Tabcam's set, where can I get...

Gestart door Tabcam, mei 31, 2020, 10:51:44

Vorige topic - Volgende topic

Tabcam

Citaat van: blue-eyes op februari  2, 2025, 20:37:11Voor de Auralic geldt dit wel, maar zal dan niet het issue zijn bij jou?

Verwacht van niet, er wordt volgens mij weinig van samplefreqentie gewisseld want speel via Tidal. Volgens mij was het ook met de lokale bibliotheek maar moet dat nog testen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Nou, heb het met de eigen bibliotheek getest en het was even apart want de eerste nummers van Birdy en Blake Sheltons albums waren toevallig met een langzame fade i :nopompom:.

Helaas blijkt wel dat get tussen de 3 en 5 sec duurt voordat een nummer met de Wiim Ultra begint te spelen. Apart en nu is het dat beide eigenaardigheden hebben die ik liever niet heb :nopompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

Jammer van die Wiim, wel mooi om te lezen hoe je in jaren je set en dan m.n. je speakers, steeds weer wat verder perfectioneert 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Even weg geweest.
Maar wat vreemd?
Had ik van die Wiim toch niet verwacht, is modern ding toch?

???
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Tabcam

Heb al een tijd geen updates meer gegeven maar dat is niet omdat die er niet waren. Helaas ben ik twee keer ziek geweest, flinke griep waarschijnlijk COVID. Bleef maar hoesten. Ook zo positief, je belt de dokter, gaat meestal in twee weken weg. Na twee weken, ja, kan ook wel acht weken duren :nopompom:. In de tussentijd ook nog mijn moeder in het ziekenhuis dus heb niet echt veel op het forum vertoefd.

Er zijn wel een paar updates. Als errste heb ik wat kabellifters van Aliexpress besteld. Niet vanwege verwachte verbetering in geluidskwaliteit, meer om de huidige kabels netter opgesteld te krijgen.

PXL_20250430_132034192.MP.jpeg

Als tweede 'ontdekte' ik een nieuwe klasse d versterker,  die van e3 audio. Het zijn TPA3251/3255 chipamps en ze maken gebruik van een nieuw filter: post filter feedback (PFFB), waardoor ze luidsprekeronafhankelijk zijn. Ook zijn ze 2 Ohm stabiel, wat je nog niet zo vaak ziet. Tevens hebben ze de mogelijkheid van opamp rolling Ze testen en meten goed maar klinken ze ook goed?

Na een bestelling heb ik er eentje als eerste boven op zolder op de Ushers getest. Standaard ok maar met een Sparkos SS3206 een heel stuk beter.
Uiteindelijk ook naar de set beneden, dat was nog wel een flink werk. Eerst de waardes van elke versterker los met een multimeter gemeten zodat de levels goed zaten. Aan de versterkerkant werkte ik met spades maar dat werkt met zulke kleine versterkers niet zo fijn. Het lukte wel en mijn kast s een stuk leger.

PXL_20250430_174601059.MP.jpeg

Na alles opnieuw te hebben ingemeten / gelevelt, spelen maar. Hmmm klinkt toch anders, vooral in de bas. Pas een week later wat meettijd en ja bas was ondanks meten toch minder. Er meer bij maar de bas bleef me niet bekoren. Uiteindelijk heb ik twee edges weer naar beneden gehaald en weer omgeruild.

PXL_20250521_181708334.jpeg

Nu heb ik én de oude bas weer terug én meer helderheid én detail in het hoog én minder ruis. Ook schakelt alles nu automatisch aan. Voor de basversterkers moet het volume soms iets omhoog maar meestal gaat het automatisch. Ook dat is een fijne bijkomstigheid.

Het was nog wel even zoeken naar de goede settings. Ik had ook alle kabels omgedraaid en daarmee één van de versterkers van Low naar High gain gewisseld. Oops, dat verstoorde het stereobeeld maar was goed te horen en vrij snel verholpen.

Ben nu blij want het klinkt los van de luidsprekers met holografische bas en een stukje helderheid waar mijn bezoekers terecht om vroegen. Wel apart want theoretisch meten ze even goed. Uiteindelijk gaat het mij om beide aspecten, goed meten én goed klinken. Ben benieuwd wat komende bezoekers er van gaan vinden

Leeuwarden

Als je het leuk vindt om opamps te wisselen zou je eens een opampversie van Virtual Hifi kunnen proberen. Heb zelf wat centjes die kant op laten rollen en mijn voorversterker voorzien van zo'n versie. Die gaat er nooit weer uit. Ik heb de versie met vier opamps. Wordt wel wat warm, opgelost met een extra koelprofieltje...

Richi

Mooie stappen weer Douwe! Als die verrekte verbouwing hier klaar is, maar weer eens jouw kant uit komen. Gezellig!
Woonkamer Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 • Sonos Arc Ultra Classé attic Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto Headphone Naim Atom HE • Focal Elegia • Focal Elear

brt

Leuk om te lezen allemaal Douwe! Mooie stappen weer en leuk dat je nieuwe dingen verkent  :thumbs-up:

Wat zijn voor jou nu nog dingen die je zou willen aanpassen in je set?
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Tabcam

Citaat van: Leeuwarden op Gisteren om 21:47:19Als je het leuk vindt om opamps te wisselen zou je eens een opampversie van Virtual Hifi kunnen proberen. Heb zelf wat centjes die kant op laten rollen en mijn voorversterker voorzien van zo'n versie. Die gaat er nooit weer uit. Ik heb de versie met vier opamps. Wordt wel wat warm, opgelost met een extra koelprofieltje...
Weet je welke opamps ze gebruiken? Lees vaker dat meerdere opamps samen beter presteren. Wie weet. Voorlopig was dit duur genoeg

Tabcam

Citaat van: Richi op Gisteren om 22:38:23Mooie stappen weer Douwe! Als die verrekte verbouwing hier klaar is, maar weer eens jouw kant uit komen. Gezellig!
Jij/jullie zijn welkom :pompom:.

Tabcam

Citaat van: brt op Gisteren om 22:50:21Leuk om te lezen allemaal Douwe! Mooie stappen weer en leuk dat je nieuwe dingen verkent  :thumbs-up:

Wat zijn voor jou nu nog dingen die je zou willen aanpassen in je set?
De Edges voor een even goede minder warmte genererende / energieverbruikende versterker. Maar dan mag de SQ niet naar beneden :tongue2:.

brt

Citaat van: Tabcam op Gisteren om 22:59:17De Edges voor een even goede minder warmte genererende / energieverbruikende versterker. Maar dan mag de SQ niet naar beneden :tongue2:.

Is de warmte een serieus probleem? Weet niet of je ventilatie aan de achterkant van het kastje hebt?

PS: wat klote van je covid joh, inmiddels weer wat meer de ouwe?
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Tabcam

Citaat van: brt op Gisteren om 23:01:33Is de warmte een serieus probleem? Weet niet of je ventilatie aan de achterkant van het kastje hebt?

PS: wat klote van je covid joh, inmiddels weer wat meer de ouwe?
In de zomer wel :tongue2:. In de kast valt het mee. En ja, kuchel nog wat mar vrijwel niks in vergelijk met vorige weken.

Leeuwarden

Citaat van: Tabcam op Gisteren om 22:56:33Weet je welke opamps ze gebruiken? Lees vaker dat meerdere opamps samen beter presteren. Wie weet. Voorlopig was dit duur genoeg

Nee, geen idee. Het beviel zo goed dat ik ook niet de behoefte had om het koelprofiel te verwijderen en te kijken of er überhaupt nog tekst op de gebruikte opamps stond...