Tompj’s audio: no nonsense, de muziek telt.

Gestart door tompj, augustus 23, 2020, 12:31:52

Vorige topic - Volgende topic

ElpeeTwaalf

Citaat van: Xander32 op mei  5, 2026, 06:15:47Eind deze maand is er het vakantiegeld, dan gaat die E-650 wel weg lijkt mij. En wanneer iemand nu al serieuze interesse heeft, zal hij/zij dat moment proberen voor te zijn.
Inruilen die hap, verkopen is een drama.

Wat @roeleken zegt is precies wat ik in mijn mailbox krijg. Tot op 't punt dat iemand vraagt of ik de eerste eigenaar ben (apparaat is 23jr oud en geimporteerd uit Japan).
Ook reacties van de eerste 24-48u na plaatsing gaan linea recta prullenbak, allemaal handelaren.
Andere reeks reacties zijn dan weer in het engels of duits waar men nog te beroerd is om advertentiebeschrijving door Translate te halen.

Maximus_Aurelius

Citaat van: roeleken op mei  4, 2026, 22:18:57Staat het nog te koop?
Wat is de minimale prijs?
Werkt alles naar behoren?
Waarom verkoop je 'm?
Etc. Etc.   De hel die Marktplaats heet....
Er zitten vragen tussen die vrij normaal zijn en vooral bij duurdere apparaten of luidsprekers.
Staat het nog te koop? Kan zijn dat deze inmiddels verkocht of gereserveerd is. Vrij normale vraag in mijn optiek.
Werkt alles naar behoren? Logische vraag en uiteraard beoordeel je dit zelf wanneer je apparaat wilt komen halen.
Waarom verkoop je? Ook deze vind ik niet zo gek wanneer je duurdere apparaten of dergelijks verkoopt en vooral wanneer het jonge apparatuur/luidsprekers betreft want zo kun je als koper polsen of je met een serieuze verkoper te doen hebt. Geven meestal gewoon antwoord en waarom. Iemand die een jong apparaat( binnen 2 jaar) of LS verkoopt vind ik het een normale vraag omdat er toch een twijfel ontstaat waarom in zo'n korte tijd al wegdoen in het high end segment en duurder segment.
Keerzijde is dat je dus ook erachter kunt komen of je met iemand te doen hebt die te pas en onpas verkoopt en niet serieus is. Geven meestal geen direct antwoord erop.

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

tompj

Terwijl jullie discussiëren over Marktplaats, luister ik lekker door als jullie het goed vinden.
IMG_3032.jpeg
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r of Accuphase E-650 (te koop❗️)
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Accuphase AD50/Project Tube Box DS

Peerless Monster

Valt me nu pas op hoe lelijk de Leben is...  :inlove:
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Mitch--

Citaat van: Peerless Monster op mei  7, 2026, 14:28:19Valt me nu pas op hoe lelijk de Leben is...  :inlove:

Ja vreselijk, je zal dit maar op je kast hebben staan  :D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

tompj

Citaat van: Mitch-- op mei  7, 2026, 15:50:37Ja vreselijk, je zal dit maar op je kast hebben staan  :D
Ik kijk gewoon zoveel mogelijk een andere kant op...😜
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Accuphase AD50/Project Tube Box DS

Mitch--

Citaat van: tompj op mei  7, 2026, 15:53:53Ik kijk gewoon zoveel mogelijk een andere kant op...😜

Je kan er ook nog een mooie Leben phono trap naast zetten (hint op MP;)), dan is het helemaal geen gezicht hehe :headbanging: 
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

tompj

Citaat van: Mitch-- op mei  7, 2026, 16:32:00Je kan er ook nog een mooie Leben phono trap naast zetten (hint op MP;)), dan is het helemaal geen gezicht hehe :headbanging: 
Ja, die was wel een beetje 'tempting'. Maar ik heb een mc nodig, tenzij ik meteen naar een nieuw (mm) element ga of nog een step up ertussen zet. Dat laatste vind ik dan weer een beetje complex worden. Los van het feit dat ik weinig platen draai.

Mediator

Citaat van: tompj op mei  7, 2026, 17:14:33Ja, die was wel een beetje 'tempting'. Maar ik heb een mc nodig, tenzij ik meteen naar een nieuw (mm) element ga of nog een step up ertussen zet. Dat laatste vind ik dan weer een beetje complex worden. Los van het feit dat ik weinig platen draai.

