Cinedream/Home@The Movies Home Cinema happening 2017

Gestart door home@the movies, oktober 1, 2017, 14:55:38

Vorige topic - Volgende topic

Kjelt

Citaat van: SV..S op oktober 21, 2017, 19:05:37
ik had ook zo'n momentje, ik hoorde iemand aan zijn buurman vragen, komt Bas (akkerman) vanmiddag ook of komt die morgen?
ik dacht dat zijn vast ht-ers maar vond het lomp om zo op het gesprek in te breken.
ik kon ook hun gezichten slecht zien in de verduisterde kamer. 
Ja het wordt echt tijd voor HT forum badges met je username er op  :D
Alleen als admin kan dat riskant worden als er gebande leden rondlopen  :tounge2:

raindog

Citaat van: riwi op oktober 21, 2017, 18:52:09
@Raindog : Volgens mij stonden jullie tegelijk met ons (riwi, kjelt, williams) in de Arcam kamer. We hadden even de handen kunnen schudden :) Tenminste ik hoorde 1 van jullie 2 Luc zeggen en nu lees ik dat dat luuk12345 was :)

Ja dat zal zeker kloppen, dju dan hadden we ons inderdaad best even kunnen voorstellen. Volgens mij was het HT-forum wel goed vertegenwoordigd.. ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Teejoo

Citaat van: riwi op oktober 21, 2017, 17:28:24
Feli met de verkoop van de SSP800. Ik ben je net mis gelopen daar. Ik was er wel van 11:30 tot een uur of 16:00.
Ik heb me wel vermaakt met alle projectoren. De vw760 is allemachtig prachtig  O0 Hij oogde zelfs contrastrijker dan de vw5000.
Super mooie demo in de laser room. Jaw dropping :)

Gelijk mijn nieuwe Fiber HDMI kabel opgehaald die ik besteld had. Die ga ik vanavond testen.

In de eerste snelle loop langs de Epsons tw9300, LS10500 en JVC X5900/RS440 en X7900/RS540 en Sony vw260 vw360 (naast elkaar opgesteld) viel me op dat het verschil niet ENORM is. Natuurlijk is er verschil maar al deze projectoren geven een erg net beeld. Ik kon moeilijk kiezen tussen de sony's en de JVC's. Kwa contrast en blacklevel winnen de JVC's het nog wel maar de Sony's zitten hier niet ver achter. En de natuurlijke scherpte en algehele smoothness van de Sony is wel mooier dan de toch iets digitalere look van JVC's

De Optoma UHD60 was er ook en verraste door veel pop en scherpte. Single chip DLP waarbij ik geen DLP artifacts zag, maar wel een beetje regenboog. Boven stond de Barco Balder op het 5 meter grote doek te spelen. Echt imposant zo groot Laser single chip DLP , 6000 Lumen en 37k euro. Prachtige opstelling met acoustisch transparant doek. Hier werd je in de film gezogen :)

Ik heb ook even bij de Arcam/Dirac opstelling geluisterd en gekletst met de aanwezigen. Dat zou voor mij wel een mogelijke vervanging van mijn Classe SSP800 kunnen zijn/worden.

Werner en collega's bedankt weer voor het fantastische evenement  :pompom:
Ik kan je bevindingen alleen maar beamen, en dat in die korte tijd dat ik er was  ;D. Je verwoord het gevoel goed bij die VW-760. Daar ben ik ook het langste geweest.

Ik vond de Sony's ook net iets mooier. Stond motion flow eigenlijk aan?

We moeten er toch nog tegelijkertijd zijn geweest! Ik kwam om 14.35 aan. Maar het was donker dus ik ben het helemaal eens met die HT badges. Maar dan met een ledje!

