Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 10, 2003, 21:28:24

Vorige topic - Volgende topic

GerritZ

Citaat van: Erwin op april 18, 2005, 10:16:11
Hi Audiofiel,

Bedankt  ;)
De prijs van de 5/1500A en van de opvolger (5/5210A) is 2799 euro dacht ik. De opvolger is volgens de importeur gelijk aan de 5/1500A qua geluid. Alleen hebben ze de modules wat kleiner gemaakt om ook een 7 kanaalsversie (7/2100A) in 1 kast te krijgen.

Een heel interessante maar uitgebreide thread op AVS forum is trouwens volgende: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&threadid=405527&highlight=sherbourn+5%2F1500A

Hier hebben ze een zevental meerkanaals versterkers vergeleken. Een aantal van de geteste versterkers zijn de Plinius Odeon, Theta Dreadnaught II, Bryston 9BSST, Lexicon LX7, Sherbourn 7/2100A, ... .

De Sherbourn komt hier heel goed uit (beter dan Bryston 9BSST, gelijk aan Theta Dreadnaught II en minder dan Lexicon LX7 en Plinius Odeon volgens de meeste reviewers),  zeker als men de prijs in rekening brengt  ;D

Erwin

Gefeliciteerd met jou aanwinst !

Betreft de review van AVSforum heb ik toch erg mijn vraag tekens. Het moge algemeen bekent zijn dat apparatuur erg afhankelijk presteren van de ondergrond waarop ze staan, in deze review krijg ik toch een beetje een hoog AH gehalte, ze stapelen ze als kratten bier op elkaar.
Dit heeft obsoluut invloed op het geluid van de amp's

Gerrit

graafke

[qoute]Normaal kosten ze €435,- p/st ik heb een set voor nog niet de helft van een  :D
Wie er weleens in de Efteling of Six Flaggs (Walibi World) is geweest heeft ze daar ongetwijfeld ook wel gezien :)

Groet, Sjors
Citeer

er zijn er pasgeleden een paar gestolen....hahaha....die hebben ze toch ook in het sprookjes bos  >:D

Sjors

Citaat van: graafke op april 18, 2005, 17:07:16
[qoute]Normaal kosten ze €435,- p/st ik heb een set voor nog niet de helft van een  :D
Wie er weleens in de Efteling of Six Flaggs (Walibi World) is geweest heeft ze daar ongetwijfeld ook wel gezien :)

Groet, Sjors
Citeer

er zijn er pasgeleden een paar gestolen....hahaha....die hebben ze toch ook in het sprookjes bos  >:D

Jep volgensmij stonden ze daar  ;D nee ik heb ze via een kennis die bij Bose zit, ze waren van een project.

Groet, Sjors

Peerless Monster

Een Hy-pe.
Jullie mogen uitvinden wat ie doet. (google doet wonderen en hij kost 179 euri).

Grtz,
Rens
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Sjors

Citaat van: Peerless Monster op april 19, 2005, 23:09:23
Een Hy-pe.
Jullie mogen uitvinden wat ie doet. (google doet wonderen en hij kost 179 euri).

Grtz,
Rens

...lastig rens......

jowi

Nou... er staat pollution eraser op... dus dat zal ie dan wel doen neem ik aan, een beetje filteren dus ;D
Ben overigens wel benieuwd of ie bevalt; hij is niet al te duur. Laat je ons wat weten ?

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op april 19, 2005, 23:09:23
Een Hy-pe.
Dat is gewoon een goedkoop netfilter, ik heb er hier ook eentje draaien. Ze kunnen wel een beetje brommen, dus leg hem achter je installatie.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Sjors

Citaat van: Audiofiel op april 20, 2005, 08:12:23
Dat is gewoon een goedkoop netfilter, ik heb er hier ook eentje draaien. Ze kunnen wel een beetje brommen, dus leg hem achter je installatie.

...einde zoekactie voor mij :)

Groet, Sjors

Peerless Monster

CiteerDat is gewoon een goedkoop netfilter, ik heb er hier ook eentje draaien. Ze kunnen wel een beetje brommen, dus leg hem achter je installatie.

Volgens nu.nl zijn de brommers van tegewoordig de grootste herrieschoppers op straat, maar niet de hy-pe!
Hij is brom brij. Kost geen drol, maar filtert erg, maar dan ook erg mooi voor de prijs...
Geef je zoektocht niet op Sjors, dit is een vette aanwinst dat kan ik je verzekeren!

Grtz,
Rens

(PS ik heb er geen 179 euro voor gegeven, maar 80 :) )
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

jowi

Ik begreep dat je deze eigenlijk 1 per component moet gebruiken ? Of kun je hem ook tussen je verdeelblok plaatsen, zodat alle appratuur er profijt van heeft ?

Audiofiel

Citaat van: jowi op april 20, 2005, 10:23:27
Ik begreep dat je deze eigenlijk 1 per component moet gebruiken ? Of kun je hem ook tussen je verdeelblok plaatsen, zodat alle appratuur er profijt van heeft ?
Ik heb er een blokje aan vastgemaakt en daar zit de DAC, stereo voorversterker en het CD-loopwerk op.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Met een blok erop heb ik nog niet geprobeerd eigenlijk.
Heb hem nu op mijn versterker.
In mijn CD-speler zit een SNS module van Kemp, dus ik denk dat de invloed van de Hype minder is.
Misschien voor mijn platenspeler...

Grtz,
Rens

wil

Yes! het is zover. Gisteren heb ik mijn Acurus A200 eindversterker opgehaald bij Audiofiel. Dankzij een zeer vriendelijke regeling van zijn kant kon ik die van hem overnemen zodat mijn fronts nu aangestuurd kunnen worden door de A200 en de A200X3 het werk voor de center en de rears gaan doen. Eindelijk weer identieke versterking voor alle kanalen.
En wat ziet het er mooi uit, twee eindamps boven elkaar  8)

Een verslag van de luistersessie bij de man met de gescheiden stereo- en mc-sets met de gedeelde subs volgt binnenkort in dit topic.

Een blije wil  :)

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

...dune...

Helemaal blij, de Sony RDR-HX910s  DVD/HDD-speler/recorder in huis !!

Bij Budgetwinkel.nl maar één ding viel mij direct tegen: De orginele doos was ompakt met zwart plastic waarop niet één sticker stond als

"Breekbaar"  of  "Deze zijde boven"...

Hier ben ik best wel pissig over aangezien er gemakkelijk met de doos gesmeten kan zijn. Ga ik nog even met ze kortsluiten !

Dat was het enige minnetje, apparaat functioneert uitstekend voor zover ik na een paar uurtjes kan beoordelen. Ik ga nog even op de gebruiksaanwijzing studeren  8)

GerritZ

Citaat van: ...dune... op april 21, 2005, 17:40:16

Bij Budgetwinkel.nl maar één ding viel mij direct tegen: De orginele doos was ompakt met zwart plastic waarop niet één sticker stond als

"Breekbaar"  of  "Deze zijde boven"...

Hier ben ik best wel pissig over aangezien er gemakkelijk met de doos gesmeten kan zijn. Ga ik nog even met ze kortsluiten !

Bespaar je de moeite, die oververpakking doen ze voor diefstal en wat Jack al zei met of zonder die doos er wordt echt niet anders met jou spullen omgesprongen.

Gerrit

Audiofiel

Citaat van: ...dune... op april 21, 2005, 17:40:16

Gaaf ding! Heeft toch HDMI, component en progressief aan boord?

Is de 710 nu identiek met (zelfde specs), maar dan met een schijf van 160 ipv 250 Gb???

31143

behalve de HDMI heb je het goed, HDMI is voor de hx1010 en de hx715 deze komen beide pas uiterlijk begin september

...dune...

Citaat van: Audiofiel op april 21, 2005, 18:29:08
Gaaf ding! Heeft toch HDMI, component en progressief aan boord?

Is de 710 nu identiek met (zelfde specs), maar dan met een schijf van 160 ipv 250 Gb???

Hmmm... dat smijten... tja... :-\  dat zal dan wel... da's niet best, maar goed.

Vraag is al beantwoord, wel component en progressive scan. Fijne van dit apparaat is dat het zo heerlijk veelzijdig is. TV kijken (dus niet opnemen) en de bel gaat ?  Gewoon op pauze drukken, dan wordt je TV 'gepauzeerd' en als je na een kwartiertje weer verder wilt kijken, druk je gewoon nogmaals op pauze of play en hij gaat verder waar je was gebleven. In feite ook chase-play, maar dan zonder het definitief op HDD te zitten zoals je met normaal opnemen wel doet.

Vraagje:
Welke aansluiting kan ik het best kiezen: SCART of S-video ? M.b.t. tot de scart wordt er nl niets in de handleiding vermeld, maar bij S-video zetten ze 'video in hogere kwaliteit'. Ik denk dat scart beter zal zijn, maar ben benieuwd. Dat houdt dan ook in dat ik de video-instelling niet op RGB moet zetten toch ? Ik kan nl kiezen tussen RGB of Video.

Greetz

R

volledig scart op rgb is beter dan s video.

Sjors

Citaat van: Ruben op april 21, 2005, 21:47:56

Idd daar kunnen we kort over zijn, gebruik wel een goede scartkabel, bijvoorbeeld een QED. (Video only)

Groet, Sjors

blue-eyes

Citaat van: Sjors op april 21, 2005, 22:04:56
Idd daar kunnen we kort over zijn, gebruik wel een goede scartkabel, bijvoorbeeld een QED. (Video only)

Groet, Sjors

Daar kan ik best over discuseren....... In theorie (toegeven, ook vaak in praktijk) is RGB over scart beter dan s-video. Maar er is meer dan de kabel alleen. De kabel is het transport middel voor het signaal. Het signaal moet ook verstuurd en ontvangen worden! Et cetera.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

...dune...

Citaat van: Ruben op april 21, 2005, 21:47:56

Okee, dat is dus in orde. Kabelupgrade volgt na tv upgrade  :P

Heb nog een probleempje maar maak ik even nieuw topic van.

Sjors

Citaat van: Blue-Eyes op april 21, 2005, 23:01:35
Daar kan ik best over discuseren.......

Had ook niet anders verwacht  ;D ;)

Groet, Sjors

blue-eyes

Via een vriend een Tag McLaren Tagtronic programming cable op E-bay gekocht.

Er staan nog een paar voor de liefhebbers. Nieuwwaarde officieel via dealer 180 euro, nu voor 70 pond direct buy of anders bieden. Zeg maar 100-120 euro inclusief verzenden.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

AppleMies

Vandaag mijn 9 maanden oude (hoe bedoel u?   afschrijving?) AUDI TT Quattro 225 PK ingeruild.........  :'( :'( :'( :'(  voor een A3 Sportback 2.0 TDI DSG, Ambition/Pro-Line/S-line.  Past er allemaal toch niet op de achterkant dus maar zonder de type badges besteld ::)  Verder zo'n beetje alle opties maar genomen die er zijn en nog krijg ik geld toe..  ;D

Het afscheid van de TT zal met pijn in het hart zijn :(  Maar goed. Soms moet je verstandig worden.

gr.

AppleMies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.