Stereo set van Vergeerr72

Gestart door vergeerr72, februari 4, 2017, 11:51:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vergeerr72

#1225
De bank overdwars zetten[emoji848]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Rowdy

#1226
Ik had in gedachten om de bass absorber een kwartslag te draaien, zodat hij qua hoogte minder opvalt, maar er zitten van die rare antennes op.

vergeerr72

#1227
Die antennes zitten niet niet aan alle kanten, is om ze te kunnen stapelen.  Maar ze zijn vierkant, dus kantelen doet niet zoveel.  Dit zijn er twee op elkaar.

Meteen maar omgedraaid.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#1228
Gewoon de klok weg, opgelost....
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

... en, heb je al een reactie van je partner? 🫣
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

#1230
Citaat van: Xander32 op oktober  2, 2022, 14:48:13
... en, heb je al een reactie van je partner? 🫣
Nee,  maar ook nog geen klachten
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

minplus

Hebben ze los van de vrouw en het aanzicht ook effect of maakt het geen moer uit?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Peerless Monster

Citaat van: vergeerr72 op oktober  2, 2022, 12:58:56
Gewoon de klok weg, opgelost....

Shit. Nou weet ik niet meer hoe laat het is...
Moeten we de volgende keer een wekker zetten denk ik.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Citaat van: Peerless Monster op oktober  2, 2022, 22:39:05
Shit. Nou weet ik niet meer hoe laat het is...
Moeten we de volgende keer een wekker zetten denk ik.
Gezelligheid kent geen tijd.

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#1234
Citaat van: minplus op oktober  2, 2022, 20:20:55
Hebben ze los van de vrouw en het aanzicht ook effect of maakt het geen moer uit?
Op verzoek van de vrouw zijn het er twee geworden ipv vier, staan ze uit zicht.

Maar ook geluidstechnisch beter: met vier is het laag toch wel erg levenloos, maar twee is er nog een duidelijke punch, terwijl de peak op 47 lijkt afgenomen. Helaas de meetmicrofoon uitgeleend, dus niet kunnen meten.

De recent aangeschafte Chord Sarum T Digitale kabel geeft aanzienlijk slanker laag waardoor het laag überhaupt al gecontroleerde. Ik kan mijn voorstellen dat met de Chord Signature kabel vier absorbers beter waren.

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Jammer dat je het nog niet kan meten. Toch wel nieuwsgierig wat deze blokjes wel/niet doen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Of het geluidstechnisch beter is weet je pas na het meten, toch? Je vindt het iig beter klinken 🎶
Maar lees ik nou dat een digitale signaalkabel het geluid evenveel beïnvloed als een basstrap (a 2 blokken)?

Citaat van: vergeerr72 op oktober  7, 2022, 22:34:07
Op verzoek van de vrouw zijn het er twee geworden ipv vier, staan ze uit zicht.

Maar ook geluidstechnisch beter: met vier is het laag toch wel erg levenloos, maar twee is er nog een duidelijke punch, terwijl de peak op 47 lijkt afgenomen. Helaas de meetmicrofoon uitgeleend, dus niet kunnen meten.

De recent aangeschafte Chord Sarum T Digitale kabel geeft aanzienlijk slanker laag waardoor het laag überhaupt al gecontroleerde. Ik kan mijn voorstellen dat met de Chord Signature kabel vier absorbers beter waren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Zo zonder tweeters klinkt het toch minder naar mijn gevoel.  Nog steeds de meetmicrofoon uitgeleend dus echt zeker weet ik het niet[emoji57]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Het uitzicht tijdens het muziek genieten 🎶 👌🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

#1239
Citaat van: Xander32 op november 19, 2022, 12:39:52
Het uitzicht tijdens het muziek genieten [emoji445] [emoji1305]
Ik moet het momenteel dus vooral van het uitzicht hebben. S' avonds ook erg mooi met uitzicht op de uitgelichte en net gerestaureerde maalderij. Binnenkort maar eens een foto van maken met de verlichting.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

WilliamB

Wouw mooie AP's  :worship:
Veel luisterplezier
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Peerless Monster

Jeetje! Das nou sterk. Ik heb hier tweeters staan die niet zouden misstaan Ronald!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32

Zijn de AP's zonder de extra tweeters dan niet te genieten?

Citaat van: vergeerr72 op november 19, 2022, 12:53:25
Ik moet het momenteel dus vooral van het uitzicht hebben. S' avonds ook erg mooi met uitzicht op de uitgelichte en net gerestaureerde maalderij. Binnenkort maar eens een foto van maken met de verlichting.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: Peerless Monster op november 19, 2022, 13:57:30
Jeetje! Das nou sterk. Ik heb hier tweeters staan die niet zouden misstaan Ronald!
Oe, dat zou mooi zijn. Misschien nog wat verse Ferrofluid erin[emoji848].  Zelfs met DSP krijg ik momenteel het hoog niet op orde [emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#1244
Citaat van: Xander32 op november 19, 2022, 14:05:39
Zijn de AP's zonder de extra tweeters dan niet te genieten?
Weinig tweet nu, buiten de vogels buiten. Ook visueel vind ik het minder.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Citaat van: Xander32 op november 19, 2022, 14:05:39
Zijn de AP's zonder de extra tweeters dan niet te genieten?


🤣 je hoort wat gemompel.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32



Ik zie het al, je hebt nu in het geheel geen tweeters. Dat kan en zal idd niet erg fijn klinken. Hoelang ben je ze kwijt?


Citaat van: vergeerr72 op november 19, 2022, 14:21:36
Weinig tweet nu, buiten de vogels buiten. Ook visueel vind ik het minder.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

#1247
Ik kijk meer vooruit woensdag weer terug.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Gewoon vanmiddag even ophalen gaat best toch?

Kan me voorstellen dat je ze mist man
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Ik red het nog wel tot woensdag. Donderdag komen er twee collega's luisteren dan is het wel fijn als ze terug zijn
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL