Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 10, 2003, 21:28:24

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Leuk interview :D Voor het volledige artikel... http://www.hifinews.com/content/interview.html

Als de meester van Marantz kiest voor ALR/Jordan zal het wel goed zitten ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

genesis

Voor mijn 'kleine' jongen een mooie REL Q150 te pakken gekregen O0 (nu is zijn set op niveau, nouja de echte wens is een Q400, maar daar wil ik nu nog niet vanaf ;D)

Genesis
Carpe Diem

solitaire

Stax Talent DAC en Pioneer DV-717 dvd-speler

Net op het UPS depot afgehaald. Beide zijn gemodificeerd: de Stax dmv. een aantal standaard ingrepen + een aantal wijzigingen die hem beter met de set moeten laten integreren, de Pio zodanig dat het een dedicated loopwerk voor de Stax is geworden (in mijn HT set is beeld van ondergeschikt belang; de Stax is nieuw in deze set en moet het geluid op een nog hoger plan brengen).

De Stax heeft nu ('k ben geen techneut, dus wellicht zijn dingen 'krom' omschreven): updated inputschakeling (met oa. SC947-02) incl. C-Lock-T™  'reclocking circuit' en vaste bevestiging + Ohmse afsluiting van de lengte-getune'de (+- 65mm) Nirvana TD digitale interlink op de printplaat (was niet de bedoeling ...: communicatieprobleem + technicus zweert erbij), 'upgraded' voeding [met oa. Mundorf caps], Audio Tuning 'XO Clock3' klok + voeding, updated chip-sets (Burr-Brown PCM1704K, Crystal CS8414 en Burr-Brown DF1704 ipv. PCM-63, NPC SM5803 en Yamaha YM3623), output stage met oa. LM317 voltage regulators, high-speed/low-noise diodes, andere weerstanden, met current-loading mods die versterking meer in Class-A biassen en de ruisvloer verlagen, Bybee Quantum Purifiers in AC-input (daar was nog net plek voor in het kastje  8)), Mogami interne bekabeling, Stillpoints' ERS cloth shielding (de laatste drie zijn ingrepen die in elk van de apparateen van deze set zijn toegepast).

De Pio had al: een Audiocom Superclock, (nu overbodig wordende) Bocchino TC-14 RCA-sockets, een bovenpaneel gedempt/verzwaard met bitumen, Bybee Quantum Purifiers in AC-input, Mogami interne bekabeling, Stillpoints' ERS cloth shielding, en heeft nu verder een nieuw opgezette voeding obv. Jensen 4-pole caps en een 'highspeed S/PDIF output module' met Huber+Suhner 75ohm gold-plated BNC's gekregen.

De al jaren ongebruikte 'model 1991' Talent heeft nu een IMO waardige modificatie gehad, met behoudt van de klasse die er al was, en een opwaardering van de oorspronkelijke schema's dmv. '2008' onderdelen en tweaks.

En nu luisteren (en kijken) !!

Wolf

PS>  Even zitten twijfelen waar deze post te plaatsen, echter mijn HT is 'dedicated 2-channel' ...  ;)
Hinterm Horizont geht's weiter.

VlisChris

Mijn nieuwste aanwinst: een weer werkende Velodyne.
Heb hem gister kunnen ophalen in Goes. Dank voor de goede service en het onder garantie repareren :D 8)
@ Garmt: was jij dat die in de winkel stond toen ik daar binnenliep?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Citaat van: solitaire op juni 28, 2008, 12:28:50
Stax Talent DAC en Pioneer DV-717 dvd-speler

Net op het UPS depot afgehaald. Beide zijn gemodificeerd: de Stax dmv. een aantal standaard ingrepen + een aantal wijzigingen die hem beter met de set moeten laten integreren, de Pio zodanig dat het een dedicated loopwerk voor de Stax is geworden (in mijn HT set is beeld van ondergeschikt belang; de Stax is nieuw in deze set en moet het geluid op een nog hoger plan brengen).

De Stax heeft nu ('k ben geen techneut, dus wellicht zijn dingen 'krom' omschreven): updated inputschakeling (met oa. SC947-02) incl. C-Lock-T™  'reclocking circuit' en vaste bevestiging + Ohmse afsluiting van de lengte-getune'de (+- 65mm) Nirvana TD digitale interlink op de printplaat (was niet de bedoeling ...: communicatieprobleem + technicus zweert erbij), 'upgraded' voeding [met oa. Mundorf caps], Audio Tuning 'XO Clock3' klok + voeding, updated chip-sets (Burr-Brown PCM1704K, Crystal CS8414 en Burr-Brown DF1704 ipv. PCM-63, NPC SM5803 en Yamaha YM3623), output stage met oa. LM317 voltage regulators, high-speed/low-noise diodes, andere weerstanden, met current-loading mods die versterking meer in Class-A biassen en de ruisvloer verlagen, Bybee Quantum Purifiers in AC-input (daar was nog net plek voor in het kastje  8)), Mogami interne bekabeling, Stillpoints' ERS cloth shielding (de laatste drie zijn ingrepen die in elk van de apparateen van deze set zijn toegepast).

De Pio had al: een Audiocom Superclock, (nu overbodig wordende) Bocchino TC-14 RCA-sockets, een bovenpaneel gedempt/verzwaard met bitumen, Bybee Quantum Purifiers in AC-input, Mogami interne bekabeling, Stillpoints' ERS cloth shielding, en heeft nu verder een nieuw opgezette voeding obv. Jensen 4-pole caps en een 'highspeed S/PDIF output module' met Huber+Suhner 75ohm gold-plated BNC's gekregen.

De al jaren ongebruikte 'model 1991' Talent heeft nu een IMO waardige modificatie gehad, met behoudt van de klasse die er al was, en een opwaardering van de oorspronkelijke schema's dmv. '2008' onderdelen en tweaks.

En nu luisteren (en kijken) !!

Wolf

PS>  Even zitten twijfelen waar deze post te plaatsen, echter mijn HT is 'dedicated 2-channel' ...  ;)

Staat hier prima ;) En voor een niet-techneut praat je behoorlijk technisch ;D

Hoofdzaak is dat je weer kan genieten!! Veel plezier :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Christiaan S op juni 29, 2008, 01:05:23
Mijn nieuwste aanwinst: een weer werkende Velodyne.
Heb hem gister kunnen ophalen in Goes. Dank voor de goede service en het onder garantie repareren :D 8)
@ Garmt: was jij dat die in de winkel stond toen ik daar binnenliep?

Heb ik waarschijnlijk gemist, maar wat was er mis met je sub? Fijn voor je dat ie weer terug is :D
Showcase - Topic

solitaire

Citaat van: HTip op juni 29, 2008, 06:54:28
Staat hier prima ;) En voor een niet-techneut praat je behoorlijk technisch ;D

Hoofdzaak is dat je weer kan genieten!! Veel plezier :D

mijn technische kennis is passieve kennis, 'de-beste-stuurlui-staan-aan-wal'-kennis

praten over solderen gaat me prima af, maar zelf daadwerkelijk solderen gaat echt niet hoor ...   :-[  :'(

'k zou overal een gat in branden  :-X ???

vandaar 'niet-techneut'

BTW: 'k ben nog aan het inspelen, maar deze twee apparaten gemod is muzikaal echt een giga stap vooruit !

afgezien van de mods neemt nu natuurlijk ook een losse DAC het van de DAC's over die in de Pio zitten

muziek is nu serieus 'rillingen over je rug'  :P  8)

W.

edit: foto 'standaard Stax tuning board" van audio-tuning.de
ook deze nieuwe PCBs zijn bij mij gemod (weerstandjes/condensatortjes/draadjes ...)

Seth__Gekko

Nieuwste aanwinst:

Dvico Tvix 6500Av2 met 1TB hdd. Een erg leuk spelertje/streamertje!

Blowie

Nieuwe aanwinst: REL Q150

Ben nu 12 maanden bezig met mijn HT set, hij gaat lekker !  ;D

Stadium III

Nieuwe sharp blu ray speler en 11 blu ray's
5.2.4 Marantz Klipsch setup

VlisChris

Citaat van: HTip op juni 29, 2008, 06:55:36
Heb ik waarschijnlijk gemist, maar wat was er mis met je sub? Fijn voor je dat ie weer terug is :D

Sub deed het opeens niet meer. Dus geprobeerd om het backpanel zelf te openen op aanraden van Bjorn, maar dat lukte niet. Dus naar de winkel gebracht en daar is een nieuwe geplaatst. Die meteen doorging. Dus iets anders dan een keer een piekspanning geweest waarschijnlijk. Uiteindelijk is er een nieuwe versterker in gegaan geloof ik.

HTip

Citaat van: Christiaan S op juni 30, 2008, 20:32:46
Sub deed het opeens niet meer. Dus geprobeerd om het backpanel zelf te openen op aanraden van Bjorn, maar dat lukte niet. Dus naar de winkel gebracht en daar is een nieuwe geplaatst. Die meteen doorging. Dus iets anders dan een keer een piekspanning geweest waarschijnlijk. Uiteindelijk is er een nieuwe versterker in gegaan geloof ik.

Lang leve de garantie :D
Showcase - Topic

solitaire

Citaat van: Christiaan S op juni 30, 2008, 20:32:46

Citaat van: HTip op juli  1, 2008, 08:34:09
Lang leve de garantie :D

lang leve 'brick and mortar',

en een kattebelletje voor de "ik weet nog een adresje waar 'ie voor  nog minder weggaat" - incrowd

W.

ACQUA

Wist niet goed wat doen dus ben ik maar gaan shoppen...buiten veel kleding,cd's en dvd"s heb ik maar een PS3 meegenomen hehehe

solitaire

ACQUA

Tja single zijn heeft opnieuw zen voordelen natuurlijk, en het feit dat ik deze week verlof heb... ;D

grendel

Dali helicon 300 als rear speakers en een S600 subwoofer :P
Gekocht van Flavio ;D

Image Hosted by ImageShack.us
By <a target="_new" href="http://profile.imageshack.us/user/grendel2000">grendel2000</a> at 2008-07-01

Image Hosted by ImageShack.us
By <a target="_new" href="http://profile.imageshack.us/user/grendel2000">grendel2000</a> at 2008-07-01

Ben nu stands aan het maken van steen waar de helicon 300 opgezet kan worden

Nu nog een groter huis waar ik een eigen kamer krijg voor mijn ht ;D
Pioneer pdp-436xde--Denon pma-sa1--Pioneer dv-868avi--pioneer pl-505--DYNAUDIO  Contour 3.4 S L.E.--Monster z2 bi-wire--Kimber Hero interlink

Nikon d70s --Nikon 18-70--Sigma apo dg 70-300--Sandisk extreem 3, 1gig
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/grendel

robbie73

solitaire

Citaat van: grendel op juli  2, 2008, 08:40:36
Ben nu stands aan het maken van steen waar de helicon 300 opgezet kan worden

mooie aanwinsten  8)

'stenen stands': kan je wat vertellen / laten zien ?

Wolf

Blowie

Nieuwe aanwinst: Finite Elemente - Spider rack

persoonlijk: 90.5 black/alu  :)

VlisChris

Citaat van: solitaire op juli  1, 2008, 18:43:39
lang leve 'brick and mortar',

en een kattebelletje voor de "ik weet nog een adresje waar 'ie voor  nog minder weggaat" - incrowd

W.

Je zal hem inderdaad vast goedkoper kunnen krijgen. Maar of je dan ook service en alles erbij krijgt? Dan liever wat geld extra neertellen en alles goed geregeld zien :)

solitaire

Citaat van: Christiaan S op juli  2, 2008, 20:28:14
Je zal hem inderdaad vast goedkoper kunnen krijgen. Maar of je dan ook service en alles erbij krijgt? Dan liever wat geld extra neertellen en alles goed geregeld zien :)

my point exactly  8)

W.

ajbeefde

Citaat van: Blowie op juli  2, 2008, 12:49:05
Nieuwe aanwinst: Finite Elemente - Spider rack

persoonlijk: 90.5 black/alu  :)

Nice.....
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Blowie

Citaat van: ajbalmere op juli  2, 2008, 20:48:25
Nice.....

Thanks, zodra ik op mezelf woon ga ik waarschijnlijk 60.3 maal 2 spelen, één kant voot HT, de ander voor stereo en zo kan ik me tv lager plaatsen, waardoor het lijkt alsof je meer ruimte heb.

Nahpets

Ik heb vanavond een bejaarde in huis gehaald  :D Een Velodyne F1200R. Morgen maar eens aansluiten.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.