Hannibal’s set

Gestart door Hannibal_, oktober 17, 2020, 08:00:17

Vorige topic - Volgende topic

Hannibal_

Gisteren de zonnepanelen geïnstalleerd en de thuisbatterij geplaatst.
De hele set (en rest van het huis) op een duracelletje.

De muziek klinkt geweldig!  :pompom:
Maar hetzelfde als voor de exercitie  ::)
Wat goed is trouwens.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos Connect+RL 60.2.

Hannibal_

Wat schiet advies voor dit soort thuisbatterij systemen te kort zeg.
Voor mijn 8 (440 wp) panelen zou de batterij veel te groot zijn (vereniging eigen huis, eigenlijk heel tevreden over normaal). 8 panelen krijgen die batterij niet vol. 1/3 van de capaciteit zou beter passen.

Is er te weinig kennis?

De batterij (19KW) is niet aangeschaft voor de zonnepanelen maar voor trading. Alleen gaat het dynamische contract pas maandag in en buffert hij tot die tijd alleen de overproductie van de zonnepanelen. Waar de batterij dus veel te groot voor zou zijn. Gisteren was het een zonnige/bewolkte dag. niet optimaal maar ook niet slecht. De zon kwam best lekker door bij vlagen.

Tot mijn verbazing was de batterij 82% gevuld tegen het einde van de middag. Ik had zeker niet gedacht verder dan 50% te komen.
Klinkt toch niet alsof 1/3 van de capaciteit voldoende zou zijn voor zo'n toepassing (bufferen voor eigen gebruik) met 8 panelen?

Sinds installatie geen netstroom meer gebruikt. Natuurlijk verandert die performance als het straks winter word, maar toch bijzonder advies  ???
Ik vraag me af of in de zomer trading gunstiger is tov overproductie bufferen?

We gaan het zien.

We hebben blijkbaar ook boompjes geplant?  :blink:
5? Hoop niet te dicht bij het huis, de panelen moeten wel in de zon blijven liggen natuurlijk  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos Connect+RL 60.2.

Spijkie

Mijn korte ervaring van 1 jaar: trading in de zomer is nauwelijks de moeite waard want de prijzen zijn al laag, uitschieters daar gelaten. Trading in de winter ook nauwelijks de moeite waard want stabiele prijzen. Pas in de lente en herfst zie je meer terug van het traden omdat de verschillen groter zijn.

Maar idd, ik heb t advies ook gelezen en verbaas me er ook soms over. Alsof ze niet willen dat we aan de accu gaan. Complottheorie  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.