Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Gestart door M, september 16, 2016, 10:59:22

« vorige - volgende »

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

vik

Als het de Supra HD-5 is moet deze prima werken. CineMike heeft hem getest in een 15 meter variant op de Sony Laser projector in combinatie met een Oppo 203.


Citaat van: riwi op februari 10, 2017, 11:22:22
Ik heb sinds gisteren ook de Oppo UDP-203 UHD speler thuis staan.
Ik heb nog wel problemen met de HDMI helaas. Ik heb er een Supra HDMI kabel van 12 meter (a 200 euro) bij gekocht. Maar als ik de Oppo op Auto resolutie zet dan komt er geen beeld op de JVC X5000. Pas als ik custom resolutie 2160p24 kies dan heb ik wel beeld. Daar wil ik nog een mail over sturen naar Grobi die deze kabel specifiek aan raden voor 2160p60. Ik kreeg hem wel op 2160p50 als ik 4:2:0 instelling en 8 bit kleurdiepte kies. Ik heb de kabel nog niet weg gewerkt, hij ligt nog semi opgerold door de kamer, misschien wordt het beter als de kabel mooi recht ligt.

Gisteravond een paar schijfjes geprobeerd (Sicario, Revenant, Magnificent seven, Underworld) en het ziet er mooi uit. Maar ik blijf wel knoeien met de settings op de JVC X5000.
Ik heb zowel de aanbevelingen van het AVS forum (profiel Rec2020 geladen, Gamma D, picture/dark/bright op 12,5,4 en contrast op 18) als de instellingen van Ekki uitgetest (Gamma D picture/dark/bright op 14,2,2 met contrast op +21 en brightness op +13)
Het beeld ziet er dan wel spectaculair uit, maar ik heb voortdurende het gevoel naar een soort kunstmatig iets te kijken. Dwz het ziet er niet natuurlijk uit. Als je overstapt op de HDR stripping mode dan is het beeld in vergelijk erg flets, maar wel meer correct. Met Ekki's contrast setting van +21 heb je duidelijk clipping in heldere gedeeltes. Ik zal vanavond met de Sony disc en het testbeelden menu eens kijken waar je het clipping punt het best kan leggen. Ik zag bij Revenant knal witte luchten waar als je het contrast terug schroeft je de lucht mooi lichtblauw ziet worden. Dan ben je dus te veel aan het clippen.

Verder leuk dat de speler zonder verdere instellingen mijn nfs, smb en dlna shares ziet en kan gebruiken.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

master30

Misschien een overbodige reactie, maar heb je de laatste firmware er al op staan?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

DVDmartinDVD

Hoi Riwi,

ik heb de zelfde combi JVC - Oppo in het begin ook erg lopen klooien met die resolutieknop.
uiteindelijk reageerde de JVC beter op de Oppo, vraag me niet hoe. Het leek wel of ze even aan elkaar moesten wennen :)
Ook na de laatste firmware Oppo start nu alles sneller op.

Het 4K verhaal, ik heb mijn JVC speciaal laten kalibreren voor UHD. Het klopt wel dat het wit soms iets te fel is, het kan gewenning zijn?

Ik gebruik als HDMI Kordz EVX 1.4 10M lang en kan gewoon alles spelen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

riwi

Citaat van: master30 op februari 10, 2017, 11:40:11
Misschien een overbodige reactie, maar heb je de laatste firmware er al op staan?
Ik kreeg sneller een nieuwe firware op de Oppo dan dat ik er beeld uit had :)
En de JVC is ook bijgewerkt via de seriele kabel met de laatste versie.

riwi

#904
Citaat van: vik op februari 10, 2017, 11:38:51
Als het de Supra HD-5 is moet deze prima werken. CineMike heeft hem getest in een 15 meter variant op de Sony Laser projector in combinatie met een Oppo 203.

Volgens mij is het die HD-5 ja. Ik zal straks nog even op de verpakking kijken voor de zekerheid.

<edit>
Net gechecked en inderdaad HD-5 staat er op de verpakking.

vik

Als het deze is moet hij gewoon werken. Zie hier mijn topic:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=158143.msg2932246#msg2932246



Citaat van: riwi op februari 10, 2017, 18:27:35
Volgens mij is het die HD-5 ja. Ik zal straks nog even op de verpakking kijken voor de zekerheid.

