Cinedream Home Cinema happening 2019

Gestart door home@the movies, oktober 3, 2019, 00:54:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

buckler

Maar ik wil dit mooie topic van Werner niet 'kapen' dus laten we maar weer 'on topic' verder gaan  :blush:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

home@the movies

Heel snel even een paar woordjes van mijn kant, we zijn nog volop bezig met de afbraak en dus even tussendoor wat gelezen.

In eerste instantie alweer hartelijk dank aan iedereen die dit weekend langs kwam, jullie waren weer goed vertegenwoordigd en hadden een hoop lovende woorden voor ons, laat dat nu hetgeen zijn waar we het allemaal voor doen.
Het was weer een hels karwei om alles klaar te krijgen en om heel eerlijk te zijn waren er een aantal zaken die beter konden maar de tijd en de nodige energie was ten einde. We hebben aleer een hoop opgestoken om voor de volgende editie verbeteringen/veranderingen aan te brengen.

We hebben ons best gedaan om weer een iets andere setup te laten zien, ook al waren er dit jaar niet echt nieuwigheden op projector gebied, toch zijn we er denk ik in geslaagd om een gevarieerd aanbod te presenteren op het event.
Het is altijd moeilijk om keuzes te maken van wat en hoe je alles laat zien, we kunnen uiteraard maar zoveel doen als binnen onze mogelijkheden ligt.
We konden weer rekenen op de ondersteuning van een hoop merken die toch wel mooie producten lieten zien en horen.
Waterfall is zeker een geweldige aanwinst in ons gamma, deze combinatie zal dus permanent in de nieuwe demo ruimte te beluisteren zijn.
Ook de Ultra short throws konden op veel bijval rekenen, al had ik wel de fout gemaakt om de remotes niet te "verstoppen" waardoor er één en ander redelijk "scheef" stond in de loop van de dag.
Ik had jammer genoeg niet de nodige tijd om de zaken in de gaten te houden en dan durf het dus duidelijk fout lopen.
Gelukkig had ik dit wel gedaan bij de line up van de andere projectoren zodat die toch steeds onder op de juiste settings stonden.
De opmerkingen over het te luid zijn van de audio demo's is zeer terecht en stoorde niet alleen jullie maar ook mij.
We hebben dit duidelijk gemaakt aan de mensen in kwestie en wees ervan overtuigd dat dit volgende keer niet meer zal gebeuren.

Ik lees al jullie commentaren nog even door de komende dagen en we zullen er zeker het nodige uithalen om verbeteringen aan te brengen om jullie volgende edities stap voor stap een nog betere ervaring te kunnen bezorgen.
Nu eerst even terug wat orde in de chaos krijgen en de lopende zaken terug oppikken, er zijn wat mensen die wachten op wat antwoorden en respons van mijn kant.
Mijn excuses als het wat langer duurt dan anders ( en ik ben af en toe al niet van de snelste  ;) ;D maar ik doe mijn best  ::)

Vanwege het hele Cinedream team, dank voor jullie enthousiaste meningen en jullie bezoek, we kijken al uit naar de voorbereidingen voor een volgend event.

Ps;
Zijn er bvb zaken die jullie gezien of gehoord hebben dit weekend waarvan jullie graag in de komende weken een wat kleinschaliger eventje willen?
Ik hoor graag jullie reacties, dan zien we wat we op touw kunnen zetten om in "intiemere kring" wat meer in te gaan op bepaalde zaken.

Groeten



The Luggage

Citaat van: home@the movies op november 18, 2019, 22:27:35
Zijn er bvb zaken die jullie gezien of gehoord hebben dit weekend waarvan jullie graag in de komende weken een wat kleinschaliger eventje willen?
Ik hoor graag jullie reacties, dan zien we wat we op touw kunnen zetten om in "intiemere kring" wat meer in te gaan op bepaalde zaken.

Dag Werner,

Misschien iets in de aard van wat Cine4home recent gedaan heeft i.v.m. HDR tone mapping?

Een soort shoot out tussen de verschillende opties die er momenteel zijn? JVC Frame Adapt vs Mad VR (via pc of wie weet toch nog Envy?) vs Panasonic UHD spelers vs geen tone mapping (vs Lumagen Pro, maar ik dacht niet dat jullie die laatste verdelen).

Geen idee of hier interesse van anderen voor is (en of ik zelf zou kunnen komen). Jullie hebben in het verleden dacht ik al iets gelijkaardigs gedaan, maar nu is er de Frame Adapt van JVC bij gekomen.

En een leestip om je gezond te houden na deze drukke dagen: https://www.bol.com/nl/f/slaap/9200000086440951/?country=BE

Christof_G

Citaat van: home@the movies op november 18, 2019, 22:27:35
Waterfall is zeker een geweldige aanwinst in ons gamma, deze combinatie zal dus permanent in de nieuwe demo ruimte te beluisteren zijn.

Ik vond het een zeer mooie ruimte en ik was onder de indruk van de Waterfall speakers, vooral de strakke bas.
En de prijs van de Waterfall speakers valt ook goed mee.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

sion

Citaat van: home@the movies op november 18, 2019, 22:27:35

Ps;
Zijn er bvb zaken die jullie gezien of gehoord hebben dit weekend waarvan jullie graag in de komende weken een wat kleinschaliger eventje willen?
Ik hoor graag jullie reacties, dan zien we wat we op touw kunnen zetten om in "intiemere kring" wat meer in te gaan op bepaalde zaken.

Groeten

Misschien een demo van de Waterfall Audio (niet inbouw) speakers? Als ik het programma zag waa het misschien de bedoeling om een demo met een Marantz receiver in de ruimte van de Sony 8K televisie, maar dat is ivm tijdnood mss niet meer gelukt?

Ik was positief verrast over de audio kwaliteit van Waterfall Audio!
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

SV..S

Citaat van: papaleo op november 16, 2019, 21:57:52
Hier ook...niet in de race voor een nieuwe pj,maar heb wel een leuke ochtend/middag gehad met ondermeer Reza,Riwi,Kjelt en Williams.


ik ben jullie nog tegen het lijf gelopen, Kjelt en Riwi herkende ik van 2 jaar geleden, bij Reza dacht ik leuk om hem eens te ontmoeten (achteraf bleek dat we elkaar in 2014 al eens gesproken hadden :-[) Williams herkende ik ook al niet meer :-[ maar volgens mij was dat wederzijds :P, bij hem komt mijn vorige projector (de hd350) vandaan. en volgens mij stelde jij je voor als Leon? geen idee dat ik een opa voor me had dus dat kwartje viel niet ;D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

#206
was weer leuk om even te buurten, ook ik was even verdwaalt en liep in 1e instantie door het 2e gebouw en dacht, er moet toch meer zijn ;D bij binnenkomst in 1e gebouw Werner een handje gegeven en even gekletst, je vroeg wat ik van het 1,7 scherm vond, later nog even terug geweest om dit te bekijken, mij viel me zo snel niks negatiefs op!

zonder voorkennis door de projector rooms gelopen, en ik moet zeggen zo'n blind test is wel verrassend. ik vond de verschillen namelijk niet echt groot, alleen room 1 duidelijk anders maar ik had zeker niet verwacht dat dit de (dure) laser was!
ook ik vond vooral het sub geweld erg overdreven in de Bumblebee room, zeker bij stukje film (Jumanji) de zangstemmen vond ik dan wel weer mooi. ook onder de indruk van de klipsch set.
die Sony 8K was ook erg indrukwekkend, ik kreeg van Kjelt het advies om mijn huis te verkopen als ik het niet kon betalen, idee viel thuis niet zo goed :D

wat ik wel jammer vond is dat er soms mensen erdoorheen praten, of een gordijn open laten staan, ik snap dat het is een open event is. misschien is het een idee om in sommige ruimtes demo's te geven waarbij ze tijdelijk niet toegankelijk zijn?

verder erg leuk om weer eens te kijken, Werner en team, bedankt!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Bas Akkerman

De Sony VW-760 in room 1 vond ik persoonlijk minder dan die van de aparte kamer waarin ie ook werd gepresenteerd. Ik was ook erg teleurgesteld toen ik de Sony in room 1 zag. "Gelukkig" (denkt mijn portemonnee anders over ;)) herkende ik de kwaliteiten van de 760 wel weer terug in die andere ruimte.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

papaleo

Citaat van: SV..S op november 20, 2019, 13:52:24
ik ben jullie nog tegen het lijf gelopen, Kjelt en Riwi herkende ik van 2 jaar geleden, bij Reza dacht ik leuk om hem eens te ontmoeten (achteraf bleek dat we elkaar in 2014 al eens gesproken hadden :-[) Williams herkende ik ook al niet meer :-[ maar volgens mij was dat wederzijds :P, bij hem komt mijn vorige projector (de hd350) vandaan. en volgens mij stelde jij je voor als Leon? geen idee dat ik een opa voor me had dus dat kwartje viel niet ;D

Nu valt bij mij het kwartje niet....help me even,waar precies hebben wij ons aan elkaar voorgesteld dan?
Btw...mijn roep/voorstel naam is Leo  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

#209
Citaat van: SV..S op november 20, 2019, 13:52:24
ik ben jullie nog tegen het lijf gelopen, Kjelt en Riwi herkende ik van 2 jaar geleden, bij Reza dacht ik leuk om hem eens te ontmoeten (achteraf bleek dat we elkaar in 2014 al eens gesproken hadden :-[) Williams herkende ik ook al niet meer :-[ maar volgens mij was dat wederzijds :P, bij hem komt mijn vorige projector (de hd350) vandaan. en volgens mij stelde jij je voor als Leon? geen idee dat ik een opa voor me had dus dat kwartje viel niet ;D

Oohh..
Ik heb geen idee waarover? Ik hoop dat het een goed gesprek was!
William zei me achteraf dat hij je indd kon, maar dat kwartje viel pas toen we buiten liepen. :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

#210
Citaat van: papaleo op november 20, 2019, 14:43:59
Nu valt bij mij het kwartje niet....help me even,waar precies hebben wij ons aan elkaar voorgesteld dan?
Btw...mijn roep/voorstel naam is Leo  ;)

Liep je je nou weer aan iedereen voor te stellen als Leon? We hadden het er over gehad dat je dat niet meer zou doen!!

:D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Citaat van: reza op november 20, 2019, 15:08:20
Liep je je nou weer aan iedereen voor te stellen als Leon? We hadden het er over gehad dat je dat niet meer zou doen!!

:D

Ja,en ik had niet eens mijn camouflage (gekke) Ajax pak aan...  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies


home@the movies

Trouwens even een kleine rechtzetting, de 8K Sony tv was NIET de 80.000 euro kostende 98 inch maar wel de 85 inch die een stuk goedkoper is, nl 17000 Euro.


Kjelt

Citaat van: papaleo op november 20, 2019, 15:25:56
Ja,en ik had niet eens mijn camouflage (gekke) Ajax pak aan...  :D
Dan had ik je geen hand gegeven  :tounge2:

Citaat van: home@the movies op november 20, 2019, 17:45:03
Trouwens even een kleine rechtzetting, de 8K Sony tv was NIET de 80.000 euro kostende 98 inch maar wel de 85 inch die een stuk goedkoper is, nl 17000 Euro.
Ja dat wist ik, goedkoop is zeer relatief  ;D

home@the movies

Niet specifiek Home Cinema happening gerelateerd maar ik wou het toch even delen, een setup die je niet iedere dag tegenkomt.
Vandaag bij een klant zijn vroegere Sony vervangen door een JVC NX9 met Panaorph lens. Wat het zo speciaal maakt is dat er ook een compleet werkende 35MM setup staat, compleet met digitaal DTS geluid en de hele zwik.
Ik kan je verzekeren dat dit weer een fenomenaal plaatje neerzet, 3meter breed Cinemascope scherm HDR met de Frame adapt tone mapping in low lamp en gaan met die banaan  ;D ;D


reza

Mooi hoor. Ik hoop alleen voor hem dat hij een ander scherm heeft als wat jullie gebruikte op de HCH met de Panaorph lens.
Want dat zag er echt niet best uit.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Citaat van: reza op november 20, 2019, 18:58:24
Mooi hoor. Ik hoop alleen voor hem dat hij een ander scherm heeft als wat jullie gebruikte op de HCH met de Panaorph lens.
Want dat zag er echt niet best uit.

Dat klopt, er was een behoorlijk probleempje met dat scherm, het was het enige wat we nog hadden, met meer dan 20 projectoren kan dat al wel eens problematisch worden  ;)
Ik geef je op een briefje dat met het juiste scherm dit een fenomenaal resultaat geeft. Nu met de aanpassing van de JVC firmware is het ook niet meer nodig om de lens te verwijderen voor 16/9, ze kan h-gewoon blijven hangen.

reza

Het lijkt me ook niet anders met zo een projector.
De lens zal ook wel zijn steentje bijdragen :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

SV..S

Citaat van: papaleo op november 20, 2019, 14:43:59
Nu valt bij mij het kwartje niet....help me even,waar precies hebben wij ons aan elkaar voorgesteld dan?
Btw...mijn roep/voorstel naam is Leo  ;)
ik weet niet meer in welke dark room het was maar ze draaiden Kingsman, golden circle en we hadden het over Pedro pascal die op Burt Reynolds leek, en over cannonball run, smokey en the bandit enz,

valt het kwartje al ;D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Citaat van: reza op november 20, 2019, 15:06:42
Oohh..
Ik heb geen idee waarover? Ik hoop dat het een goed gesprek was!


het was een kort gesprek, je vrouw had geld nodig om te winkelen bij Rosada, dat kreeg ze van mij, en daarom kreeg ik van jou een playstation .....

zo ongeveer iig :D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Kjelt

 :D als ik de conversaties zo terug lees was het wel op niveau idd  :D

reza

Citaat van: SV..S op november 20, 2019, 21:13:51
het was een kort gesprek, je vrouw had geld nodig om te winkelen bij Rosada, dat kreeg ze van mij, en daarom kreeg ik van jou een playstation .....

zo ongeveer iig :D

Hahaha.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

Gaat er nog iets komen omtrent de ALR schermen van CinePro, review/maten en prijzen enzo

Die vloermontage sprak me wel heel fel aan lijkt me super handig voor als je u tv wil behouden in de living en het allemaal wat minder opvallend wil hebben.