Top Gear! We’re back! 30 juni @21.00 uur Series 20

Gestart door PaulB., mei 9, 2004, 12:48:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ghosty J

CitaatTop Gear Season 18 Christmas – Special 2011
De eerste beelden van het 18e seizoen van Top Gear, een oplettende man heeft Richard Hammond gespot, in Mumbai India. Volgens de man waren de heren opnames aan het maken voor de Top Gear Dabba Challenge, als onderdeel van de Christmas Special. Jeremy Clarkson en James May namen verschillende routes naar de stad, zij waren dus niet ter plekke. De 3 presentatoren rijden in een konvooi van Britse klassiekers: een Mini, een Jaguar en een Rolls-Royce.

Bron: http://www.autostrada.tv/2011/10/05/top-gear-season-18-christmas-special-2011/


Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Ghosty J

India Special
Next on:

Next Wednesday, 20:00 on BBC Two (except Northern Ireland (Analogue), Wales (Analogue))

Jeremy Clarkson, Richard Hammond and James May set out to boost the British economy by embarking on a trade mission to India. Equipped with three old British cars and a range of uniquely British products, they set off on an epic road trip across one of the world's most fascinating and challenging countries, devotedly promoting Britain with distinctly mixed results.



Wed 28 Dec 2011

20:00

BBC Two (except Northern Ireland (Analogue), Wales (Analogue))
.

Wed 28 Dec 2011

20:00

BBC HD


http://www.bbc.co.uk/programmes/b006mj59/episodes/upcoming
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

WickedGame

Citaat van: Martijn90 op januari  6, 2012, 10:16:52
Klinkt weer helemaal leuk :D Ben hem nu aan het downloaden.

Klinkt leuk, viel toch best wel tegen  :dry:

Eddye

Citaat van: WickedGame op januari  6, 2012, 10:22:20
Klinkt leuk, viel toch best wel tegen  :dry:

Tja, dat vond ik ook. Het idee is steeds hetzelfde (kijken hoelang 3 oude bakken het uithouden onder extreme omstandigheden). Het probleem is dat het eigenlijk al 10x gedaan is door dezelfde 3, alleen de setting is anders. Het lijkt bijna een reisprogramma i.p.v. een autoprogramma. Als ze een grap inzetten weet je al precies hoe het af gaat lopen.

Tijd voor een nieuw idee....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

JCL

Eens! En nu was het nog meer ouwehoeren en nog minder rijden. Dat hele gedoe met die trein enzo, jammer. Ben benieuwd naar de nieuwe afleveringen van dit seizoen.

Cyrus·

Toch vond ik de nieuwjaarsaflevering van vorig jaar (de reis als 3 wijzen) hilarisch en briljant tegelijk!
Groeten,
Edwin

Martijnst1990

Blijkbaar vind ik iets al gauw leuk, want heb me ook met deze India Special weer vermaakt ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

alexander2

Ik vond het vroeger een heel leuk programma maar het is meer een typetjes show geworden.
ik zie 2 oude vadsige heren waarvan een net doet of die altijd leuk is maar helaas en een andere die zogenaamd altijd tegengas geeft.
Tenslotte nog een pinkeltje die het jochie uit wil hangen.
Het gaat allang niet meer over auto's het zijn altijd dezelfde blèr beelden geen enkele info over de auto's kortom mag wat mij betreft van de buis, tijd voor mensen die wel interesse hebben in auto's en niet altijd de onbetaalbare racemonsters.

Xstream

Die "Typetjes" hebben lang gewerkt. Dat is met deze Top Gear altijd al zo geweest.
Alleen lijkt het er wel op dat ze veel meer met een script werken dan voorheen. Die typetjes maken 't ook zo geestig. Clarkson is de schreeuwende power dude. Hammond de meer nette, meer girly, type en May de trage klassieker.
Als ze enkel wat meer "gewoon" doen, meer vanuit 't moment handelen, dan mag 't van mij saaier en minder spectaculair zijn, maar dan vind ik wel leuker om naar te kijken.

De India special viel inderdaad tegen. Het is hetzelfde recept als voorheen. Als ze er nou gewoon een road trip van maken, een paar oudere mannen die lol maken met elkaar, en leuke situaties een beetje opzoeken, zonder script en al die voorspelbare "toevalligheden" of in scene gezette stukken. Dan zou ik 't weer geweldig vinden - zeker met zo'n scenery. Over auto's is het zelden gegaan. Wel over 't "gevoel" dat auto's brengt bij mannen. Dat jongensachtige, schoffies die ongein uithalen. Ik heb nog nooit iets bij Top Gear gezien wat daadwerkelijk inhoudelijk over de auto ging, t.o.v. bijv. andere opties. Alleen dat elke dikke auto die voorbij kwam, nog weer beter was dan de vorige - of een triviale selectie auto's en dan kijken welke 't snelst is. De beelden, productie en presentatie is geweldig, maar inhoudelijk over auto's is het nooit echt gegaan. Het is gewoon boys pulp ;)

