Het grote Dune HD SOLO 4K Topic

Gestart door master30, april 17, 2016, 15:26:46

Vorige topic - Volgende topic

RonG

Citaat van: Bama op juni 11, 2016, 14:16:17
iemand een idee waarom de bestandsnamen worden veranderd?
Als ik op de nas kijk staat er gewoon iso en via de dune staat er tts?

Helaas niet, heb ik nog niet gezien.

riwi

Citaat van: Bama op juni 11, 2016, 14:16:17
iemand een idee waarom de bestandsnamen worden veranderd?
Als ik op de nas kijk staat er gewoon iso en via de dune staat er tts?
Geen idee. Staan er rare karakters in de naam van de file?

vwb Settings van de Dune. Deze zijn om in te stellen wat je andere apparatuur (TV, amp etc. ) aan kan. je kan dus niet een complete lijst met correcte settings hebben want die is voor iedereen anders.
Maargoed aangenomen dat je weergever geen 4k kan en je versterker wel DTS-HD en TrueHD aan kan dan :

General :
Interface Language : English (omdat ik een hekel heb aan slechte vertalingen)
Screen Saver : disabled (ik heb geen plasma).

Date & Time
DayLight saving : auto
time synch. Enabled
time server 192.168.1.1 (dat is mijn router die ook ntp doet).
Sync interval 1 day

Video
Connector : HDMI
mode : 1080p23.976
Aspect ratio Auto
Additional settings : Auto framerate=All (24/25/30/50/60)
Auto resolution : Disabled (kan ook op enabled als je versterker goed de mogelijkheden van je TV doorgeeft).
HDMI color depth = 8 bit  (10 of 12 gaf vroeger problemen dus ik houd het bij 8 )
Output color space = Auto
Default decoder colorspace = Auto
HDMI 3D support = No (ik heb een hekel aan 3D) dus ik speel altijd in 2D zelfs als de film 3D is.

Audio :
Audio connector HDMI HD Audio enabled. Als ik 4k speel en de HDMI kabel direct in de projector zet, dan zet ik deze op S/PDIF
Output mode Oroginal bitstream (laat de versterker maar decoderen)
Decoding mode (5.1) wordt niet gebruikt als je de Dune niet laat decoderen.
Output sample rate 96KHz (Gebruik je niet als de Dune niet decodeerd)
HDMI Audio Enabled (weet niet waar die voor is)
Dynamic range control : Off (ik wil geen dynamiek compressie)
Volume control : best quality (De volume control op de dune AB werkt dan niet)
Volume indication : percentage
DTS CD conversion ; disables (gebruik ik niet).

Network
Wired
Automatic (DHCP) Als je een disk in de Dune hebt die je wil benaderen zou ik de Dune een vast IP geven.
Wifi Access Point : Disabled (1 wifi station in huis is genoeg voor mij)

Applications :
Doe ik niks mee, ik zet alles uit wat uit kan.

Appearance :
Base  (de oude look van de oudste dunes).
Plain
Icons 4x3 and right panel
Icons 4x3 and right panel
Default folder view List and right panel
Animation : disabled (gaat sneller zonder animatie)
Home in title : no
Setup in menu : no
Network folders at the end : no

Playback
Language alles default Auto
Subtitles  Enable for DVD: No ; Enable for DVB : No ; Enable subs default for Files : External only, Default preference : External ; Quick toggling No, order : left to right
Bookmarks : Yes, Yes, Yes
Preference : popup : show functions menu ; Enter closes=Yes ; Show audo tages : Yes, Save Zoom : Yes, Save deinterlace : Yes, Show recording : yes, Choose BDLight playlist : Ask user (ik kies zelf de playlist uit het lijstje), return prev TV channel "Clear" Button.

Miscellaneous :
File browser : Hide system files : Yes ; Enter : Generate playlist, Play : generate Playlist ; endter DVD : Ask user, Enter Bluray : Ask user, When storage attached : Ask user
Encodings : alles op UTF8
Optical Drive : Ask user
System :
Fast disk access : enabled
Fast SMB access : disabled  (vroeger heb ik deze wel een enables gehad, nu krijg je een waarschuwing dus maar uitgelaten).
Fan Auto
DVD engine : type 2
HLS startup Auto
Buffering  DVB 100ms
Buffering HLS 3000ms
Buffering UDP : 200ms

Power management :
Power button action :Power Off
Power on mode : main screen
launch fav item on startup: none
sleeptimer=off

FW upgrade:
Ignore beta : No
Check auto : Yes
Warn about check failures : Yes
Try to keep flash during upgrade : Yes

System storage:
Not attached, Flash enabled.

Plugins :
Doe ik niks mee, ik heb alles uit het hoofd menu gedelete behalve de netwerk drives.

Advanced :
Screenshot : Eject
Screenshot format : BMP
Old remote support Type2 Black

Bama

Bedankt, ik heb een 4k tv maar zal ook even een voorbeeld geven van het verwisselen van de bestanden.

denoontje

Kunnen jullie eens wat screenshots maken van het menu van de dune? Ben wel benieuwd hoe dat er nu uitziet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

riwi

Citaat van: Bama op juni 11, 2016, 18:32:10
Bedankt, ik heb een 4k tv maar zal ook even een voorbeeld geven van het verwisselen van de bestanden.

Met een 4k tv kan je ervoor kiezen om hem op 2160p23.976 te zetten de GUI en dan evt met de Auto resolution spelen
Want op auto zal de Dune al het 1080p materiaal upscalen naar 2160p. En als je Auto resolution uit zet dan al de Dune 1080p ook als 1080p naar de TV sturen en dan zal de TV de scaling doen. Zou best kunnen dat de TV dat dan mooier doet. Dat moet je uitproberen.

@denoontje : De menu's (bij mij) zien er nog precies zo uit als vroeger. Je kan ook een iets modernere look kiezen maar die vond ik minder handig.

Ik heb ook de antennekabel nog eens aangesloten. En dan vind hij nu wel een paar zenders. 9 stuks slechts. Beetje raar. maar Ziggo Sport was er 1 van dus ik kon de F1 kwalificatie via de Dune kijken :) Wel grappig, maar niet echt nodig want daar zijn andere apparaten voor.

Harry HT

Hi Riwi,

Zou de Dune movie scrapper die waarschijnlijk beschikbaar komt via android werken? Of is dat android verhaal met Kodi weer iets anders?

Heb nu ook de Dune 4k solo staan, het beeld is zeker smoother dan de dune base 3.0 of de dune d1, prima dus.

Een 4k weergever heb ik nog niet, maar op m'n 1080p weergevers doen de 4k files en een h265 file het ook prima. 

Heb de solo 4k via de s/pdif uitgang aangesloten, alleen het dolby true hd geluidsspoor speelt ie helaas niet af. Maar goed dat zal tzt wel opgelost worden met een firmware update.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

riwi

Ik begreep dat ze de scraper functie in de huidige Dune menu's gingen integreren. Dat las ik eruit, maar weet het ook niet zeker.
Het kodi verhaal met de Dune is nog niet zo ver volgens mij.

TrueHD werkt niet via spdif zeg je? Dat zal ik zo eens uitproberen. Overigens zal er nooit TrueHD (lossless) uit de spdif komen maar zou de Dune een soort downconvert naar Dolby Digital (mp3) moeten doen dan.

