Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Gestart door master30, april 17, 2016, 15:26:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xynyx

#725
Bij het afspelen van een DVDrip slaat de speler veelal vast bij het overgaan naar een nieuw chapter. Mijn ouwe Base 3 speelde deze gewoon af.

Je kan dan ook geen skip doen om toch door te gaan. In het instellingsmenu  DVD Type 1 of 2 kiezen maakt niet uit. Zelfde euvel...

Iemand toevallig hetzelfde tegengekomen?

Ralph71

Citaat van: gerard1 op februari 16, 2017, 17:37:49

Deze codec kom ik al meer tegen in bluray rips van bv blindspot en vikkings, ondertitels met vlc wel te zien maar met de dune niet.

Ik dacht dat het een probleem was bij de Smart D1, maar heb het ook bij de Solo 4K die ik gisteren ontvangen heb via Wifimedia. Bij veel recente DTS-HD mkv bestanden van P2H (o.a. Fantastic Beasts and Where to Find Them) zie ik geen ondertitels, terwijl ze er met VLC wel degelijk zijn. Zijn er meer die dit probleem hebben? Hopelijk wordt dat snel opgepakt bij de volgende firmware.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

RonG

Citaat van: Ralph71 op maart  5, 2017, 12:47:53
Ik dacht dat het een probleem was bij de Smart D1, maar heb het ook bij de Solo 4K die ik gisteren ontvangen heb via Wifimedia. Bij veel recente DTS-HD mkv bestanden van P2H (o.a. Fantastic Beasts and Where to Find Them) zie ik geen ondertitels, terwijl ze er met VLC wel degelijk zijn. Zijn er meer die dit probleem hebben? Hopelijk wordt dat snel opgepakt bij de volgende firmware.

Nog niet gehad, maar zal de fantastic beast...... eens downloaden om te testen.
Moet ik wel zeggen dat ik altijd de BR iso download en daar met makemkv een mkv mee maak.

Ralph71

Citaat van: RonG op maart  5, 2017, 12:55:39
Nog niet gehad, maar zal de fantastic beast...... eens downloaden om te testen.
Moet ik wel zeggen dat ik altijd de BR iso download en daar met makemkv een mkv mee maak.

Dank je wel alvast, ben benieuwd naar je bevindingen.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

RonG

#729
Citaat van: Ralph71 op maart  5, 2017, 18:41:12
Dank je wel alvast, ben benieuwd naar je bevindingen.

Ben je niet vergeten:), zal straks testen.

Nieuwe firmware
170307_0153_r11 Beta

http://dune-hd.com/firmware/solo4k/

Release notes
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Ralph71

Citaat van: RonG op maart  8, 2017, 10:25:02
Ben je niet vergeten:), zal straks testen.


Je kan Doctor Strange (2016/2017) NL-RENTAL (DTS-HD MA) ook proberen, daar werkte bij mij de ondertiteling ook niet. Zal de firmware update vanavond ook weer uitvoeren.  :smile:
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

RonG

Citaat van: Ralph71 op maart  8, 2017, 11:49:45
Je kan Doctor Strange (2016/2017) NL-RENTAL (DTS-HD MA) ook proberen, daar werkte bij mij de ondertiteling ook niet. Zal de firmware update vanavond ook weer uitvoeren.  :smile:

Deze getest en idd, wel subs op de pc via VLC maar de dune ziet ze niet. Ook na de update niet.

Ralph71

Citaat van: RonG op maart  8, 2017, 18:38:07
Deze getest en idd, wel subs op de pc via VLC maar de dune ziet ze niet. Ook na de update niet.

Dank je wel voor het testen, ligt dus aan de Dune. Hopelijk kunnen ze dat ook oplossen bij een volgende update.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

EricR

Waar kan ik deze versie van Fastastic Beasts... vinden? Dan zorg ik dat Dune op de hoogte gesteld wordt.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

RonG

Citaat van: EricR op maart  9, 2017, 11:29:45
Waar kan ik deze versie van Fastastic Beasts... vinden? Dan zorg ik dat Dune op de hoogte gesteld wordt.

De fantastics beast versie welke ik had had wel subs maar kan zijn dat ik een andere gedownload heb natuurlijk, maar bij die DR Strange versie had ik het ook.

riwi

De bruikbaarheid van de mediacollection/scraper overzicht is sterk verbeterd nu.
Je kan veel meer films zien op 1 scherm. Je kan met de A toets kiezen tussen allerlei formaten. Leuk.
En het bladert ook lekker vlot (met een SSD als cache).

Ralph71

Citaat van: EricR op maart  9, 2017, 11:29:45
Waar kan ik deze versie van Fastastic Beasts... vinden? Dan zorg ik dat Dune op de hoogte gesteld wordt.

