Stereo set van Vergeerr72

Gestart door vergeerr72, februari 4, 2017, 11:51:32

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

vergeerr72

#1275
Citaat van: Hannibal_ op december  5, 2022, 17:18:25
Klein projectje nog dus, zo te lezen  ;D

Maar, netsnoer? Daar kun je wat aan doen toch?
(Heb je sowieso niet wat varianten liggen?)
Klopt qua netsnoeren.  Maar je hebt er nu dus twee nodig.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Bijltjesdag:
- ik prefereer de Allo Digione Signature boven de Denafrips Iris DDC
- ik prefereer de zelfbouw jumpers doorgelust vanaf de XLO Limited speakerkabel boven de bi(tri)-wiring met de Monster M2.4
- ik hoor een lichte verbetering met de Allo Nirvana op de mediaconvertor ten opzichte van de standaard voeding. Die mag toch wel blijven.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#1277
Vandaag een dCS Network Bridge op bezoek gehad. Matchte niet in mijn set, vrijwel alles klonk erg mat. Weer blij met mijn Allo streamer.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Citaat van: vergeerr72 op december  9, 2022, 17:27:20
Vandaag een dCS Network Bridge op bezoek gehad. Matchte niet in mijn set, vrijwel alles klonk erg mat. Weer blij met mijn Allo streamer.

Jij blij. Scheelt je weer een paar duizend euro
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

#1279
Ja. Daar zit zeker een aardige prijsverschil in. Ik hoorde wel meer details in meeste muziek maar verder klonk het zo mat. De Allo combinatie klinkt erg levendig daardoor vond ik die ook mooier dan de Iris DDC.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Je hebt het dus domweg goed voor elkaar  :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op december 11, 2022, 09:20:18
Ja. Daar zit zeker een aardige prijsverschil in. Ik hoorde wel meer details in meeste muziek maar verder klonk het zo mat. De Allo combinatie klinkt erg levendig daardoor vond ik die ook mooier dan de Iris DDC.

Mat is niet goed.
Goede keus dan!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Ook een Lumin U1 Mini met promodificatie een sbooster heeft het moeten afleggen tegen opzichte van de Allo.

Wat nu? De Holo Audio Red lijkt mij wel mooi.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

kermy

Citaat van: vergeerr72 op december 13, 2022, 19:46:35
Ook een Lumin U1 Mini met promodificatie een sbooster heeft het moeten afleggen tegen opzichte van de Allo.

Wat nu? De Holo Audio Red lijkt mij wel mooi.

Of je beseft dat je het goed voor elkaar hebt, en je kijkt en luistert tevreden naar je set, goedkoopste idee van allemaal.


Met vriendelijke groet,

Kermy

vergeerr72

Momenteel krijg ik alleen maar bevestiging. [emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Mijn eerste SR Orange vervangen door een Purple.

Met een trail-account GentooPlayer ipv MoOde op de Allo geplaatst. Lekker freaky met mooie resultaten. Processen verdelen over de processoren. Onderklokken, alles in een ramdisk zetten. Het gaat nu qua details de dCS network bridge voorbij. Helaas kost GentooPlayer 69 euro tov het gratis MoOde. Blijkt toch dat duurder beter is.....
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

AudioEnZo

Mhh, ook eens naar kijken of dit op de Mano kan....

vergeerr72

Citaat van: AudioEnZo op december 19, 2022, 18:11:29
Mhh, ook eens naar kijken of dit op de Mano kan....
Als dat een RPI moet dat kunnen.  Het werk iets anders qua user interface maar ook qua sound quality [emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

AudioEnZo

Is die software gewoon via een webinterface te benaderen?

vergeerr72

Citaat van: AudioEnZo op december 19, 2022, 18:17:51
Is die software gewoon via een webinterface te benaderen?
Ja. Wat gebruik je nu? Als jeen beetje snapt wat mpd umpmpdcli is dan valt er wel uit te komen. MoOde vond in na de 8.2 update minder klinken, platter. Daar kan ik nu  niet over klagen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

AudioEnZo

Op de Mano staat nu RoPieeeXL. Daar werkt DLNA/uPnP op maar ook als Roon endpoint.

mpd upmpdcli moet ik wat over gaan lezen.  Maar gaat zo te zien vooral over uPnP.

vergeerr72

Citaat van: AudioEnZo op december 19, 2022, 18:31:28
Op de Mano staat nu RoPieeeXL. Daar werkt DLNA/uPnP op maar ook als Roon endpoint.

mpd upmpdcli moet ik wat over gaan lezen.  Maar gaat zo te zien vooral over uPnP.
Roon kan ook. Maar ik weet niet of dat beter klinkt.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

mmuetst

Citaat van: vergeerr72 op december 19, 2022, 18:38:48
Roon kan ook. Maar ik weet niet of dat beter klinkt.
Roon is toch om de boel te bedienen? Het doet toch niks met de bron? Of bedoel je een vorm van DSP?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

vergeerr72

Mijn ervaring is dat dat via Roon afspelen minder klinkt. 
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

mmuetst

Citaat van: vergeerr72 op december 20, 2022, 23:36:31
Mijn ervaring is dat dat via Roon afspelen minder klinkt.
Heb je wel eens onderzocht waardoor dat zou komen?
Ik heb zelf nog nooit Roon gebruikt (je moet er volgens mij ook voor betalen) maar kwam deze site tegen met uitleg wat Roon inhoud. Betekend dat je dan voor software hebt betaald die je niet gebruikt? Na wat ik er van heb gehoord is het de meest uitgebreide en prettige software om je muziek collectie te beheren. Maar nogmaals geen eigen ervaring.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

AudioEnZo

Citaat van: vergeerr72 op december 20, 2022, 23:36:31
Mijn ervaring is dat dat via Roon afspelen minder klinkt.
Ik heb onlangs nog eens daarnaar geluisterd, kan hier vrij gemakkelijk omschakelen van Roon naar bijvoorbeeld BubbleuPnp of mconnect, maar kon daar geen kwaliteitsverschil in ontdekken. Nou gebruik ik geen DSP in Roon, wellicht dat daar verschil in zou kunnen zitten....


katwax

Citaat van: Rowdy op december 21, 2022, 10:13:57
https://www.alpha-audio.nl/review/live-stream-review-roon-audirvana-foobar-jriver/?highlight=Roon+
Mja reviews gedaan door deze site hebben in het verleden al gebleken fout te zijn.
Als ik dan deze review lees dan zie ik hier dat ze niet altijd via zelfde driver vergelijken, dat ze het "out of the box" vergelijken, maar dan op het einde over bitperfect spreken. Zover ik begrepen heb is oa Roon niet default bitperfect.
Ik zou dus zeggen waarde van review 0.
Mijn ervaring, als het bitperfect is ingesteld, er geen verschil te merken is en zo zou het ook moeten zijn trouwens.

Vergeer heb je de PiCorePlayer al eens bekeken, daar kan je ook zeer veel tweaks mee doen. Geen idee of het zover gaat als Gentooplayer.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vergeerr72

piCore wel eens bekeken. Gentooplayer gaat volgens mij met iets verder en gebruikt een andere Linux versie, Gentoo. PiCore, MoOde zitten allemaal op raspian.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

katwax

Citaat van: vergeerr72 op december 21, 2022, 14:11:55
piCore wel eens bekeken. Gentooplayer gaat volgens mij met iets verder en gebruikt een andere Linux versie, Gentoo. PiCore, MoOde zitten allemaal op raspian.
PiCore is een eigen OS, Moode gebruikt inderaad raspbian en Gentooplayer zal inderdaad Gentoo gebruiken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543