Oppo UDP-203 UHD Blu-ray speler

Gestart door M, september 16, 2016, 10:59:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CineSmurf

Die is inderdaad heel irritant klein. Net als van de appletv4. Altijd kwijt dat ding en omdat ie bluetooth is kan ik 'm ook niet met mijn universele bedienen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Robinmull112

Hoezo niet? Ik kan de Apple tv 4 gewoon bedienen met mijn Harmony.
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

denoontje

Citaat van: Robinmull112 op december 24, 2016, 14:04:11
Hoezo niet? Ik kan de Apple tv 4 gewoon bedienen met mijn Harmony.

of met je iphone wellicht

Da-lite

Ho Ho Ho ...de Kerstman is net langs geweest ...me very happy  :smile:
Morgen eens uitproberen en wat testen.

Nog een fijne Kerstavond voor iedereen hier van het forum.  :xmas:
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

master30

Heb je niet snel een lege doos voor het mooie plaatje gebruikt  :hehe:

Join the club  :pompom:
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Da-lite

#505
 :laugh: ..nee , daar had ik geen tijd meer voor .
Dank je
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

papaleo

Citaat van: Da-lite op december 24, 2016, 16:34:52
Ho Ho Ho ...de Kerstman is net langs geweest ...me very happy  :smile:
Morgen eens uitproberen en wat testen.

Nog een fijne Kerstavond voor iedereen hier van het forum.  :xmas:

Mmmm,een doos met opschrift Oppo onder de kerstboom,je houd zeker niet van verrassingen?
Nâw daar kom je morgen wel achter....  :D

Nee...,grapje!
Veel plezier met je nieuwe speeltje  :clapping:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

master30

Citaat van: papaleo op december 24, 2016, 16:51:16
Mmmm,een doos met opschrift Oppo onder de kerstboom,je houd zeker niet van verrassingen?
Nâw daar kom je morgen wel achter....  :D

Nee...,grapje!
Veel plezier met je nieuwe speeltje  :clapping:

er kan wel een zakje zout inzitten  >:D
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Raymen

Mischien is dat wel de kerst verpakking en zit er een samsung in 😂😂😂😂😂
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

RonG

Citaat van: Da-lite op december 24, 2016, 16:34:52
Ho Ho Ho ...de Kerstman is net langs geweest ...me very happy  :smile:
Morgen eens uitproberen en wat testen.

Nog een fijne Kerstavond voor iedereen hier van het forum.  :xmas:


Veel plezier ermee en ook allen een prettige kerstavond ;D

TopGun2010

Da's wel een heel leuk kado voor onder de kerstboom! Veel plezier!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Da-lite

Thx .. , ik keek er al lang naar uit om een 4k speler te hebben ...ik was eerst van plan om een panasonic te kopen , maar toen ik hoorde dat Oppo met eentje uitkwam ...wou ik nog even wachten.
Ik ben zelf benieuwd morgen naar het resultaat.

Citaat van: Raymen op december 24, 2016, 17:07:34
Mischien is dat wel de kerst verpakking en zit er een samsung in 😂😂😂😂😂
:clapping:  :clapping:
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

TopGun2010

Volgens deze man is upgraden vanaf de Samsung niet direct noodzakelijk voor goede beeldkwaliteit

http://peteswrite.blogspot.nl/2016/12/oppo-udp-203-review.html
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

jurgman

#514
Citaat van: road rebel op december 21, 2016, 17:48:03
In principe kun je met -bijvoorbeeld- plex wel een goede beleving halen met een OPPO als mediaspeler.
Op jouw tablet/smatphone heb je een goede user interface (zie youtube filmpje)



Details, layout en ondertitels worden automatisch opgehaald via de plex scraper.

De Oppo (zo gaat dat tenminste met de 105D) heb je ingesteld als client/ weergever.
Het liedje of de film die je gekozen hebt zal dan automatisch afspelen op jouw Oppo.

Dan heb je misschien wel best of both worlds, mijn inziens is het kiezen van filmpjes of series op TV aan de hand van een afstandsbediening iets van vorig decennium  ;)

Ik ben benieuwd hoe je dat hebt gedaan. Ik kan de OPPO binnen PLEX nergens zien als "weergever". Een sessie initiëren vanuit PLEX lukt dus niet. Vanaf de OPPO een sessie initieren gaat wel goed. Dan zie ik vanuit PLEX een "generic" player sessie lopen.
De OPPO is trouwens erg vlot in het doorlopen van de netwerk mappen structuren. Beeld is top. Ik kijk voornamelijk Blurays omgesmurfd naar MKV via makemkv.
Alle Audio en Video intact, maar dan in een MKV container.
Ook nog even generic MKV's getest. Series en films. Nog geen issues ondervonden. Buiten dat ik nu een Interface (KODI) mis.
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

papaleo

#515
Kreeg dit gisteren toegespeeld van een forumlid...