Teejoo

Citaat van: Kjelt op oktober 21, 2017, 18:21:48
Ik heb gevraagd om de DA "leaf" demo dat is mijn referentiemateriaal en ken ik door en door en ik miste echt dat het "esdoorn helicopter zaadje" (ehz) helemaal naadloos om me heen bewoog op oor hoogte niveau.
Zo klinkt het wel met 4 hoogtespeakers bij mij thuis.
In deze demo begon het goed dan miste ik linksvoor en was het geluid te laag, wat links was het weer goed op oorniveau, links t/m rechts achter was te laag/zacht (maar kan zijn omdat er mensen stonden), dan rechts weer goed niveau en dan rechtsvoor weer ontbrak er iets. Ik miste toch behoorlijk wat informatie met twee speakers. Nu is dit wel een extreme Atmos demo, zo kom je het in films niet (veel) tegen, maar toch.
Ik ben het met je eens, ik miste ook vanalles. Ik had nog nooit een atmos opstelling met 2 speakers gehoord. Maar zag zelfs met 2 ceiling speakers ook de meerwaarde. Maar hier gaan er dus 4 komen.

SV..S

Citaat van: riwi op oktober 21, 2017, 19:11:36
Dat was ik die dat vroeg aan Kjelt.
Ach ja, OK de man met de krukken ja. Zo zie je maar eigenlijk moeten we een badge op met de forumnaam :)

damn, had ik toch mezelf voor moeten stellen, jammer.  :confused:

ik had ergens het idee dat ik naar mensen van rond de 35 uit moest kijken, maar blijkbaar worden we allemaal ouder :D

was wel leuk om rond te kijken, fijn dat mijn dochter als chauffeur mee wilde :)

het beeld in de laser room was indrukwekkend, daarentegen vond ik de Barco een stuk minder indrukwekkend?
ik was ook onder de indruk van de Optoma uhd 60, ik snap niet dat een ''instapper'' zo'n mooi beeld kan geven?
de opstelling in de projection room was ook erg handig voor de vergelijking!
de opstelling in de matrix room begreep ik niet helemaal, zat volgens mij niet in de film (passenger dacht ik) de kleuren dropen voor mijn gevoel van het scherm af (en dat vond mijn dochter ook)
ik had het gevoel dat de Svs overal boven goed te horen was, behalve in de eigenlijke kamer zelf ;)

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

papaleo

Aangezien ik al meerdere leuke ervaringen en uit een zettingen heb gelezen hoef ik er morgen niet meer heen ben al helemaal op de hoogte nu....èn komt nog bij...,ik heb al een VW360 dus was al geslaagt voor een pj  ::) :D

Bedankt voor de leuke verslagen...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

SV..S

Citaat van: Kjelt op oktober 21, 2017, 19:11:51
Ja het wordt echt tijd voor HT forum badges met je username er op  :D
Alleen als admin kan dat riskant worden als er gebande leden rondlopen  :tounge2:

och, ik denk dat het bij jou wel mee zou vallen. ;)

er zijn er echter bij waar ik benieuwd naar ben hoe die er in het echt uit zien.....  :eh:

Jl Audio F113      

Bas Akkerman

Jammer dat ik jullie gemist heb zeg! Er moet maar eens een goede M&G gehouden worden als ik dat zo hoor.
Morgen ben ik wel van de partij en er staat me wat tofs te wachten als ik het zo lees.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Earthshaker

Citaat van: luuk123456 op oktober 21, 2017, 19:02:26
...Eindelijk eens alle huidige projectoren aan het werk kunnen zien. Wat ik in ieder geval vast kan stellen is dat er anno 2017 geen slechte projectoren, wat beeldkwaliteit betreft, gemaakt worden. ...

Vanmiddag was ik er samen met mijn vrouw en we hebben allebei hetzelfde idee. De 2 Sony Laser projectors zijn echt een klasse apart. Wat een plaatje. Maar daarvoor moeten we eerst maar eens de loterij winnen.

laserlord

'k was er vandaag ook, om een handje te helpen met de cinedream crew en de sfeer opnieuw op te snuiven.

Het vergelijk met de vele verschillende gecalibreerde beamers (beneden) op een rij vond ik ook erg mooi.
Wat me hier opviel was dat deze allemaal heel dicht bij elkaar liggen qua beeld, er zat geen enkele "slechte" tussen, allemaal topbeamers stuk voor stuk van JVC, Epson en Sony... met soms maar minimale verschillen.  Jaja, we zijn verwend !

Ook de Optoma UHD60 (witte behuizing) kon me echt bekoren, erg lichtsterk, haarscherp en verzadigde kleuren.  Klopt dat je hier nog een beetje RBE op zag, komt ook door het standaard kleurenwiel met één wit segment. Ik ben vooral ook erg benieuwd naar de UHD65, z'n home cinema grote broer (zwarte behuizing) deze heeft een sneller kleurenwiel, met meer segmenten (geen RBE meer blijkbaar), iris functies, dieper zwart en nog betere beeldprocessor.  Dat kan haast niet anders dan knallen voor die instapprijs.

De ultra high-end beamers (barco's, zware sony VW5000, enz...) vond ik wel 'ns cool om te zien.  Inderdaad misschien onbereikbaar voor velen onder ons, maar hier is wel een markt voor én het laat zien wat je met een groter budget zou kunnen bekomen, goed als referentie om te gaan vergelijken met het midden tot hoog segment beamers dat meer in het bereik ligt van ons allen.

Wederom een fijne editie, er leek wel minder publiek dan verleden jaar maar morgen (zondag) zou daar wel eens verandering in kunnen komen. Toffe dag gehad, een pluim voor de organisatie !

SV..S

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 21, 2017, 20:45:09
Jammer dat ik jullie gemist heb zeg! Er moet maar eens een goede M&G gehouden worden als ik dat zo hoor.
Morgen ben ik wel van de partij en er staat me wat tofs te wachten als ik het zo lees.
M&G zouden we meer moeten doen! Mijn ht is niet echt up to date, maar ligt wel op de route als je weer naar het noorden rijd vanuit Antwerpen. Dus als je zin hebt om langs te wippen ben je welkom ;)

Jl Audio F113      

Bas Akkerman

Citaat van: SV..S op oktober 21, 2017, 21:10:48
M&G zouden we meer moeten doen! Mijn ht is niet echt up to date, maar ligt wel op de route als je weer naar het noorden rijd vanuit Antwerpen. Dus als je zin hebt om langs te wippen ben je welkom ;)
Dat houd ik in gedachten, top! Zal je zo even een PM sturen, dat is makkelijker.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Vik

Aan Werner en zijn team:

Complimenten voor het harde werk en de show die jullie hier hebben neergezet.

Aan de andere leden: leuk om jullie te zien en te spreken. Ik was onverwachts toch even langs geweest met HansGT3 en gelijk een goed excuus om "even" de fiber hdmi cable terug te brengen naar Werner.

Tina van Storm Audio (Auro3D) altijd gezellig om haar weer even te spreken!

Mijn interesse ging voornamelijk uit naar de Sony 760 ES laser en die was zeer postitief!

De Z1 laser van JVC heb ik persoonlijk beter gezien. Ook het zwart herkende ik totaal niet en leek wel alsof er iets niet goed stond in de gamma settings. Oogde een beetje flets. De Z1 vind ik persoonlijk juist mooier als de VPL-VW 5000ES. Deze heb ik niet gezien bij Werner op het moment dat ik er was.

Ik denk dat Werner na deze show wel een dikke vakantie heeft verdiend  :P
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Bas Akkerman

Er zijn dus verschillende tijden voor de laserprojecten, maar is dat geprogrammeerd of zo? Wil natuurlijk niets missen!

skank1

de dag.
Volledig mee eens dat de laser echt wauw was!
De locaties met de projectoren naast eLkaar vond ik zeer handig maar daar is mijn besluit dat belange na de duurste projector niet de beste is auq beeld in mijn ogen, vraag me de types niet maar zo stond er een projector v 7000 naast ene v 3000 en die was in mjn ogen toch een knapper beeld.. Als je ze dan Thuis niet meer naast elkaar ziet dan is het voor mij helemaal duidelijk...
De kamer met de optoma vOnd ik ook zeer knap, wat een plaatje gaf die ook weer! En terug een pak goedkoper...
Los dat het dlp was...

