Wat is jouw laatste Home Theater - aanwinst

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 10, 2003, 21:28:24

Vorige topic - Volgende topic

TheSpeedSkater

Citaat van: Enno op juli  3, 2008, 00:13:01
Ik heb vanavond een bejaarde in huis gehaald  :D Een Velodyne F1200R. Morgen maar eens aansluiten.
Die van Marktplaats?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

TheSpeedSkater

Citaat van: Enno op juli  3, 2008, 13:18:54
Ja. Moet ik me zorgen gaan maken?
Nee hoor helemaal niet. Zag hem van de week toevallig staan. Ben benieuwd wat hij kan. Veel plezier ermee!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Nahpets

Citaat van: TheSpeedSkater op juli  3, 2008, 13:58:55
Nee hoor helemaal niet. Zag hem van de week toevallig staan. Ben benieuwd wat hij kan. Veel plezier ermee!

Dank je. Ben zelf ook zeer benieuwd. Opstelling en set bij verkoper was verre van ideaal, maar kon in ieder geval geen rare dingen horen. Optisch zeker geen 100%, maar wat wil je met een sub van 13 jaar oud.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

grendel

Citaat van: solitaire op juli  2, 2008, 12:43:40
mooie aanwinsten  8)

'stenen stands': kan je wat vertellen / laten zien ?

Wolf
http://www.audiofriends.nl/luidsprekers/accessoires/page16.html

Het is niet heel erg audiofiel verantwoord hoor ik jullie denken maar ik kwam het toevallig tegen op het net en nu wil ik het met een paar kleine aanpassingen wel ens even proberen.
In plaats van zo`n ruwe betontegel heb ik een mooie zwarte glade tegel en ik maak aan de bovenkant een mooie houten plaat in de vorm van mijn luidspreker, wel in de zelfde kleur als de stenen stand, en aan de achterkant komt bij ook een buisje om mijn speakerkabel weg te werken.
Ik heb nu nog geen stands en bijna elke stand die je goedkoop in de winkel koopt zijn net te laag, wil je wat hoger dan word de pijis ook flink meer
En ook omdat ik de Dali stands te duur vind, 1400 euro voor 2 wil ik zelf eerst eens knutselen.
Deze stands die op het net staan zijn ook redelijk snel en gemakkelijk in elkaar te zetten en ben ik voor alles bij elkaar 30 euro kwijt ;D
Kan ik ze in elk geval meteen gebruiken.
Als ze een tijdje staan kan ik altijd nog kijken wat ik wil.
Wil met de tijd toch mooie stands maken van hout, zit net op een cursusje fineren
Voor nu zullen de stands van steen wel voldoen ;D

mvg grendel
Pioneer pdp-436xde--Denon pma-sa1--Pioneer dv-868avi--pioneer pl-505--DYNAUDIO  Contour 3.4 S L.E.--Monster z2 bi-wire--Kimber Hero interlink

Nikon d70s --Nikon 18-70--Sigma apo dg 70-300--Sandisk extreem 3, 1gig
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/grendel

solitaire

Citaat van: grendel op juli  3, 2008, 15:50:40
http://www.audiofriends.nl/luidsprekers/accessoires/page16.html

Het is niet heel erg audiofiel verantwoord hoor ik jullie denken maar ik kwam het toevallig tegen op het net en nu wil ik het met een paar kleine aanpassingen wel ens even proberen.
In plaats van zo`n ruwe betontegel heb ik een mooie zwarte glade tegel en ik maak aan de bovenkant een mooie houten plaat in de vorm van mijn luidspreker, wel in de zelfde kleur als de stenen stand, en aan de achterkant komt bij ook een buisje om mijn speakerkabel weg te werken.
Ik heb nu nog geen stands en bijna elke stand die je goedkoop in de winkel koopt zijn net te laag, wil je wat hoger dan word de pijis ook flink meer
En ook omdat ik de Dali stands te duur vind, 1400 euro voor 2 wil ik zelf eerst eens knutselen.
Deze stands die op het net staan zijn ook redelijk snel en gemakkelijk in elkaar te zetten en ben ik voor alles bij elkaar 30 euro kwijt ;D
Kan ik ze in elk geval meteen gebruiken.
Als ze een tijdje staan kan ik altijd nog kijken wat ik wil.
Wil met de tijd toch mooie stands maken van hout, zit net op een cursusje fineren
Voor nu zullen de stands van steen wel voldoen ;D

mvg grendel

"niet heel erg audiofiel verantwoord" Denk ik niet zo snel, aangezien ik al enkele jaren bezig ben op het gebied van '(trillings-)energie huishouding' binnen een 'audiofiele' omgeving (vroeger ook producten op dit terrein verkocht), en weet dat helaas veel van wat binnen de 'audiofiele-wereld' wordt gezegt gebaseerd is op hear-say en vooroordeel.

Als ik 'stenen stands' lees veer ik direct op, juist omdat dat een oplossing/product is dat niet vaak voorbij komt op audio-forums als deze.

Zelf schieten me een aantal gedachten door m'n hoofd als ik je post lees, bv. 'de bovenkant van de stenen stands zou bijna versmolten moeten zijn met de houten plaat, om trilling overdracht van de ene naar de andere materie niet te hinden' en ook dat je wellicht een steen-soort als vulcanisch/ (vesiculair) basalt zou kunnen gaan gebruiken wegens de hoge interne demping van dit materiaal (gasbetonblokken zijn een goedkoop alternatief hier; beter dan bv. marmer of graniet, maar aan vesiculair basalt kan het niet tippen; het kost ook natuurlijk bijna niets).
Door de opbouw van vesiculair basalt (onregelmatige 'bulk'- ofwel interne structuur) is er minder sprake van monofrequent resoneren, wat bij gebruik van natuursteen of niet-vesiculair basalt (bestaande uit regelmatig bulk) de klacht 'onrustige' of 'scherpe'  hoog/mid en hoge tonen opleverd (soms ook 'ringen' genoemd, wat je ook in metaalproducten kan hebben)'.

Succes met bouwen, en 'k ben benieuw naar het resultaat.

W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

El Penumbra

TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

thijss75

Citaat van: El Penumbra op juli  3, 2008, 17:23:34
Marantz SR8002

Hallo...
Jij had toch eerst die Arcam 350?...en ben je daar nu niet op achteruit gegaan met deze marantz?

Mvg Mathijs
Exposure 3010s2 ,  Monitor Audio Gs20 Radius, Sonos Connect , Velodyne SPL-1200 Ultra , Olive 04hd , Nordost Red dawn.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

El Penumbra

Citaat van: thijss75 op juli  3, 2008, 17:44:54
Hallo...
Jij had toch eerst die Arcam 350?...en ben je daar nu niet op achteruit gegaan met deze marantz?

Mvg Mathijs

In stereo vast wel maar met de nieuwe geluidsformaten voor ht niet.

El Penumbra

Citaat van: HTip op juli  3, 2008, 17:51:27
Mooie receiver :D Toch niet voor de AV/MM8003 gegaan?

Die kon ik niet kwijt.

En deze kon ik voor deze prijs niet laten gaan.

thijss75

Citaat van: El Penumbra op juli  3, 2008, 17:53:40
In stereo vast wel maar met de nieuwe geluidsformaten voor ht niet.

Aha.. dus ht heeft duidelijk de voorkeur bij je..
Maar ik vroeg het eigenlijk  omdat ik zelf nog aan het dubben ben over een nieuwe receiver.. maar ik heb dan weer liever dat ie wat meer op stereo uitblinkt dan op ht.
Ik ga dit weekend eens wat luisteren bij raf ofzo.

Later :)
Exposure 3010s2 ,  Monitor Audio Gs20 Radius, Sonos Connect , Velodyne SPL-1200 Ultra , Olive 04hd , Nordost Red dawn.

Seth__Gekko

XXlerator

Gisteren is ons gezin uitgebreid met een Pioneer PDP-LX5090  ;D

R

Maximus_Aurelius

Heb een kleinigheid aangeschaft.
2 meter Supra HDMI kabel.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Marcel_T.

Citaat van: XXlerator op juli  4, 2008, 11:40:11

Van harte met de 'kleine'.   8)
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

El Penumbra

Is het een jongetje of een meisje? ;D

solitaire

kom je nog aan slaap toe ?

feli !

W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

HTip

Feli met je mooie aanwinst 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli  4, 2008, 13:45:25

Wie het kleine niet eert... ;)
Showcase - Topic

LightStar

Mijn nieuwste aanwinst
samsung LE40A656
Marantz NR1605, PM7004, UD5007, NA7004, BD5004 (project htpc)

Remus

Gisteren een Sharp LC-32AD5E gekocht.

nielvm

Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

LittleNinja

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli  4, 2008, 13:45:25

Grote aanwinsten in mijn optiek!!! Zonder kabels heb je helemaal geen beeld.  ;D

Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....