HT bezoek van Blue Eyes & reMC bij Martin M & Pantera

Gestart door Martin_M, maart 25, 2004, 00:31:08

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Citaat van: Martin_M op maart 25, 2004, 16:25:26
;D Tja, het blijven natuurlijk onze bescheiden meningen.
Remko moet maar kijken wat hij ermee doet natuurlijk.

@Remko:
Duidelijk review, kan het er helemaal mee eens zijn.
Behalve misschien dit:
Ik vergelijk altijd met een live performance en kan dan niet zeggen dat we hier in verhouding zoveel meer bas hebben.
Maar dat ligt er waarschijnlijk aan hoe je ernaar kijkt (luistert).

Groetjes,
Martin

Precies, het ligt er maar net aan hoe je het ziet. Ik vind het ook zeeker geen vervelende bas. Maar, zoals je gisteren zelf ook aangaf, zijn de Wilsons niet 100%  neutraal..toch!?

Enne eventuele wijze lessen, inderdaad.  :)
Zoveel andere maatstaven heb ik immers nog niet, vandaar.. ;D

reMC

Ik lag me trouwens nog steeds dood om die sneue vogeltjes..  :D ;D 8)

blue-eyes

Citaat van: reMC op maart 25, 2004, 17:01:42

Enne eventuele wijze lessen, inderdaad.  :)
Zoveel andere maatstaven heb ik immers nog niet, vandaar.. ;D

Blijkbaar genoeg dat je een aantal punten eruit vist wat idd "beperkingen" zijn ;)

Aanvullend: mijn acoustiek is idd een probleem. Daarnaast waren mijn speakers niet afgesteld doordat de ruimte 180 graden is omgedraaid. Verder (je was de eerste gast) waren net de nw meubels afgeleverd. Geen idee wat dit voor de acoustiek doet! Met name pointe je de bass, laat ik daar nu net problemen mee hebben!

Maar je bent van harte uitgenodigd om eens wat beter te luisteren.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

blue-eyes

Citaat van: reMC op maart 25, 2004, 17:07:01
Ik lag me trouwens nog steeds dood om die sneue vogeltjes..  :D ;D 8)

Nog niet gekocht dan ??? Doen! ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Martin_M

Citaat van: reMC op maart 25, 2004, 17:01:42
Maar, zoals je gisteren zelf ook aangaf, zijn de Wilsons niet 100%  neutraal..toch!?

Klopt, Als we ergens anders naar Wilsons luisteren dan horen we toch een bep. geluid terug. Van neutraal kan je dan natuurlijk niet meer spreken ;D
Maar dat geluid zit 'm (vind ik) niet zozeer in de lage regionen maar meer en mid/hoog en dan ook nog eens door de manier van afstralen die ik typisch Wilson vind.

@Blue-Eyes,
Mogen wij dan ook weer eens langskomen want wij hebben je Sub ook alleen nog maar gehoord toen die net binnenwas en on-ingesteld was aangesloten?

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Citaat van: Martin_M op maart 25, 2004, 17:11:36

@Blue-Eyes,
Mogen wij dan ook weer eens langskomen want wij hebben je Sub ook alleen nog maar gehoord toen die net binnenwas en on-ingesteld was aangesloten?

Martin

Uiteraard Martin! Gezellig! We moeten de sub ook eens bij jou neerzetten. Dat maar eens overdag of zo. Moet je hem wel ophalen, hij is zo groot dat het niet echt in de auto past ;) . Dat doen we dan wel na de cd modificatie, neem ik dan ook de cd speler mee. Hebben we weer een missie ;)

blue-eyes

Vergeten: dan kan je mooi even bij mij de polariteit controleren. Ik hoop dan ook de nw RITTAL binnen te hebben.

Wellicht dat we weer gaan testen of je op je gehoor de fase kan onderscheiden ;D ;D

Spacebass

ongestelde (je kon er op wachten  ;))

Een kleurtje bij speakers vrijwel onvermijdelijk...en dat maakt het nou net of je iets mooi vind of niet.
Vind dat nou niet direct een van de eerste criterea.

@Blue
Had jij nou ook niet een soort van nis langs een muur...zit je nu dan aan de "nis" kant of de gladde kant?

blue-eyes

Mr Spacebass is van ganser harte uitgenodigd om zijn oneindige kennis van acoustiek bij mij ten toon te spreiden!

O0 ::) ;D :) ;)

De set staat aan de nis kant.

reMC

Citaat van: Blue-Eyes op maart 25, 2004, 17:07:09

Blijkbaar genoeg dat je een aantal punten eruit vist wat idd "beperkingen" zijn ;)

Ja, dat zeker :)

Enne..ik koop morgen  ;D

Spacebass

Citeeroneindige kennis
  ;D je bedoeld begrensde kennis ;D
Ik weet bijvoorbeeld dat het gewoon "Akoestiek" is en geen "Acoustiek"  ;D  ;D

Luisteren wil ik zeker...ik wil die Killersub van jouw absoluut eens "ervaren"..
Misschien past deze sub wel bij mij...Amerikaanse overmacht op en top  ;)

blue-eyes

Ik moet je wel het idee geven dat er iets te verbeteren valt Spacebass ;D. Ik kan alles wel in correct nederlands opschrijven, maar zeg nu zelf: daar is geen lol aan te beleven voor je!

We hebben iig onze amerikaanse roots gemeenschappelijk :D Lijkt me leuk en leerzaam als je langskomt! Je weet meer over akoestiek dan je net deed voorkomen !

Spacebass

Ach het zijn dingetjes die iedereen op internet kan oppikken, had ik het laatst met Garmt al over...
Een huiskamer vind ik een stuk ingewikkelder omdat de marges veel kleiner zijn...de theorie is wel hetzelfde, alleen de toepasbaarheid is toch relatief anders...veeeeel nauwkeuriger dan ff een PA rechtrekken zodat er geen piepjes tijdens de show hoorbaar zijn... das echt "notdone"  ;)

Ik las zo overigens dat jouw speakers en de mijne in de Duitse bladen enigzins concureerden en vaak ook hetzelfde qua punten scoorden(achteraf gezien) ...maar het kwam uiteindelijk toch neer op misschien wel de specifieke IRS "kleuring".
Mja Ik moet je eerlijk zeggen dat ik lang geleden heb lopen kwijlen op de JBL's  ik dacht de eerste TI modellen, je kent ze wel, die aan de zijkanten schuin aflopen...en toegegeven, de dochter van de eigenaar zag er ook interressant uit  ;D

blue-eyes

Die schuine JBL TI heb ik hiervoor gehad. Je bedoelt waarschijnlijk de TI5000 of helemaal goed de JBL TI250, en dan nog de jublilee uitvoering! De JBL TI 250 jubilee heeft nog een enorme schare trouwe luisteraars. Ze worden nu regelmatig aangeboden voor 1750 euro in duitsland.

Over dat verhaal mbt internet en kennis: helemaal waar. Ben dan ook nieuwschierig wat je hier kan doen ;D

Spacebass

Yes de TI250...volgens mij had je toen nog niet de Jubilee versie.. hij was plain houtnerf en de prachtige  titanium tweeter  O0

CiteerBen dan ook nieuwschierig wat je hier kan doen ;D
Koffie drinken ???  ;D
Ik zei al eerder, moet een keer langskomen  ;) al die reviews maken ieders set extra interessant!!  8)

blue-eyes

@spacebass:

Die titanium tweeter gebruiken ze nog steeds, heb er hier nog 4 aktief ;)

Even wat voorbeelden voor je opgezocht:

JBL    JBL TI 10k
( Standlautsprecher )
1.955 EUR

JBL    JBL TI-6 K
( Standlautsprecher )
1.544 EUR

JBL    250Ti Jubilee
( Standlautsprecher )
1.900 EUR

Geheel in de traditie van JBL worden de topmodellen na een tijd gedumpt omdat er opvolgers komen. Mij is echter niet bekend dat er een opvolger van de TI-10k is. De nieuwprijs was eens 7000 euro het paar. Kijk eens naar de prijzen die ik net noemde, dat zijn de prijzen van een nieuwe TI-k10, een paartje!!! Jemig, wat een koopje! Adviesprijs in NL. is overigens nog steeds 3000 euro voor een paar.

Spacebass

Idd dat waren idd de prijzen vroeger...zo moest je voor de Omega's in 1998 14.000 Dm neertellen In 2000 werden ze in duitsland gedumpt voor 9000 dm pp  :( Tweede hands gaan ze nog steeds voor rond de 2000-3500 euro pp afhankelijk van de leeftijd....zoals je misschien wel weet heeft Harman de hele Reference serie geschrapt...was te duur om te produceren en tja Harman denkt nou eenmaal aan omzet tegenwoordig...JBL is trouwens ook Harman maar dat wist je vast al ;) )

Ik blijf met een TiK sub dus in de familie  ;D

Martin_M

Volgens mij had ik die titaniumtweeter ook al in mijn JBL-LX 66, kan dat?

Martin (die verder niets van amerikaans spul moet hebben ;D >:D)

Spacebass

;D  Weet jij trouwens dat die man waar wij de furutech's gekocht hebben een hele goede band heeft met Ron Kemp :)

jeroenskie

Citaat van: Blue-Eyes op maart 25, 2004, 14:11:50
Die ene persoon waar jullie het over hebben (ik weet wie ;) ) , heeft die een andere SVS sub dan Jeroenski? Dat is de SVS die ik gehoord heb. Die luistersessie heeft me toen doen besluiten dat ik alsnog een sub terugwilde hebben....... Strak, laag. Etc.

p.s. Spacebass: je was ook bij dat historisch moment ;D

Hoi Jeroenskie heeft de 20-39pc  + :)

heb je bij mij iets gehoord dat je dit doet besluiten ? wat een eer :D

vr gr jeroen

blue-eyes

Jeroen,

ik had een sub op dat moment, maar die heb ik eruit gehaald omdat de kwaliteit van de sub bij lange na niet de kwaliteit van de overige speakers kon benaderen. Zonder was beter en mooier. Een paar dagen later kom ik bij jou......... Je hebt even de sub laten horen. Toen wist ik wat een sub toe kon voegen, als je maar een goede sub hebt die match met de overige speakers en kwalitatief makkelijk mee kon komen. Zo werd het besluit geboren dat ik weer een sub terug moest, en snel ook! De rest is bekend ;)

jeroenskie

aha oke ,nou ben blij dat ie er een beetje goed uit kwam,volgens mij zou het nog beter klunnen maar dan zal de sub echt naar voren moeten verhuizen en dat is geen optie bij mijn vrouw,dus vandaar opdeze manier.

ben iig best tevreden !!
vr gr jeroen

Martin_M

Ik was dit topic eens aan het nalezen en er valt me toch wel iets op:

Citaat van: Blue-EyesLet wel, een center is niet per definitie een verbetering. Het kan zeer goed een verslechtering zijn!

Citaat van: reMCEn over de center..ik miste hem totaal niet..misschien doet het bij jullie meer kwaad dan goed!

Toch best heftige uitspraken :o.

We hebben het wel gehad over het eventueel missen van een dedicated center maar dat er gedacht werd over de eventuele nadelen daarvan had ik niet verwacht.
Zoals ik wel vaker gemeld heb vind ik het grootste nadeel van een center dat je de speaker zelf vaak hoort. Ik dacht dat ikzelf daar extreem gevoelig voor was maar nu blijkt het dat Blue en Remko zonder aanwijzingen van mij zelf de voordelen van een phantom center hebben gehoord.

Doet me toch wel goed, wordt ik een beetje begrepen ;D

Martin

Sullivan

Ik denk dat Blue-Eyes met die uitspraak bedoeld dat een center een verslechtering kan zijn als hij bijvoorbeeld niet goed matched (b.v. ander merk) of de plaatsing niet goed is.

Verwacht je bij jou ook geen verbetering als je nog zo'n puppy in het midden zet (en er dan vanuit gaan dat hij niet voor je scherm staat)?

mvg,
Frank

Martin_M

Denk het wel, maar dan alleen als deze net zo vrij kan staan als de fronts en dat is hier idd niet mogelijk.

Maar ik verwacht dat dat bij 99 % van de HT'ers niet zo is. De meeste centers zijn andere speakers als de fronts (ookal van hetzelfde type/merk) en staan vaak lager/hoger of meer ingebouwd opgesteld waardoor afstraling toch anders is.

Mijn fronts klinken al erg anders (platter) als het scherm naar beneden is.

Martin