Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Gestart door master30, april 17, 2016, 15:26:46

Vorige topic - Volgende topic

EricR

Er was een scene uit I Am Number Four waarbij het voor een aantal gebruikers duidelijk zichtbaar was, ergens in dit topic is dit wel terug te vinden. Ik heb het destijds getest maar niet kunnen dupliceren, in verschillende setups. Het lijkt dus een compatibility issue te zijn met bepaalde algoritmes van sommige tv's/beamers/receivers.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

riwi

Het is niet bij bepaalde scenes alleen. Het is in alle films en series te zien. Bij sommige scenes duidelijker dan bij andere. Voor mij maakt het de VXP min of meer onbruikbaar. Ik heb getest op de projector JVC X5000 en een Samsung LCD TV (46ES8000). Beide laten de flikkeringen zien.

@Akosoft : adaptive contrast? Dan zet jij dus ook de hele VXP uit. Die VXP adaptive Contrast setting zet de hele VXP Aan / Uit / Demo. Da's hetzelfde als op de gele knop drukken.
Ik heb shadow enhancement op 0 gezet en highlight enhancement op 20. Daarmee had ik iets minder last van de flikkeringen, maar het kwam nog steeds te vaak voor. Dus ik heb de VXP uit gezet.

Akosoft

Hmm, ik weet niet of je in deze gelijk hebtr, want volgens mij zet je alleen de adaptive contrast dan neutraal vast zodat hij niet per scene automatische aanpassingen doet. Leek me logisch. Maar wie het echt weet mag het zeggen... :)

Raymen

I am number four
Rond de 55:30 loopt hij naar die schuur
Bij mij lijkt het wel een beetje of het dan weerlicht (0nweer)

Maar hoe bedoel je nu met sia stand
Moet ik hem voor elke film deactiveren
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

Kanariepiet

Hoe laten jullie de Dune de videooutput doen?
- Alles door de Dune laten scalen naar 4k, maar wel met de juiste framrate.
- what you have is wat you het, dus dvd file van 576p uitsturen in 576p, 1080i naar 1080i, etc en dan de tv de rest laten doen.

Ik heb op het AVSforum gelezen dat de scaler van de Dune erg goed is.

riwi

Citaat van: Akosoft op januari 19, 2017, 11:53:30
Hmm, ik weet niet of je in deze gelijk hebtr, want volgens mij zet je alleen de adaptive contrast dan neutraal vast zodat hij niet per scene automatische aanpassingen doet. Leek me logisch. Maar wie het echt weet mag het zeggen... :)

Je wisselt met deze setting precies hetzelfde als met de gele knop. Dus uit / aan / demo mode.

Grindtegel

Ik heb het altijd aanstaan en mij is tot nu toe niks opgevallen. Ik zie het niet maar ga er ook niet speciaal op letten onder het motto "once you've seen it you never can unsee it"  :P

Ik zag vroegah ook nooit het regenboog effect op mijn dlp (wel als ik er moeite voor deed) Zou het daarmee te maken kunnen hebben?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Raymond187

RonG

Citaat van: Raymen op januari 19, 2017, 12:38:36
I am number four
Rond de 55:30 loopt hij naar die schuur
Bij mij lijkt het wel een beetje of het dan weerlicht (0nweer)

Net ff gecheckt en idd, is daar een lichte flikkering, maar niet zo erg als jij omschrijft.

Raymen

Okee ja ik vindt het bijzonder irritant
Mischien zie jij het minder
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

thanksalot

Iemand enig idee wat de 'fast smb' access doet? Je krijgt ook een waarschuwing als je het aanzet (problemen met bitrates >100mbit, dus was wat aan het vogelen). Overigens geen verschil gemerkt nadat ik het had aangezet.

Ook nog wat zitten rommelen met die 3 bufferinstellingen maar ook daar geen enkel verschil opgemerkt.

Kanariepiet

Hoe hebben jullie de video instellingen staan, ik ben al aan het zoeken op internet, maar kan nou niet echt een goede handleiding hiervoor vinden.

EricR

Citaat van: thanksalot op januari 20, 2017, 09:38:03
Iemand enig idee wat de 'fast smb' access doet? Je krijgt ook een waarschuwing als je het aanzet (problemen met bitrates >100mbit, dus was wat aan het vogelen). Overigens geen verschil gemerkt nadat ik het had aangezet.

Ook nog wat zitten rommelen met die 3 bufferinstellingen maar ook daar geen enkel verschil opgemerkt.

Wat er precies veranderd met deze optie is niet duidelijk maar het zorgt in sommige gevallen voor betere prestaties via SMB. De optie is niet compatible met alle opstellingen, bij de 1 werkt het en bij de ander levert het juist problemen op. Als je weleens snelheid te kort komt is het dus wel de moeite waard om te proberen.

@kanariepiet:
Dit zou bij mij compleet afhangen van welk apparaat er beter upscaled, is een kwestie van proberen.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

Kanariepiet

I know, maar heb geen idee hoe ik dit dan de Dune laat doen om een vergelijk te maken  :-[
Nu gooit hij eruit wat erin gaat, de Shield maakt er 4k van en ben erg benieuwd hoe de Dune dit doet.

Citaat van: EricR op januari 20, 2017, 16:38:51
Wat er precies veranderd met deze optie is niet duidelijk maar het zorgt in sommige gevallen voor betere prestaties via SMB. De optie is niet compatible met alle opstellingen, bij de 1 werkt het en bij de ander levert het juist problemen op. Als je weleens snelheid te kort komt is het dus wel de moeite waard om te proberen.

@kanariepiet:
Dit zou bij mij compleet afhangen van welk apparaat er beter upscaled, is een kwestie van proberen.

riwi

Citaat van: kanariepiet op januari 20, 2017, 15:26:01
Hoe hebben jullie de video instellingen staan, ik ben al aan het zoeken op internet, maar kan nou niet echt een goede handleiding hiervoor vinden.

Als je weergever geen 4k aan kan dan zet je hem op 1080p23.976
Als je weer gever wel 4k aan kan dan ligt het aan de weergever. Wil je "native" kijken dan zet je bij normaal materiaal de resolutie op 1080p23.976 en bij 4k materiaal op 2160p23.976. Als je je 1080p materiaal wil laten upscalen door de Dune zet je hem op auto of op 2160p23.976

En dan vergelijken wat je het mooiste vind met test patronen en dergelijke.

Raymen

Maar als ik 1080p als 1080p
En 4k als 4k wil
Werkt dan auto ook

Kanariepiet

Zo alweer wat verder met testen en hierbij mijn eerste bevindingen:
+ Beeld is echt super, beste tot nu toe wat ik van een mediaplayer heb gezien
+ Instellings mogelijkheden
+ Het is en blijft een Dune :headbanging:

- Coverart zeer beperkt (vooral bij series, ga je naar seizoen of aflevering dan zie je gewoon een map of bestand)
- Zo goed als geen audio cover ondersteuning
- In moviecollection blijf je je eigen een ongeluk drukken voordat je daadwerkelijk de covers te zien krijgt

Zelfs mijn wederhelft vindt het er allemaal wat ouderwets uitzien en is natuurlijk verwend met Kodi, daar de Popcorn A500 dezelfde chipset als deze Dune en de moviewall en musicwall ondersteuning een pak beter is overweeg ik toch deze te gaan testen.

Kjelt

Ik heb de mijne inmiddels ook up and running, ik vind de moviescraper geweldig.
We zaten bij de oude Dune elke keer op imdb te kijken wat het was en dat kostte best wel wat tijd.
Nu eenmalig een uurtje gespendeerd voor 180 titels en degene die hij niet kon vinden manueel bevestigen en het is een genot om nu een film te zoeken.  :thumbs-up:
Enigste minpuntje dat ik gisteren tegenkwam was dat spoelen in een dvd film niet echt lekker werkt, dat was bij de 3 beter maar zou ook aan de film kunnen liggen.

riwi

Citaat van: Raymen op januari 20, 2017, 18:00:32
Maar als ik 1080p als 1080p
En 4k als 4k wil
Werkt dan auto ook

Nee op stand auto scale't ie alles naar 2160p. Op zich is dat niet erg, maar als je dus met de resolutie van de bron naar de weergever wil moet je telkens die setting wijzigen in de Dune.