Ik wil niet bashen en zeker geen roet in jullie Kerstontbijt-diner gooien maar voor wie nog twijfelen tussen een Oppo en een Panasonic...?!
Hier een verslag/review door iemand die èn een Pana heeft en een Oppo...

https://www.avforums.com/threads/panasonic-dmp-ub900-4k-ultra-hd-blu-ray-player-review.2023929/page-196#post-24540635

Vrolijk Kerstmis...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

maximus79

Citaat van: papaleo op december 25, 2016, 10:33:26
Kreeg dit gisteren toegespeeld van een forumlid...

Ik wil niet bashen en zeker geen roet in jullie Kerstontbijt-diner gooien maar voor wie nog twijfelen tussen een Oppo en een Panasonic...?!
Hier een verslag/review door iemand die èn een Pana heeft en een Oppo...

https://www.avforums.com/threads/panasonic-dmp-ub900-4k-ultra-hd-blu-ray-player-review.2023929/page-196#post-24540635

Vrolijk Kerstmis...
Maar wel zijn pana te koop staan nu [emoji1]

Merry xmass.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

papaleo

#517
Citaat van: maximus79 op december 25, 2016, 10:37:51
Maar wel zijn pana te koop staan nu [emoji1]

Merry xmass.

Hou me ten goede,ik ben ook een Oppo aanhanger,als hij zijn 900 te koop aanbied gaat hij er waarschijnlijk van uit dat het opgelost gaat worden
Ik denk ook wel dat de meeste 'problemen' door fw updates zullen worden opgelost,maar ik vind het niet iets voor Oppo dat ze een machine welke nog maar half af is met veel bombarie op de markt flikkeren...,ik zou in iedegeval vertieft zijn.

Of hij gebruik zijn review om zijn 900 sneller te kunnen verkopen... ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

maximus79

#518
Citaat van: papaleo op december 25, 2016, 10:42:20
Hou me ten goede,ik ben ook een Oppo aanhanger,als hij zijn 900 te koop aanbied gaat hij er waarschijnlijk van uit dat het opgelost gaat worden
Ik denk ook wel dat de meeste 'problemen' door fw updates zullen worden opgelost,maar ik vind het niet iets voor Oppo dat ze een machine welke nog maar half af is met veel bombarie op de markt flikkeren...,ik zou in iedegeval vertieft zijn
Denk eerlijk gezegd dat hij gewoon iets niet helemaal goed doet ergens. Geen idee wat maar verschil kan nooit zo duidelijk zijn als hij aangeeft.

Heb nu 4 verschillende 4k bronnen hier ( of gehad) en dat zou betekenen dat als zijn bewering klopt dat eigenlijk de pana een stuk beter is als de rest.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

master30

Iedere gek zet tegenwoordig een review neer, gaan ze janken om het geluid dat het inladen van een disk maakt?

Ik vind dat hij juist lekker snel de disk in laad en dat hij helemaal niet veel lawaai waakt.
Hij reageert snel op start en stoppen enz.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

pameijer

Citaat van: papaleo op december 25, 2016, 10:42:20
Hou me ten goede,ik ben ook een Oppo aanhanger,als hij zijn 900 te koop aanbied gaat hij er waarschijnlijk van uit dat het opgelost gaat worden
Ik denk ook wel dat de meeste 'problemen' door fw updates zullen worden opgelost,maar ik vind het niet iets voor Oppo dat ze een machine welke nog maar half af is met veel bombarie op de markt flikkeren...,ik zou in iedegeval vertieft zijn.

Of hij gebruik zijn review om zijn 900 sneller te kunnen verkopen... ::)
Ik heb het idee dat de "bombarie" vooral door de vaste klantenschare is gemaakt en een stuk minder door Oppo zelf.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

simsatit

#521
Lijkt me zeker een hele mooie speler de Oppo,
Mooi dat er nu wat keus begint te komen en nu maar hopen dat het formaat succesvol gaat zijn er er veel discs uit gaan komen, net met mijn vrouw man of steel zitten kijken en....




Jaw dropping...
Belachelijk gewoon hoe gaaf dit er uitziet in HDR op de JVC, de dynamiek is gewoon, crushing your mind.. :)
Zo vet.

