Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

roeleken

Hé wat leuk, gaan we het hier weer over DSP hebben  :crazy:
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Citaat van: roeleken op juni  5, 2022, 12:44:44
Hé wat leuk, gaan we het hier weer over DSP hebben  :crazy:

Ik heb zowaar het gevoel dat de 5-bands equalizer in de RME ADI-2 niets negatiefs doet met het geluid. Leuk als je dat nodig hebt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Maximus_Aurelius

#12852
Citaat van: roeleken op juni  5, 2022, 12:44:44
Hé wat leuk, gaan we het hier weer over DSP hebben  :crazy:

Wat dacht jij dan ;). Is voor de meeste hier op het forum  het thema in de audio wereld waar ze heel opgewonden van worden  :D.
Wanneer je niet aan dsp doet hoor je er niet (meer) bij ;)  :D.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

katwax

Ik zei DSP te gebruiken voor opnames die je toch al niet goed vind, het is alleen maar de bedoeling het naar jouw gevoel beter te laten klinken. Heb in het verleden een preset gehad die bv het laag enkele db's verhoogde en dit gaf bij mindere opnames een mooi resultaat, bij opnames waarbij het laag niet te mager was gaf dit wel een minder aangenaam effect (boomerig).

Citaat van: gerard123 op juni  5, 2022, 11:29:23
Sinds ik het qua apparatuur en akoestiek voor mijn gevoel redelijk voor elkaar heb stoor ik me een stuk minder aan slechte opnames. Een magere mix klinkt mager, een vette mix klinkt vet. Het zij zo.
Hier kan ik mij bij aansluiten, Het verschil is wel degeljik duidelijk en een topopname zorgt ervoor dat de set zijn waarde kan tonen, maar daarom ga ik slechtere opnames niet vermijden. Je moet het gewoon aanvaarden  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Als je muziek luistert kijk je toch onwillekeurig naar high-end pro monitors. Ik wel tenminste. Dan kom je nog wel eens wat tegen natuurlijk dus ik moet een beetje uitkijken dat ik niet een setje Neumann KH420 koop of zo. Maar 2e hands komt er vroeg of laat iets langs.

Die ATC SCM50a's moet ik een beetje uit mijn hoofd zetten ben ik bang. Je ziet ze zelden 2e hands en ATC's zijn gebruikt nog erg duur. Maar er zijn zat andere mogelijkheden.

Een Focal Trio 11 bijvoorbeeld. Of een Adam S3V. Of een Dynaudio Core 59.

De Dynaudio BM15a is al erg goed dus het moet wel een flinke stap voorwaarts zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MarKath

Daar gaan we weer.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

HuubF

Citaat van: MarcelHLX op juni  8, 2022, 15:34:01
Daar gaan we weer.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Nee hoor. Ik heb netjes aangekondigd dat ik uiteindelijk goede actieve speakers wil hebben.

Als het je te veel wordt probeer dan eens een boek te lezen.  :devil:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Leeuwarden


HuubF

Citaat van: Leeuwarden op juni  8, 2022, 16:18:57
Boek? Audio voor Dummies?  :blink: ;D

Tsja dat boek past ons allemaal. Anders blijven we hier niet hangen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MarKath

Citaat van: HuubF op juni  8, 2022, 15:43:47
Nee hoor. Ik heb netjes aangekondigd dat ik uiteindelijk goede actieve speakers wil hebben.

Als het je te veel wordt probeer dan eens een boek te lezen.  [emoji317]
Ik heb net "Het opwindende leven van de Luiaard" uit dus was wel weer toe aan een beetje opwinding.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

HuubF

Citaat van: MarcelHLX op juni  8, 2022, 16:39:48
Ik heb net "Het opwindende leven van de Luiaard" uit dus was wel weer toe aan een beetje opwinding.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Ja in vergelijking daarmee is het genieten hiero.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1812895667-focal-trio-11-be-inclusief-zware-stands


Citaat van: HuubF op juni  8, 2022, 15:02:40
Als je muziek luistert kijk je toch onwillekeurig naar high-end pro monitors. Ik wel tenminste. Dan kom je nog wel eens wat tegen natuurlijk dus ik moet een beetje uitkijken dat ik niet een setje Neumann KH420 koop of zo. Maar 2e hands komt er vroeg of laat iets langs.

