Cinedream Home Cinema happening 2019

Gestart door home@the movies, oktober 3, 2019, 00:54:35

Vorige topic - Volgende topic

Zijfers

Sion was vandaag ook van de partij.
Erg leuk om een paar forum leden in real life te ontmoeten!

Ik vond de demo van het barco/ascendo systeem wel heel mooi. Geen last van te hard geluid. Het systeem bestond uit een 7.1 opstelling met 3x de CCRM12, een 12" "mid-driver" met in het midden een tweeter (coaxial systeem, zoals we dat ook kennen van Kef/Tannoy/Cabasse). Elke speaker heeft z'n eigen DSP en wordt individueel ingemeten. Er is een intern actief filter dat hoog/laag scheid vóór de versterker stage. Deze speakers hebben ook allen hun eigen D/A-conversie en kunnen via een netwerk aangestuurd worden. In de demo waren ze echter via XLR aangestuurd door een Marantz AV8805. 2x 21" speelde ook super dik. Enkele scenes die voorbij kwamen waren 'Atomic Blond', 'Oblivion', 'Bohemian Rhapsody'.

Wat vooral opviel in het beeld is dat de barco enorm veel licht output weet te realiseren met behoud van detail in de rest van de scene. Een voorbeeld was de scene van het optreden van een country band. De spots van het podium waren super helder, terwijl je in het publiek in het donker details kon zien, zoals maanlicht, bomen, publiek zelf.

Wat in het geluid opviel was de enorme schakeling in dynamiek die het systeem voor elkaar kreeg, bijvoorbeeld bij 'Bohemian rhapsody': het live gevoel van het optreden, daarna de kamer akoestiek van de switch naar de huiskamer van de ouders van F.M., dan weer terug naar het stadion, dan de akoustiek van het café.

Jammer dat er door de vertegenwoordigers minder uitleg werd gegeven over dit soort details. Ik denk dat bezoekers dan meer waardering gehad zouden hebben voor wat ze gezien hebben.

Wat mij verder opvalt is dat een aantal mensen het gehad hebben over het klipsch Heressy/ Synthesis systeem als een 5.1 opstelling, maar dat was helemaal geen 5.1 maar een 4.1. Er was geen center (verrassing).

Tot slot: de "Sully Theater" wat een geweldige ruimte! Klinkt akoustisch zo mooi "dood". Het beeld van de JVC DLA-N9 gaf een prachtig cinema gevoel plaatje. Ik hoor sommige mensen zeggen dat ze deze relatief 'donker' vonden spelen. Zou kunnen  omdat deze op een 0.85 scherm geprojecteerd werd. Ik had zelf ook het gevoel dat 'Frame Adapt HDR' niet aanstond. Maar we hebben het niet gechecked.

De Waterfall Audio Custom Pro serie klinkt óók zeer mooi, misschien niet zo mooi als de Ascendo, maar wel maar 20% van het budget (Waterfall circa 12K, vs Ascendo 50K). Bas klonk zeer mooi droog uit de 4x 9" subwoofers. Merkbaar heel veel luchtverplaatsing. In het concert van sting kun je duidelijk het aanslaan van de bass-strings, de nagalm, de kick-bass van de drum onderscheiden.

En dat alles aangestuurd door "slechts" een NAD T777 die meer dan voldoende vermogen had!

Als laatste viel mij nog op dat er veel met het Kaleidescape systeem gedemod werd. Super mooi systeem, maar wel een beetje aan de prijs. Zijn er hier mensen die een Strato hebben? En wat is jullie ervaring?

Samenvattend heb ik een hele leuke dag gehad! Werner en team en vertegenwoordigers, bedankt voor alle effort die jullie in dit weekend hebben gestoken!
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

denoontje

Welke zetels stonden er op de 2e rij in de "waterfall" zaal?
Ze zaten alsof je in de lucht zweefde.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Citaat van: Teejoo op november 17, 2019, 22:41:18
Je bedoelt in de Epson prijsklasse?

Zeg tot €6000. In iedergeval niet iets wat aanwezig was dit weekend.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

reza

Citaat van: RalphH op november 18, 2019, 06:07:53
Zeg tot €6000. In iedergeval niet iets wat aanwezig was dit weekend.
Nou de N5 is toch wel te doen? Of de 9400 van Epson?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Citaat van: denoontje op november 17, 2019, 23:13:36
Welke zetels stonden er op de 2e rij in de "waterfall" zaal?
Ze zaten alsof je in de lucht zweefde.

Dat klopt. Die zaten top! Wil ik ook wel weten.

RalphH

Citaat van: reza op november 18, 2019, 07:20:27
Nou de N5 is toch wel te doen? Of de 9400 van Epson?

Jazeker, enkel geen laser en ik had me voorgenomen geen projector met standaard lamp meer te nemen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

Kjelt

Dan wil je waarschijnlijk nog enkele jaren geduld hebben of misschien 2e hands (wat bij een laser ook geen probleem is natuurlijk).
De Sony representative vertelde me dat Sony op meer Lumens gaat inzetten het komende jaar maar dat ze in de instapmodellen van 5k€ geen budget voor een laser hebben.
Geen idee of dit klopt of niet en wat er daadwerkelijk gaat komen maar mijn beeldvorming nu is dat door de relatief lage omzetten de marges vrij laag zijn bij de 5k/6k projectoren.

reza

Citaat van: RalphH op november 18, 2019, 08:37:05
Jazeker, enkel geen laser en ik had me voorgenomen geen projector met standaard lamp meer te nemen.

1 van de hoofdredenen voor mij om te komen dit jaar was om naar de nieuwe instap laser van JVC te kijken. Maar man oh man, wat was dat slecht zeg!
Daar baalde ik wel van want ik had er wel iets met van verwacht. Want als het zou kunnen zou ik ook wel van de lamp af willen. Dat gaat mij met de huidige laser prijs echter niet lukken. Ja de laser die JVC nu had staan, maar die gaat niemand kopen volgens mij.

rkonings

@Reza, waarom wil je zo graag af van die lampen?
Ik vind de lampen in prijs wel mee vallen, 100-120 euro voor een lamp, als je ziet hoe vaak ik mijn Epson gebruik wissel ik bij 1500- a 1700 al om op een nieuwe lamp.
Yamaha RX-A8A, MA Gold&Silver; Shield; Sony VPL-XW5000ES

reza

Citaat van: rkonings op november 18, 2019, 09:16:45
Ik vind de lampen in prijs wel mee vallen, 100-120 euro voor een lamp, als je ziet hoe vaak ik mijn Epson gebruik wissel ik bij 1500- a 1700 al om op een nieuwe lamp.

Dat zou indd geen probleem zijn nee. Maar ik heb een JVC..
:D

Teejoo

Citaat van: sion op november 17, 2019, 22:53:56
Sion was vandaag ook van de partij.
Erg leuk om een paar forum leden in real life te ontmoeten!

Ik vond de demo van het barco/ascendo systeem wel heel mooi. Geen last van te hard geluid. Het systeem bestond uit een 7.1 opstelling met 3x de CCRM12, een 12" "mid-driver" met in het midden een tweeter (coaxial systeem, zoals we dat ook kennen van Kef/Tannoy/Cabasse). Elke speaker heeft z'n eigen DSP en wordt individueel ingemeten. Er is een intern actief filter dat hoog/laag scheid vóór de versterker stage. Deze speakers hebben ook allen hun eigen D/A-conversie en kunnen via een netwerk aangestuurd worden. In de demo waren ze echter via XLR aangestuurd door een Marantz AV8805. 2x 21" speelde ook super dik. Enkele scenes die voorbij kwamen waren 'Atomic Blond', 'Oblivion', 'Bohemian Rhapsody'.

Wat vooral opviel in het beeld is dat de barco enorm veel licht output weet te realiseren met behoud van detail in de rest van de scene. Een voorbeeld was de scene van het optreden van een country band. De spots van het podium waren super helder, terwijl je in het publiek in het donker details kon zien, zoals maanlicht, bomen, publiek zelf.

Wat in het geluid opviel was de enorme schakeling in dynamiek die het systeem voor elkaar kreeg, bijvoorbeeld bij 'Bohemian rhapsody': het live gevoel van het optreden, daarna de kamer akoestiek van de switch naar de huiskamer van de ouders van F.M., dan weer terug naar het stadion, dan de akoustiek van het café.

Jammer dat er door de vertegenwoordigers minder uitleg werd gegeven over dit soort details. Ik denk dat bezoekers dan meer waardering gehad zouden hebben voor wat ze gezien hebben.
Ik was volgens mij bij de 1e demo, maar vond het los van het volume en de lfe druk ook gewoon niet fantastisch qua klank. Dat kon echt niet tippen aan het geluid van de Waterfall en Klipsch herritage set in het ander deel.
Maar wellicht was het bij jou inmiddels anders ingeregeld.

RalphH

Citaat van: rkonings op november 18, 2019, 09:16:45

Voor mij is het vooral het gedoe. Verloop van de lamp, opnieuw kalibreren etc.
Ik begreep wel van Werner dat het verlopen mee zou vallen in de huidige reeks.

Kjelt

Inderdaad voordelen laser tov lamp:
- geen calibratie verloop of zeer minimaal (na 5000 uur)
- geen significant lumen (licht) verlies over de eerste 10000 uur
- maar vooral ventilatorgeluid !

