Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 32 gasten bekijken dit topic.

katwax

Citaat van: HuubF op april  8, 2021, 12:21:38
Ja dat die microRendu het zo goed kan bijbenen valt mij ook mee. Katwax had al ergens gelezen dat de Ayre QB-9 tamelijk ongevoelig is voor de USB bron. Dat lijkt ook wel logisch omdat Ayre al 10 jaar met het optimaliseren van de enige input van de QB-9 bezig is.

Hoewel... ik heb de afgelopen dagen een Auralic streamer op bezoek gehad en die klonk toch wel anders dan de mR. Wat analytischer vooral. In de 4 keer dat ik een mR hier heb gehad viel die me toch steeds wel op omdat hij wat muzikaler klinkt dan veel andere renderers. En dat hoor ik nu toch ook wel weer.

Dus een logisch pad is dan: voeding, usb-kabeltje en dan een hoger Rendu model.
De Auralic streamer werkt die hetzelfde als de mR?
Ik verwacht weinig verschillen, de mR vs uR vs oR, zou ik denken dat de laatste weinig invoeld zal hebben aangezien de QB niet gevoelig is voor de "noise" die je aanpakt door naar de Optical te gaan.
Zelf heb ik de Allo Usbridge wat als basis een Pi heeft, maar qua opzet is dit vergelijkbaar met de Rendu dus ik vrees dat daar weing winst te halen valt.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: katwax op april  8, 2021, 17:20:50
De Auralic streamer werkt die hetzelfde als de mR?
Ik verwacht weinig verschillen, de mR vs uR vs oR, zou ik denken dat de laatste weinig invoeld zal hebben aangezien de QB niet gevoelig is voor de "noise" die je aanpakt door naar de Optical te gaan.
Zelf heb ik de Allo Usbridge wat als basis een Pi heeft, maar qua opzet is dit vergelijkbaar met de Rendu dus ik vrees dat daar weing winst te halen valt.

Ja zelfde principe (USB Roon endpoint). Misschien hou ik het wel bij de mR hoor.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: HuubF op april  8, 2021, 17:30:39
Ja zelfde principe (USB Roon endpoint). Misschien hou ik het wel bij de mR hoor.
Klinkt dit goed in je hoofd?  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Een paar dagen na de komst van het XLR kabeltje wordt er hier eigenlijk alleen nog maar muziek geluisterd. Hoe dat gaat: een verbetering van het geluid valt op maar na een paar dagen weet je al niet beter meer. Wat gelukkig niet gebeurt is een terugslag omdat onvermoede aspecten eigenlijk minder zijn gaan klinken.

Ik zit dus nu in de merkwaardige situatie dat er geen klankmatige verbeterpunten zijn.

Er komt maandag nog een betere voeding voor de microRendu. Die kan ook nog worden gebruikt als ik een keer tegen een ultraRendu aanloop. Maar dat is niet omdat ik nog word verteerd door twijfel. Ik denk ook niet dat het veel verbetert.

Rust, reinheid en regelmaat. Beetje onbevredigend zo.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Lekker voor je maar erg saai voor ons natuurlijk, zou wel leuk zijn als je daar een beetje rekening mee wilt houden  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Roksan

Dus het wordt tijd voor die verbouwing. Kan je weer met een nieuwe
of tweede set beginnen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

twani

Citaat van: HuubF op april  9, 2021, 19:32:38
Een paar dagen na de komst van het XLR kabeltje wordt er hier eigenlijk alleen nog maar muziek geluisterd. Hoe dat gaat: een verbetering van het geluid valt op maar na een paar dagen weet je al niet beter meer. Wat gelukkig niet gebeurt is een terugslag omdat onvermoede aspecten eigenlijk minder zijn gaan klinken.

Ik zit dus nu in de merkwaardige situatie dat er geen klankmatige verbeterpunten zijn.

Er komt maandag nog een betere voeding voor de microRendu. Die kan ook nog worden gebruikt als ik een keer tegen een ultraRendu aanloop. Maar dat is niet omdat ik nog word verteerd door twijfel. Ik denk ook niet dat het veel verbetert.

