Woonkamer stereoset van Bart

Gestart door brt, april 29, 2020, 21:54:02

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

tahnee

Mooie woonkamer brt! Super rustig en een prachtige set luidsprekers  :inlove:. Veel plezier ermee!

brt

#476
Zo, de Musician Pegasus r2r dac heeft een paar weken kunnen inspelen en ik durf inmiddels wel te constateren dat deze dac een blijvertje is.
Het geeft een natuurlijkheid en rust die ik met de RME Adi-2 dac niet zó had. Er zit een lekkere slam in het laag; het midden is prachtig en het hoog lekker rustig, maar toch zonder aan detail in te leveren (iets wat je over de Ares 2 nog wel eens leest).

Het was een gokje om deze onbeluisterd te importeren vanuit China, maar het pakt gelukkig erg goed uit. Ik had natuurlijk wel alle reviews en - nog belangrijker - de gebruikerservaringen gelezen, en daar waren ook gebruikers bij die in hun set hoorden dat de Pegasus voorbij gaat aan de RME of Topping D90 (die vergelijkbaar zijn qua kwaliteit), en dat trok me over de streep.

Ik weet niet hoe het komt, maar de r2r manier van converteren geeft een nog mooier (en groter!) stereobeeld waarbij me nu de gewonnen diepte ook erg opvalt. Het is al met al een erg mooie match met mijn LM219 SET en Focal Sopra speakers.

Ik heb de dac - keurig op extra dempers - mooi weggewerkt onder mijn tv meubel, want de écht shine pakken, tja, die eer blijft natuurlijk aan de 219  ;D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

J o e p

Echt leuk spul wat daar bij jou binnen staat.  :pompom:
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

frank2

Fijn dat hij zo goed bevalt Bart
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

brt

Thanks mannen!

Het is een verdomd fijne set zo, ik ben er heel erg blij mee.

Er zal vast nog wel iets te verbeteren zijn, maar voorlopig ff niet  :angel:
Oh toch wel...

Ik ga nieuwe 845 eindbuizen bestellen, de Psvane 845 T2 en er komt ook een DC Offset filter, kijken of dat de incidentele transformatorbrom weghaalt.

Gelukkig nog niet uitgehobbied dus  ;D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Tabcam

Het was al een mooie set met goede geluidskwaliteit :coffee:. Ben benieuwd hoe het nu klinkt :pompom:!

Vind de Pegasus helemaal niet lelijk, integendeel. Snap dat de LM de hoofdact is, maar wat mij betreft is een iets zichtbaarder plekje geen probleem :angel:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Thanks Douwe!

De Pegasus is ook prima zichtbaar in beeld hoor, alleen onder het meubel ipv erop. Dat past niet ivm de TV.
Ik wil de TV wel ophangen maar dan heb ik weer een ander meubel nodig omdat ik ivm de diepte van de versterker de TV meubel een kleine 10 cm van de wand moet zetten. De 219 en de TV blokkeren nu mooi de kabelzooi erachter.

En een meubel vinden van minimaal 50 cm diep dat betaalbaar is én mooi én niet te hoog om het optisch ruimer te houden is nog best ff een dingetje.
Voor nu vind ik het prima ogen. Ben blij dat ik toch voor de zwarte variant van de Pegasus heb gekozen. Dat staat rustiger onder het meubel. De rode ledjes zijn ook echt subtiel, ook 's avonds.

En kom gerust weer eens luisteren tzt. Ik kom ook nog een keer naar jou, neem ik de Pegasus mee. Ik denk dat jij er ook wel blij van wordt.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

NAF

Prachtige set in een sfeervolle inrichting.   :worship:

Ben benieuwd naar jouw bevindingen met de Psvane 845 T2.
Ik heb in het verleden de Shuguang 845 WE gehad via Tubeampdocter maar binnen een maand was er al een overleden omdat deze lek bleek te zijn.
Onder coulance een vervanger gekregen maar binnen korte tijd weer één van  de twee kapot door lekkage.
Ik heb er nu dus nog maar één die werkeloos in de kast ligt.
Ik vondt ze prima klinken maar met deze kwaliteit absoluut het geld (+/-200 euro het stuk) niet waard.
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

Tabcam

Citaat van: brt op februari 17, 2021, 10:44:50
...
En kom gerust weer eens luisteren tzt. Ik kom ook nog een keer naar jou, neem ik de Pegasus mee. Ik denk dat jij er ook wel blij van wordt.
Lijkt me leuk, beide! Hoop volgende week weer wat stappen te maken met de eigen set, beter meten, beetje experimenteren met het filter, digitaal filteren.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Denon Focal

Hele mooie set Bart! Is de Musician Pegasus r2r dac ook een ROON end point?
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Koen K


NAF

Citaat van: Koen K op februari 17, 2021, 14:40:35
Die versterker   :inlove:

Volgens mij zijn er voor deze versterker maar twee kampen.

Of je vindt hem schitterend en waardeerd de industriele uitstraling of je vindt hem spuuglelijk.

Ik hoor ook tot het eerste kamp    :wub:
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

addesmo

#487
Nou, doe mij dan maar die NAF van jou :wub:
Plaatje? ;)

NAF

Meer een klassiek (Italiaans) design dan de LineMagnetic



En ideaal als bijverwarming  ;)
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

addesmo

#489
Echt mooi! Italiaans he. Net als Ducati, Alfa, Ferrari.............
Sorry Bart voor je toppic vervuiling 8)

Xander32

De Sopra is de meest indrukwekkende (passieve) monitor welke ik tot op heden heb gehoord  :thumbs-up:


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Hee, de Italianen (Unison) zijn in dit topic overgenomen door Chinezen (Line Magnetic en Musician), maar vooruit, we zullen het gedogen ;)

Zelf prefeer ik de looks van de 219, maar smaken verschillen! Wil wel geloven dat die 845 ook top klinkt NAF!
Wat balen dat 2x een Shuguang er zo snel mee stopte.
Ik had eerlijk gezegd ook die WE845 van hun op het oog, om te vergelijken met de T2, maar begin nu wel te twijfelen.
Op de T2 zit een jaar garantie vanuit TAD, dat is ook wel wat waard...

Welke 845 speel jij nu mee?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: Denon Focal op februari 17, 2021, 13:53:41
Hele mooie set Bart! Is de Musician Pegasus r2r dac ook een ROON end point?

Dankjewel.
De Pegasus wordt wel herkend door Roon (er staat dan ALSA), maar zover ik het begrepen heb is je streamer je Roon endpoint en niet je dac. Bij mij is dat de Innuos Zenith. Maar Roon 'pakt' wel gewoon de Pegasus hoor, ik speel er namelijk probleemlees mee af. Signaal is dan Innuos (als Roon Core én Endpoint/streamer), middels usb naar de Pegasus.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

NAF

Citaat van: brt op februari 17, 2021, 20:57:57
Hee, de Italianen (Unison) zijn in dit topic overgenomen door Chinezen (Line Magnetic en Musician), maar vooruit, we zullen het gedogen ;)

Zelf prefeer ik de looks van de 219, maar smaken verschillen! Wil wel geloven dat die 845 ook top klinkt NAF!
Wat balen dat 2x een Shuguang er zo snel mee stopte.
Ik had eerlijk gezegd ook die WE845 van hun op het oog, om te vergelijken met de T2, maar begin nu wel te twijfelen.
Op de T2 zit een jaar garantie vanuit TAD, dat is ook wel wat waard...

Welke 845 speel jij nu mee?

Ik speel momenteel met de Shuguang 845B en die bevalt mij eigenlijk wel goed zeker gezien de prijs.
Wanneer TAD inderdaad een jaar garantie op de Psvane T2 geeft wil ik die ook nog wel eens proberen maar op de Shuguang 845 WE zat helemaal geen garantie.
Mijn ervaring is dat als ze lekken dan zijn ze toch snel stuk dus als ze een jaar overleven dan zullen ze het ook wel blijven doen.

Vwb het uiterlijk van de LM en de NAF vindt ik beiden wel wat hebben hoewel ze qua styling compleet verschillend zijn. NAF ligt qua styling dichter bij de Unison Research.
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

Pinda13

Geweldige set zo Bart! Fijn dat die r2r dac zo goed uitpakt. Gelijk over n tijdje door naar de denafrips terminator dan??  :tounge2:

Die 846 Tii buisjes zijn mooi, maar moeten je smaak wel zijn, zoals eerder over gesproken via de app is dit ws wel je smaak. Ik vind het vooral te dynamisch worden, prachtig in het begin, maar na een tijdje mis je de warmte in de klank. Of het ook de smaak van NAF is.. Ik heb in mijn 219ia veel getest en de mooiste (ja fanboy inmiddels oid) blijven linlai elite. 6moons had er ook een (teering wat een langdradige https://6moons.com/audioreview_articles/linlai2/) review over gemaakt. Kort gezegd werd er gerefereerd aan de klank van de vroegere Western electric buis gecombineerd met de openheid van de KR/emissionlabs buizen. Helaas stond de 845 hier niet in, maar ik kan dit zeker beamen. Alle elite worden met dezelfde precisie en materiaal gemaakt. Wie weet komt tubeampdocter hier nog een x mee.