Je hebt ook Moving Iron. Daar worden in mijn optiek ook een aantal heel mooie 'high-end' elementen van gemaakt. In ieder geval mijn keus. Maar zo maakt in ieder zijn eigen keuzes gelukkig op basis van zijn eigen oren, geloof en overtuiging.
Gruppo Richercha Audio Alta Fedeltà ❤️

tompj

Citaat van: Mediator op mei  7, 2026, 20:50:49Je hebt ook Moving Iron. Daar worden in mijn optiek ook een aantal heel mooie 'high-end' elementen van gemaakt. In ieder geval mijn keus. Maar zo maakt in ieder zijn eigen keuzes gelukkig op basis van zijn eigen oren, geloof en overtuiging.
Ik heb te weinig ervaring met draaitafels en elementen om hier überhaupt een gefundeerde voorkeur te hebben. De setup is met een eenvoudige phono versterker ook  niet bijster high end te noemen geloof ik.

roeleken

Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

tompj

roeleken

Jammer, kun je nu geen plaatjes draaien?
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

tompj

Citaat van: roeleken op mei  7, 2026, 21:40:15Jammer, kun je nu geen plaatjes draaien?
Jawel dus. Zie mijn signature. Project Tube box.

roeleken

Citaat van: tompj op mei  7, 2026, 21:43:54Jawel dus. Zie mijn signature. Project Tube box.
Ah ja, niks mis mee

tompj

Als hij er dan weer staat is het toch in alles wel weer een serieus indrukwekkend apparaat hoor.
IMG_3048.jpeg

Rob46

Dat kan zijn, maar de oortjes bepalen...
[ John Eekels CAP EL84 Push Pull ][ Auralic ][ Focal ][ Tellurium ][ roon ]

tompj

Citaat van: Rob46 op mei  8, 2026, 22:25:27Dat kan zijn, maar de oortjes bepalen...
Fair enough. Maar ook wat dat betreft heeft de Accuphase zeker bijzondere kwaliteiten. Als geen ander bouwt hij vanuit het midlaag met geweldige autoriteit zijn sound op.

brt

Is er een beetje animo voor de Accuphase, @tompj?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

tompj

Citaat van: brt op mei  8, 2026, 23:24:20Is er een beetje animo voor de Accuphase, @tompj?
Kan kort zijn: tot nu toe niet.

brt

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

tompj

Citaat van: brt op mei  9, 2026, 08:14:29Geduld hebben dus...
Hij staat niet in de weg, geen haast.

Xander32

Het zijn voor vele mensen onzekere en dure tijden, het bezuinigen is dan op luxe spulletjes ...

Jouw E650 heb ik even overwogen 🙂, zodat ik hem 1 op 1 kon vergelijken met mijn eigen versterker, maar een klasse A in een deels gesloten kast moet ik niet gaan doen.

Heb idd geduld, er komt vast een geïnteresseerde/ koper voorbij 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

tompj

Citaat van: Xander32 op mei  9, 2026, 09:22:52Het zijn voor vele mensen onzekere en dure tijden, het bezuinigen is dan op luxe spulletjes ...

Jouw E650 heb ik even overwogen 🙂, zodat ik hem 1 op 1 kon vergelijken met mijn eigen versterker, maar een klasse A in een deels gesloten kast moet ik niet gaan doen.

Heb idd geduld, er komt vast een geïnteresseerde/ koper voorbij 👍🏻
Ik snap je reserves bij een klasse A in gesloten kast. Wel jammer, zo'n vergelijk zou interessant zijn.

Xander32

Toen ik een jaar of vier terug voor de aankoop stond van een nieuwe versterker, heb ik eveneens een E-650 overwogen. Maar om dezelfde reden toen die optie laten vallen. Het is niet goed voor de (levensduur) van de versterker zelf en evenmin voor alle andere apparatuur die er omheen staat. Maar jouw verkoop bracht mij toch weer even in de verleiding  🙃

Citaat van: tompj op mei  9, 2026, 09:39:21Ik snap je reserves bij een klasse A in gesloten kast. Wel jammer, zo'n vergelijk zou interessant zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10