Maarja, misschien heeft 't z'n beste tijd wel gehad. Inspiratie is misschien op binnen dit concept. Vermoed dat ze ook alleen nog echt doorgaan omdat 't zo'n wereldwijde hit is.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

JCL

Citaat van: Xstream op januari  7, 2012, 04:23:01
Die "Typetjes" hebben lang gewerkt. Dat is met deze Top Gear altijd al zo geweest.
Alleen lijkt het er wel op dat ze veel meer met een script werken dan voorheen. Die typetjes maken 't ook zo geestig. Clarkson is de schreeuwende power dude. Hammond de meer nette, meer girly, type en May de trage klassieker.
Als ze enkel wat meer "gewoon" doen, meer vanuit 't moment handelen, dan mag 't van mij saaier en minder spectaculair zijn, maar dan vind ik wel leuker om naar te kijken.

De India special viel inderdaad tegen. Het is hetzelfde recept als voorheen. Als ze er nou gewoon een road trip van maken, een paar oudere mannen die lol maken met elkaar, en leuke situaties een beetje opzoeken, zonder script en al die voorspelbare "toevalligheden" of in scene gezette stukken. Dan zou ik 't weer geweldig vinden - zeker met zo'n scenery. Over auto's is het zelden gegaan. Wel over 't "gevoel" dat auto's brengt bij mannen. Dat jongensachtige, schoffies die ongein uithalen. Ik heb nog nooit iets bij Top Gear gezien wat daadwerkelijk inhoudelijk over de auto ging, t.o.v. bijv. andere opties. Alleen dat elke dikke auto die voorbij kwam, nog weer beter was dan de vorige - of een triviale selectie auto's en dan kijken welke 't snelst is. De beelden, productie en presentatie is geweldig, maar inhoudelijk over auto's is het nooit echt gegaan. Het is gewoon boys pulp ;)

Maarja, misschien heeft 't z'n beste tijd wel gehad. Inspiratie is misschien op binnen dit concept. Vermoed dat ze ook alleen nog echt doorgaan omdat 't zo'n wereldwijde hit is.


Toch is dit niet helemaal waar. Voor de specials heb je zeker gelijk, maar als ze een normale road test doen (of ermee op het circuit gaan scheuren) is het toch wel echt een auto programma. Het probleem, in mijn ogen, is vooral dat ze dat maar 10 minuten doen. De overige 50 worden besteed aan anderen dingen. Die andere dingen zijn ook leuk, maar dat mag wel wat minder.

bart_nl

Citaat van: JCL op januari  7, 2012, 11:18:42Het probleem, in mijn ogen, is vooral dat ze dat maar 10 minuten doen. De overige 50 worden besteed aan anderen dingen. Die andere dingen zijn ook leuk, maar dat mag wel wat minder.
ben ik het niet mee eens. Top Gear is nooit een echt auto programma geweest en dat is juist de reden dat het zo leuk is. Het probleem met de India special is dat het wat inspiratieloos gemaakt lijkt en de interactie tussen de heren voorspelbaar wordt. Zelf denk ik dat het niet slecht zou zijn wanneer May en/of Hammond vervangen zouden worden. Programma inhoud kan dan zelfde platte vermaak blijven metaf en toe wat auto's ;)


BarcoCRT

De India Special viel inderdaad enorm tegen. Tijd voor de BBC om het concept bij te schaven. Ik heb goede verwachtingen dat ze dat gaat lukken, de BBC is nog steeds in staat om zeer mooie, goede en vermakelijke programma's te maken. Alleen laat ze er niet al te lang mee wachten.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

bart_nl

Citaat van: BarcoCRT op januari  7, 2012, 12:55:55Tijd voor de BBC om het concept bij te schaven.
ik denk dat de BBC vooral optimaal faciliteert en dat de ivulling geheel door Jeremy Clarkson bepaald wordt. Daarom ook mijn suggestie om May en/of Hammond te vervangen door mensen die meer feeling met auto's hebben (i.p.v. met motoren en speelgoed uit 1960).

Xstream

Citaat van: JCL op januari  7, 2012, 11:18:42
Toch is dit niet helemaal waar. Voor de specials heb je zeker gelijk, maar als ze een normale road test doen (of ermee op het circuit gaan scheuren) is het toch wel echt een auto programma. Het probleem, in mijn ogen, is vooral dat ze dat maar 10 minuten doen. De overige 50 worden besteed aan anderen dingen. Die andere dingen zijn ook leuk, maar dat mag wel wat minder.
Mja, maar met wat voor auto's? Tis niet zo dat ze nou auto's kiezen van alledag, en er inhoudelijk verder op in gaan behalve wat achtergrond info, een paar gadgets, romantiseren en spetterende beelden van de auto. Natuurlijk kan ik me eraan vergapen en daarom vind ik 't zo leuk. Als je een simpel auto programma wilt die echt over auto's gaat zijn er andere programma's of magazines. Top Gear is Top Gear. Dat kijk je niet omdat je zit te bedenken wat je volgende auto zal gaan worden, maar meer om te dagdromen. En als er dan al 's wat betaalbaars langs komt, dan is de vergelijking die ze doen dan weer zo inhoudloos of vanuit een bepaald onzinnig perspectief en totaal triviaal, want 90% vergelijkbare auto's nemen ze in de test niet mee. Of ze maken er juist een spot filmpje van. Dat is Top Gear altijd al geweest.

De specials zijn inderdaad anders. Het normale programma is nog altijd 't zelfde volgens mij, alleen een herhalend, en misschien meer verveeld, concept.

Overigens weet ik niet of 't vervangen van de presentatoren verbetering brengt, want dat is toch een groot deel van 't succes. Het kan wel, maar 't kan ook slechter worden.Het concept een beetje veranderen en in een andere vorm gieten kan geen kwaad. Ik betwijfel overigens wel dat Clarkson alles verzint en produceert - al zal die best met input komen. Hoewel ik May altijd suf vond, vind ik 'm nu het leukste van de 3.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Raphie

Ik ben ook al een paar jaar klaar met Top Gear! was vroeger wel onderhoudend, maar het is i.d.d. tot een repeterend kunstje geworden
semi afzeiken van een bak en dan in een keer MAAR DAN....... en dan flitsende euforische raceshots met razend enthousiaste bejaarden die zich proberen te gedragen als een klein kind in een snoepwinkel.
na tig seizoenen te GEMAAKT voor mij dan...
JBL PRX Power!

JCL

Wat vonden we van de eerste echte aflevering van seizoen 18? Ik von de India special helemaal niet uh... speciaal... Maar toch was deze eerste aflevering wel leuk! We hebben de tochten door Europa al vaak genoeg gezien, maar toch blijven ze leuk. Jammer dat er geen andere dingen echt inzaten (waarom review je niet een auto tussendoor en kort die special in met 10 minuten) maar wel weer een leuke aflevering.

Martijnst1990

Citaat van: JCL op februari  1, 2012, 21:03:45
Wat vonden we van de eerste echte aflevering van seizoen 18? Ik von de India special helemaal niet uh... speciaal... Maar toch was deze eerste aflevering wel leuk! We hebben de tochten door Europa al vaak genoeg gezien, maar toch blijven ze leuk. Jammer dat er geen andere dingen echt inzaten (waarom review je niet een auto tussendoor en kort die special in met 10 minuten) maar wel weer een leuke aflevering.
Goed dat je me eraan helpt herinneren, ben hem nu aan het downloaden :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xstream

Citaat van: JCL op februari  1, 2012, 21:03:45
Wat vonden we van de eerste echte aflevering van seizoen 18? Ik von de India special helemaal niet uh... speciaal... Maar toch was deze eerste aflevering wel leuk! We hebben de tochten door Europa al vaak genoeg gezien, maar toch blijven ze leuk. Jammer dat er geen andere dingen echt inzaten (waarom review je niet een auto tussendoor en kort die special in met 10 minuten) maar wel weer een leuke aflevering.
Ik vond 't een geslaagde afl. Met de India special waren ze te veel bezig met "leuk zijn" wat overduidelijk geacteerd werd.
In deze ep zie je iig weer leuke auto's en komt 't allemaal weer wat natuurlijker over. :)
Ik heb liever dat ze iets minder grappig doen, en dan gewoon problemen en lol beetje opzoeken en 't laten gebeuren. Ze voelen elkaar goed genoeg aan om in te springen als er een situatie zich voordoet zonder script ;)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Ghosty J

Vond het ook een leuke aflevering. eindelijk weer eens lekker scheuren over de weg ipv het circuit. :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Ghosty J

Series 19 Episode 1 of 7

Duration: 1 hour

Jeremy Clarkson, Richard Hammond and James May return for a brand new series. In this first episode, Jeremy attempts to build a car that's even smaller than the famous Peel P50. He then tests it out on the streets of London before putting his concept to the ultimate test of credibility in the fearsome Dragons' Den.

Meanwhile, James is testing the latest Bentley Continental GT Speed by taking it on a rally stage. Plus Richard is at the test track to unleash the sensational new Pagani Huayra hypercar before handing it over to The Stig for the lap of its lifetime. Homeland star Damian Lewis is the star in the Reasonably Priced Car


http://www.bbc.co.uk/programmes/b01qh2xl
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

JCL

Vanavond eens kijken naar aflevering 2. Ik vond de eerste aflevering weer erg goed! Een stuk beter als we de laatste seizoenen van Top Gear gewend zijn. Ik hoop dat ze deze lijn door weten te trekken :)

Ronin79

Aflevering 1 was idd. leuk. Zeker met dat kleine autootje door de bieb  ;D