Dan bovenverdieping.
De kamer met de arcam klonk idd lekker! Alleen jammer dat er daar geen 4 atmos speakers stonden...mooie bubble idd

Dan de schermen.. Die hebben absoluut mijn aandacht getrokken... De dreamweave schermen..
Knap.
Ik overweeg dit wel.
Echter ben ik nog niet zo zeker v 21:9 tov 16:9
Thuiss ff zitten zOomen.
Ik kan een 16:9 kwijt 105 inch en een 21:9 in 110inch
Als je bv oblivion oplegt komen de subs in het zwarte gedeelte terecht bij 16:9 bij 21:9 komen ze in je beelD...
Dan liever in het zwart eigenlijk.
Ook als je bv tranSformers, dark knight , die film met kajius... Enz waarbij het beeld in imax gaat afwIsselend.. Heb je het mooi zitten met je 21:9
Vermoedelijk gaat dit id toekomst ook nog meer gebruikt worden.. Dan denk ik toch voor 16:9 te gaan maar wel akoestisch transparant.. Kan ik de center nog hoger zetten ook
En heb ik geen geklooi met masking (of bovengenoemde films bij het wisselen in ratios) en geen lensmemory ook nodig.

Erg interessante meeting...
Doe zo verder
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

riwi

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 21, 2017, 21:21:45
Er zijn dus verschillende tijden voor de laserprojecten, maar is dat geprogrammeerd of zo? Wil natuurlijk niets missen!

Ongeveer ieder kwartier een andere 4k laser. En je kan vragen of de ... opgezet kan worden. Ik heb bv de Z1 niet gezien, maar er werd gewisseld tussen de vw5000 en de vw760.

Bas Akkerman

Citaat van: riwi op oktober 21, 2017, 21:41:30
Ongeveer ieder kwartier een andere 4k laser. En je kan vragen of de ... opgezet kan worden. Ik heb bv de Z1 niet gezien, maar er werd gewisseld tussen de vw5000 en de vw760.
Super, dank je! :thumbs-up:
Ik ben van plan er van 12 tot 16.30 te zijn, dus dat moet wel lukken dan.

denoontje

Ik heb tegen 1000 afgesproken in eindhoven en rij dan door richting het vlaamse morgen. Benieuwd wat de arcam doet met 2 atmos speakers (ik draai met 4 [emoji56]). Ook wil ik even wat dirac vragen stelleb.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

luuk123456

Citaat van: denoontje op oktober 21, 2017, 22:46:11
Ik heb tegen 1000 afgesproken in eindhoven en rij dan door richting het vlaamse morgen. Benieuwd wat de arcam doet met 2 atmos speakers (ik draai met 4 [emoji56]). Ook wil ik even wat dirac vragen stelleb.

Dan ga je morgen wel wat wijzer worden denk ik, de man wist wel waar hij het over had en nam ruim de tijd om vragen te beantwoorden.
Veel plezier morgen!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Raymond187

Idd aardige vent en praat graag over wat Dirac doet en kan. Er hangen er 2 vanwege de relatief kleine ruimte, en hij gaf aan dat de meeste die atmos hebben die maar 2 atmos speakers gebruiken. Arcam leest blijkbaar de instellingen uit van de consumenten. Zo zien ze dus wat de meeste gebruikte instelling is.

denoontje

Eerste booth gehad nu ff koffie.

Richard70…

Citaat van: denoontje op oktober 22, 2017, 11:49:01
Eerste booth gehad nu ff koffie.

Ook net de koffie gehad :D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

Bas Akkerman

Ik ben er ook, ben makkelijk te herkennen aan mijn rolstoel. ;). Nu wel op het toilet, dus zie ik jullie anders zo?

SV..S

Jl Audio F113      

Richard70…

Citaat van: SV..S op oktober 22, 2017, 12:55:16
Kun jij boven komen met je rolstoel Bas?

Ik heb net met hem boven gepraat, dus dat moet gelukt zijn :D
Mooi event, genoeg potentiële upgrades gezien

Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k