Rust, reinheid en regelmaat. Beetje onbevredigend zo.

Nou, das mooi klote dan...


:D

De karavaan heeft weer eens een lekke band...

vanzomereng

Citaat van: HuubF op april  9, 2021, 19:32:38
Ik zit dus nu in de merkwaardige situatie dat er geen klankmatige verbeterpunten zijn.

Rust, reinheid en regelmaat. Beetje onbevredigend zo.

Ik zal je het telefoon nummer van SCUGA mailen.  (Stichting Correlatie Uit Getweakte Audiofielen)

Ik zou zeggen, blijf met je knuistjes verder van je set af en richt je meer op de >30-miljoen titels van Tidal/Quobuz die je kunt beluisteren
of neem een andere hobby en ga bijvoorbeeld een taalcursus Chinees volgen of ga zelf Whiskey stoken.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

CZ79

Oneens, dat is namelijk minder leuk voor dit topic en dus voor ons, ik zou de hele set weer verkopen en vanaf 0 beginnen :clapping:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Raphie

Jongens, het is Huubf, morgen is alles weer ander, je weet toch?
JBL PRX Power!

NAF

Inderdaad geef Huub nu eens twee weken de rust om zich af te gaan vragen of zijn huidige Splendors niet te "low endig" zijn voor de rest van de set (totaal aan kabels is namelijk al meer dan de prijs van de Splendors gok ik zo) en de karavaan komt vanzelf weer op gang.

Splendor classics lijn misschien.......   :devil:

Voor nu, geniet met volle teugen Huub.  :pompom:
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

HuubF

Citaat van: NAF op april 10, 2021, 09:35:31
Inderdaad geef Huub nu eens twee weken de rust om zich af te gaan vragen of zijn huidige Splendors niet te "low endig" zijn voor de rest van de set (totaal aan kabels is namelijk al meer dan de prijs van de Splendors gok ik zo) en de karavaan komt vanzelf weer op gang.

Splendor classics lijn misschien.......   :devil:

Voor nu, geniet met volle teugen Huub.  :pompom:

Binnen de Spendor lijn staat de A7 redelijk hoog aangeschreven; de duurdere D lijn wordt bijvoorbeeld niet door iedereen beter gevonden. Als ik een andere weg ga bewandelen wordt het een grote Dynaudio van een jaartje of 6 oud. De rest van de set is er klaar voor.

De Atlas kabels kosten officieel zo'n 4000 euro. Ik heb daar met inruil en een vriendelijke leverancier veel minder voor betaald maar het is inderdaad een behoorlijke uitgave geweest. Voor kabel-skeptici een beetje raar natuurlijk. Maar als je het gewoon als component binnen je set beschouwt volkomen normaal. Zeker als je hoort wat de heilzame werking van fatsoenlijke kabels is. Je zou zeggen: koop een speaker met ingebouwde dac en versterkers. Daarmee voorkom je inderdaad dat je veel kabels nodig hebt. Maar dan ben je wel overgeleverd aan de filosofie van de bouwer. En die is soms anders dan die van mij.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Citaat van: HuubF op april 10, 2021, 10:12:11
Binnen de Spendor lijn staat de A7 redelijk hoog aangeschreven; de duurdere D lijn wordt bijvoorbeeld niet door iedereen beter gevonden. Als ik een andere weg ga bewandelen wordt het een grote Dynaudio van een jaartje of 6 oud. De rest van de set is er klaar voor.

De Atlas kabels kosten officieel zo'n 4000 euro. Ik heb daar met inruil en een vriendelijke leverancier veel minder voor betaald maar het is inderdaad een behoorlijke uitgave geweest. Voor kabel-skeptici een beetje raar natuurlijk. Maar als je het gewoon als component binnen je set beschouwt volkomen normaal. Zeker als je hoort wat de heilzame werking van fatsoenlijke kabels is. Je zou zeggen: koop een speaker met ingebouwde dac en versterkers. Daarmee voorkom je inderdaad dat je veel kabels nodig hebt. Maar dan ben je wel overgeleverd aan de filosofie van de bouwer. En die is soms anders dan die van mij.