Als ik 4k materiaal of 4k wil spelen moet ik kwa HDMI de Classe bypassen en dan gebruik ik de spdif voor audio. Maar tot nu toe zijn dat alleen clipjes zonder TrueHD geluid. Ik zal het straks eens testen als het voetbal klaar is. Ik vind de spdif via left audo analoog uitgang een beetje knullig gemaakt. Had liever een dedicated spdif en/of toslink aansluiting gezien ipv die antenne aansluiting.

riwi

Citaat van: riwi op juni 11, 2016, 22:20:47
TrueHD werkt niet via spdif zeg je? Dat zal ik zo eens uitproberen. Overigens zal er nooit TrueHD (lossless) uit de spdif komen maar zou de Dune een soort downconvert naar Dolby Digital (mp3) moeten doen dan.

Net getest en ik heb wel geluid via spdif met een TrueHD/Atmos track. De versterker geeft aan Dolby Digital dus het is de lowres versie.

In principe is TrueHD niet direct te vertalen naar DD. TrueHD is in de basis MLP gecodeerd net als DVDaudio en DD is 5.1 kanaals mp3. Op blurays is afgesproken om in iedere TrueHD track ook een schaduw DD track te stoppen. De speler (als je hem vertelt geen HD audio te pakken) zal dan het schaduw spoor nemen. Ik denk dus dat de bron die je probeert te spelen niet zo'n DD spoor heeft ingebed in het TrueHD audio spoor.
ls je bron een bluray?

Harry HT

Hi Riwi,
Citaat van: riwi op juni 11, 2016, 23:29:26
Net getest en ik heb wel geluid via spdif met een TrueHD/Atmos track. De versterker geeft aan Dolby Digital dus het is de lowres versie.

In principe is TrueHD niet direct te vertalen naar DD. TrueHD is in de basis MLP gecodeerd net als DVDaudio en DD is 5.1 kanaals mp3. Op blurays is afgesproken om in iedere TrueHD track ook een schaduw DD track te stoppen. De speler (als je hem vertelt geen HD audio te pakken) zal dan het schaduw spoor nemen. Ik denk dus dat de bron die je probeert te spelen niet zo'n DD spoor heeft ingebed in het TrueHD audio spoor.
inderdaad geen extra losse DD track aanwezig. Of is de schaduw DD track dan ingebakken in de Dolby TrueHD track?
Citeerls je bron een bluray?
ja zelf gemaakt,  zonder extra DD spoor. De Dune Base 3.0 speelt het volgens mij wel af. Morgenavond test ik dit en bericht ik.

Bedankt nog voor het testen !

De s/pdif aansluiting op de solo 4k had ik ook liever anders gezien. Hopelijk komt er nog een mooie kabeloplossing dan dat standaardkabeltje wat ik nu gebruik.

Gegroet,

Harry

p.s. pff jammer voor die Engelsen...

De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Bama

Hier een voorbeeld.
op mijn nas staat iso en de dune geeft aan tts

En nog een vraag:
Ik kan naar mijn bestanden via smb of upnp.
Het maakt soms uit wat ik te zien krijg. Kan zijn dat ik via smb in een map kijk en dat hij dan zegt leeg en via upnp staat er gewoon de film maar dat kan ook omgekeerd zijn.
Hoe komt dat dan?

riwi

Citaat van: Harry HT op juni 12, 2016, 00:10:34
inderdaad geen extra losse DD track aanwezig. Of is de schaduw DD track dan ingebakken in de Dolby TrueHD track?ja zelf gemaakt,  zonder extra DD spoor.
Ja die zie je niet maar zit als het ware verstopt in de TrueHD track. De Bluray disc association heeft dit in de standaard gebakken omdat TrueHD dus niet makkelijk downwards compatible is.
Als je een tooltje als mediainfo los laat op de de file zie je wel dat er iets staat over de schaduw DD track in de TrueHD track.

Zoiets :
Citeer
Audio #1
ID                                       : 4352 (0x1100)
Menu ID                                  : 1 (0x1)
Format                                   : TrueHD / AC-3
Mode extension                           : CM (complete main)
Format settings, Endianness              : Big
Muxing mode                              : Stream extension
Codec ID                                 : 131
Duration                                 : 1h 41mn
Bit rate mode                            : Variable / Constant
Bit rate                                 : 640 Kbps
Maximum bit rate                         : 6 144 Kbps
Channel(s)                               : 8 channels / 6 channels
Channel positions                        : Front: L C R, Side: L R, Back: L R, LFE / Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate                            : 48.0 KHz
Stream size                              : 463 MiB (1%)
Language                                 : English
De vet gedrukte zijn van het AC3 / DD spoor in de TrueHD track

riwi

Citaat van: Bama op juni 12, 2016, 00:55:10
Hier een voorbeeld.
op mijn nas staat iso en de dune geeft aan tas

En nog een vraag:
Ik kan naar mijn bestanden via smb of upnp.
Het maakt soms uit wat ik te zien krijg. Kan zijn dat ik via smb in een map kijk en dat hij dan zegt leeg en via upnp staat er gewoon de film maar dat kan ook omgekeerd zijn.
Hoe komt dat dan?

Als je via Upnp gaat dan staat er op de NAS een "server" programma zoals Twonky of andere media server. Synology heeft iets eigens. Dat server programma scant de NAS en herkent de media en "vertelt" aan de Dune (via uPnP) wat en hoe het af te spelen is. Die voert hem als ware brokjes media. Bij SMB leest de Dune zelf van de NAS en bepaalt ook zelf wat hij met de bestanden doet.

De meeste Upnp servers software kan niet overweg met ISO files. omdat in een ISO niet alleen de media stream zit maar ook menu's en andere zaken.

Ik zou de iso via SMB afspelen. Dat kan de Dune vast wel. Deze London has Fallen heeft DTS-X, da's heel nieuw (de DTS tegenhanger van Atmos). Heb ik nog niet getest met de Dune. Ga ik nu even doen ;)

Harry HT

Hi Riwi,
Citeer
Formaat                                  : TrueHD
Codec-ID                                 : A_TRUEHD
Duur                                     : 2h 12mn
Bitrate-modus                            : Variabel
Bitrate                                  : 4 496 Kbps
Maximale bitrate                         : 6 588 Kbps
Kanaal(en)                               : 8 kanalen
Kanaalposities                           : Front: L C R, Side: L R, Back: L R, LFE
Samplerate                               : 48,0 KHz
Framerate                                : 1 200,000 fps (40 spf)
Stroomgrootte                            : 4,15 GiB (15%)
Taal                                     : Engels
Default                                  : Ja
Forced                                   : Nee
/
CiteerBovenstaande tekst over het bestand heb ik met mediainfo gevonden. Het bestand is geen iso, maar een mkv zelf gemaakt met makemkv.

Op de Dune D1 speelt de dolby TrueHD track zonder problemen, met de Solo 4k via s/pdif dus geen geluid, wel beeld.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

riwi

Bij de oudere dunes geeft de spdif ook altijd output. Daar hoef je dan niet een setting voor in het menu te doen. Dat vind ik jammer dat ze dat gewijzigd hebben.

Je kan proberen om de dune te laten decoderen. Dus geen bitstream kiezen maar PCM. Dan even kijken of je dan 6 kanaals PCM krijgt of 2 kanaals PCM want dan heb je er niet veel aan. (ik weet eigenlijk niet zeker of 6 kanaals PCM wel over spdif kan).

EricR

Citaat van: RonG op juni 11, 2016, 12:48:49
Ik zat nog op de ouder firmware versie 160414_0134_r11 en had audio drops bij 10 Cloverfield Lane (ISO Atmos), zelfs zonder info display
Ge-update naar de laatste firmware and het probleem is er nog steeds.

getest met 13 hours of Benghazi (MKV Atmos) en ook hier audio drops zonder zelfs info in het display te hebben.
getest met American Sniper (MKV Atmos) hier geen audio drops tijdens gewoon afspelen, maar met de info in het display wel audio drops.

Beetje teleurgesteld,,,

Dit probleem is bekend bij Dune en hier wordt aan gewerkt.
Marantz SR6008 --> Van Medevoort EF100 --> Driade D110
                       --> Mordaunt Short MS504
Bekabeling: Van Den Hul, TV: LG 60PN6504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

EricR

Citaat van: Raymen op juni  7, 2016, 22:06:33
Weet niet of het waar is ,maar ik kwam dit tegen op een ander forum.

The latest news is, that Dune works on own movie scrapper now. So we will get it built into the firmware (or maybe it will be a plugin), but fully operated from Dune's UI, without demand for external (PC) processing.
There is a chance for first beta with that feature at July.

Het zou zeker niet verkeerd,zijn een eigen scrapper.
Ook hoop ik dat de vxp scaler aangepakt wordt.
Dan wordt het nog eens iets met dune  ;D ;)

Mvrg,
Raymen

Zoals je al hebt gezien is er net een beta uitgekomen, wordt ook hard gewerkt aan de VXP scaler. De volgende final versie zal niet lang meer op zich laten wachten.
Er wordt inderdaad ook gewerkt aan een scraper. @Harry HT: Deze zal niet via Android werken maar via de Dune UI. Verder is er vanuit Dune nooit gesproken over KODI.
                       --> Mordaunt Short MS504
Mediaspeler: Popcorn Hour VTEN, NAS: Synology DS112J, Platenspeler: Marantz TT5005

Raymen

Helemaal top ericr,

we wachten af.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

riwi

Citaat van: EricR op juni 13, 2016, 17:30:11
Verder is er vanuit Dune nooit gesproken over KODI.

Als je Android kan draaien en de Play store hebt dan zou je Kodi kunnen installeren. Dat is waar die verhalen vandaan komen. Maar dan kan je beter zo'n optimaliseerde kodi speler nemen denk ik.

Akosoft

Ik zie niet in welke meerwaarde Kodi voor een solo zou hebben. 

Raymond187

Als je de Dune alleen gebruikt om films en series af te spelen niet nee.

Citaat van: Akosoft op juni 14, 2016, 09:04:06
Ik zie niet in welke meerwaarde Kodi voor een solo zou hebben. 

RonG

Voor series net wel m.i.

Ik kijk enkel film met de Dune, series kijken we over het algemeen in de woonkamer op tv waar ik een Zidoo speler heb staan met Kodi wat erg goed werkt nu met de huidige firmware.

Dingen als markeren wat er gekeken is, automatisch scrapen, en bv verdergaan waar men gestopt is (Dune doet dat ook maar zonder te vragen :)).
Trailers van nieuwe films afpelen enz. En het ziet er ook nog eens erg mooi uit

Deze opties zou ik op de Dune erg waarderen iig ;D

master30

Ik keek laatst een BD-iso, het viel me op dat de vxp button dan niet werkt.
Waar staat hij nu standaard op, uit of aan?
Is vxp nu altijd standaard aan te zetten overigens?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Raymen

Dat klopt,maar met de laatst firmware kan je deze wel activeren, via de info knop

dan komt hij tevoor schijn,

maar de bug die erin zat is nog niet verholpen.

waarschijnlijk in een volgende update.

De vxp staat standaard uit
Wat ook fijn is sinds er nog een bug inzit
Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

riwi

Ik merk met de laatste firmware dat de filedatum van alle files in een folder die je bekijkt ge-'touch'ed wordt. Dwz als je later kijkt naar de Access tijd van de file dan zijn alle files in de folder ge-access'ed op het moment dat de folder bekeken is. Dat is vreselijk irritant want dat is mijn methode om bij series te weten bij welke aflevering ik ben gebleven met kijken.

@EricR kan je deze als ernstige bug by Dune aanmelden?

EricR

Ik heb het doorgegeven, welke source gebruik je? Interne/externe HDD of stream je van een NAS oid?
                       --> Mordaunt Short MS504