Citaat van: kanariepiet op januari 21, 2017, 15:28:48
- In moviecollection blijf je je eigen een ongeluk drukken voordat je daadwerkelijk de covers te zien krijgt

Zelfs mijn wederhelft vindt het er allemaal wat ouderwets uitzien en is natuurlijk verwend met Kodi, daar de Popcorn A500 dezelfde chipset als deze Dune en de moviewall en musicwall ondersteuning een pak beter is overweeg ik toch deze te gaan testen.

Hoe zo? Als je de moviecollectie start zie je toch gelijk de covers? Of bedoel je bij het scrapen?
Ik vind het vooral jammer dat je maar zo weinig films tegelijk op het scherm ziet. Ik vind de manier waarop het gemaakt is wel mooi. Ik vind ook mooi dat je een acteur kan kiezen en dan direct ziet welke film in je collectie hij verder nog in speelt.
Ik had even een folder met wat series gescanned, maar het lijkt meer op films dan op series gericht te zijn.

riwi

Citaat van: Kjelt op januari 21, 2017, 16:54:24
Ik heb de mijne inmiddels ook up and running, ik vind de moviescraper geweldig.

Ik had een folder verplaatst van de ene plek naar een andere. En dan moet je wel opnieuw scannen en bevestigen. Helaas. Maargoed meestal laat je de spullen wel op dezelfde plek staan. Hoewel ik best vaak sleutel aan de indeling. Het zou handig zijn als je de scraper kan vertellen "deze folder is verplaatst". Dus /films/mkv is nu /movies/mkv geworden.

Kjelt

Moest je dan ook opnieuw alles weer bevestigen of onthoud hij wel wat de vorige keer gekozen was?

Kanariepiet

Als je de speler opstart moet je eerst op movie collection klikken, dan op all movies oid en dan krijg je nog het genre scherm en dan pas de covers, verder doet de scraper het goed.

Series worden ook goed herkend, maar als je op de cover drukt, krijg je de info net als bij movies, dat is mooi, maar zodra je dieper dus seizoen of afleveringen gaat is de mooie schil weg.

Citaat van: riwi op januari 21, 2017, 16:55:39
Nee op stand auto scale't ie alles naar 2160p. Op zich is dat niet erg, maar als je dus met de resolutie van de bron naar de weergever wil moet je telkens die setting wijzigen in de Dune.

Hoe zo? Als je de moviecollectie start zie je toch gelijk de covers? Of bedoel je bij het scrapen?
Ik vind het vooral jammer dat je maar zo weinig films tegelijk op het scherm ziet. Ik vind de manier waarop het gemaakt is wel mooi. Ik vind ook mooi dat je een acteur kan kiezen en dan direct ziet welke film in je collectie hij verder nog in speelt.
Ik had even een folder met wat series gescanned, maar het lijkt meer op films dan op series gericht te zijn.

riwi

Ik hoefde niet weer opnieuw de films te bevestigen gelukkig. Dus alleen scannen was genoeg.

Citaat van: kanariepiet op januari 21, 2017, 17:06:19
Series worden ook goed herkend, maar als je op de cover drukt, krijg je de info net als bij movies, dat is mooi, maar zodra je dieper dus seizoen of afleveringen gaat is de mooie schil weg.

Dat had ik ook gezien. Misschien maken ze dat nog mooier in de toekomst.

Raymen

Heb die scraper geprobeerd
Maar toch snel weer terug naar dune explorer gehaan
Vindt ik fijner werken

Kanariepiet

Maar dat moet je wss handmatig op de pc doen? Dat willen wij hier dus niet, meer plug en play.

Citaat van: Raymen op januari 21, 2017, 17:35:28
Heb die scraper geprobeerd
Maar toch snel weer terug naar dune explorer gehaan
Vindt ik fijner werken