Top Gear! We’re back! 30 juni @21.00 uur Series 20

Gestart door PaulB., mei 9, 2004, 12:48:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nelisje

Gisteren is het nieuwe seizoen weer begonnen, ik kwam erachter toen ik op remote desktop een melding zag dat utorrent klaar was met het downloaden van deze aflevering. Meteen een dikke thumbs up voor RSS downloaden met bittorrent :)

Ghosty J

de aflevering was weer super leuk !
@nelisje miss iets meer geenstijl lezen :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

stoffels

vanavond is er topgear op canvas (vrt2) weet niet of het de afleveringen van gisteren zijn.

Ghosty J

ik denk dat ze daar ook een seizoen achter lopen.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Joep

Citaat van: stoffels op juni 23, 2008, 19:35:15
vanavond is er topgear op canvas (vrt2) weet niet of het de afleveringen van gisteren zijn.
Citaat van: Ghosty J op juni 23, 2008, 19:43:38
ik denk dat ze daar ook een seizoen achter lopen.

1 minuut "research" ;D:

Volgens teletekst is het de aflevering waarin de Bugatti Veyron het tegen een gevechtsvliegtuig moet opnemen, de Ferrari 599 getest wordt door Jeremy en waarin Ron Wood de 'star' in hun 'reasonably priced car' is.

Liefhebbers hebben deze aflevering wel al gezien, maar niettemin een leuke aflevering, ik heb hem al een paar keer gezien.. :) Tijd: 21.15 uur (pal+ uitzending! ;D)

oud_account_1

Zelfs die ene minuut research is wat te veel voor een VW, maar...
Zou er een reden zijn dat die Veyron alleen op rechte stukken getest wordt?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Ghosty J

jup anders kannie niet al z'n pk's op het achterwiel kwijt :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

oud_account_1

Citaat van: Ghosty J op juni 23, 2008, 19:55:26
jup anders kannie niet al z'n pk's op het achterwiel kwijt :)
Ik dacht dat 'ie misschien bedoeld was voor de Amerikaanse markt >:D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Joep

Citaat van: squadra op juni 23, 2008, 19:54:05
Zelfs die ene minuut research is wat te veel voor een VW, maar...
Zou er een reden zijn dat die Veyron alleen op rechte stukken getest wordt?

Die research deed ik niet voor de Veyron hoor, maar voor ons forummers. ;)
Ik lees dat je duidelijk geen fan bent van de Veyron?

migailov

Citaat van: Ghosty J op juni 23, 2008, 19:55:26
jup anders kannie niet al z'n pk's op het achterwiel kwijt :)

De Veyron heeft 4-wiel aandrijving...
Wat ik begrepen heb moet dat ding nog behoorlijke tijden kunnen rijden.
Het is inderdaad onderhand wel opvallend dat de Stig er nog niet in gereden heeft.
Maar ja, anders komt Koenigsegg gewoon even buurten met hun CCXR op bio-ethanol!  ;D
Dan is die Veyron toch nergens meer...

Nelisje

Ik heb een vaag vermoeden dat de Veyron een heel leuke auto is voor stoplichtsprintjes, die kun je in principe gewoon NIET verliezen :D

Maar het vertrouwen in de wegligging valt kennelijk een beetje tegen, en dat is jammer want als je het lef hebt om 1000pk in een auto te proppen moet je toch zeker ook zorgen dat de wegligging zodanig goed is dat je niet bang hoeft te zijn om je auto een rondje te laten rijden door de stig.

Wat dat betreft hulde voor Koenigsegg, klein bedrijfje (dus geen compleet VW concern achter je) je auto de banden in laten rijden door the stig en met het advies een vleugel erop zetten en het gewoon nog een keer proberen. Dat toont ballen en dat kan ik respecteren.


En ja geenstijl bekijken... naja ik ben er nu ook achter gekomen, zat zondagavond toch in de bios dus kon het toch niet zien. En het is in principe goed gekomen :) Heb in ieder geval weer dubbel gelegen van het lachen.

-madison-

Meteen maar ff de download aan ;D
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

JCL

Citaat van: Nelisje op juni 24, 2008, 08:58:36
Ik heb een vaag vermoeden dat de Veyron een heel leuke auto is voor stoplichtsprintjes, die kun je in principe gewoon NIET verliezen :D

Maar het vertrouwen in de wegligging valt kennelijk een beetje tegen, en dat is jammer want als je het lef hebt om 1000pk in een auto te proppen moet je toch zeker ook zorgen dat de wegligging zodanig goed is dat je niet bang hoeft te zijn om je auto een rondje te laten rijden door de stig.

Wat dat betreft hulde voor Koenigsegg, klein bedrijfje (dus geen compleet VW concern achter je) je auto de banden in laten rijden door the stig en met het advies een vleugel erop zetten en het gewoon nog een keer proberen. Dat toont ballen en dat kan ik respecteren.