Die ATC SCM50a's moet ik een beetje uit mijn hoofd zetten ben ik bang. Je ziet ze zelden 2e hands en ATC's zijn gebruikt nog erg duur. Maar er zijn zat andere mogelijkheden.

Een Focal Trio 11 bijvoorbeeld. Of een Adam S3V. Of een Dynaudio Core 59.

De Dynaudio BM15a is al erg goed dus het moet wel een flinke stap voorwaarts zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op juni  8, 2022, 15:02:40
Als je muziek luistert kijk je toch onwillekeurig naar high-end pro monitors. Ik wel tenminste. Dan kom je nog wel eens wat tegen natuurlijk dus ik moet een beetje uitkijken dat ik niet een setje Neumann KH420 koop of zo. Maar 2e hands komt er vroeg of laat iets langs.

Die ATC SCM50a's moet ik een beetje uit mijn hoofd zetten ben ik bang. Je ziet ze zelden 2e hands en ATC's zijn gebruikt nog erg duur. Maar er zijn zat andere mogelijkheden.

Een Focal Trio 11 bijvoorbeeld. Of een Adam S3V. Of een Dynaudio Core 59.

De Dynaudio BM15a is al erg goed dus het moet wel een flinke stap voorwaarts zijn.

Oke.... hier gaan we weer... (ik had me voorgenomen jouw geen advies meer te geven.... maar tja  :D)

Vergeet niet het duitse merk ME-Geithan
In Nederland niet zo bekend maar zeer gewaarde speakers voor studiogebruik.
Hebben zeer groot aanbod en wat vooral vele types hebben, is een niervormige afstraling in het basbereik,
wellicht geeft dit nog vele voordelen i.c.m. met jouw ruimte.

Helaas zie je ze 2e-hands niet veel voorbijkomen, vooral in Nederland niet.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Citaat van: HuubF op juni  8, 2022, 20:16:37
Beetje te duur voor mij. Waarom doen de mensen ze toch steeds weer de deur uit??

Ws iets met een zoektocht, Walhalla en dat soort geneuzel.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: HuubF op juni  8, 2022, 20:16:37
Waarom doen de mensen ze toch steeds weer de deur uit??

Huub......  Dat fenomeen heb je zo ongeveer uitgevonden :laugh:


Ik kan overigens juist heel slecht van m'n spullen af. Op een uitzondering na waar ik echt niks mee heb blijf ik maar stapelen....

Focal, ME G.....   Ik zie hier de zojuist opgebouwde, maar nog zeer fragiele, consistentie alras weer worden afgebroken.

Het ging juist zo goed...    heel even.....   Ik verdacht Huub er zelfs van dat hij muziek aan het luisteren was :D

HuubF

Citaat van: twani op juni  8, 2022, 20:40:31
Huub......  Dat fenomeen heb je zo ongeveer uitgevonden :laugh:


Ik kan overigens juist heel slecht van m'n spullen af. Op een uitzondering na waar ik echt niks mee heb blijf ik maar stapelen....

Focal, ME G.....   Ik zie hier de zojuist opgebouwde, maar nog zeer fragiele, consistentie alras weer worden afgebroken.

Het ging juist zo goed...    heel even.....   Ik verdacht Huub er zelfs van dat hij muziek aan het luisteren was :D

Gaat ook goed, ik luister veel muziek. Maar ja, ik verveel me een beetje want ik ben al de hele week verkouden.

