Tabcam's set, where can I get...

Gestart door Tabcam, mei 31, 2020, 10:51:44

Vorige topic - Volgende topic

D25

Citaat van: Tabcam op januari 19, 2025, 16:11:42Kleine update, na de goede ervaring van de AliExpress Valhalla2 had een tijd geleden nog twee kabels besteld. Deze zouden rond 20 dec geleverd worden maar uiteindelijk lag het weken bij de douane. Afgelopen week kreeg ik ineens een mail met dat ik inklaringskosten moest betalen. Snap het niet want tegenwoordig betalen we ook belasting o AliExpress maar goed, het was deze keer niet zoveel, €20.42.

Twee dagen later werd er gebeld en ja, ze waren er eindelijk :pompom:

AliExpress_Vslhsalla2-resize.jpg

Had ergens toch een foutje gemaakt met bestellen want er zat één kabel met spades bij. Gelukkig aan één kant, anders had ik ze teruggestuurd.

Het resultaat? Nou alhoewel het holografische beeld niet echt breder of hoger is geworden lijkt het wel precieser en met meer detail. Ik denk dat ik precieser de instrumenten kan aanwijzen en meer detail is vooral met iets als aanzet van een blazer en andere micro-details. Ook lijkt alles door het detail coherenter en desondanks toch relaxter te klinken. Ben er blij mee :clapping:!

Proficiat met deze aanwinst. Bij mij persoonlijk zou het altijd een beetje knagen wetende dat ik naar een AliExpress kabel zit te luisteren, kan er niets aan doen. Ik heb liever goedkoper origineel dan een imitatie van een dure kabel.

Tabcam

Citaat van: dennis_g op januari 19, 2025, 17:47:14Proficiat met deze aanwinst. Bij mij persoonlijk zou het altijd een beetje knagen wetende dat ik naar een AliExpress kabel zit te luisteren, kan er niets aan doen. Ik heb liever goedkoper origineel dan een imitatie van een dure kabel.
Het gaat mij om de uiteindelijke geluidskwaliteit en de kabel lijkt er niet eens echt op :P. Denk dat het eerder in het skin effect van de platte dikke kabel zit.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mmuetst

Citaat van: Tabcam op januari 19, 2025, 18:07:43Het gaat mij om de uiteindelijke geluidskwaliteit en de kabel lijkt er niet eens echt op :P. Denk dat het eerder in het skin effect van de platte dikke kabel zit.
Gebruik je de kabel als antenne dan?
Bron wiki:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Skineffect
De sterkte van het effect neemt toe met de frequentie van de wisselstroom. Het skineffect speelt daarom vooral een rol bij radiofrequente (RF) wisselstromen, te zien aan de volgende cijfers. Bij een frequentie van 50 Hz is de (effectieve) indringdiepte in koper ongeveer 1 cm, bij 10 kHz is dit een 0,66 mm en bij 10 MHz nog maar 20 μm, wat inhoudt dat bij deze laatste frequentie de stroom eigenlijk slechts aan het oppervlak loopt. Het gevolg van het skineffect is dat de weerstand van een geleider sterk toeneemt bij hogere frequenties.

Veel luisterplezier dan met die radio zenders
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Jenkins

Citaat van: Tabcam op januari 19, 2025, 16:11:42Het resultaat? Nou alhoewel het holografische beeld niet echt breder of hoger is geworden lijkt het wel precieser en met meer detail. Ik denk dat ik precieser de instrumenten kan aanwijzen en meer detail is vooral met iets als aanzet van een blazer en andere micro-details. Ook lijkt alles door het detail coherenter en desondanks toch relaxter te klinken. Ben er blij mee :clapping:!

Ik heb hetzelfde experiment gedaan.
FarOst Valhalla 2 gekocht.
2x3 meter met pluggen.
Geen €21.000,- maar €150,-.
Ook een setje FarOst Odin 2 XLR gekocht, naar aanleiding van het eerste resultaat.

Geen enkele wroeging voor wat betreft namaak vs origineel.
Want ik erken en accepteer dat ik voor 0,7% van de aankoopprijs van het origineel minder dan 100% van de kwaliteit verwacht.

Kan alleen maar zeggen:
"Money well spent!"

:bigsmile:

Tabcam

@mmuetst Tja, wat denk je zelf? Je vergeet echter dat stroom niet door een kabel heen loopt maar elektrische velden zijn en die worden middels elektronen doorgegeven. Met wisselspanning veranderen die velden continue vandaar dat ik (hypothese) denk dat het effect heeft.

Dit artikel over kabels geeft mijn huidige ervaringen/bevindingen denk ik redelijk goed weer.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

D25

Citaat van: Jenkins op januari 19, 2025, 20:53:17Ik heb hetzelfde experiment gedaan.
FarOst Valhalla 2 gekocht.
2x3 meter met pluggen.
Geen €21.000,- maar €150,-.
Ook een setje FarOst Odin 2 XLR gekocht, naar aanleiding van het eerste resultaat.

Geen enkele wroeging voor wat betreft namaak vs origineel.
Want ik erken en accepteer dat ik voor 0,7% van de aankoopprijs van het origineel minder dan 100% van de kwaliteit verwacht.

Kan alleen maar zeggen:
"Money well spent!"

:bigsmile:

Het lijkt me ook logischer om 150 aan een imitatie te besteden dan 21000 voor een kabel te gaan betalen. 21000! Voor een kabeltje. Dat vind ik echt waanzin.

Dat gezegd hebbende vind ik het wel een kwalijke zaak dat het zo makkelijk is om een imitatie online te kunnen kopen voor een fractie van de prijs van het origineel. Ik begrijp niet dat ze dat niet kunnen/mogen verbieden.

mmuetst

Citaat van: Tabcam op januari 19, 2025, 20:59:11@mmuetst Tja, wat denk je zelf? Je vergeet echter dat stroom niet door een kabel heen loopt maar elektrische velden zijn en die worden middels elektronen doorgegeven. Met wisselspanning veranderen die velden continue vandaar dat ik (hypothese) denk dat het effect heeft.

Dit artikel over kabels geeft mijn huidige ervaringen/bevindingen denk ik redelijk goed weer.
Ik denk dat je de natuurkunde wetten negeert, net als die mensen die dat artikel hebben geschreven. Mag natuurlijk wel, maar klopt niet.

Tabcam

Citaat van: mmuetst op januari 19, 2025, 21:37:17Ik denk dat je de natuurkunde wetten negeert, net als die mensen die dat artikel hebben geschreven. Mag natuurlijk wel, maar klopt niet.
De 'wetten' die jij noemt zijn geen 'wetten' maar vereenvoudigde wiskundige formules die een grote voorspellende waarde hebben. We werken b.v. niet met de Maxwellvergelijkingen die de effecten beter beschrijven of de vertragingen zoals hier door Feynman beschreven omdat we voor de meeste zaken de vereenvoudigde formules eenvoudiger werken. Die 'wetten' negeer ik niet, ik denk dat het veel complexer is en zeker met geluidskwaliteit er allerlei synergie/dissonantie is, die we van tevoren niet kunnen voorspellen.

mmuetst

Citaat van: Tabcam op januari 19, 2025, 22:03:57De 'wetten' die jij noemt zijn geen 'wetten' maar vereenvoudigde wiskundige formules die een grote voorspellende waarde hebben. We werken b.v. niet met de Maxwellvergelijkingen die de effecten beter beschrijven of de vertragingen zoals hier door Feynman beschreven omdat we voor de meeste zaken de vereenvoudigde formules eenvoudiger werken. Die 'wetten' negeer ik niet, ik denk dat het veel complexer is en zeker met geluidskwaliteit er allerlei synergie/dissonantie is, die we van tevoren niet kunnen voorspellen.
Een hoop bla bla, maar je mag geloven wat je wilt, we leven immers in een vrij land. Doe gewoon lekker je ding met kabels. Maar probeer het niet te verklaren met onzin kreten (in de audioband) als Skin effect.
Accepteer gewoon dat je verschil hoort. Punt.

Tabcam

Citaat van: mmuetst op januari 20, 2025, 08:44:52Een hoop bla bla, maar je mag geloven wat je wilt, we leven immers in een vrij land. Doe gewoon lekker je ding met kabels. Maar probeer het niet te verklaren met onzin kreten (in de audioband) als Skin effect.
Accepteer gewoon dat je verschil hoort. Punt.
Je bent de gedachten en hypothesenpolitie niet! Het zijn ook geen onzinkreten. Dat jij de vereenvoudigde formules aanvaard is ok. Ik zoek nog steeds verklaringen. Dat mag ook! Jij mag die hypotheses verwerpen, ook geen probleem!

Er zit trouwens een verschil tussen signaaloverdracht en vermogensoverdracht. De wetenschap heeft vooral de signaaloverdracht door kabels voor langeafstandscommunicatie onderzocht. Hoe dat met laagohmige korteafstandvermogensuitlevering zit kan ik geen artikelen over vinden. Bij luidsprekers gaat het juist om die combinatie van signaal en grotere kortstondige stroomsterktes.

D25

Eerlijk gezegd vraag ik me af hoe goed die imitaties zijn als de productiekosten van een neppert misschien geeneens de 1 euro overstijgen. Ik ben een non-believer mbt kabels maar ik denk vast wel een verschil te kunnen horen tussen een Ali kabel en eentje van een paar honderd euro.

brt

Citaat van: dennis_g op januari 20, 2025, 11:25:29Eerlijk gezegd vraag ik me af hoe goed die imitaties zijn als de productiekosten van een neppert misschien geeneens de 1 euro overstijgen. Ik ben een non-believer mbt kabels maar ik denk vast wel een verschil te kunnen horen tussen een Ali kabel en eentje van een paar honderd euro.

Dat is dan ook niet echt consequent. Je bent non-believer of je bent het niet  :tounge2:

En, waar lees jij dat de productiekosten de euro mogelijk niet overstijgen?
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Tabcam

Citaat van: dennis_g op januari 20, 2025, 11:25:29Eerlijk gezegd vraag ik me af hoe goed die imitaties zijn als de productiekosten van een neppert misschien geeneens de 1 euro overstijgen. Ik ben een non-believer mbt kabels maar ik denk vast wel een verschil te kunnen horen tussen een Ali kabel en eentje van een paar honderd euro.
Nou, ik was ook sceptisch maar ben positief verrast :P. Mocht je de reis naar t oosten willen maken, wil ik best een kabelverwisselmiddag organiseren :angel:.

D25

Citaat van: brt op januari 20, 2025, 11:53:48Dat is dan ook niet echt consequent. Je bent non-believer of je bent het niet  :tounge2:

En, waar lees jij dat de productiekosten de euro mogelijk niet overstijgen?

Als een kabeltje inclusief verzendkosten een paar tientjes kost dan kunnen de productiekosten niet meer zijn dan een fractie.

brt

Citaat van: dennis_g op januari 20, 2025, 12:07:38Als een kabeltje inclusief verzendkosten een paar tientjes kost dan kunnen de productiekosten niet meer zijn dan een fractie.

Ja daar heb je een punt. Toch vraag ik me af of de productiekosten van de nepperts zoveel lager zijn dan de echte, als die ook in China gemaakt worden. Ik denk vooral dat de marges werkelijk bizar zijn.

Het grappige is dan wel weer dat op die Nordost nepperts staat: made in USA
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

RZeemering

De productiekosten zullen zolang ze gemaakt zijn in China niets van elkaar verschillen.
Hoogstens een fractie duurder omdat bij de originele kabels er iemand vanuit Amerika continu op aan het letten is of de kabels nog volgens specificatie gemaakt worden.
Ik verdenk de fabrieken er zelfs van de originele kabels gewoon te verkopen aan een Chinese 'neef' die er dan zijn eigen setjes, gelijk uitziend als de originele, van maakt.

Dan is er nog het feit dat veel Chinees spul tegenwoordig tegen of onder kostprijs verkocht wordt. De fabrieken moeten draaien. Onafhankelijk of er winst gemaakt wordt.

Waarom de originele kabels dan zoveel geld kosten? Onderzoek, schaarste creëren, en ieder nieuw model moet duurder dan de vorige.
Tegenwoordig kunnen we gebruik maken van vrije handel maar ook van de communistische handel :)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

katwax

Wie is de boel nu aan het oplichten? De "originele" producent, de Chinese "namaak" of de audiofiel zelf?  ;)

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

RZeemering

Het lijkt me een mooie wisselwerking :)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

Tabcam

Zo weer een paar weken verder. De nieuwste aanwinst, de Wiim Ultra werkt, lijtk via USB ietskes beter maar ... hij start de streams trager dan de BlueSound Node :nopompom:. Op zich is de interface niet slechter of beter maar anders en misschien iets beter configureerbaar. Een ander nadeel is dat de robotstofzuiger in de war raakt als de Wiim aan staat, althans, dat denkt mijn vriendin. Kortom, ik weet nog niet of de Wiim een blijvertje is.

Verder heb ik wat luisterbezoek gehad die bevestigden wat ik meende te horen, de bas en de coherentie is verbeterd. Ondannks dat die verbeterd is, denk ik dat het nog beter kan. De frequentie is nu de oude 200 Hz maar natuurlijke afval ligt ergens tussen de 250 en 300 Hz dus heb ik geprobeerd die timing te herberekenen. Dat ging eerst niet zo goed maar met oude timing erbij is dat nu wel gelukt, althans, voor zover mijn oren dat kunnen vaststellen.

Mijn oren stellen nu vast dat de sound stage niet breder of dieper is maar juist iets minder gedefinieerd. Dat klinkt een beetje raar maar hiervoor was het een soort vierkante doos en nu is het meer rondom. Een nummer als Vogue van Madonna klinkt meer rondom. Ook de klankbalans lijkt beter, Ik kan me voorstellen dat  dat komt omdat de impact van de midbas nu beter is en misschien ook wel te meten is. Helaas heb ik altijd in het winterseizoen veel minder meettijd, mijn vriendin sport veel minder én als ze sport vele minder lang.

Affijn, zo rommelen we lekker verder en wordt het telkens toch een stap beter. Ben benieuwd wat komend bezoek er van gaat vinden. Leuke is wel dat ik de oude en nieuwe settings kan laten horen.

blue-eyes

Kan zijn dat na een nieuwe te starten nummer, de USB weer de handshake moet doen? Dus daardoor iets vertragend? Maar dat zou niet veel tijd mogen kosten.

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Tabcam

Citaat van: blue-eyes op februari  2, 2025, 18:51:41Kan zijn dat na een nieuwe te starten nummer, de USB weer de handshake moet doen? Dus daardoor iets vertragend? Maar dat zou niet veel tijd mogen kosten.
Kan me het niet voorstellen maar kan eenvoudig de spdif van de Tv verwisselen, leuk experiment!

blue-eyes

Op de Auralic kwam ik een setting tegen die een x aantal seconde kan geven, dit voor de handshake, dat je niet de eerste seconden mist van het nummer, maar dat het even x secondes wacht en dan pas start, dus  wat tijd geeft voor de handshake.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Tabcam

Citaat van: blue-eyes op februari  2, 2025, 19:02:03Op de Auralic kwam ik een setting tegen die een x aantal seconde kan geven, dit voor de handshake, dat je niet de eerste seconden mist van het nummer, maar dat het even x secondes wacht en dan pas start, dus  wat tijd geeft voor de handshake.
Ik kwam wel de setting Fade-In & Fade-Out Effects tegen die ik voorlopig heb uitgezet. Het moet pops and clicks elimineren maar wat mij betreft niet het begin en einde van nummers.

blue-eyes

Voor de Auralic geldt dit wel, maar zal dan niet het issue zijn bij jou?

CiteerOutput Delay
Delay Time: Some external DACs need a little extra time to lock onto an input signal delivered at a new sampling rate (i.e., different from the previous track.) This setting instructs your streaming device to pause briefly before playing music at a different sampling rate to let the DAC adjust. Without turning this setting on it's possible to miss the first few moments of a track when sampling rates change.