Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

roeleken

Leuk al die plantjes!!  Oh ja, ook leuke compacte speakers.

Ben zelf wel van de retro look. Die oranje JBL's zou ik denk ik beu worden, da's een beetje too much en die komen er bij Huub z'n vrouw nooit te staan.

Gisteren geluisterd naar de Klipsch Heresy IV, dat klinkt goed zeg. Zit sterk te twijfelen om aan te schaffen.  Retro look, maar niet overdreven en best compact. In het echt kleiner dan je zou vermoeden afgaande op foto's van internet.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Matthijs1973

Citaat van: Dura op mei  7, 2021, 09:17:28
Dit ziet er toch weer ietsje anders uit dan die JBLs toch?
Sent from my iPad using Tapatalk

dat is maar ietsje anders inderdaad  ;D goed afgestemd. Anders gooi ik de JBL L82 er nog even in voor Huub  :hehe:

NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Richi

Smaken verschillen gelukkig. Maar deze oranje dozen doen het niet voor mij. Sorry.  :-X
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Alex Groningen

Hier hou ik wel van. Gaaf!

Citaat van: Matthijs1973 op mei  7, 2021, 10:22:57
dat is maar ietsje anders inderdaad  ;D goed afgestemd. Anders gooi ik de JBL L82 er nog even in voor Huub  :hehe:



twani

Citaat van: Matthijs1973 op mei  7, 2021, 10:22:57
dat is maar ietsje anders inderdaad  ;D goed afgestemd. Anders gooi ik de JBL L82 er nog even in voor Huub  :hehe:



Cool!

NAF

Citaat van: Matthijs1973 op mei  7, 2021, 10:22:57
dat is maar ietsje anders inderdaad  ;D goed afgestemd. Anders gooi ik de JBL L82 er nog even in voor Huub  :hehe:



Ik denk ook niet dat ik deze speakers in het oranje of blauw in mijn woonkamer zou zetten maar de fronts zijn er ook in het zwart te krijgen en dan zien ze er naar mijn smaak een heel stuk beter uit.
Het mooist vindt ik echter om er geen beschermings fronts op te hebben en die mooie witte bas driver te laten zien.

Kwestie van persoonlijke voorkeur natuurlijk  ;)
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

CZ79

Huub,

Er staat een paartje van die lelijke JBLs bij een dealer in Almere, met zwarte fronten.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Citaat van: cz79 op mei  7, 2021, 18:50:37
Huub,

Er staat een paartje van die lelijke JBLs bij een dealer in Almere, met zwarte fronten.

I know...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Nadat mijn geweldige Koga niet-elektrische fiets binnen 1 dag voor 200 euro boven de vraagprijs was verkocht aan iemand uit de Achterhoek (2x175km) wilde ik even gauw een elektrische fiets kopen. Die bleken vrijwel niet te krijgen. Uiteindelijk ben ik maar voor een Watt Boston gegaan, stond er mooi bij in de folder.

Sinds maandag heb ik 'm. Geen partij voor mijn Koga maar wel erg (Chinees-) stevig. Merkwaardig dat hij geen versnellingen heeft maar dat gaat best. Met 25 km moet je wel heel snel trappen. Ik rij er een jaartje (of 2) op en dan koop ik een echte.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: roeleken op mei  7, 2021, 10:16:05
Leuk al die plantjes!!  Oh ja, ook leuke compacte speakers.

Ben zelf wel van de retro look. Die oranje JBL's zou ik denk ik beu worden, da's een beetje too much en die komen er bij Huub z'n vrouw nooit te staan.

Gisteren geluisterd naar de Klipsch Heresy IV, dat klinkt goed zeg. Zit sterk te twijfelen om aan te schaffen.  Retro look, maar niet overdreven en best compact. In het echt kleiner dan je zou vermoeden afgaande op foto's van internet.

Staat een paartje te koop op MP. Heb je de metingen op ASR al gezien?  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

Citaat van: HuubF op mei  8, 2021, 00:18:34
Staat een paartje te koop op MP. Heb je de metingen op ASR al gezien?  ;)
Heb metingen voorbij zien komen,  niet bepaald rechte speakers  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Xander32

Toen ik op jacht naar een nieuwe versterker was, heb ik de Hersey's ook even kunnen beluisteren. Dat was aangenaam, zelfs met "slechts" Spotify.

Citaat van: roeleken op mei  7, 2021, 10:16:05
Leuk al die plantjes!!  Oh ja, ook leuke compacte speakers.

Ben zelf wel van de retro look. Die oranje JBL's zou ik denk ik beu worden, da's een beetje too much en die komen er bij Huub z'n vrouw nooit te staan.

Gisteren geluisterd naar de Klipsch Heresy IV, dat klinkt goed zeg. Zit sterk te twijfelen om aan te schaffen.  Retro look, maar niet overdreven en best compact. In het echt kleiner dan je zou vermoeden afgaande op foto's van internet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Matthijs1973 op mei  7, 2021, 10:22:57
dat is maar ietsje anders inderdaad  ;D goed afgestemd. Anders gooi ik de JBL L82 er nog even in voor Huub  :hehe:



Ik vind het wel mooi hoor.
Past ook erg goed bij het dressoir (vast toeval ;) )

Maar ja... ik ben ook opgegroeid tussen oranje en bruin spul natuurlijk....
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HuubF

De onrust is weer een beetje over. Wat kan een luistersessie ergens anders een hoop duidelijkheid geven!

Het zal niet gemakkelijk zijn om mijn huidige setup serieus te upgraden zonder op, misschien onverwachte, punten consessies te doen.

Ik verwacht dat een JBL L100 (of desnoods een Klipsch Heresy) het geluid wat meer vaart zou kunnen geven. Maar eigenlijk zit ik niet te wachten op meer vaart. Door de keuzes van het afgelopen jaar is het geluid nu voor, zeg, 90% afgestemd op mijn smaak. Geluid is wel meer dan een beetje meer of minder van 1 enkel aspect. Klassiek klinkt heerlijk en pop is meestal ook goed. Heel af en toe zou ik meer conusoppervlak willen hebben om een oude opname iets meer smoel te geven. Maar dan wordt Billie Eilish, die nu geweldig klinkt, misschien wel onbeluisterbaar.

Met wat geduld komt een mooie Dynaudio Contour 30i vanzelf in beeld. Of een oudere Confidence. Een oudere Contour valt vooralsnog af. Het kwaliteitsverschil tussen de Spendor A7 en Contour s1.4 vond ik te groot.

Het mini-subwoofertje levert net genoeg extra laag om me af en toe te verrassen. Meestal doet hij vrijwel niets.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

"Vaart" is minder sub, (<120hz) meer mid (300<>2.5khz) er komen allerlei tierlantijnen en triangels tevoorschijn waar je weer heel onrustig van wordt :D
JBL PRX Power!

toetertje

Je zou ook nog eens een dsp voor alleen het subje kunnen zetten. Mijn subs gaven i.c.m. roommodes een piek van 20 dB op 45 Hz.
Hierdoor moest ik de subs altijd helemaal terugschroeven. Nu heb ik die piek afgevlakt, en de sub kan nu een stuk harder, en
vult alles veel mooier aan.

vanzomereng

Citaat van: HuubF op mei  9, 2021, 10:28:46
De onrust is weer een beetje over. Wat kan een luistersessie ergens anders een hoop duidelijkheid geven!

Het zal niet gemakkelijk zijn om mijn huidige setup serieus te upgraden zonder op, misschien onverwachte, punten consessies te doen.

Ik verwacht dat een JBL L100 (of desnoods een Klipsch Heresy) het geluid wat meer vaart zou kunnen geven. Maar eigenlijk zit ik niet te wachten op meer vaart. Door de keuzes van het afgelopen jaar is het geluid nu voor, zeg, 90% afgestemd op mijn smaak. Geluid is wel meer dan een beetje meer of minder van 1 enkel aspect. Klassiek klinkt heerlijk en pop is meestal ook goed. Heel af en toe zou ik meer conusoppervlak willen hebben om een oude opname iets meer smoel te geven. Maar dan wordt Billie Eilish, die nu geweldig klinkt, misschien wel onbeluisterbaar.

Met wat geduld komt een mooie Dynaudio Contour 30i vanzelf in beeld. Of een oudere Confidence. Een oudere Contour valt vooralsnog af. Het kwaliteitsverschil tussen de Spendor A7 en Contour s1.4 vond ik te groot.

Dit geeft aan dat er geen "haast" geboden is met upgrades, doe je voordeel hiermee.
Niettemin denk ik, dat bij vele audiofielen, er altijd beweging in hun hobby moet zijn anders worden ze onrustig  :D
Behalve wisselingen in je eigen set, kan je je hobby ook "gaande" houden (als de situatie dit weer toelaat) met diverse luisterbezoeken
of andere audio-activiteiten buiten je eigen deur. 
Wat ook een idee is, om zelf voor een 2e-set of voor de kinders, zelf eens luidsprekers te bouwen.

Wat ook een idee is, om meer muziek te ontdekken,  op Spotify, Tidal, Qubuz staan nog zo'n dikke 30-miljoen titels op je te wachten  :colgate:

By the way...   wellicht ook de moeite waard om een een Sonus Faber Cremona of Sonus Faber Cremona Auditor te beluisteren,
als de kans zich voordoet.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Ralf67

Sonus Faber Cremona Auditor  :inlove:

Wat een mooie afwerking hebben deze luidsprekers .

De gebruikte Scan Speak units ben ik wel bekend mee.

vanzomereng

Of de cremona,  staat een paartje te koop voor 3.200 euro

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Richard70…

Citaat van: VANZOMERENG op mei  9, 2021, 14:53:30
Of de cremona,  staat een paartje te koop voor 3.200 euro
Geweldig mooie speakers , en echt nog de oude Sf sound
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Mitch--

Citaat van: VANZOMERENG op mei  9, 2021, 14:53:30
Of de cremona,  staat een paartje te koop voor 3.200 euro

Mooi maar hebben erg veel ruimte en zeer veel sap nodig om echt tot zingen te komen, erg lastige speakers.... Mn vader heeft het twee jaar geprobeerd met deze jongens maar totaal mislukt, ging gewoon niet passen in de woonkamer, die kocht toen een setje Cremona Audtor M terug en was helemaal happy!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Hannibal_

Lijken wel op de drivers in mijn totems....
Van die Cremona Auditor...
Zijn dat ook scan speak units in totem?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Ralf67

Ja Scan Speak 15W sliced paper woofertjes

chansig

Citaat van: Mitch-- op mei  9, 2021, 15:00:11
Mooi maar hebben erg veel ruimte en zeer veel sap nodig om echt tot zingen te komen, erg lastige speakers.... Mn vader heeft het twee jaar geprobeerd met deze jongens maar totaal mislukt, ging gewoon niet passen in de woonkamer, die kocht toen een setje Cremona Audtor M terug en was helemaal happy!

Veel ruimte, veel sap en ging niet passen in de ruimte. Klinkt als uiteindelijk...ik heb geen idee.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mitch--

Citaat van: chansig op mei  9, 2021, 17:16:01
Veel ruimte, veel sap en ging niet passen in de ruimte. Klinkt als uiteindelijk...ik heb geen idee.

Gr. Hans

Klonk naar niks, kregen er niet uit wat er potentieel in zit, was overall geen succes...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'