6moons gaat trouwens de E-845 nog testen is aangekondigd op hun site, dus zal ws snel review over worden geschreven. Zal ook wel ++ zijn..  :devil:

@NAF, wat een beauty van een versterker, ik heb de 219ia in het zwart, maar deze van jouw toch ook erg mooi man! Horen wel wat betere buisjes bij denk ik ;D. Shuguang is leuk, ook oud en vertrouwd, maar zijn toch wel ingehaald door FM, psvane (onderdeel van Shuguang) en linlai bijv. Zoals je ook zegt is hun betrouwbaarheid van buis niet al te best, materiaal keuze evenmin..
" no loss of fine detail "

brt

Citaat van: NAF op februari 18, 2021, 00:24:55
Ik speel momenteel met de Shuguang 845B en die bevalt mij eigenlijk wel goed zeker gezien de prijs.
Wanneer TAD inderdaad een jaar garantie op de Psvane T2 geeft wil ik die ook nog wel eens proberen maar op de Shuguang 845 WE zat helemaal geen garantie.
Mijn ervaring is dat als ze lekken dan zijn ze toch snel stuk dus als ze een jaar overleven dan zullen ze het ook wel blijven doen.

Mmm, dan laat ik de WE845 zitten en ga ik uitsluitend voor de T2. Het zijn toch wel bedragen om uit te geven en dan is een beetje zekerheid met een jaar garantie ook wel fijn.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: Pinda13 op februari 18, 2021, 04:00:28
Geweldige set zo Bart! Fijn dat die r2r dac zo goed uitpakt. Gelijk over n tijdje door naar de denafrips terminator dan??  :tounge2:

Thanks man!
Haha, ja het is wel heeel verleidelijk nu voor een nóg betere r2r dac te gaan, maar dan moet ik ff sparen hoor....
En sowieso, laat ik eerst maar eens gaan genieten van de sound nu.

Momenteel staat de laatste van Asgeir op, een album dat ik vorig jaar veel gedraaid heb en dus erg goed ken. Ik sta echt versteld hoeveel beter dit nu klinkt. Veel meer structuur en noten die uitklinken en toch een soort rust die erg aangenaam is, zonder ook maar iets te verbloemen. Dat heeft Musician goed gedaan.

PS: ik weet dat je een Linlai fanboy bent  :P
Er gaat er zeker nog wel eens eentje komen hier, klinkt zeer interessant!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

NAF

Citaat van: Pinda13 op februari 18, 2021, 04:00:28
@NAF, wat een beauty van een versterker, ik heb de 219ia in het zwart, maar deze van jouw toch ook erg mooi man! Horen wel wat betere buisjes bij denk ik ;D. Shuguang is leuk, ook oud en vertrouwd, maar zijn toch wel ingehaald door FM, psvane (onderdeel van Shuguang) en linlai bijv. Zoals je ook zegt is hun betrouwbaarheid van buis niet al te best, materiaal keuze evenmin..

De Shuguang 845B buizen zijn in tegenstelling tot de meer exotische 845WE wel robuust maar inderdaad niet echt het neusje van de zalm.
Als TAD echter een jaar garantie op de Psvane T2 geeft en Linlai ook zijn buizen garandeerd (lees ik op aliexpress) dan wil ik het best nog eens proberen.
Ik ga echter geen russisch roulette meer spelen zoals ik dat met die Shuguang 845WE heb gedaan waar feitelijk zelfs DOA al voor eigen rekening was.

Ik zie trouwens net dat ik nog een nieuw setje 845 buizen heb liggen die met de LineMagnetic worden meegeleverd.
Is dat niet ook Psvane?
Ik heb ze nog nooit geprobeerd  ;D
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

Pinda13

Citaat van: NAF op februari 18, 2021, 14:28:53
De Shuguang 845B buizen zijn in tegenstelling tot de meer exotische 845WE wel robuust maar inderdaad niet echt het neusje van de zalm.
Als TAD echter een jaar garantie op de Psvane T2 geeft en Linlai ook zijn buizen garandeerd (lees ik op aliexpress) dan wil ik het best nog eens proberen.
Ik ga echter geen russisch roulette meer spelen zoals ik dat met die Shuguang 845WE heb gedaan waar feitelijk zelfs DOA al voor eigen rekening was.

Ik zie trouwens net dat ik nog een nieuw setje 845 buizen heb liggen die met de LineMagnetic worden meegeleverd.
Is dat niet ook Psvane?
Ik heb ze nog nooit geprobeerd  ;D

In meeste gevallen gebruikt LM ook shuguang en enkele zijn geupgrade met psvane, zie ook https://www.line-magnetic.eu/en/more-about-line-magnetic-en/line-magnetic-set-up  dan weet je genoeg.

T2 zijn sowieso in die zin al een goede upgrade inderdaad.
" no loss of fine detail "

Thanatos

Citaat van: brt op februari 18, 2021, 10:50:49
Mmm, dan laat ik de WE845 zitten en ga ik uitsluitend voor de T2. Het zijn toch wel bedragen om uit te geven en dan is een beetje zekerheid met een jaar garantie ook wel fijn.

Ik begreep van TAD dat ze alleen op de Psvane ACME en 845WE 1 jaar garantie geven. De T-II testen ze wel extra in huis. Eigenaar Andreas Hecke gaf mij in de mail aan dat hij nu 3 jaar de Psvane ACME verkoopt en van dit type nog niet 1 retour heeft gehad als defect. Maar die prijs van €1100,- voor een paartje vond ik ook wat te veel van het goede.