Ik speel met de Samsung, maar net als met BR, iedere goede speler zal min of meer een identiek plaatje neerzetten, geluid zal een verschil in zitten als je analoge uit kiest en dus pcm uit, dit omdat je bv een receiver hebt die de laatste formaten niet kan decoderen of omdat je meer vertrouwen in de DACs van de speler hebt (maar in bitstream zit echt geen wereld van verschil, bitstream is namelijk gewoon precies dat: bitstream, 1 en 0) of er moet een brak hdmi board gebruikt zijn, maar met een standaard van bv HDMI 2.0a lijkt me dat redelijk uitgesloten.

De belangrijke verschillen denk ik:
-DVD upscaling (WHY would you want that!??:) :) lol, maar ik vermoed Oppo en Pana dit beter doen dan de Samsung?
-BR playback ( de Samsung heeft hierin een fout nl 'non defeatable kleurverbeteraar' = epic fail) Pana en Oppo dus *op avs is dit uitgebreid gedocumenteerd, zie het officiele topic aldaar, als je voor de Sams kiest (lekker cheap te koop) houdt er dan rekening mee dat je misschien je oude BR player nog niet de deur uit wilt doen;)
-CD/SACD (zeker voor de Oppo of Pana gaan, betere DACs en de Sams heeft sowiezo geen analog out)
-Amazon etc streaming (Pana en Samsung)
-Goede AB (ik lees steeds dat de AB van de Samsung zo slecht is omdat die klein is, ben eigenlijk wel blij niet nog een kast vol met knoppen erbij te hebben, kan me voorstellen als je streamt en veel apps gebruikt dat je een uitgebreid backlit bediening wilt, maar honoustly ik vind de AB heel relaxt! But your miles may vary;) )
-Geluid van vent en disc spin, met de Sams heb ik geen klachten iig.
-Mediaplayer gedeelte, waarschijnlijk is de Pana daarin toch de beste keus nu?
-Stripped HDR met WCG behouden, vooralsnog alleen de Pana en Oppo met gebruik van HDfury Integral.
Sams kan alleen HDR, voor mensen die projecteren op een groot scherm zou ik de Sams dan ook pertinent afraden daar je een stuk donkerder beeld krijgt met HDR op een projector, zeker met een groter scherm, zeg maar + 2m breedt, zelf heb ik 2m en dat gaat nogal goed :clapping: :headbanging: ;D O0

Heb nu 12 discs, hoop dat 2017 een goed UHD jaar wordt!

Geniet er allemaal van!
Cheers

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

papaleo

Leuk om te lezen dat je met volle teuge geniet van HDR... :popcorn:  :clapping:
En het kan allemaal alleen maar beter en nog mooier gaan worden,want deze techniek staat eigenlijk nog net in de kinderschoenen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

simsatit

#523
Citaat van: papaleo op december 25, 2016, 23:15:13
Leuk om te lezen dat je met volle teuge geniet van HDR... :popcorn:  :clapping:
En het kan allemaal alleen maar beter en nog mooier gaan worden,want deze techniek staat eigenlijk nog net in de kinderschoenen.

Ja het is dan ook echt niet normaal meer...

Ik kan me goed herinneren dat ik dit pas een paar keer in mijn hobby heb mee mogen maken.
De eerste keer dat mijn Barco 808s na een perfecte calibratie weer aan ging met een hoogwaardige scaler, inmiddels 12 jaar geleden, daarna met de HD1 (die ik notabene van jou gekocht had!), die resolutie.. wow..
Toen volgde nog een HD350, een X35 een RS20 en nu dan de X5000, OMG, dit heb ik nog nooit eerder gezien, het is echt bizar..

Dit moet wel de beste aankoop zijn die ik ooit op HT gebied gedaan heb, en de match qua HDMI handshake ism de Sams is perfect, met de 1.4 receiver had ik problemen de HTPC en de BR player te 'handshaken' (weeeeird woord), maar no probs met de Sams die direct op de HDMI 1 ingang van de JVC zit, gelukkig, hier maakte ik me t meest zorgen over, gelukkig onterecht..

Het blijft me verbazen dat HDR, ja het is donkerder, maar alles wat licht geeft, zoals engine burns van space craft zoals in man of steel of explosies of.. of... of.. wow, mesmerising, echt ik ben zeer onder de indruk er van.
Gewoon BR en BR via de HTPC met Madvr en SVP is waanzinnig, 3D ook, maar UHD HDR is absoluut my fave en beter demo materiaal is er haast niet denk ik...

Kan niet wachten op 'the shallows' zou volgende week in de bus moeten liggen, schijnt toch wel een referentie disc te moeten zijn!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

DVDmartinDVD

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR