Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Gestart door master30, april 17, 2016, 15:26:46

Vorige topic - Volgende topic

Kjelt

Citaat van: BeeBeeEight op november 13, 2016, 15:02:05
Bestand was niet fris. Beide spelers verslikken zich op exact dezelfde manier :)
Goed om te horen!

BeeBeeEight

Citaat van: Flavio op november 13, 2016, 13:49:14
Ik heb gisteren mijn Dune een ander plekje gegeven en het viel me op dat de Ethernet aansluiting de Ethernetkabel niet 'vastklikt' waardoor het risico dus aanwezig is dat die geen goede verbinding maakt.
Heeft iemand anders daar ook last van?
Yep... hier klikt de kabel er ook niet in. Als ik de connector iets beweeg verliest ie contact... iets om op te letten. Ik dacht dat ie ook geklikt zat maar dat was dus niet het geval.

svmnb

Kan iemand iets zeggen over benaderen van samba shares? Is de syntax voor mappen van shares hetzelfde als op de Dune Prime 3.0? Het heeft flink wat moeite gekost om dit op de prime aan de praat te krijgen, dus het zou handig zijn als dit hetzelfde is.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

BeeBeeEight

Exact hetzelfde. Maar wel makkelijker om in te stellen; via de browser kun je een lokatie meteen saven.

riwi

Citaat van: svmnb op november 15, 2016, 11:07:21
Kan iemand iets zeggen over benaderen van samba shares? Is de syntax voor mappen van shares hetzelfde als op de Dune Prime 3.0? Het heeft flink wat moeite gekost om dit op de prime aan de praat te krijgen, dus het zou handig zijn als dit hetzelfde is.

Het is handig om het tooltje dune_service_save_networkfolder.dsf te gebruiken
http://dune-hd.com/firmware/misc/

Je zet het op een usb stick (of disk) en prikt die in de dune. Geeft er een OK op en de Dune maakt een tekst file aan met alle netwerk definities.
Op de nieuwe dune steek je die stick er in en runt dan de dune_service_load_network_folders.dsf
En voila alles is terug
Ook handig voor mensen met meerdere dunes. Hou je je shares op alle dunes hetzelfde. Je kan de tooltjes ook op een netwerk share zetten, maar dan moet je die dus wel eerst met de hand aanmaken op de nieuwe Dune.

svmnb

Mooi, goed om te horen.
Beiden bedankt. ;)
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

riwi

Ik heb gisteren een 60GB SSD in de Dune gezet voor de system storage. Daarmee zou er genoeg plek moeten zijn voor veel artwork en dergelijke.

Ik zie dat de system storage maximaal 2GB groot is bij het initialiseren. Dus 58GB is weg gegooid van de ruimte. Dat is wel zonde. Kan dat niet groter?
Ik ben begonnen met scannen van de NAS met films en de artwork van de +- 1000 films past wel in de 2GB.
Is het ook mogelijk om de layout aan te passen als je via de App door de films bladert? Ik zie nu 8 films (4x2) per scherm. In mijn eigen dune_folder.txt layout heb ik 8x3 of 7x2 films per scherm. Met de 8 films in 1 blik heb je een beetje het gevoel dat je door een brievenbus aan het turen bent naar de verzameling. Verder ziet het er wel mooi uit met de info over de cast en dergelijke. Ik moet na het scannen en indexeren wel iedere film bevestigen die hij gevonden heeft, zelfs als de filenaam 100% matcht met de gevonden titel. Dat is bij 1000 films best veel werk. Dat komt misschien omdat bij mij de folder waar de film in zit niet exact de titel van de film is maar bd_filmtitel (jaar).

Raymen

Hoi riwi

Ik heb er ook meezitten stoeien
Het ziet er visueel heel goed uit
Maar ik vondt als ik door de films scrolde het lang duurde voor ik door 100 films heen was
Ook las hij elke keer ik collectie opstarte alles in
Dit duurde mij te lang (of ik doe iets fout)

Ik blijf nig lekker even bij dune explorer, werkt voor mij nog het fijnste
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

EricR

@riwi:
Dit zal ik gelijk eens navragen bij Dune, lijkt me geen lastige verbetering en op deze manier is het zonde inderdaad.

@RonG:
Beide punten (Subtitle scraper & keuzemenu voor hervatten/opnieuw) zijn eerder voorgesteld aan Dune, geloof dat beide verbetering wel op het lijstje staan, in ieder geval de subtitle scraper.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

EricR

Citaat van: riwi op november 17, 2016, 10:04:58
Ik heb gisteren een 60GB SSD in de Dune gezet voor de system storage. Daarmee zou er genoeg plek moeten zijn voor veel artwork en dergelijke.

Ik zie dat de system storage maximaal 2GB groot is bij het initialiseren. Dus 58GB is weg gegooid van de ruimte. Dat is wel zonde. Kan dat niet groter?
Ik ben begonnen met scannen van de NAS met films en de artwork van de +- 1000 films past wel in de 2GB.
Is het ook mogelijk om de layout aan te passen als je via de App door de films bladert? Ik zie nu 8 films (4x2) per scherm. In mijn eigen dune_folder.txt layout heb ik 8x3 of 7x2 films per scherm. Met de 8 films in 1 blik heb je een beetje het gevoel dat je door een brievenbus aan het turen bent naar de verzameling. Verder ziet het er wel mooi uit met de info over de cast en dergelijke. Ik moet na het scannen en indexeren wel iedere film bevestigen die hij gevonden heeft, zelfs als de filenaam 100% matcht met de gevonden titel. Dat is bij 1000 films best veel werk. Dat komt misschien omdat bij mij de folder waar de film in zit niet exact de titel van de film is maar bd_filmtitel (jaar).

Het is mogelijk om dit groter te maken, de methode is wel wat omslachtig:

Door van tevoren via de computer 2 partities te maken, de eerste met de gewenste grootte, zal de Dune de eerste herkennen als geschikt voor systeem data.
Het is dan wel noodzakelijk om deze partitie leeg te houden en op de tweede partitie wat andere data (bv. een bestand of map)  te plaatsen.

meer info kan je vinden in de release notes van de FW en hier: http://dune-hd.com/support/usb_flash_drive/

@Raymen:
in de nieuwe firmware is een optie verwerkt om de fan art ook op te slaan wanneer er genoeg opslagruimte beschikbaar is. Dit zal de laadtijd flink verkorten.
                       --> Mordaunt Short MS504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

riwi

Citaat van: EricR op november 17, 2016, 11:16:56

Door van tevoren via de computer 2 partities te maken, de eerste met de gewenste grootte, zal de Dune de eerste herkennen als geschikt voor systeem data.
Het is dan wel noodzakelijk om deze partitie leeg te houden en op de tweede partitie wat andere data (bv. een bestand of map)  te plaatsen.

Bedankt dat zal ik eens proberen. Ik zal hem aan een linux pc hangen. Misschien kan ik de partitie en het filesysteem zo resizen. De tweede partitie heb ik niet nodig eigenlijk, maar OK. Ik zal er eens mee spelen.

Rens

Is er ook al iemand die de lite versie heeft?

Voor mij heeft wifi en de tv tuner weinig meerwaarde, enige is de HDD bay welke de solo wel heeft waar ik voordeel voor mij in zie. Heb wel gevonden dat je bij de lite extra moet betalen voor betaalde opties maar misschien kan iemand hier dat bevestigen?