En ja geenstijl bekijken... naja ik ben er nu ook achter gekomen, zat zondagavond toch in de bios dus kon het toch niet zien. En het is in principe goed gekomen :) Heb in ieder geval weer dubbel gelegen van het lachen.

Door de ronde vorm van de kont wordt hij vrij instabiel in de bochten. Dit probleem had de eerste Audi TT ook. The Stig mag inderdaad geen ronde rijden van Volkswagen, misschien ook wel te begrijpen als je bedenkt dat de auto €4.000.000 kost om te bouwen, lullig als ie plat gaat. The Stig heeft in het verleden al laten zien om zo nu en dan een auto bijna totalloss te rijden. En dan denk ik dat ze nog niet eens alle ongelukken laten zien...

migailov

Citaat van: JCL op juni 24, 2008, 10:43:32
Door de ronde vorm van de kont wordt hij vrij instabiel in de bochten. Dit probleem had de eerste Audi TT ook. The Stig mag inderdaad geen ronde rijden van Volkswagen, misschien ook wel te begrijpen als je bedenkt dat de auto €4.000.000 kost om te bouwen, lullig als ie plat gaat. The Stig heeft in het verleden al laten zien om zo nu en dan een auto bijna totalloss te rijden. En dan denk ik dat ze nog niet eens alle ongelukken laten zien...

Of dit is de afweging: Zou Bugatti er 1 Veyron minder om verkopen? Nee, dus waarom het risico nemen?

Sjors

Citaat van: -madison- op juni 24, 2008, 10:29:01
Meteen maar ff de download aan ;D


Waar heb jij 'm binnen gehaald ?

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

oud_account_1

Citaat van: Joep op juni 23, 2008, 23:41:29
Ik lees dat je duidelijk geen fan bent van de Veyron?
Dat mag je uitbreiden tot zo ongeveer alles wat die groep produceert ;D

Citaat van: JCL op juni 24, 2008, 10:43:32
Door de ronde vorm van de kont wordt hij vrij instabiel in de bochten. Dit probleem had de eerste Audi TT ook. The Stig mag inderdaad geen ronde rijden van Volkswagen, misschien ook wel te begrijpen als je bedenkt dat de auto €4.000.000 kost om te bouwen, lullig als ie plat gaat. The Stig heeft in het verleden al laten zien om zo nu en dan een auto bijna totalloss te rijden. En dan denk ik dat ze nog niet eens alle ongelukken laten zien...
Alles is te verzekeren en daarbij is de kans dat het ding total loss gereden wordt ook nog eens gering.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

WMC

VW is bang voor gezichtsverlies, heel simpel. Waarom denk je dat er ook nooit officiele Ring tijden zijn vrij gegeven van de Veyron? Naar het schijnt draait hij rondjes van 7.45, terwijl een 911 GT2 (die kun je idd 6 kopen voor de prijs van een Veyron) rondjes van 7.32 doet. Daarbij is de Veyron geen hardcore sportwagen als een Enzo of Carrera GT, maar eerder een grand turismo waarmee je heel snel van West naar Oost Duitsland kunt rijden in alle stilte en comfort.

Overigens heeft Clarkson wel geschreven dat de Veyron vergelijkbare handling heeft als een Elise, ondanks zijn 1800+ kg.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

JCL

Citaat van: squadra op juni 24, 2008, 11:32:19
Dat mag je uitbreiden tot zo ongeveer alles wat die groep produceert ;D
Alles is te verzekeren en daarbij is de kans dat het ding total loss gereden wordt ook nog eens gering.

Geen fan van Audi? Audi maakt imho de mooieste en beste auto's van dit moment. Vooral de nieuwe A3, A4, A5, R8 zijn ongelovelijk mooie modellen. VW daar in tegen is wel een lastig verhaal. De nieuwe Passat CC is wel een mooie auto, maar als je dan kijkt naar de impressies van de nieuwe Mondeo 4 deurs coupé... En een Mondeo gaat ook nog eens als de brandweer (met de juiste motor uiteraard ;))

Rody

Ik heb echt in een deuk gelegen tijdens deze aflevering!

De roze verfspray van James May, en dan gewoon de ruitenwissers aan doen ;D ;D

De actie van Jeremy met die punten aan de zijkant was nog best gevaarlijk, het asfalt zal wel beschadigd zijn :)

Een van de leukste episodes die ik van Top Gear heb gezien :)

Nelisje

Citaat van: WMC op juni 24, 2008, 12:00:01
VW is bang voor gezichtsverlies, heel simpel. Waarom denk je dat er ook nooit officiele Ring tijden zijn vrij gegeven van de Veyron? Naar het schijnt draait hij rondjes van 7.45, terwijl een 911 GT2 (die kun je idd 6 kopen voor de prijs van een Veyron) rondjes van 7.32 doet. Daarbij is de Veyron geen hardcore sportwagen als een Enzo of Carrera GT, maar eerder een grand turismo waarmee je heel snel van West naar Oost Duitsland kunt rijden in alle stilte en comfort.

Overigens heeft Clarkson wel geschreven dat de Veyron vergelijkbare handling heeft als een Elise, ondanks zijn 1800+ kg.

Naja dan snap ik de hele essentie van 1000pk in een auto niet. Dat is een amerikaanse mentaliteit, en die snap ik zowiezo niet. Keihard rechtuit en bij de eerste de beste bocht jezelf te pletter rijden.

Overigens is een Mercedes McLaren SLR ook een gran turismo met een dijk van een motor, maar die gaat nog steeds als een dolle door de bocht. Dus het kan wel.

Ik heb me ook kostelijk vermaakt, vooral clarksons ben hur karretje :P

WMC

#471
Citaat van: Nelisje op juni 24, 2008, 20:58:41
Naja dan snap ik de hele essentie van 1000pk in een auto niet. Dat is een amerikaanse mentaliteit, en die snap ik zowiezo niet. Keihard rechtuit en bij de eerste de beste bocht jezelf te pletter rijden.

Overigens is een Mercedes McLaren SLR ook een gran turismo met een dijk van een motor, maar die gaat nog steeds als een dolle door de bocht. Dus het kan wel.

Ik heb me ook kostelijk vermaakt, vooral clarksons ben hur karretje :P

Ik zeg toch ook dat Clarkson claimt dat hij handled als een Lotus Elise, een auto die bekend staat om zijn goede handling. Een SLR gaat ook rond in 7.40 op de ring en heeft iets minder massa tegen zich werken.

De essentie van 1000 pk is trouwens gewoon overmacht. Als je op Pole position bent geweest heb je het verschil tussen een Veyron en een Enzo kunnen zien. De Enzo leek gewoon stil te staan, erg mooi om te zien. Daarbij is het natuurlijk altijd leuk om te zeggen dat je 1000 pk hebt en dat het ook nog eens heel blijft, puur prestige dus ook nog eens.

Verder is de Veyron gemaakt als een auto die iedereen kan rijden:
CitaatDr Thomas Bscher, the Bugatti president, said: "If you can drive a car, you can drive the Veyron." He might be right. It is a docile monster, but the Veyron is sure to open the Bugatti owners, the VW Audi Group (VAG), to criticism from environmentalists alarmed by its fuel consumption and CO2 emissions, and safety lobbyists worried over its speed. So why build it? For VAG, building the Bugatti Veyron is the four-wheeled equivalent of scaling Everest. It is the automotive world's successful moon landing, a car so implausible, so advanced, that for VAG it proves it is winning the automotive techno-wars.

Dit soort dingen voorkom je dan :) : http://www.autoblog.nl/archive/2008/05/18/video-parkeer-je-carrera-gt-dan-ergens-anders#post-14697

CitaatThis car cannot be judged in the same way that we judge other cars. It meets drive-by noise and emission regulations and it can be driven by someone whose only qualification is an ability to reverse round corners and do an emergency stop. So technically it is a car. And yet it just isn't.

Other cars are small guesthouses on the front at Brighton and the Bugatti is the Burj Al Arab. It makes even the Enzo and the Porsche Carrera GT feel slow and pointless. It is a triumph for lunacy over common sense, a triumph for man over nature and a triumph for Volkswagen over absolutely every other car maker in the world.


Erg vermakelijk om te lezen, komt uit de column van Clarkson over de Veyron: http://driving.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/driving/jeremy_clarkson/article596580.ece

Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Robbo

Een BMW M3 zuiniger als een Prius  ;D

Nelisje

Ja dat is ook niet te geloven he..

Vond overigens wel dat ze een goed punt hadden, dat een Prius uiteindelijk vervuilender is dan een Land Rover Discovery (en die valt denk ik wel in de slurptax klasse). En dan ging men er nog van uit dat het verbruik van de prius veel minder is dan de land rover. Helaas is onze overheid te blind om er ook daadwerkelijk iets mee te doen, ik zeg 14% bijtelling op de M3 en 25% voor de Prius, hahahaha. Want zoals het nu ervoor staat zou ik opzettelijk het milieu vervuilen om minder belasting te hoeven betalen... dus ja ik overweeg serieus een Prius of Civic Hybrid om minder bijtelling te hoeven betalen.

Sjors

Citaat van: Robbo op juni 25, 2008, 08:07:42
Een BMW M3 zuiniger als een Prius  ;D


Och ja schitterend ! ! !


En wat dacht je van die zelf gemakate Politie auto's aan het einde van het programma ? die Fiat Coupé van Jerremy ik hem mij werkelijk een slag in de ronte gelachen toen hij met die gelaste punten op die 7 serie af kwam en gegevenmoment zijn hele wiel er gewoon af brak !! en die BMW maar vrolijk door rijden  ;D   ;D   ;D





Groet, Sjors