Ik denk dat Kudos speakers ook nog wel eens wat voor jouw kunnen zijn Huub, als je toch wil 'upgraden' en niet richting de 'massa' van Dynaudio bijvoorbeeld  :thumbs-up:

In jouw setting bijvoorbeeld de Kudos Titan 606 of 505, of de Super 20A, allen erg mooi  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

... een volgende aankoop is al in de maak lees ik  :) Aan welke Dyn zuilen zit je te denken?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Citaat van: Xander32 op april 10, 2021, 11:04:20
... een volgende aankoop is al in de maak lees ik  :) Aan welke Dyn zuilen zit je te denken?

Bijvoorbeeld een Dynaudio Contour s5.4  :inlove: :wub: :inlove: :wub:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67


frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Citaat van: frank2 op april 10, 2021, 12:36:53
Zijn vast te groot voor je vriendin.

Op dit moment nog wel. Ze zijn misschien zelfs te groot voor de woonkamer en voor mij. Maar als er een extra verdieping bij komt (en ik leef nog) gaat het gebeuren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

Citaat van: HuubF op april 10, 2021, 11:42:35
Bijvoorbeeld een Dynaudio Contour s5.4  :inlove: :wub: :inlove: :wub:
Dan zou ik serieus de 3.4 overwegen. De 5.4 geeft veel meer laag weer en dat past in meer ruimtes niet dan waarin het wel past. Denk dat daarom de 5.4 eerder uit het assortiment is gehaald dan de 3.4.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Citaat van: Richi op april 10, 2021, 13:32:02
Dan zou ik serieus de 3.4 overwegen. De 5.4 geeft veel meer laag weer en dat past in meer ruimtes niet dan waarin het wel past. Denk dat daarom de 5.4 eerder uit het assortiment is gehaald dan de 3.4.

Verrek die 3.4's heb jij! Had ik nog niet gezien, ik kijk niet zoveel naar andere topics.

Wel mooi! Welke variant van de 3.4's zou jij aanbevelen?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

De 3.4 LE bevalt mij erg goed. Net iets minder dan de C2 Platinum van mijn buurman, maar zeer competent. Mocht je in de buurt zijn, dan ben je van harte welkom om te komen luisteren.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

twani

Citaat van: Richi op april 10, 2021, 13:32:02
Dan zou ik serieus de 3.4 overwegen. De 5.4 geeft veel meer laag weer en dat past in meer ruimtes niet dan waarin het wel past. Denk dat daarom de 5.4 eerder uit het assortiment is gehaald dan de 3.4.

Goed advies😉.   Of zelfs een lekkere 1.4 LE ofwat.

Groter is lang niet altijd beter.....


Speakers dan.......



Contour en C1 😍

gerard123

Als het steeds zoeken naar verbetering in je bloed zit gaat dat natuurlijk niet stoppen als het een keertje helemaal klopt. Met hifi heb ik dat niet zo maar ik ben al 30 jaar bezig om mijn snooker/pool techniek te vervolmaken. Elke paar maanden heb ik wel een verbetering te pakken waarbij ik denk: Als ik dit volhou dan sta ik volgend jaar in de Crucible. Helaas ben ik na 30 jaar nog net zo crap als toen, alleen snap ik nu veel beter waarom. En ik heb er al 30 jaar enorm veel plezier in, ik denk dat dat het belangrijkste is.

HuubF

Rampspoed...bij mij gaat er bijna nooit wat kapot maar nu is het een keer zo ver: de microRendu doet het niet meer. Noodgedwongen moest ik de Auralic Aries weer aansluiten die hier nog stond. Geen straf maar hij was al afgevallen omdat ik hem te analytisch vond klinken. En dat is nu ook gewoon weer zo.

Nou ja, taakje voor morgen.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)