Objectieve meetbaarheid geluidskwaliteit

Gestart door oeli, november 23, 2019, 08:17:29

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: jossie op december 30, 2019, 22:13:58
Zie je, dat weet ie ook al weer. Om moedeloos van te worden  :nopompom:

Kijk maar naar z'n postings nummer, ongelofeklijkkelijskdlll, zo veel te vertellen  ::)

Ik kijk 's goed en het is verbazend zelfs! tien keer zoveel als ik (of dan?  :blink:) en ook tien keer zoveel likes, das dan wel weer jammer  :D

Je hecht meer waarde aan de cijfers dan dat ik dat doe. Ik denk dat 2% van mijn totaal aantal posts iets zinnigs in zich heeft.  :wacko:

En veel vertellen ?  Maakt niet uit als de ander niet wilt luisteren. Maar een forum gebruik ik niet om gehoord te worden.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

#151
Citaat van: chansig op december 30, 2019, 22:18:46
Maar een forum gebruik ik niet om gehoord te worden.

Gr. Hans

Weet jij dat wel zeker  :popcorn:
Omni !

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jack_D

Jullie hebben het toch ondertussen ook vast wel door dat jullie het nooit eens gaan worden...  :D

jossie

Ik werk aan een werkbare mutual understanding zodat Chansig mij hopelijk ooit uitnodigt voor z'n bbq (eigenlijk wil ik natuurlijk ff luisteren in z'n rukbunker, maar dat zeg ik lekker niet)

Tot nu toe mocht ik nooit komen  :( Ik moet er nog een schepje bovenop doen denk ik  :D


Maar goed, de invitatie aan Minplus staat nog open...

Ik zou het zeer waarderen als je een poging doet om je kennis met ons te delen zodat we begrijpen waarom jij post dat wij het niet snappen.
Omni !

dre73

Sneu Jossie! :-[
Zelf ik ben wel eens uitgenodigd....... :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.


chansig

Citaat van: jossie op december 30, 2019, 22:36:52
Ik werk aan een werkbare mutual understanding zodat Chansig mij hopelijk ooit uitnodigt voor z'n bbq (eigenlijk wil ik natuurlijk ff luisteren in z'n rukbunker, maar dat zeg ik lekker niet)

Tot nu toe mocht ik nooit komen  :( Ik moet er nog een schepje bovenop doen denk ik  :D


Maar goed, de invitatie aan Minplus staat nog open...

Ik zou het zeer waarderen als je een poging doet om je kennis met ons te delen zodat we begrijpen waarom jij post dat wij het niet snappen.

Je mocht nooit komen ? In de zin je bent nooit uitgenodigd ? Dat is 99,9% van het forum ook niet. Dus je bent niet alleen in je teleurstelling. Hoop dat dit het gemis wat verzacht. :D

Laat maar weten wanneer je wilt komen. Of moet er speciaal een BBQ bij ?

Citaat van: dre73 op december 30, 2019, 22:39:52
Sneu Jossie! :-[
Zelf ik ben wel eens uitgenodigd....... :D

En zelfs binnen geweest....bofkont.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: morca op december 30, 2019, 22:41:02
Jossie mag vast wel komen.
Zelfs ik mocht komen  :D

Bijna iedereen is welkom....

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

Mwoahhh...

Laten we even Minplus z'n topic afwachten, wellicht is er helemaal niet te varen op een luistersessie in de rukbunker.

Dan blijft alleen de bbq over... best een eindje rijden voor een sate'tje, of doe je er ook nog een whisky proeverij bij?   :worship:
Omni !

RalphH

Hans zn bbq's bestaan uit vlees Jos. En vlees is er ook. Met vleessaus.
Vlees dus.

Wil je aardappelen, groente en drank, moet je dat ff meenemen ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jossie

Omni !

RalphH

#162
Nee joh! Er is vlees! :pompom:

En goei volk doorgaans :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jossie

Vlees of Vleesch?

Dat volk zijn dan zeker brabo's?

Omni !

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

oeli

Wel allemaal lief blijven doen in mijn topic hè. [emoji9]

Ik wordt langzaam wel nieuwsgierig naar zo'n abx test. Ik ben van de 'het maakt geen verschil' club maar nu wel nieuwsgierig of mijn oren me ook zouden bedriegen of dat die scepsis de confirmation bias en dergelijke weet te onderdrukken.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Geertidow

Hebben we niet een soort Godwin's law voor kabel discussies?

Bepaald codewoord en dan een topic op slot?

