HT bezoek van Blue Eyes & reMC bij Martin M & Pantera

Gestart door Martin_M, maart 25, 2004, 00:31:08

Vorige topic - Volgende topic

Martin_M

Blue Eyes en reMC zijn net weg.
Wat mij betreft was het leuk en gezellig.
Er is veel de revue gepasseerd op audio en video gebied. Ook voor mij weer nieuwe dingen dus da's altijd interessant.

Ik denk dat ik wat erg enthousiast reageerde af en toe maar dat kan ik soms wat hebben ::) :P. Het is gewoon gewldig leuk om eens aan andere audio/ht enthousiastelingen te laten horen waar je de laatste jaren mee bezig bent geweest.

Ik hoop dat ik Blue Eyes en vooral reMC heb mee kunnen geven dat met een set, die eigenlijk niet aan één van de 4 HT-G's voldoet en ook nog eens mank loopt met een 4.0 opstelling maar één die wel zeer zorgvuldig is uitgekozen met een duidelijk doel voor ogen, toch best leuke dingen zijn te behalen.

Ook hoop ik dat het duidelijk is geworden wat wij zoeken in een set en dat wij daarom tot aanschaf zijn gegaan van juist deze componenten.

Grappig was toch weer de opmerking die we eigenlijk altijd horen over de Wilsons; 'Ik had ze groter verwacht!'

De MIT digital Reference lijkt het mijn set niet beter te doen dan m'n eigen Astrada's. Hoewel aardig koud in het systeem gaf de MIT een minder diep beeld en werd op sommige punten net iets te fel (toch een aandachtspunt hier). Wellicht bij een volgende test wat langer te tijd geven om in te spelen.

Ik geloof wel dat Blue Eyes een paar DVD's gaat aanschaffen (o.a. Gilmour);D.

Ik ga nu maffen. Morgen is het weer vroeg op......

Martin

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

R

Leuk om te lezen, remko vertelde al dat hij ging. Hebben jullie nog wat stroom gebied bekeken, ik dacht dat remko daar erg in geinteresseerd was. Natuurlijk kijk ik uit naar de reacties van blue eyes en remc.

blue-eyes

Zo, net terug van een leuk, gezellig en informatief avondje. O ja, nog leerzaam ook!

Allereerst kwam ReMC bij me langs, om even naar mijn set te luisteren voordat we afreisden naar Martin_M en Pantera. Even de sub getest en wat nummers geluisterd die we ook later op de avond zouden gaan luisteren. Niet echt intensief, meer om even een beeld te krijgen.

2e gedeelte. Het was voor mij meer even lekker kijken en luisteren, echt luisteren doe ik wel op de shoot out. Ik denk echter niet meer dat dat hoeft, het was voor mij vrij snel duidelijk. Veel verhalen gehoord tijdens de eerdere shoot-outs, veel daarvan kon ik niet plaatsen. Maar door deze ene luistersessie viel alles op zijn plaats. Slam! Precisie, diepte Krell power! En die speakers....

De set van Martin en Pantera ken ik absoluut niet goed, alleen op de shoot-outs al diverse onderdelen gehoord. De onbekende was/is de Wilson Watt Puppy. In woord geweldig! Betere speakers heb ik niet gehoord! Toppertje  Detail, plaatsing, diepte noem maar op! Strak laag. Hoogte niet te vergeten.....

Veel meer wil ik er niet over kwijt, anders heb ik voor de shootout niets meer te schrijven. Ik wil alleen nog kwijt dat ik exact hun motivatie voor deze set kan begrijpen. Ruimtelijk, diepte en toch ook als het moest wat Forward (soms geholpen door mijn MIT die ik had meegenomen). Slam, enorm veel controle. Met hun muziek kwam dit er enorm eruit! Superset. Plezierig om naar te luisteren. Alleen het hoog vond ik af en toe de neiging hebben om te schel te worden. Schel is te negatief verwoord, maar weet even zo gauw geen beter woord ervoor. Wellicht is fel een beter begrip hiervoor. Martin en Pantera gaven ook aan dit te herkennen, een van hun laatste aandachtspunten van het systeem.

Al met al super geslaagde avond!

p.s. Voor de shoot-out heb ik niets meer te schrijven
p.s. Toch vind ik een sub toch iets toevoegen   
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Martin_M

Citaat van: Blue-Eyes op maart 25, 2004, 06:41:04
Veel verhalen gehoord tijdens de eerdere shoot-outs, veel daarvan kon ik niet plaatsen. Maar door deze ene luistersessie viel alles op zijn plaats. Slam! Precisie, diepte Krell power! En die speakers....

Bedankt voor al deze mooie woorden Blue.

Ik ben blij dat ik je heb kunnen laten horen waar ik 't wel over gehad heb bij de amp shoot-out's. Met 'theoretisch gezwam' (zoals dat hier op het forum wel gekscherend wordt genoemd) is het idd heel moeilijk om met begrippen als controle, rust en slam over te laten komen wat er precies bedoeld wordt. Vaak weet je wel in welke hoek je het moet zoeken maar zoals je zelf al zei valt het op z'n plaats al je het zelf eens meegemaakt hebt.
Nog een nadeel als je het hier (te) vaak over hebt is dat men denkt dat dit het enige is waar de aandacht ligt. Niets is minder waar.

@Ruben,
Sh*t, helemaal niet aan gedacht. Ik had reMC best wel even de meterkast kunnen laten zien. Wel was de visite een paar keer achter de installatie te vinden. Ik denk dat de Kemp-kabels en Powerstrip wel gecheckt zijn. Ik heb reMC wel uitgelegd dat de stilte tussen de noten, de rust en het schone een groot aandeel zijn van Kemp z'n activiteiten.

Martin

blue-eyes

Citaat van: Jack van Dijk op maart 25, 2004, 08:28:12

Is het zes uur rijden van Martin naar jouw huis  ???

Mischien waren we net klaar ;)

Geintje ;) . Ik had het gisteravond al gepost in het algemene topic. Bleek vanmorgen een apart topic voor gemaakt te zijn. Knippen en plakken. Tekst niet aangepast.

@Ruben: We hebben het er wel expliciet over gehad. We hebben nog het sroomkabeltje van de versterker in handen gehad. Deze was ongebruikt daar de Krell nu in het gefilterde Kemp blok zit.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Martin_M

Citaat van: Blue-Eyes op maart 25, 2004, 06:41:04
p.s. Toch vind ik een sub toch iets toevoegen   

De center had je toch niet gemist had ik begrepen?

De sub hebben we het over gehad. Deze kan idd voor de allerlaagste druk (te voelen in de maagstreek) zorgen. Dit is wat te merken in bijv. Brotherhood of the Wolf (bij saving private ryan mis je 'm al veel minder (of niet)).
Als ik een vrijstaand huis zou hebben zou deze er ook zeker komen maar ik kan het nu m'n buren echt niet aandoen.
Soms zetten we nu het LFE-kanaal al een paar DB zachter om niet voor overlast te zorgen :-[.
Het zou toch ook een sub moeten worden die net zo strak zou moeten zijn als de Wilsons om het geluid niet te degraderen. Heb eens een SVS gehoord die ik erg strak vond klinken 8). De subs van Wilson zijn helaas niet te betalen.

Martin

blue-eyes

Helemaal goed Martin! De center miste ik totaal niet. Het geluid ging mooi mee met de beweging van de film, heel duidelijk te horen toen de camera om de persoon in een elips werd gedraaid. Dit was bij Talking Heads volgens mij.

Ik weet van je buren en leefsituatie. Dan kan het domweg niet. En een sub die aansluit bij je Wilsons.... Ik geef je het te doen. Ik heb overigens de SVS gehoord bij Jeroenski. Ik durf het vergelijk met mijn TIK wel aan ;)

patrick_vdb

Hi,

Leuk verslagje alweer :D

@Blue-eyes,

Wat was je zitpositie tijdens het kijken/luisteren? Je vermeldt de center niet te hebben gemist maar het lijkt me belangrijk om ook aan te geven vanaf welke plaats de center niet meer gemist werd ;)

Mvrg

Patrick

Spacebass

CiteerHet zou toch ook een sub moeten worden die net zo strak zou moeten zijn als de Wilsons om het geluid niet te degraderen. Heb eens een SVS gehoord die ik erg strak vond klinken .

@ Martin
Ik heb hetzelfde "probleem" en dezelfde SVS ervaring bij de desbetreffende persoon  ;D (denk ik  ;) )

Het verschilt volgens mij idd per film of de sub ontbreekt qua gevoel... Nou moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen dat als patrick mij niet op de bekende BHOTW scene had gewezen, ik hem dus ook niet gemist had...mja het kribelt wel als iemand verteld dat het nog beter kan  :P ;D

Martin_M

@Patrick
Blue-eyes zat zeker niet op de hot-spot (daar zat reMC ;D) maar daar toch wel een dikke meter naast.
Ik zat echt helemaal aan de zijkant (recht tegenover de linker-frontspeaker) en moet dan nog zeggen dat je zo in de film zit. Als je erop gaat letten merk je daar dat het geluidsbeeld t.o.v. het scherm iets wegtrekt.
Maar dat kom je binnenkort zelf maar eens checken??

@Spacebass
Persoonlijk mis ik de sub ook niet echt hoor. Je merkt het pas als je scenes eens met (een goede) sub hebt gehoord. Anders ging ik meteen naar een andere woning zoeken ;D

Martin

patrick_vdb

Citaat van: Spacebass op maart 25, 2004, 13:13:20... Nou moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen dat als patrick mij niet op de bekende BHOTW scene had gewezen, ik hem dus ook niet gemist had...

Graag gedaan hoor ;D

@Martin,

Hoe blijft het met de focus van dialoog wanneer je off-axis zit? Ach..het is idd beter als ik dat zelf kom checken ;)

Voor mij is dit momenteel iets wat me bezig houdt, center wel of niet, en ook de keuze voor een eventuele opvolger van de N805 behoorlijk kan gaan beinvloeden.

Mvrg

Patrick

blue-eyes

Je moet idd zelf luisteren Patrick! uiteraard is de hotspot beter, beduidend beter. Het ene systeem is er wel gevoeliger voor dan een ander. Ik zat een halve meter uit de hot spot. Ik had geen problemen, integendeel!

De stemmen waren goed te plaatsen, uit het midden, naar boven, beneden, benoem het maar! Zie ook het voorbeeld wat ik aanhaalde over de camerapositie in de dvd van Talking Head.

Let wel, een center is niet per definitie een verbetering. Het kan zeer goed een verslechtering zijn!

blue-eyes

Die ene persoon waar jullie het over hebben (ik weet wie ;) ) , heeft die een andere SVS sub dan Jeroenski? Dat is de SVS die ik gehoord heb. Die luistersessie heeft me toen doen besluiten dat ik alsnog een sub terugwilde hebben....... Strak, laag. Etc.

p.s. Spacebass: je was ook bij dat historisch moment ;D

Martin_M

Een tussendoor; die ene persoon is natuurlijk Garmt ;D
Anders doen we daar zo geheimzinnig over >:D

bmateijsen

Tja.... en deels van die ervaring zal je aan de bryston eindbak kunnen toewijzen...

groet Bjorn

Martin_M

blue-eyes

Ik weet echter niet wat Jeroen er achter de SVS heeft hangen? Of is maakt SVS ook actieve subs?

Martin_M

bmateijsen

Uit mijn hoofd heeft Jeroen de actieve....

Groet Bjorn

garmtz

Ik heb de CS-Ultra, het topmodel net onder de SS-serie. Ik denk dat ook de akoestiek zelf wel erg veel doet hoor. Veel beton helpt met bas-strakte. Een andere versterker zal waarschijnlijk minder effect hebben dan goede akoestiek/plaatsing.

bmateijsen

Akoestiek.... yes was het bijna vergeten.. En natuurlijk een goede afstelling... scheelt ook erg veel...

Groet Bjorn

VlisChris

reMC

Zo, eindelijk bijgekomen van school en van de luistersessie gisteravond natuurlijk. Even tijd voor een kort verslagje.

Eerst maar even Eisse, Martin en Pantera bedanken voor de gastvrijheid en de eventuele wijze lessen  8)

Eerst naar Eisse toe. Ik kan weinig zeggen over mijn ervaring daar. Het was nogal kort en de set was net naar de andere kant van de kamer verplaatst. Akoestiek en amp-instellingen waren dus nog niet in orde.
We hebben wat nummers van Eric Clapton geluisterd en een stukje Brotherhood of the Wolf gekeken en de woofer gevoeld. Klonk al aardig goed, maar akoestiek zal nog veel kunnen veranderen. Diezelfde tracks zullen we bij Martin gaan luisteren.

Bij Martin zou het mijn eerste echt Krell ervaring worden en daarom ging ik wel wat intensiever luisteren. Mede daarom werd ik naar de hotspot verwezen  ;D

Eerst wat muziek. Er werd van alles gedraaid, maar natuurlijk ook metal, waarom zouden Martin en Pantera anders deze bewuste set hebben? ;)
De eerste indruk was goed. Echter werd gelijk al duidelijk dat er veel meer bas aanwezig was dan bij bijvoorbeeld Eisse. Dit is gewoon te danken aan de Krell en de Wilsons. Beide geven iets meer bas dan meer 'natuurlijke' speakers en amp. Dat zei Martin overigens zelf ook. Strak was het wel en klonk wat mij betreft dieper dan de 40hz die de Wilsons zouden leveren.
Zoals al gezegd is is het hoog een aandachtpunt. Het wil soms wat naar agressief neigen en een laagje elektronische glans met zich mee brengen, (zodat het korrelig kan worden). Dit hing echter sterk af van de muzieksoort.

Verder..detail was er zeker, erg mooi. De plaatsing was ook keurig (wat zijn er trouwens sleeechte opnamen.. :(). Het dartelde niet rond maar alles had aardig zijn vast plaats. Ruisloos was het geheel ook..bedankt KEMP? :)
Verder kan ik meegaan in het verhaal van Eisse..goede slam, rust en controle was er in vrijwel alle gevallen!

En over de center..ik miste heb totaal niet..misschien doet het bij jullie meer kwaad dan goed!
Een sub misste ik niet maar kan toch wat toevoegen..

O, ik hoor net dat ik weer aan de slag moet  :D Naja, het verhaal wat toch bijna af! Wie weet komt dat later nog wel..  :D

Groet, Remko

Spacebass

Citeereventuele wijze lessen
  ;D

leuk om te lezen allemaal...  :)

Martin_M

;D Tja, het blijven natuurlijk onze bescheiden meningen.
Remko moet maar kijken wat hij ermee doet natuurlijk.

@Remko:
Duidelijk review, kan het er helemaal mee eens zijn.
Behalve misschien dit:
CiteerBeide geven iets meer bas dan meer 'natuurlijke' speakers en amp
Ik vergelijk altijd met een live performance en kan dan niet zeggen dat we hier in verhouding zoveel meer bas hebben.
Maar dat ligt er waarschijnlijk aan hoe je ernaar kijkt (luistert).

Groetjes,
Martin