zij gaan zelf achter Audiophonics aan?

sschot

Citaat van: ElpeeTwaalf op augustus 31, 2026, 13:12:50Mogen we dan ervanuitgaan dat je van Denafrips op hun kosten een nieuwe DAC krijgt en zij gaan zelf achter Audiophonics aan?

Wat Denafrips achter de schermen met Audiophonics doet, dat is niet aan mij. Maar ik krijg gewoon netjes een nieuwe DAC van Denafrips!

Kingpin

Citaat van: sschot op augustus 31, 2026, 13:30:54Wat Denafrips achter de schermen met Audiophonics doet, dat is niet aan mij. Maar ik krijg gewoon netjes een nieuwe DAC van Denafrips!
Zeer netjes opgelost !
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

ElpeeTwaalf

Eens, dit is top. Heeft Denafrips in China dit voor je gedaan, of de EU importeur Denafrips.eu?

holco

Mooi dat het met een nieuwe DAC opgelost gaat worden, beter kan je niet wensen  :clapping:
My Showcase

Minisforum MS-A1 HQPlayer-6 - Eversolo T10 / Roon-Rock / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / LAPP ÖLFLEX CL 110 CY 3G1,5 Power cables.

ElpeeTwaalf

Yep, nu gauw als nieuw in doos doorzetten  :D  :D  :D

sschot

Citaat van: ElpeeTwaalf op augustus 31, 2026, 13:50:12Eens, dit is top. Heeft Denafrips in China dit voor je gedaan, of de EU importeur Denafrips.eu?

Denafrips China.
Zeer nette, respectabele en correcte mensen, ik heb ze serieus hoog zitten.

Het wordt een shootout tussen de Pontus 15th en de Spring 3 KTE

We gaan wel zien wat de definitieve wordt

Leeuwarden

Spring 3 level 2 en KTE ook naast elkaar gehad. Gekozen voor level 2... just saying...

sschot

Wat was hier je primaire reden voor, als ik mag vragen.

Leeuwarden

Ik heb bij Magnahifi beide naast elkaar gehad. Geen groot verschil. Nu wordt het vaag met iets waar ik zelf niet in geloof... er werd een huppeldepup purple fuse in de level 2 gestopt. Vervolgens hoorde ik geen noemenswaardig verschil tussen de twee. Dus de level 2 gekocht terwijl ik mijn zinnen had gezet op een KTE want die zou beter moeten klinken. Ik ben bij Magnahifi uiterst relaxed ontvangen en ik mocht alles uitproberen. Gewone zekering in beide, Purple in de level 2, Purple in de KTE, noem maar op. Purple in de KTE deed eigenlijk helemaal niets want die wordt standaard door Holo al geleverd met een "betere" zekering. Zoals ik tegen hifi apparatuur aankijk zegt mijn hoofd dat een zekering geen verschil mag maken. Maar het werd mij gedemonstreerd zonder verplichting of wat dan ook. Ik heb later nog zo'n Purple zekering gekocht voor in mijn Auralic G1 met HW voeding, tijdje mee gespeeld en weer terug gestuurd. Deed niks. Waarom, hoe en wat... geen idee.

sschot

Dank voor de info, dan doe ik ook niets verkeerd met een KTE.....

Leeuwarden

Luister in dat geval ook even naar een May...

mmuetst

Dat heeft Dena Frips opgelost  :D, altijd fijn om te lezen dat er bedrijven zijn die nog service verlenen.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

sschot

Zo, vanavond de Spring 3 opgehaald, die via via uit Polen is gekomen.

Eerst even bijkomen en mogelijk straks ff luisteren.

Ziet er, net zoals de Serene, gelikt uit, vind ik persoonlijk.

mmuetst

Ik snap het even niet meer, je zou toch een andere Denafrips krijgen? Maar je krijgt nu een Holo audio Spring 3? Of heb je deze erbij gekocht om te vergelijken en uiteindelijk weer één weg doet?