Verstuurd vanaf mijn G8441 met Tapatalk

Wiim Mini, MiniDSP flex (balanced) w/ DIRAC Live, nCore NC500MP/NC252MP, A*BNB 10" sub, focal chora 816. Audioquest Rocket 11.

morca

Citaat van: jossie op december 30, 2019, 22:45:56
Mwoahhh...

Laten we even Minplus z'n topic afwachten, wellicht is er helemaal niet te varen op een luistersessie in de rukbunker.

Dan blijft alleen de bbq over... best een eindje rijden voor een sate'tje, of doe je er ook nog een whisky proeverij bij?   :worship:
Je bent van harte welkom om hier te bbqen Jossie.
Ik haal whisky zoveel als je opkan  :D :thumbs-up:
En ik heb geen plakkende rukbunker  ;D

Teus regelt wel kipsate ed vreetwaren

katwax

Citaat van: Rob_Dingen op december 30, 2019, 18:29:37
Het waren 3 verschillende versterkers namelijk een buizen mono triode een Hypex UCD en een 200W klasse A versterker.
tussen de UCD en klasse A versterker zit meet technisch niet zoveel verschil in en de buizen versterker vervormt niet zo veel op normale volumes maar vervormt wel het meeste.
Volgens mij maakt het niet uit waarom iets het beste klinkt en ga je niet terug naar iets wat beter meet en toch minder luister plezier geeft.
En waarom is volgens jou de UCD het neutraalste.

Dat is hoe ik de uitleg van Pieper lees.
Iets dat het minst vervormt is toch op zich dan het neutraalste.
Luister plezier is eigen aan persoon en kan daarom ook anders zijn per persoon.

Ik wil tevens hiermee niet zeggen dat buizen beter of slechter is dan klasse A of klasse D. Het topic gaat over meten en de conclusie van Pieper is dat voor hem meer vervorming "muzikaler" klinkt. Vooral het woord "muzikaler" vind ik een verkeerde keuze, alles wat muziek maakt klinkt muzikaal.
Mijn persoonlijk voorkeur is dat als ik een piano hoor live en daarna deze via een luidspreker, dat ik het liefst heb dat dit hetzelfde klinkt, dus ik heb liefst zo weinig mogelijk toevoeging van de set.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Rob_Dingen

#169
Oeli en Tabcam zijn welkom om te komen luisteren als ze zin hebben andere liefhebbers trouwens ook.

Katwax dat heb je goed gelezen.
Muzikaler gebruik ik ook maar misschien meer live kan ook.
Het betrekt je meer bij de muziek in ieder geval, hoe moet je zoiets omschrijven
Er is meer als alleen meten.
De klasse A en D zit niet zoveel verschil in de metingen en de vervorming is bij beide zo laag dat dat de zaak niet gaat bederven en toch klinken ze anders.
En het vreemde is dat door alle drie de personen de voorkeur uitging naar de buis terwijl die inderdaad het slechte meet.
Waar nooit over gesproken word is de vervorming in speakers die is vele malen hoger als die van versterkers zelfs wel 10 tot 100 keer zoveel.
De test met usb kabels kwam de duurste er het slechtste uit (€€350,-) dus wat Tabcam zegt is niet altijd waar.
Verder heb ik Pieper gewoon 3 versterkers laten horen zonder vooraf er iets over te zeggen en hij vormt daar een mening over en ik ben het daar wel mee eens de 2 anderen trouwens ook.

Rob

Rob_Dingen

#170
Citaat van: Baardmannetje op december 30, 2019, 19:33:01
Maar Rob, dit is toch met alle wil van de wereld geen blinde test te noemen..?
Had je moeten komen dan had je daar een bijdrage aan kunnen leveren.
Citaat van: Baardmannetje op december 30, 2019, 19:34:29
Trouwens ik wil best een keer bij je komen luisteren hoor, je hebt hartstikke leuke sets volgens mij.

:smile:
Nee je wou niet komen jou had ik ook uitgenodigd.

Bert blijft ook hetzelfde plaatje draaien.
Ik zou dat denk ik ook niet kunnen met dat soort testen.
Maar wel thuis op mijn eigen set die ik door en door ken en dan hoor ik ook niet met alles altijd verschillen.
Bert wou ook niet komen te ver weg en weet het allemaal al alles al 100 keer gedaan.

Citaat van: chansig op december 30, 2019, 19:38:30
@Rob: Ik ben Chansig...cq Hans. Uitnodiging heb ik ws gemist. Kan het me in ieder geval niet herinneren.

Je hebt drie versterkers "vergeleken" en dat is het. De conclusie kan hooguit zijn dat er tussen deze drie versterkers verschillen werden waargenomen. En dat jullie daar overtuigd van zijn is dan wat het is.

Je hoeft echt niet overal bij te zijn geweest om er iets van te kunnen vinden wat ook nog klopt. En daarnaast bepaal jij ook niet welk recht ik wel of niet heb. Probeer dat maar bij je vrouw/vriend/relatie of wat dan ook.  :D

Maar dat is de pest met dit soort dagen. Men wilt geen wetenschap maar gaat vervolgens wel wetmatigheden droppen. Als daar dan iets van gezegd wordt dan kan dat niet want je bent er niet bij geweest.

Grappige is dat deze middag ook door anderen gebruikt gaat worden in welke discussie dan ook. Pieper hoorde ook geen verschil en die heeft het getest, dus het is zo.

Maar nogmaals jullie hebben volgens mij een prima middag gehad met mooie spullen, leuke muziek en gezellige mensen.

Gr. Hans
Weet dat jij Hans ben en ook jou had ik uitgenodigd dat jij daar overheen leest kan ik niets aan doen.
En ik vind wel dat je geen recht van spreken hebt je ben er niet bij geweest dus ook niet de moeite genomen om er iets mee te doen.
En ik zeg altijd praatjes vullen geen gaatjes.
Lees maar eens terug wat ik schreef en voorspelde in de uitnodiging.
Als het puntje op het paaltje komt en er word iets georganiseerd waar iedereen zijn zegje over kan doen verstoppen de praatjes makers zich en komen niet.
Pieper zat in jullie kamp nonbeliever of in ieder geval sceptisch en heeft dat denk ik nu bijgesteld.
Ik heb in ieder geval mijn nek uitgestoken en de moeite genomen om er iets mee te doen wat de uitkomst ook mocht zijn.
Alles wat ik in dit topic heb geschreven komt niet uit een boek is ge googled of praat andere mensen na maar uit mijn werkplaats en luister ruimte gebaseerd op ervaring en luister ervaring.
Denk verder dat ieder genoeg info heeft over dit onderwerp van verschillende invalshoeken.
Zou zeggen succes met de volgende aanschaf, bestudeer de metingen goed en ga niet luisteren ;D.

Rob


Rob_Dingen



morca

Nee ik wil nog wel wat zeggen.
Iets wat ik vaker heb besproken hier met leden.
Als je op zacht volume draaid hoor je misschien minder verschil tussen amps.

Maar ik draai altijd stevig volume
En of je dan hoort of er een oude sony van 30 jaar oud speelt .
Of een kenwood uit die tijd.
Of bv de 2 denons die ik heb.
In bovenstaande volgorde van bagger naar superstrak

Laat ik de MM even buiten beschouwing.
Die komt tussen de sony en de kenwood.

Mensen die hier een dbt gedaan hebben ,zouden eens een poosje met verschillende amps gaan spelen in hun eigen setup.
Eindtrappen bedoel ik dan.
Op dezelfde pre.

Ik heb hier wat gewisseld de laatste 5 jaar ong.
Daar is me wel wat duidelijk geworden.

Ik heb de denons er neergezet ,omdat ik bij Jeroen die dezelfde speakers had .
Meteen hoorde dat er meer controle en detail was,met een oude yamaha2 x  220 watt rms op zijn pre.

Wat ik wel grappig vind is dat er 1 hier roept dat er geen verschil in amps is.
Maar hij vond het wel erg jammer dat zijn 30 jaar oude kenwood powerhouse stuk ging beyond repair.
Omdat dat de beste amp was die hij ooit gehad heeft..
Dan klonk die toch echt anders/beter.

This jammer dat men vergeet dat te hebben gezegd.

Het is onze hobby. Het is mijn passie.
Dit wellus nietus is vaak zonder nuttige uitkomst voor alle lezers.
Ook door wat ik hierboven net schrijf.
Men spreekt zichzelf tegen.

Maar goed...Als het voor mij maar duidelijk is.
Ik moet er naar luisteren 🤣🤣🤣

Jossie ik heb teus al gesproken. Hij regelt vlees.
Ik wiskey. Je kan in de schuur je roes uitslapen  :D


op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Rob_Dingen op december 31, 2019, 02:12:51
Had je moeten komen dan had je daar een bijdrage aan kunnen leveren.Nee je wou niet komen jou had ik ook uitgenodigd.

Ik vind het heus lief dat je mij hebt uitgenodigd maar ik neem jouw manier van testen niet serieus. En helaas heb ik niet de middelen beschikbaar om even een gedegen ABX op te zetten... Dus welk een nut zou mijn aanwezigheid hebben gehad dan? Ik ken jouw manier van testen (zo deed ik het in het verleden immers ook) maar kan er inmiddels geen waarde meer aan hechten...