Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 10, 2003, 21:28:24

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Marsh

Haha, wat heeft iedereen toch met die opstartsnelheid, die paar seconden extra wachten maakt voor een film toch niks uit.
Weet je wat pas vervelend is, die laad-tijden tussen games door op de Playstation 3 zoals Tekken... dán mag je klagen.  :dry:
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

GH

Niet echt een paar seconden... dat is een DVD.

En dan nog de ergernis van die onzinnige menu's met alle wachttijden en domme keuzes. Je zou haast gaan downloaden.

Madhouse

Ik heb meestal de disk al in de hand en dan nog wachten tot hij opstarte, dat vind ik frustrerend. Een Oppo is snel!  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

bart_nl

Citaat van: GH op maart 12, 2010, 18:37:31Je zou haast gaan downloaden.
ik rip mijn gekochte blu-rays ook naar harddisk dus je hoeft er niet voor te downloaden ;) Films starten nu zo snel op dat frequentie locken tussen de Dune en beamer langer duurt. Ik vind het echt wat toevoegen dat we nu kunnen gaan zitten en dat wanneer de film moet starten hij ook echt begint en dat we niet eerst 5 minuten naar reclame en brein zooi zitten te kijken.

Dirc

Citaat van: bart_nl op maart 12, 2010, 21:07:44
ik rip mijn gekochte blu-rays ook naar harddisk dus je hoeft er niet voor te downloaden ;) Films starten nu zo snel op dat frequentie locken tussen de Dune en beamer langer duurt. Ik vind het echt wat toevoegen dat we nu kunnen gaan zitten en dat wanneer de film moet starten hij ook echt begint en dat we niet eerst 5 minuten naar reclame en brein zooi zitten te kijken.

Als ik dat zou doen had ik nu flink wat hard disks nodig gehad, of ik zou ze na kijken meteen moeten verwijderen maar dan is het rippen en verwijderen een extra actie en in die tijd in mijn Pana opgestart....

bart_nl

Citaat van: Dirc I op maart 12, 2010, 21:11:39
Als ik dat zou doen had ik nu flink wat hard disks nodig gehad, of ik zou ze na kijken meteen moeten verwijderen maar dan is het rippen en verwijderen een extra actie en in die tijd in mijn Pana opgestart....
inderdaad ieder zijn ding  :popcorn:

KHunt-er

Vandaag binnengekregen:

HD Settopbox voor glasvezel  :pompom:

Nu nog aansluiten en instellen..   :D
Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

DVDGuy

Als tijdelijke oplossing omdat de Sony Bravia KDL-52W5500 de geest heeft gegeven tijdens een firmware update  :wacko: een Full HD Samsung SyncMaster P2470HD

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

mikeske

Citaat van: DVDGuy op maart 13, 2010, 06:36:45
Als tijdelijke oplossing omdat de Sony Bravia KDL-52W5500 de geest heeft gegeven tijdens een firmware update  :wacko: een Full HD Samsung SyncMaster P2470HD

ai das minder ?
Is toch garantie mag ik hopen  ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

DVDGuy

Citaat van: mikeske op maart 13, 2010, 07:59:15
ai das minder ?

Valt nog te bezien; bij firmware updates is het risico meestal voor jou, maar in dit geval was het apparaat al "dood" na het opstarten van de firmware update.

Beeld  is met zijn 24 inch best wel klein als je van een 52 inch komt, maar vergeleken met de 17 inch CRT die we nog hadden staan, is het best te doen  ;)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Dirk

ach...nou zit er wel veel ruimte om de instrumenten, óók in beeld  ;D ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

JeKa

Citaat van: DVDGuy op maart 13, 2010, 09:12:15
Valt nog te bezien; bij firmware updates is het risico meestal voor jou

Ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf hier mee weg kan komen. Ze bieden de firmware toch zelf aan?

Nooff

Citaat van: JeKa op maart 13, 2010, 12:07:40
Ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf hier mee weg kan komen. Ze bieden de firmware toch zelf aan?
Daarnaast worden de firmware updates aangeboden om het apparaat te verbeteren in welke zin dan ook. Het zeggen dat updaten voor eigen risico is, is hetzelfde als zeggen dat jij je geld niet terug mag als je niet tevreden bent over een product.

CoSo

eddy135

Citaat van: Nooff op maart 13, 2010, 12:12:15
Daarnaast worden de firmware updates aangeboden om het apparaat te verbeteren in welke zin dan ook. Het zeggen dat updaten voor eigen risico is, is hetzelfde als zeggen dat jij je geld niet terug mag als je niet tevreden bent over een product.

Sterker nog: het gaat vaak om bugs; oftewel de fabrikant doet gewoon z'n werk niet goed, en de consument (melkkoe of proefkonijn, zo je wilt) kan er voor opdraaien! :devil:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Midcall

Citaat van: mikeske op maart 13, 2010, 07:59:15
ai das minder ?

Is meestal geen garantie. Firmware updaten is voor eigen risico, bijna altijd zit er een disclaimer bij iedere firmware update. De garantie blijft wel gewaarborgd indien je het door een erkende (in dit geval) Sony techneut laat doen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Tube-freak

Een i1pro radiospectrum meter om mijn beamer te calibreren.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Bolle

Heb toen ik vorige zomer in mijn nieuwe appartement trok, bij de verbouwing gelijk 2 x cat 6 naar alle ruimtes laten trekken.
In de gangkast had ik deze kabels direct in een Netgear gigabit switch geplugd,samen met de in de gangkast staande Apple Time Capsule, ADSL modem en Vortexbox NAS/Squeezecenter server.

Merkte alleen dat de kabels en connectoren niet helemaal lekker in de switch zaten, en soms net los schoten. Vandaag de kabels uit de kamers netjes afgewerkt in een van de week bezorgd patchpanel, en deze dmv 0,5 mtr netwerk kabeltjes met de switch verbonden. Veel prettigere oplossing!

Toen ik ook bezig was ook gelijk een stroomkabel doorgetrokken, zo kan ik de verdeeldoos achter de set inpluggen in een wandcontactdoos in de gangkast die op een aparte groep zit (ook vast laten aanleggen bij de verbouwing). Dimmen de lichten niet meer in het appartement als ik de HCA-2205A aanzet...  ;)
Dit is nu nog een tijdelijke oplossing qua stroom met wat bouwmarkt spul, moet met nog eens gaan verdiepen in stroombekabeling, goede verdeeldozen, netfilters etc. Ben al met onze forumsponsoren in contact hierover!
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

MovieMax

Goed bezig Bolle!

Het was bij mij eens tijd voor een serieuze kabel upgrade. Ik had tussen de apparaten nog een stel standaard dropveters zitten. :( Dat is zonde als je net duizenden euro's neer hebt gebladerd voor apparatuur. Het forum afgestruind naar kabels met een hoge prijs/prestatie verhouding. Uiteindelijk zijn het deze geworden:

Een Sommer 5.1 kabel van 2 meter:

Een goedkoper alternatief voor een Oehlbach Blue Magic. Besteld bij DCS kabel in Duitsland voor 60 euro. Heel snelle levering, maandag besteld en dinsdag in huis. Niet gedacht dat het zo'n verschil uitmaakt. Veel meer gedetailleerd geluidsbeeld en een meer aanwezig hoog. Ligt waarschijnlijk aan de betere connectoren en de afscherming. James T. Kirk© bedankt voor de tip.

Verder nog op zoek geweest naar een goede subwoofer kabel. Uiteindelijk terecht gekomen bij Blue Jeans cable voor een 3 meter LC1:

Snelle levering en 30 euro met verzenden. Goede afscherming en een verbetering met een betere doortekening. Aanrader.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Crissis

Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

Audiofiel

Citaat van: Crissis op maart 15, 2010, 23:06:31
Mijn nieuwste aanwinst:

Ik zie hem nog niet in je onderschrift staan... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Crissis

Klopt, de grote wisseltruc moet nog plaatsvinden! ;)
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

Paulie

Zojuist een nieuwe Onkyo TX-SR 876 in silver gekocht voor net geen 675 euries ter vervanging van mijn oude processor. Deze gaat als verkapte processor en multi amp draaien.

Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Crissis

Erg goede prijs! Ik heb voor mijn SR6004 689 incl. verz. moeten betalen. Mag ik vragen waar je 'm zo goedkoop hebt kunnen krijgen? (nieuw neem ik aan?)