EricR

Wi-Fi is ook bij de Lite inbegrepen (alleen geen ac en zonder antennes) maar hij heeft inderdaad geen HDD bay en DVB-C. Daarnaast beschikt hij niet over Z-Wave en moet er inderdaad betaald worden voor het gebruik van FullBD menu's en de My Collection functie. De laatste is momenteel geloof ik wel gratis (tot naar verwachting 1 december) te gebruiken, daarna geldt voor alle gebruikers een trial periode.
                       --> Mordaunt Short MS504

master30

Is dat Zwave in combinatie met de dune zo in te stellen dat als ik een film op pauze/ stop zet dat ik dan automatisch een lamp kan laten aan gaan?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

EricR

Momenteel is de Solo4K alleen te gebruiken als Z-Wave controller, hij is dus nog niet te integreren in scripts. Dune werkt er wel aan om hem als Z-Wave client te kunnen gebruiken, dan zou dit wel mogelijk zijn.
                       --> Mordaunt Short MS504

master30

Citaat van: EricR op november 18, 2016, 09:34:52
Momenteel is de Solo4K alleen te gebruiken als Z-Wave controller, hij is dus nog niet te integreren in scripts. Dune werkt er wel aan om hem als Z-Wave client te kunnen gebruiken, dan zou dit wel mogelijk zijn.

We wachten geduldig af.
Mooist is dan een simpel tooltje in de Dune waar in je dan zelf de gewenste instellingen kan doen, dan hoef je zelf niet met een script te puzzelen
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

EricR

Dit zal lastig worden, de scripts moeten namelijk geregeld worden op een Z-Wave controller terwijl de Solo als Z-Wave client moet fungeren wanneer hij in scripts verwerkt moet kunnen worden.
Ik ben geen Z-Wave expert maar geloof niet dat het met 1 Z-Wave chip mogelijk is om een apparaat zowel als client als als controller te laten functioneren.
Wanneer de Solo dus als client gebruikt zou kunnen worden moet dit in combinatie met een andere Z-Wave controller waarop de scripts ingesteld kunnen worden.
                       --> Mordaunt Short MS504

riwi

Citaat van: EricR op november 17, 2016, 11:16:56

meer info kan je vinden in de release notes van de FW en hier: http://dune-hd.com/support/usb_flash_drive/

Nogmaals bedankt. Het is gelukt, zonder de partitie te wissen.

mount /dev/sdb1 /effe
cd /effe
#om een backupje te maken :
tar -cvzf /dune.tar.gz *
cd
umount /effe
cfdisk /dev/sdb1  => cli tool , delete beide partities en maak ze opnieuw aan met gewenste groote (30GB + rest)
e2fsck -f /dev/sdb1
resize2fs /dev/sdb1
df -h
/dev/sdb1           30G  564M   30G   2% /effe

De Dune geeft nu  aan 32GB system storage te hebben. Mooi. Ik heb de helft van de SSD genomen.

Rens

Zijn er ook al lezers die ervaring met de Zappiti 4k duo hebben, qua prijs gelijk aan de Dune solo 4K echter met ruimte voor 2 stuks 3.5 HDD's. Ziet er ook goed uit en als ik overal lees dan werkt het met de film gegevens wel erg gemakkelijk.

TopGun2010

Dank voor de tip Rens, deze heeft tenminste een normaal av formaat.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Flavio

Citaat van: Rens op november 19, 2016, 11:02:57
Zijn er ook al lezers die ervaring met de Zappiti 4k duo hebben, qua prijs gelijk aan de Dune solo 4K echter met ruimte voor 2 stuks 3.5 HDD's. Ziet er ook goed uit en als ik overal lees dan werkt het met de film gegevens wel erg gemakkelijk.

Is dat de Zappiti versie van deze Dune?

http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/50
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

TopGun2010

Dat is ook een nieuwe! Nog nergens te krijgen. Leuk! Wel 700 euro!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

master30

Dat ziet er mooi uit, ik zie alleen niets over hdmi in en uitgangen staan

TopGun2010

De Dune heeft alleen een enkele uit met max 4k 30 fps, maar wel xlr! De Zappiti heeft uit en in.

master30