Teejoo

Citaat van: Kjelt op november 18, 2019, 10:13:14
Inderdaad voordelen laser tov lamp:
- geen calibratie verloop of zeer minimaal (na 5000 uur)
- geen significant lumen (licht) verlies over de eerste 10000 uur
- maar vooral ventilatorgeluid !
Dat laatste hangt wel van de stand af. Maar wel in kleinere stappen regelbare helderheid.

Een groot voordeel vind ik echter ook de rust in het beeld en laserdimming.

Kjelt

Ja klopt, rustiger beeld is ook een goed pluspunt.
Wat betreft fan noise, een laser zou in principe fanloos gemaakt kunnen worden maar dan krijg je wel een vrij groot koellichaam, maar het kan wel .
Ik zou zelf liever een groter formaat projector willen die stil is dan een kleiner formaat die blaast.

rkonings

Citaat van: Teejoo op november 18, 2019, 10:15:06
Dat laatste hangt wel van de stand af. Maar wel in kleinere stappen regelbare helderheid.

Een groot voordeel vind ik echter ook de rust in het beeld en laserdimming.

Helder verhaal, ik hou het alleen voorlopig bij mijn Epson :-)
Yamaha RX-A8A, MA Gold&Silver; Shield; Sony VPL-XW5000ES

The Luggage

Citaat van: RalphH op november 18, 2019, 08:37:05

Een tweedehands Sony laser voor minder dan 6.000 euro lijkt mij nog niet realistisch op dit moment, een tweedehands Epson LS10000 of 10500 wel, maar dat zijn wat oudere (maar m.i. nog heel mooie) toestellen.

Een nieuw model met laser van JVC of Sony dat in kwaliteit vergelijkbaar is met de JVC N5 of de Sony 270 voor 6.000 euro nieuwprijs lijkt mij ook nog vrij verre toekomstmuziek.

Ik vraag mij af of Epson een nog opvolger gaat maken voor de LS10500. De adviesprijs van dat model was destijds iets van een 7.500 euro dacht ik, dat is al wat dichter bij 6.000 euro dan de adviesprijs van de Sony 760.   

RalphH

Van werner begreep ik dat Epson even nergens mee komt. Alhoewel ze wel de ls500 hebben nu, dus wie weet.
Ja en een tweedehands ls1000, t kan idd. Eens kijken.

buckler

je kan altijd mij eens vriendelijk vragen of ik van mijn ls10000 af wil binnenkort , of uberhaupt ooit  ::)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

RalphH

Zeg B, nou zie ik ineens dat je een LS1000 hebt....zo'n mooi ding ga je toch zeker niet verkopen?! ;D

buckler

Nou eerlijk gezegd ben ik aan het overdenken om voor een NX9 te gaan of nog een poos het bij mijn ls10000 te houden.
Maar ik ben er nog niet uit want ik ben wat bang dat ik het laser gedeelte en al zijn voordelen gaat missen.
Vind het moeilijk om tot een besluit te komen...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek , Crowson actuators (2X)

denoontje

Citaat van: buckler op november 18, 2019, 20:12:58
Nou eerlijk gezegd ben ik aan het overdenken om voor een NX9 te gaan of nog een poos het bij mijn ls10000 te houden.
Maar ik ben er nog niet uit want ik ben wat bang dat ik het laser gedeelte en al zijn voordelen gaat missen.
Ralphh helpt wel met besluiten [emoji23]

RalphH

Ja joh, die jvc is fantastosch! ;D
Tja, 4k, uhd correct weergegeven. Lastige keuze.

The Luggage

Citaat van: buckler op november 18, 2019, 20:12:58

Als je de prijsklasse van een NX9 overweegt maar graag de laser wil behouden, is de Sony 760 dan geen optie?

Misschien zou die 760 op termijn ook gecombineerd kunnen worden met een Panamorf DCR Lens voor meer licht en een externe processor voor tonemapping van UHD materiaal? 

buckler

Nou eigenlijk niet, ik heb de 760 twee keer gezien en telkens vond ik het verschil met de ls10000 te klein.
De ls10000 had duidelijk betere zwartwaardes bijvoorbeeld maar ik begreep ook dat de sony sinds de nieuwe software daar beter in is geworden.
En om nou en een 760 en een lumagen aan te schaffen gaat mij iets te ver.
Ik zat zelf eerst aan een gebruikte Z1 te denken of de NX9 maar ben daar nog niet uit zoals ik al zei.
Al vind ik (ff radicaal anders denken) zo'n sony 8K 85 inch of een LG 88 inch ook heel interessant moet ik bekennen.
Maargoed zolang ik twijfel en er niet uit ben blijft de ls10000 lekker hangen.
Ps, ik heb ook nog gedacht aan een set bestaande uit de ls10000/lumagen/Paladin lens/Stewart st130 2.35 scherm waar ze in bv Engeland veel mee draaien en extreem tevreden over zijn met UHD's... maar goed weer twijfels  :)