<edit>
Net gechecked en inderdaad HD-5 staat er op de verpakking.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

jurgman

Misschien doe ik iets helemaal fout, maar ik snap die "favorites" functie niet zo. Ik krijg dat niet voor elkaar. Hoe vaak ik ook op die * knop druk. Die doet niets.  ???
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

Raymen

#907
oeps
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

IMWhizzle

Als ik alleen 4K blurays wil kijken maakt dit apparaat echt verschil ten opzichte van een xbox one s (los van de audio bitstreaming).
Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K

bigbro

hoor graag jullie mening.

Heb inmiddels een mooie Oled 65ef950v. Wanneer ik nu blurays afspeel is het beeld mooi maar het is niet echt wow. Sommige series op Netflix zien er beter uit. Het zou kunnen zijn dat mijn speler de oorzaak is, dit is een Oppo bdp83S

Vraag: ga ik naar jullie mening veel verschil zien als ik deze vervang door de UDP203 bij het afspelen van niet UHD blurays?

riwi

Ik denk eerder dat er iets fout is ingesteld als netflix er beter uitziet dan bluray vanaf de bdp83se.
Ik verwacht ook niet een groot verschil te zien tussen de bdp83 en de udp203.

Ik heb momenteel de bdp95 en de udp203 op elkaar staan, maar heb nog geen bluray schijfje in de udp203 gehad.

Andere vraag aan de udp203 eigenaren. Ik heb al een paar keer gehad dat ik (serie) files (vanaf netwerk) speel en een stukje vooruit spoel (met fast forward) omdat ik nooit kan onthouden welke aflevering ik al gezien heb en welke niet, dat het geluid niet terug komt als je weer op play drukt. Dwz je drukt play en direct fast forward tot je op +-3 minuten van het begin bent en dan druk je play om weer te normaal te spelen. Dan blijft het vaak stil bij mij. Als ik dan op stop druk en weer play (en de resume functie) dan is het geluid er weer.

frankly

Citaat van: riwi op februari 13, 2017, 10:07:44
Andere vraag aan de udp203 eigenaren. Ik heb al een paar keer gehad dat ik (serie) files (vanaf netwerk) speel en een stukje vooruit spoel (met fast forward) omdat ik nooit kan onthouden welke aflevering ik al gezien heb en welke niet, dat het geluid niet terug komt als je weer op play drukt. Dwz je drukt play en direct fast forward tot je op +-3 minuten van het begin bent en dan druk je play om weer te normaal te spelen. Dan blijft het vaak stil bij mij. Als ik dan op stop druk en weer play (en de resume functie) dan is het geluid er weer.
Hi, Ik had al zo'n vermoeden dat ik niet de enige was, ook hier hetzelfde euvel, bij afspelen van bestanden van mijn NAS, na vooruitspoelen ben ik bij play mijn audio kwijt.
Is vooralsnog alleen op te lossen door opnieuw te starten.. Heb mail naar Oppo gestuurd.
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

riwi

Citaat van: frankly op februari 13, 2017, 17:57:52
Heb mail naar Oppo gestuurd.
Dank je voor je reply en de mail naar Oppo.

master30

#913
Hier met doorspoelen van een mkv (songtitle) geen last dat het geluid niet meer doet.

Ik zit nog op de 33beta firmware bedenk ik me net. Ik zal is updaten en dan weer testen of ik ook geen audio meer heb na het versneld spoelen
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

frankly

Zojuist reactie van Oppo support; ;D

Frank,

This is something that has been reported to us and is currently under investigation for resolution through future firmware releases.

Best Regards,

Customer Service
OPPO Digital, Inc.
162 Constitution Dr.
Menlo Park, CA 94025
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

hully

#915
ik heb een laatste generatie LG OLED 4K (E6V) en ben op zoek naar een bluray UHD speler. Ik gebruik het geluid van de tv zelf (dus geen receiver met speakers), en heb een nvidia shield. Het gaat mij dus puur om het afspelen van schijfjes en dan alleen maar uhd blurays. Kortom, ik zoek een speler die 4k en 4k hdr vanaf disc mooi weergeeft (en als het kan zo goedkoop mogelijk). Meer niet.

1)
Is deze Oppo op deze vlakken (veel) beter dan bijv. de hele goedkope xbox one s of bijv. de Samsung UBD-K8500?

2)
Komt er Dolby Digital ondersteuning voor deze Oppo en zo ja, heeft dat veel zin (of komen er geen films met Dolby Digital HDR?)

grt

riwi

Voor vraag 1 verwijs ik naar het unboxing filmpje : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=159577.msg3000598#msg3000598
Bij vraag 2 bedoel je Dolby Vision neem ik aan. Dat staat niet op UHD Bluray schijfjes.

Martijnst1990

Unboxing gekeken, weet niet of ik hem grappig vind of erg vervelend :P Maar wat een prijsverschil tussen Amerika en hier zeg  :o $ 549,00 vs € 849,00..
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Mazzie

Citaat van: Martijn90 op februari 14, 2017, 11:39:22
Maar wat een prijsverschil tussen Amerika en hier zeg  :o $ 549,00 vs € 849,00..
Helemaal mee eens. Zeker als je bedenkt dat 549 dollar ~518 euro is. Waar zit dat hem in eigenlijk? Het weerhoudt mij er tot nu toe van om er 1 aan te schaffen.

blue-eyes

Importheffingen, wisselkoers, opslag voor de keten na USA, btw (ook op de importheffing!), transportkosten, kosten distributie NL, etc. etc.


Met Trump zijn maatregelen, de status van de EU wordt dit alleen maar groter.



Argument wegens prijsverschil dit niet te kopen vind ik een rare. Je hebt een budget en daar past dit wel of niet in. Anders haal je 'm lekker zelf uit de USA ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

#920
Engeland kan ook evt. Daar is ie ook goedkoper volgens mij. 649 pond. Met import en verzending erbij en je eigen netsnoer blijf je misschien wel onder de 850 euro.

Als je hem in de US koopt is je Bluray gedeelte gelimiteerd op regio A.

RobertVanWoerden

Citaat van: Blue-Eyes op februari 14, 2017, 12:03:35
Importheffingen, wisselkoers, opslag voor de keten na USA, btw (ook op de importheffing!), transportkosten, kosten distributie NL, etc. etc.


Met Trump zijn maatregelen, de status van de EU wordt dit alleen maar groter.



Argument wegens prijsverschil dit niet te kopen vind ik een rare. Je hebt een budget en daar past dit wel of niet in. Anders haal je 'm lekker zelf uit de USA ;)
maar toch, de machines worden allemaal in China gemaakt. Rechtstreeks van China naar Oppo Uk zou dan toch niet zo een groot prijsverschil moeten geven.

blue-eyes

#922
Misschien hebben wij slechtere import regelingen met China dan dat de USA heeft? Misschien heeft Oppo wel een fabriek in USA? Geen idee allemaal.
Feitelijk is de prijs die in NL wordt gevraagd.

Als dat te veel is, meer dan je budget is is de speler out of your league. Dan is het frustrerend als ogenschijnlijk de speler buiten NL goedkoper is. Afgezien van lijkt, heb je de keuze om dat apparaat te kopen.
Wat mij betreft heel simpel. Of laat ons economisch systeem aanpassen :) :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mazzie

Citaat van: Blue-Eyes op februari 14, 2017, 12:03:35
Importheffingen, wisselkoers, opslag voor de keten na USA, btw (ook op de importheffing!), transportkosten, kosten distributie NL, etc. etc.

Met Trump zijn maatregelen, de status van de EU wordt dit alleen maar groter.

Argument wegens prijsverschil dit niet te kopen vind ik een rare. Je hebt een budget en daar past dit wel of niet in. Anders haal je 'm lekker zelf uit de USA ;)
Beetje kort door de bocht he? ;)

In mijn budget past het prima. Alleen voelt het niet lekker dat iemand een stuk verderop meer dan een derde minder betaalt voor hetzelfde product. Bij de meeste andere audio/video apparatuur is dat verschil lang niet zo groot. Is dan toch niet zo gek dat je je afvraagt waarom dat bij deze speler wel zo is?

fugazi_2009

Citaat van: Mazzie op februari 14, 2017, 15:42:49
Beetje kort door de bocht he? ;)

In mijn budget past het prima. Alleen voelt het niet lekker dat iemand een stuk verderop meer dan een derde minder betaalt voor hetzelfde product. Bij de meeste andere audio/video apparatuur is dat verschil lang niet zo groot. Is dan toch niet zo gek dat je je afvraagt waarom dat bij deze speler wel zo is?

Bij heel veel hifi apparatuur is dit zo als je de prijzen in de US gaat vergelijken met hier, dus dit is niet iets exclusiefs voor Oppo
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one