Hannibal’s set

Gestart door Hannibal_, oktober 17, 2020, 08:00:17

Vorige topic - Volgende topic

Kwabbernoot

Die red line speakers hingen vroeger bij een platenzaak hier in de buurt. Ik vond ze destijds altijd erg goed klinken. En nog steeds mooi om te zien.

Groeten...

Hannibal_

Citaat van: Mediator op maart 15, 2026, 11:33:28Fijn dat het is opgelost. Een echte eighties set ook met die red line speakers. Ik blijf dat de mooiste generatie vinden. Ik heb in het verre verleden de beomaster 7000 en bijbehorende cd speler gehad.

Ja, dit spul (en je mooie oude beomaster 7000  :wub: ) daar keken we naar in de etalages van de hifi zaken die ze voerden. Toen ik er impulsief een bod op deed en hem nog had ook, wist ik niet eens dat de luidsprekers er bij zaten. Daar was geen gewag van gemaakt. Maar maakt het beeld wel kompleet.

Nu nog een mooie bijpassende beogram maar ik vind ze niet die redelijk geprijsd zijn. Ik zoek ook niet heel erg hard hoor. Zou "just for fun" zijn.

Een mooie beosound 9000 er nog bij zou ook leuk zijn, maar ook niet erg vriendelijk geprijsd. Er schijnt een nieuwe uitgekomen te zijn?:

bang-olufsen-beosystem9000c-product-gear-patrol-jpg.webp
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos Connect+RL 60.2.

Hannibal_

Citaat van: Kwabbernoot op maart 15, 2026, 11:45:33Die red line speakers hingen vroeger bij een platenzaak hier in de buurt. Ik vond ze destijds altijd erg goed klinken. En nog steeds mooi om te zien.

Groeten...

Ja.... leuke dingen.

Bijzonder ook in de zin dat ze een stijve kunststof kast hebben en er maar 2 kleine drivers in zitten. Naast een bas radiator, dat wel.

Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect

Hannibal_

Heb je net je platenspeler "geroomcorrect" kom je dit tegen.
Werkt ook nog.
Moet ook goed zijn natuurlijk: zit een Pi in ::)

Moet toch eens een extra rackje kopen.
Te weinig plek.

Hopelijk hebben ze ook een versie met ingebouwde PEQ anders gaan we P8>Aria>Sugerbox (ADC/plopremoval>DAC)>MiniDSP (ADC/PEQ)>Mytek>Versterking  :nowink: ...
Klinkt alsof dat efficiënter zou moeten kunnen.

Wel leuk ding maar ik blijf toch nog even bij mijn aanpak van het wassen van mijn LP's

Overigens, leuk kanaal als je van oudere, bijzondere apparatuur en quirky formaten houdt. Hij praat wel graag maar is ook droog en zoekt vaak tot in detail uit of het goed werkt en neemt daarbij geen blad voor de mond.

RZeemering

Wauw! DE reden voor mij om geen platen aan te schaffen is dus verleden tijd? haha
geinig ding
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Hannibal_

Citaat van: RZeemering op maart 18, 2026, 14:22:25Wauw! DE reden voor mij om geen platen aan te schaffen is dus verleden tijd? haha
geinig ding

Niets houd je nog tegen.

Misschien de platenspeler uit dit verkoop partijtje (de ELP) echt iets voor je:

Dat suikerdoosje er achter en gaan!  :pompom:

RZeemering

haha, nee, platen begin ik niet meer aan.
Er is wel een cd spelert onderweg naar me (via Audiolaan) maar daar heb ik dan al een stapel van.
Ik ga niet beginnen aan platen kopen. Dan moeten die ook allemaal weer een plekje in de kamer en ik vind het ook teveel gedoe en gepiel. Teveel mogelijkheden weer. Naald, arm, platenwasser etc..

nope! Not for me!
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Peerless Monster

Citaat van: RZeemering op maart 19, 2026, 10:46:48haha, nee, platen begin ik niet meer aan.
Er is wel een cd spelert onderweg naar me (via Audiolaan) maar daar heb ik dan al een stapel van.
Ik ga niet beginnen aan platen kopen. Dan moeten die ook allemaal weer een plekje in de kamer en ik vind het ook teveel gedoe en gepiel. Teveel mogelijkheden weer. Naald, arm, platenwasser etc..

nope! Not for me!

Je hebt het filmpje niet gezien?
Een ELP is een platenspeler met een laser. Geen naald, geen gepiel. Speciaal door deze overledene uit het filmpje gekozen, omdat er een ab bij zit en je kan skippen vanuit je (rol)stoel.
Ik krijg overigens een "deze video is prive" melding Han, dus ik vermoed dat RZ het ook niet kan zien.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

RZeemering

Ah! Nee, video niet kunnen bekijken.

Hannibal_

Citaat van: Peerless Monster op maart 19, 2026, 11:52:20Je hebt het filmpje niet gezien?
Een ELP is een platenspeler met een laser. Geen naald, geen gepiel. Speciaal door deze overledene uit het filmpje gekozen, omdat er een ab bij zit en je kan skippen vanuit je (rol)stoel.
Ik krijg overigens een "deze video is prive" melding Han, dus ik vermoed dat RZ het ook niet kan zien.

Dank voor de ondersteuning, Rens

Maar video doet het geloof ik niet meer?

RZeemering

Video is privé en door mij in ieder geval niet te bekijken

Hannibal_

Citaat van: RZeemering op maart 19, 2026, 13:41:44Video is privé en door mij in ieder geval niet te bekijken

Ik denk dat die meuk verkocht was inmiddels.

Hannibal_

Kleine update:

Dat het beter gaat, meer energie en ook weer 2 uur per dag aan het werk. Waarmee ik  afgelopen week ook wat overdreven heb (paar dagen wat langer gewerkt) wat ik ook wel merkte 's avonds. Coach drukte op m'n hart om me echt even te matigen  ???

Het is mooi weer dus ook weer hobby auto tijd.
Goldy is gezegend! Mijn hemel, en dat voor zulke trouwe kerkgangers als wij zijn  :nowink:

Ik had verteld dacht ik dat ik paneeltjes voor bij de voeten gemaakt en bekleed had? Inmiddels ook geïnstalleerd. En dan lig je met je snufferd onderin Goldy en dan valt toch wel heel erg de staat van de tapijt opsluitprofielen en de dorpels op.

Niet heel mooi  ;D

Dus maar besteld.
Zoals dat gaat kom je dan ook een kentekenverlichting huis tegen, die bij mij best acceptabel was, maar toch ook gebroken aan de onderkant en een deuk die zichtbaar was. De rubbers waren ook wel erg ver weg daarvan.

Dus ook maar meebesteld.

Hannibal_

Heerlijk zoals die oude auto's in elkaar zitten: gewoon sterk metaal en echt glas in die verlichting unit

Hannibal_

De resultaten zijn best goed (erg goed... fantastisch eigenlijk ;) )

RZeemering

En Goldy was al gezegend met een fijne eigenaar :)

brt

Fijn dat het de goede kant op gaat Han!

En Goldy, waarom heet ie eigenlijk niet Beauty? 🥰
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Hannibal_

Citaat van: RZeemering op april 18, 2026, 14:18:41En Goldy was al gezegend met een fijne eigenaar :)

Ahhhh ja, heel erg gevleid hoor, maar ook te veel eer.
Het is eerder andersom.
Ik voel me eerder gezegend dat ik Goldy per ongeluk samen met Tonja tegen het lijf liep.
En dat Tonja zoiets had van: "waarom doe je het niet gewoon?", het aanschaffen van Goldy.

Heeft me wel 21 jaar gekost van mijn leven om haar in de huidige staat te krijgen (vrouwen!) maar oprecht blij mee.

Ik zag op Mark z'n draadje dat je nog steeds aan het kijken bent samen met Beppie naar luidsprekers? Waarom kom je niet een keer naar het verre zuiden om hier eens te luisteren?
Kun je ook leuk combineren met een bezoekje aan Antwerpen/Breda/Rosada hier oid?
Dan weet je ook dat het niet heel ingewikkeld of groot hoeft te zijn en toch super kan klinken. Ik weet zeker dat Tonja & Beppie met elkaar overweg kunnen en Ton vindt het leuk om gastvrouw te zijn en iets leuks op tafel te zetten.

Misschien/waarschijnlijk is Robbert ook wel in voor een gezellige middag/avond mochten jullie dat leuk vinden.

Wij zouden het leuk vinden in ieder geval.
Tonja is nieuwsgierig naar jullie ;)

Ritje in Goldy kan ook altijd, of in de cabrio als Beppie ook mee wilt (past niet echt in Goldy).

Hannibal_

Citaat van: brt op april 18, 2026, 15:36:24Fijn dat het de goede kant op gaat Han!

En Goldy, waarom heet ie eigenlijk niet Beauty? 🥰

Ja, ook blij mee.
Geeft vertrouwen dat het helemaal goed komt.