En ik moet me toch geestelijk een beetje voorbereiden, over een paar maanden kan ik zo maar een high end monitor aanschaffen. En jullie moeten natuurlijk ook worden voorbereid!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MarKath

En dan jou ik het nog bescheiden met "daar gaan we weer" [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

HuubF

Citaat van: MarcelHLX op juni  8, 2022, 21:45:59
En dan jou ik het nog bescheiden met "daar gaan we weer" [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Zeker, de vervanger van de Dynaudio BM15a moet deze keer echt high end zijn. Duurt nog wel een paar maanden hoor.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: HuubF op juni  8, 2022, 20:16:37
Beetje te duur voor mij. Waarom doen de mensen ze toch steeds weer de deur uit??
Full stack Kii Three BXT  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: katwax op juni  8, 2022, 23:21:45
Full stack Kii Three BXT  ;D

Dat is wel het beste systeem dat ik de afgelopen jaren hebt gehoord inderdaad.

Met Naim aansturing in de 500-klasse, dat wel. Dus bij elkaar te duur voor mij.  :nopompom:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op juni  8, 2022, 21:41:32
En ik moet me toch geestelijk een beetje voorbereiden, over een paar maanden kan ik zo maar een high end monitor aanschaffen. En jullie moeten natuurlijk ook worden voorbereid!

Huub
Je laat blijken, toch nu zeer tevreden te zijn met de huidige setup?
Lukt het je niet om >1 jaar met je knuistjes van je set af te blijven m.b.t. wisselen?
Is dat steeds meer weer upgraden nog steeds een hobby..... of inmiddels een obsessie geworden?  :notify:

Als je, je verveelt, ga op zoek naar een andere hobby en ga een cursus modeltreinen bouwen iets dergelijks  :D

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

roeleken

Citaat van: VANZOMERENG op juni  9, 2022, 08:50:47
Huub
Je laat blijken, toch nu zeer tevreden te zijn met de huidige setup?
Lukt het je niet om >1 jaar met je knuistjes van je set af te blijven m.b.t. wisselen?
Is dat steeds meer weer upgraden nog steeds een hobby..... of inmiddels een obsessie geworden?  :notify:

Als je, je verveelt, ga op zoek naar een andere hobby en ga een cursus modeltreinen bouwen iets dergelijks  :D
Modeltreintjes, daar loop je ook op leeg hoor. En vergeet de hardcore achterban  niet  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op juni  9, 2022, 08:50:47
Huub
Je laat blijken, toch nu zeer tevreden te zijn met de huidige setup?
Lukt het je niet om >1 jaar met je knuistjes van je set af te blijven m.b.t. wisselen?
Is dat steeds meer weer upgraden nog steeds een hobby..... of inmiddels een obsessie geworden?  :notify:

Als je, je verveelt, ga op zoek naar een andere hobby en ga een cursus modeltreinen bouwen iets dergelijks  :D

Ja ik ben heel tevreden over de huidige setup. Er is nog steeds niets wat me irriteert, werkelijk alle aspecten van het geluid zijn voldoende tot goed. Natuurlijk weet ik wel dat je met een speaker van een wat hogere kwaliteit wat meer resolutie en autoriteit in huis haalt. Maar het totaalgeluid nodigt nu in ieder geval uit tot onbekommerd luisteren.

Van de 5 dure componenten in huis heb ik er nu 2 verkocht en er is belangstelling voor nog 2. Ik heb in de loop der tijd al zo veel spullen verkocht dat ik weet dat met een beetje geduld alles over 2 maanden weg is. In die tijd heb ik ook nog wat gespaard dus dan is er voldoende geld om de Dynaudio BM15a's te vervangen.

Tsja andere hobby's... ik tennis al tamelijk fanatiek en steek veel tijd in kinderen, kleinkinderen, hoogbejaarde moeder en geliefde. Ik vind het heerlijk om een voetbalwedstrijd te kijken met een muziekje in plaats van het commentaar, zoekend naar leuke filmpjes over het heelal of kwantummmechanica. Of filmpjes over modeltreintjes inderdaad, daar hoef je tegenwoordig zelf geen stoffig tracé meer voor in huis te hebben.

Maar inderdaad 2, mijn huisgenootje vindt mijn passie voor apparaten wel een beetje een obsessie.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)