Je hebt PM.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Raymen

#737
Kan iemand mij helpen met de juiste instellingen in de dune

Ik krijg niet de juiste output van het beeld wat ik wil

4k moet 4k zijn
720p-> 720p
1080p ->1080p

Maar momenteel en ik heb van alles geprobeerd scaled hij de 1920x800p allemaal naar 4k
Als ik fixed 1080p doe scaled hij 4k naar 1080p


Iemand een idee wat de juiste instellingen zijn
Alles auto werkt ook niet
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

EricR

Heb momenteel geen Solo4k in de buurt om het te testen maar heb je al geprobeerd VXP uit te zetten?
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

Raymen

Reageer je op mij eric

Want vxp uitzetten heeft niet echt wat met de resolutie van doen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

riwi

Citaat van: Raymen op maart 13, 2017, 10:27:16
Reageer je op mij eric

Want vxp uitzetten heeft niet echt wat met de resolutie van doen

Er is geen resolutie passthrough setting volgens mij. Hij schaalt alles naar de resolutie die je instelt. Dat heeft de Dune altijd al gedaan. Met Auto gaat alles naar de hoogst mogelijke resolutie zoals de HDMI handshake het ingesteld heeft.

Dat is lastig bij verschillend bron materiaal. Ik wil bv 1080i60 materiaal ook als zodanig doorgestuurd hebben (omdat de VXP niet fatsoenlijk kan de-interlacen).

Vroeger... in de Tvix had je een tabel met instellingen, dan kon je per input resolutie kiezen welke output resolutie je wilde hebben.

thanksalot

Citaat van: EricR op maart  9, 2017, 11:29:45
Waar kan ik deze versie van Fastastic Beasts... vinden? Dan zorg ik dat Dune op de hoogte gesteld wordt.

Dit probleem gaat om een bepaald format genaamd vobsub en dune is hier al jaren van op de hoogte. Schijnt vanaf een bepaalde firmware versie niet meer te werken dus wellicht kan je nog terug naar een oude.

Dit kwam overigens een paar maanden geleden langs in het dune topic op tweakers.net en toen heb ik ook een aantal bestanden gedownload die problemen gaven en werkte inderdaad niet.

EricR

Dit klopt inderdaad, Vobsub werkt op Dune alleen maar in combinatie met lage resolutie materiaal (<720p). Dune lijkt er weinig tot geen prioriteit aan te geven om dit te verbeteren omdat het format bijna niet meer gebruikt wordt.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

EricR

Citaat van: Raymen op maart 13, 2017, 10:27:16
Reageer je op mij eric

Want vxp uitzetten heeft niet echt wat met de resolutie van doen

Jazeker, ik weet dat het hier los van staat maar dacht dat het misschien de moeite waard was om te proberen aangezien VXP materiaal op kan schalen naar hogere resoluties.
Maar wat riwi zegt klopt helemaal!
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

Raymen

Oke
Nou dank je 😂

Maar ik heb vxp nooit aanstaan,omdat dat probleem met vxp er nog steeds is 😢😢
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

EricR

Helaas wel, heb het recent nog eens geprobeerd te dupliceren maar weer zonder succes. Heb er toch al een aantal gebruikers over gehoord dus er moet iets fout zitten. Een programmeur van Dune zegt dat zij ondanks dat ze het niet hebben kunnen dupliceren denken te weten dat het probleem in de Sigma SDK zit. Dit maakt het voor Dune erg moeilijk om te onderzoeken/verhelpen. Het zou dus wachten zijn op een nieuwe SDK van Sigma en dan moet de firmware hier nog op aangepast worden. Ik hoop dat ze dit snel kunnen verwezenlijken maar ik weet dat dit geen makkelijke updates zijn :(
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

riwi

Ik zag gisteravond nieuwe firmware (beta) op de Dune langskomen. Heb 'm er gelijk opgezet, maar zag zo snel nog geen nieuwe dingen.
Version "170307_0155_r11" (BETA version)

Hier een change log :
Citaat
- Fixed: When playing TrueHD/Atmos audio tracks, stuttering still could
  take place in some cases when OSD or subtitles were shown over video.

- Fixed: Playback of music video clips in Music application and movie
  trailers in Movies application did not work in some cases.

- Fixed: some PHP plugins did not work and may crash in some cases.

- Fixed: some PHP plugins may fail to load EPG information in some cases.

- Fixed: when playing MKV files via PHP plugins, time seek and audio track
  choosing did not work.

- Fixed: During AirPlay playback, playlist window was wrongly available via
  POP UP MENU / ENTER.

- Improvement: the recommendation to use System Storage shown on each My
  Collection indexing was not convenient. Now, it includes more detailed
  information and is shown only once (on first indexing); it can also be
  shown by the new button "Details..." in "Collection Management / Data
  Storage" menu.

- Updated/improved UI translations.

- Some other minor improvements/fixes.

Saarprive

Ben nieuw op dit forum maar misschien helpt onderstaande. Heeft bij mij gewerkt.

Citaat van: Robbo op februari 26, 2013, 11:38:34
Wellicht staan de subtitles in een verkeerde format opgeslagen.  Voor Dune moet dit 'ANSI' zijn, en werkt 'UTF-8' niet.

Even openen met een tekst editor (notepad bijv) en in de correcte 'encoding' optie opslaan.

N1v3K

Vandaag de Dune 4K solo lite in de aanbieding op ibood.
Incl. Licentie voor de mycollection jukebox.
:thumbs-up:

fredenivanca

Klopt, heb er maar een besteld, had nog een kortingscode voor gratis verzending ;D Kijken hoe het bevalt. Als het goed gaat gaat hij mijn mede8er vervangen
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH