Lineaire power supply doet raar op de miniDSP

Gestart door CZ79, februari 7, 2016, 11:25:44

Vorige topic - Volgende topic

Kingpin

Citaat van: cz79 op februari  7, 2016, 14:57:35
Denk jij aan een Amperage dingetje, Kingpin?
De voeding die je hebt is een constant current principe waarbij er een constante stroom wordt aangeboden. Ik zou de spanning eens meten onder bedrijf.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

en hoe doe ik dat? Ik kan de PSU aan zetten en meten wat er gebeurt maar wordt (voor mij) lastig dit te doen wanneer deze verbonden is met een apparaat
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

Kap eraf en meten aan de pennetjes aan de ingang van de miniDSP of anders bij de voeding maar dan bij de uitgang meten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Als je er niet zeker bij voelt niet doen!
Er kan eventueel 230V blootliggen !

CZ79

Meten aan de minidsp? Hans deze is voor jou :D

chansig

Yeahhh....zeker iets wat je aan mij kan overlaten. :D

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

dre73

Het is tenslotte al weer even geleden dat er wat gesloopt is toch...... :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Daarom....dus het zal vast wel goed gaan.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

jossie

Citaat van: Kingpin op februari  7, 2016, 15:19:06
De voeding die je hebt is een constant current principe waarbij er een constante stroom wordt aangeboden. Ik zou de spanning eens meten onder bedrijf.
Je bedoelt toch geen stroombron? dat is leuk voor LED's maar niet bruikbaar voor een Minidsp.

Kon ook niet echt iets vinden over die voeding.

De originele voeding is in ieder geval wel zwaarder. Zou de poging maar staken voordat de Mini er ook geen zin meer in heeft.

Omni !

chansig

De voeding staat bij CZ en de minidsp bij mij. Dus geen gevaar. Maar het lijkt in ieder geval iets wat niet op te lossen is met een andere stekker oid. Jammer...

Gr Hans

CZ79

Nope, ik koop hem van je terug en gooi hem in de verkoop (of de teddy pardo, even beluisteren nog)

chansig

Xander32

Hans is beter bestand tegen 230?  ::)

Citaat van: Kingpin op februari  7, 2016, 16:06:58
Als je er niet zeker bij voelt niet doen!
Er kan eventueel 230V blootliggen !

Citaat van: cz79 op februari  7, 2016, 16:18:41
Meten aan de minidsp? Hans deze is voor jou :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

:D

Dat gelukkig nog erg weinig meegemaakt...was meestal met een lampje, draadje en niet uitzetten van de stroom.

Gr Hans

Kingpin

Citaat van: chansig op februari  7, 2016, 18:27:50
...was meestal met een lampje, draadje en niet uitzetten van de stroom.
Ja hoe herkenbaar ... als jochie van 16 zo eens even snel een blacklight willen testen met een tweelingsnoertje (afgestript blank koper in elke hand 1 draad) zonder randaarde :o niet verstandig kan ik je vertellen :angel:

chansig

Ach...ik ben er niet slechter van geworden.

Gr Hans

Kjelt

Dan zou je eigenlijk het schema willen zien.
Als er een spanningsregulator ic in zit dan kan deze best de uitgang afkappen bij thermische of stroom overbelasting, daar hebben veel van die ic's een ingebouwde beveiliging voor. Echter zou je dan zien dat het apparaat langer geen spanning krijgt niet dat die gaat oscilleren.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het een stroombron is, zeker niet als je hebt gevraagd hem te ontwerpen voor een 12V apparaat.

Kingpin

Citaat van: Kjelt op februari  8, 2016, 09:20:29
Dan zou je eigenlijk het schema willen zien.
Als er een spanningsregulator ic in zit dan kan deze best de uitgang afkappen bij thermische of stroom overbelasting, daar hebben veel van die ic's een ingebouwde beveiliging voor. Echter zou je dan zien dat het apparaat langer geen spanning krijgt niet dat die gaat oscilleren.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het een stroombron is, zeker niet als je hebt gevraagd hem te ontwerpen voor een 12V apparaat.
Misschien had ik het verkeerd gelezen en hebben ze dit niet in hun power supplies toegepast: http://machinator.nl/?page_id=489

jossie

CCS  (constant current source) is een algemeen principe dat veel wordt toegepast in allerhande schakelingen (vrijwel elke analoge versterker heeft ze ook). Maar dat zal zeker niet het 'leidende' deel in de uitgang van de custom voeding zijn. Zou rare resultaten geven.

Ik denk dat de voeding net niet zwaar genoeg is en de Mini de hik krijgt.
Omni !

Kingpin

Citaat van: jossie op februari  8, 2016, 10:33:49
CCS  (constant current source) is een algemeen principe dat veel wordt toegepast in allerhande schakelingen (vrijwel elke analoge versterker heeft ze ook). Maar dat zal zeker niet het 'leidende' deel in de uitgang van de custom voeding zijn. Zou rare resultaten geven.

Ik denk dat de voeding net niet zwaar genoeg is en de Mini de hik krijgt.
Iets heel raars misschien wat bij mij is opgevallen toen ik een lineaire voeding achte m'n miniDSP DDRC22 Dirac versie knupte, viel mij ook op dat in het hoog het begon te tikken.
Dit was het gevolg van de verkeerde software versie.
Had iets te maken met de uitsturing van de miniDSP na een reset (deze stuurde 0dB uit, maar dan heb je geen headroom meer over om te corrigeren).
In de update kan men nu kiezen tussen verschillende attenuators in stappen op het totaalvolume. Dat heeft bij mij geholpen.

CZ79

Mijn voeding van 12v is niet dezelfde als op de website van machinator, deze is op bestelling gemaakt voor me

Kjelt

Citaat van: Kingpin op februari  8, 2016, 10:16:11
Misschien had ik het verkeerd gelezen en hebben ze dit niet in hun power supplies toegepast: http://machinator.nl/?page_id=489
Zoals Jossie al zegt gaat dit over een versterkertrap niet over een/deze lineaire voeding  ;)