Tja... Goldy is een beauty... En een "ze" ipv tie... Maar vanaf het eerste moment was de ingeving "Goldy". Is eigenlijk meer jaren 70 goudachtig bruinesque, maar dat smoelde weer lastig  ;D

Hannibal_

Lekker aan het hobbyen geweest

RZeemering

Citaat van: Hannibal_ op april 18, 2026, 19:24:59Ahhhh ja, heel erg gevleid hoor, maar ook te veel eer.
Het is eerder andersom.
Ik voel me eerder gezegend dat ik Goldy per ongeluk samen met Tonja tegen het lijf liep.
En dat Tonja zoiets had van: "waarom doe je het niet gewoon?", het aanschaffen van Goldy.

Heeft me wel 21 jaar gekost van mijn leven om haar in de huidige staat te krijgen (vrouwen!) maar oprecht blij mee.

Ik zag op Mark z'n draadje dat je nog steeds aan het kijken bent samen met Beppie naar luidsprekers? Waarom kom je niet een keer naar het verre zuiden om hier eens te luisteren?
Kun je ook leuk combineren met een bezoekje aan Antwerpen/Breda/Rosada hier oid?
Dan weet je ook dat het niet heel ingewikkeld of groot hoeft te zijn en toch super kan klinken. Ik weet zeker dat Tonja & Beppie met elkaar overweg kunnen en Ton vindt het leuk om gastvrouw te zijn en iets leuks op tafel te zetten.

Misschien/waarschijnlijk is Robbert ook wel in voor een gezellige middag/avond mochten jullie dat leuk vinden.

Wij zouden het leuk vinden in ieder geval.
Tonja is nieuwsgierig naar jullie ;)

Ritje in Goldy kan ook altijd, of in de cabrio als Beppie ook mee wilt (past niet echt in Goldy).

Dank voor de uitnodiging!
Geen idee of we er daadwerkelijk op in kunnen gaan.
Dit weekend net over gehad hoe druk we het hebben (weliswaar met mooie/ gezellige dingen) in het weekend. En dat het misschien ook wel eens goed is om een keer iets helemaal niets te doen.
Addesmo wacht ook al lang om daar langs te gaan (en dat is letterlijk om de hoek haha). Neemt niet weg dat het wel een leuk plan is! Wellicht als we deze zomer een keer wat meer in de buurt zijn!

Hannibal_

Citaat van: RZeemering op april 20, 2026, 11:08:29Dank voor de uitnodiging!
Geen idee of we er daadwerkelijk op in kunnen gaan.
Dit weekend net over gehad hoe druk we het hebben (weliswaar met mooie/ gezellige dingen) in het weekend. En dat het misschien ook wel eens goed is om een keer iets helemaal niets te doen.
Addesmo wacht ook al lang om daar langs te gaan (en dat is letterlijk om de hoek haha). Neemt niet weg dat het wel een leuk plan is! Wellicht als we deze zomer een keer wat meer in de buurt zijn!

Snap ik he... Geen verplichting hoor.
Het leek alleen gezellig

Hannibal_

Soms ben je ineens heel positief verrast.

Mijn Magna Sonos Connect was gestopt met werken toen we een spanningsdipje gehad hadden tijden terug al weer.

Nu is die niet vaak meer in gebruik maar soms is het fijn om synchroon muziek aan te hebben in het hele huis. Soms...

Vorige week struikelde ik weer over die Connect en ik dacht, laat ik eens informeren bij Magna of ze er nog iets mee zouden kunnen doen. Ontzettend vriendelijke man, Rob, en ja, ze konden er wel naar kijken als ik hem even op zou sturen.

De track&trace gaf aan dat hij gisteren rond de middag daar aangekomen was. Okay, nu maar wachten op het oordeel.

Rond 16:00 een telefoontje van een onbekend nummer, bleek Rob van Magna.
Op serieuze toon vertelde hij dat de patiënt op de operatie tafel was geweest en liet even een stilte vallen... (ohhh nou, overleden dus?)
Ging vervolgens vrolijk door: bekend probleem, inmiddels opgelost en ik stuur hem zo even terug  ???  :clapping:

Het zal niet gigantisch veel werk geweest zijn, maar zelfs voor open en dichtmaken inclusief terugzenden is 25€ wel heel schappelijk.

Vind ik dan.

Hele fijne service, Magna

brt

Hele nette service! En hier dezelfde zeer positieve ervaring met Magna.

En goed om te weten dat wanneer ik gebeld word door een onbekend nummer het Rob van Magna is, thanks  :thumbs-up:
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Hannibal_

Citaat van: brt op april 29, 2026, 10:48:44Hele nette service! En hier dezelfde zeer positieve ervaring met Magna.

En goed om te weten dat wanneer ik gebeld word door een onbekend nummer het Rob van Magna is, thanks  :thumbs-up:

Gewoon ook opnemen met "Hi Rob" zou ik zeggen  ???