Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 10, 2003, 21:28:24

Vorige topic - Volgende topic

Marsh

Overgenomen van een forumgenoot:

Monster subwooferkabel THX201

Is onderweg:

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

Paulie

Citaat van: Crissis op maart 16, 2010, 18:39:22
Erg goede prijs! Ik heb voor mijn SR6004 689 incl. verz. moeten betalen. Mag ik vragen waar je 'm zo goedkoop hebt kunnen krijgen? (nieuw neem ik aan?)

www.hyperfi.co.uk ze hadden deze via amazon.co.uk aangeboden voor 599 + 50 pound tesamen daar ik een bedrijf heb gaat daar nog de btw vanaf anders is die rond de 750 euro ofzo.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Bolle

Niet echt een 'aanwinst', maar de tweeter mod op mijn Mission 753 speakers gedaan. Dit is het verwijderen van het gaasje voor de tweeter. Een grote klacht van de 753 (non-Freedom) is dat ze wat erg scherp kunnen zijn. Met deze aanpassing verdwijnt dat voor een groot deel.

Van:

naar

Zie http://www.justblair.co.uk/mission-753-tweeter-mod.html voor beschrijving.

Ik weet niet exact waar nu de sleutel ligt, maar met de laatste veranderingen aan mijn set; het Spider rack, aansluiten op een aparte stroomgroep, en nu de tweeter mod, is het ineens zwaar genieten geworden, bijna alsof ik een andere set heb. Merk ineens weer dat ik echt weer zit te luisteren naar muziek ipv alleen als achtergrond. Zeker met de Squeezebox lekker snuffelen tussen alle albums. ;D
Hoewel ik altijd redelijk sceptisch ben over het hele stroomvoorzienings verhaal, is mijn gevoel wel dat de aparte stroomgroep de grootste stap vooruit was. Ik ga nu wat nare audiofiele termen gebruiken ;), maar wat opvalt is meer diepte, zwartere achtergrond en rust, en meer dynamiek en duidelijkere transients.

Leuke ervaring en geeft weer een nieuwe impuls aan de hobby, en kan niet wachten tot de ATC speakers binnen zijn! (hoewel ik er nu zo tevreden ben dat ik nog wel even vooruit zou kunnen!)
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

DVDGuy

Een firmware upgrade voor mijn Sony LCD  ;)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

DVDGuy

Citaat van: Nahpets op maart 17, 2010, 13:52:51
O0 Hij doet het weer?

Ik zal de wetenswaardigheden posten in mijn HELP-topic  8)

Madhouse

Ik had nog een tegoedbon van Conrad liggen

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jeroen V

Een Synology 1010+ met 5 keer een 1.5TB schijf erin.....

Eindelijk genoeg ruimte, en nog lekker snel op het netwerk ook :)

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

DVDGuy

Citaat van: Jeroen V op maart 18, 2010, 22:55:23
Een Synology 1010+ met 5 keer een 1.5TB schijf erin.....

Eindelijk genoeg ruimte, en nog lekker snel op het netwerk ook :)

Zeker mooi  :headbanging: maar wat kost dat nou?

ksi

Citaat van: Paulie op maart 16, 2010, 23:34:44
www.hyperfi.co.uk ze hadden deze via amazon.co.uk aangeboden voor 599 + 50 pound tesamen daar ik een bedrijf heb gaat daar nog de btw vanaf anders is die rond de 750 euro ofzo.
En voor je bedrijf heb je dit nodig?  ::) Je zit in de audio branche?  ;)

CoSo

Uiteindelijk toch nog gevonden: Wharfedale Evo²-30

Jeroen V

Citaat van: DVDGuy op maart 19, 2010, 08:04:29
Zeker mooi  :headbanging: maar wat kost dat nou?

Inclusief schijven is deze 1270 euro....

DVDGuy

Om de Sony Bravia en de Sony BD-player op het internet te kunnen aansluiten; werkt als een speer  :thumbs-up:

Midcall

Citaat van: DVDGuy op maart 19, 2010, 15:17:49
Om de Sony Bravia en de Sony BD-player op het internet te kunnen aansluiten; werkt als een speer  :thumbs-up:

Ik heb veel verhalen gehoord dat dit soort oplossingen slecht kunnen uitwerken op de geluidskwaliteit. Gezien je enthousiasme heb jij hier gelukkig geen last van.  :pompom:
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

blue-eyes

@DVDGuy: wat is het verbruik in watts?
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

DVDGuy

Citaat van: Blue-Eyes I op maart 19, 2010, 16:09:23
@DVDGuy: wat is het verbruik in watts?

Eise, ik heb het (nog) niet kunnen vinden  :sarcasm:

peter69nl

Epson TW5500 | Popcorn Hour A-200 | 2x Quad 22l2 |  1 x Quad L- centre | 2x Quad 12l | | 2x Tangent EVO | QNAP 219 | Onkyo TX-SR876 | Oppo 971h | Squeezbox Duet | Squeezebox Radio | Panasonic 37PV60

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Audiofiel

Citaat van: Midcall op maart 19, 2010, 15:45:51
Ik heb veel verhalen gehoord dat dit soort oplossingen slecht kunnen uitwerken op de geluidskwaliteit. Gezien je enthousiasme heb jij hier gelukkig geen last van.  :pompom:

Kennelijk heb je mijn bijdrage nog niet gelezen. ;-)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DVDGuy

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DVDGuy

eddy135

hehe...
De Humax 5050c HD decoder is eindelijk binnen. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster