Platenspeler aansluiten Onkyo LS3100

Gestart door MN91, december 7, 2015, 17:18:23

Vorige topic - Volgende topic

MN91

Via een ander forum ben ik doorverwezen naar dit forum.

Ik hebt thuis een Onkyo LS3100 2.1 set.
Ik ben hier erg tevreden over. Geluid is voor mij perfect en de bluetooth functie werkt super goed waardoor ik hem ook heel veel gebruik i.c.m. Spotify op mijn telefoon.

Nu heb ik geprobeerd om een platenspeler hierop aan te sluiten. Ik weet dat de Onkyo eigenlijk alleen gemaakt is voor TV en bluetooth maar het kan wel door middel van de analoge AUX ingang. Ik heb een voorversterker gekocht en hier de platenspeler op aangesloten. Het gevolg was een brom die ik er niet uit kon krijgen terwijl de aardedraad was aangesloten. Ik heb toen van een vriend een platenspeler geleend met ingebouwde voorversterker. Dit werkte wel maar toch bleef ik een lichte zoem horen als ik mijn oren bij de speakers hield. Het was wel een goedkoop ding trouwens.

Is het wel mogelijk om op de Onkyo een platenspeler aan te sluiten? Wat zijn goede platenspelers met ingebouwde voorversterkers?

Of kan ik beter voor dat geld de hele set verkopen en zoeken naar een tweedehands receiver met optical ingang voor de TV en phono ingang voor een platenspeler. Weten jullie dan misschien een goed maar simpel model?

Bij mijn ouders staan nog twee Impuls 24 speakers die ik zo mee kan nemen. Of klinkt TV  kijken heel erg slecht over deze speakers?

Kortom ik heb heel veel mogelijkheden maar weet niet wat het beste is.

Bedankt voor de hulp

morca

Je kan voor een paar tientjes al een kastje kopen om je speler  aan te sluiten.
Je hebt al een platen speler begrijp ik ?

MN91

Ja, zo een voorversterker bedoel je? Maar misschien heb ik een goedkoop troep ding en ligt het daaraan.
Dit heb ik namelijk geprobeerd maar veroorzaakt een brom.

Ik heb thuis 2 platenspelers.
Philips FP 146, die werkt
Philips GA222, deze moet nieuwe naald en snaar krijgen.

Ik ben alleen aan het twijfelen wat ik nu het beste kan doen en mijn geld aan uit kan geven.

MN91

Ja door middel van een RCA -->AUX kabeltje.

Ik weet ook dat de Onkyo eigenlijk alleen gemaakt is voor een aansluiting en dat is de TV.

Spekkie99

Citaat van: MN91 op december  7, 2015, 17:32:12
Ja door middel van een RCA -->AUX kabeltje.

Ik weet ook dat de Onkyo eigenlijk alleen gemaakt is voor een aansluiting en dat is de TV.
Dat moet niet uitmaken en gewoon kunnen. Het Is gewoon eennlijnningang en je hebt al een phono versterker.

Probeer het eens met aarde kabel los?
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

MN91

Dankjewel voor de informatie. Is het dan niet gemakkelijker om een platenspeler aan te sluiten met ingebouwde voorversterker.
Ik weet niet of er goede platenspeler met ingebouwde voorversterker te koop zijn voor +/- 150/200 euro.

Tweedehans kan ook uiteraard.

Het is maar voor af en toe een plaatje te draaien dus ik had al voor een  goede prijs een Akai att01u
gezien. Of is dat echt prul?

http://www.kieskeurig.nl/platenspeler/product/218872-akai-att01u/prijzen